--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Auto nie odpala problem z uruchomieniem
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Może czutał a może nie czutał regilaminu... tego nie wiemy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Płock
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Przepraszam za naruszenia, każdemu się może zdarzyć
Wracając do tematu...
Sytuacja w ostatnich dniach mi się powtórzyła dwukrotnie i zaczynam zauważać pewną zależność. Jak silnik jest zimny to w większości przypadków odpala normalnie. Rano jadę do pracy, pali na dotyk, wracam po pracy do domu też pali na dotyk. Ale jak na powrocie z pracy skręcę do sklepu czy na stację i silnik jest rozgrzany to przy próbie uruchomienia rozrusznik kręci bardzo wolno tak jakby prądu brakowało. Co dziwne nawet jak auto jest rozgrzane, to problem z odpalaniem jest tylko przy pierwszym podejściu. Jak już z trudem odpale rozgrzane auto za pierwszym razem to mogę go zgasić i za chwile odpalić i już kręci normalnie. Wczoraj np. podjechałem zatankować, zgasiłem auto i jak chciałem odjechać po zatankowaniu to ledwo zakręcił kilka razy i rozrusznik stanął. Odczekałem chwilę i za drugim razem zapalił już normalnie. Zgasiłem go pod domem po przejechaniu około 2km, spróbowałem odpalić i znowu odpalił normalnie. Cyrk jakiś. Muszę podjechać do jakiegoś fachowca od rozruszników, może coś poradzi.
Wracając do tematu...
Sytuacja w ostatnich dniach mi się powtórzyła dwukrotnie i zaczynam zauważać pewną zależność. Jak silnik jest zimny to w większości przypadków odpala normalnie. Rano jadę do pracy, pali na dotyk, wracam po pracy do domu też pali na dotyk. Ale jak na powrocie z pracy skręcę do sklepu czy na stację i silnik jest rozgrzany to przy próbie uruchomienia rozrusznik kręci bardzo wolno tak jakby prądu brakowało. Co dziwne nawet jak auto jest rozgrzane, to problem z odpalaniem jest tylko przy pierwszym podejściu. Jak już z trudem odpale rozgrzane auto za pierwszym razem to mogę go zgasić i za chwile odpalić i już kręci normalnie. Wczoraj np. podjechałem zatankować, zgasiłem auto i jak chciałem odjechać po zatankowaniu to ledwo zakręcił kilka razy i rozrusznik stanął. Odczekałem chwilę i za drugim razem zapalił już normalnie. Zgasiłem go pod domem po przejechaniu około 2km, spróbowałem odpalić i znowu odpalił normalnie. Cyrk jakiś. Muszę podjechać do jakiegoś fachowca od rozruszników, może coś poradzi.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Jeśli jest gorący i nie odpala to według mnie wina rozrusznika (puchnie) i coś może go blokować więc daj go sprawdzić nie kosztuje to majątku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Płock
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Podjechałem do mechanika specjalizującego się w rozrusznikach, sprawdził akumulator i jest on w porządku. Podejrzewa, że tulejki w rozruszniku są do wymiany i być może jakieś śruby ale to wyjdzie po demontażu i rozebraniu rozrusznika. Dzisiaj jadę zostawić auto i czekać na rozwój wydarzeń.
EDIT:
W rozruszniku wymieniona tulejka, która z okrągłej zrobiła się owalna (Podobno to wada fabryczna w oplach że tulejka wykonana jest z aluminium i się odkształca pod wpływem temperatury). Wymieniona również kopułka i szczotki, które jeszcze nie były do końca wytarte ale długo już by nie pochodziły. Po wymianie tych części auto pali na dotyk jak nowe aż ciężko było się przyzwyczaić
EDIT:
W rozruszniku wymieniona tulejka, która z okrągłej zrobiła się owalna (Podobno to wada fabryczna w oplach że tulejka wykonana jest z aluminium i się odkształca pod wpływem temperatury). Wymieniona również kopułka i szczotki, które jeszcze nie były do końca wytarte ale długo już by nie pochodziły. Po wymianie tych części auto pali na dotyk jak nowe aż ciężko było się przyzwyczaić
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 paź 2019, o 19:23
- Auto: Insignia 2016
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oświęcim
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Udało Ci się rozwiązać ten problem? mam dokładnie taki sam przypadeksmok-mk pisze: ↑4 mar 2017, o 21:50Dzięki wielkie. A powiedzcie mi czy wiązka instalacyjna biegnie po lewej stroni pod autem ?
Bo już myśle czy dźwigając auto na lewarku nie zgniotłem kabli ?
Ile może kosztować ten moduł sterujący silnika (ECM) ?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
A nie mówiłem że to rozrusznik, ,trzeba słuchać doświadczonych mechanikówlukasz09 pisze: ↑18 lip 2022, o 08:26EDIT:
W rozruszniku wymieniona tulejka, która z okrągłej zrobiła się owalna (Podobno to wada fabryczna w oplach że tulejka wykonana jest z aluminium i się odkształca pod wpływem temperatury). Wymieniona również kopułka i szczotki, które jeszcze nie były do końca wytarte ale długo już by nie pochodziły. Po wymianie tych części auto pali na dotyk jak nowe aż ciężko było się przyzwyczaić
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lis 2021, o 19:46
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stalowa Wola
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Witam,
U mnie problem jest z odpaleniem jak jest chłodno. W poprzednim roku nie chciał zapalić jak było -15 stopni. Teraz wystarczy ,że jest około +10 i już jest problem. Do zeszłego tygodnia żadne błędy się nie pojawiały. Byłem u dwóch mechaników. Jeden wymienił mi regulator ciśnienia na listwie, drugi pompkę paliwa w baku. A z odpalaniem coraz gorzej. Stopniowo podnosi się temperatura przy ,której silnik nie chce zadziałać. W międzyczasie zregenerowałem rozrusznik, bo słabo kręcił. To też nie pomogło,chociaż na pewno było konieczne. Nigdy się nie zdarzyło,aby na ciepło nie odpalił. Sprawdziłem świece żarowe. Mają po 0.9 Ohm. Napięcie we wtyczkach jest. Podmieniłem tez moduł świec żarowych. Co prawda na używany. Brak poprawy.
2 tyg. temu byłem w Górach Stołowych. Noce chłodne. Wychodzę rano z hotelu i dupa. Auto nie pali.Jest ok.8- st.C. Z ciekawości (czekając aż auto ogrzeje słońce) podpiąłem OPL i zczytałem bląd: Skasowałem i ...odpalił. Na drugi dzień znowu nie pali. Podpinam i brak błędów. Kasuję na wszelki wypadek(błedów ,których nie było) i pali. Nie rozumiem tego auta.
W zeszłym tygodniu znowu chłodna noc się szykuje ,więc dla sprawdzenia zostawiam drzwi otwarte od garażu. Auto rano nie pali. Jest błąd: Kasuję i pali. Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Będę wdzięczny za pomoc.
U mnie problem jest z odpaleniem jak jest chłodno. W poprzednim roku nie chciał zapalić jak było -15 stopni. Teraz wystarczy ,że jest około +10 i już jest problem. Do zeszłego tygodnia żadne błędy się nie pojawiały. Byłem u dwóch mechaników. Jeden wymienił mi regulator ciśnienia na listwie, drugi pompkę paliwa w baku. A z odpalaniem coraz gorzej. Stopniowo podnosi się temperatura przy ,której silnik nie chce zadziałać. W międzyczasie zregenerowałem rozrusznik, bo słabo kręcił. To też nie pomogło,chociaż na pewno było konieczne. Nigdy się nie zdarzyło,aby na ciepło nie odpalił. Sprawdziłem świece żarowe. Mają po 0.9 Ohm. Napięcie we wtyczkach jest. Podmieniłem tez moduł świec żarowych. Co prawda na używany. Brak poprawy.
2 tyg. temu byłem w Górach Stołowych. Noce chłodne. Wychodzę rano z hotelu i dupa. Auto nie pali.Jest ok.8- st.C. Z ciekawości (czekając aż auto ogrzeje słońce) podpiąłem OPL i zczytałem bląd: Skasowałem i ...odpalił. Na drugi dzień znowu nie pali. Podpinam i brak błędów. Kasuję na wszelki wypadek(błedów ,których nie było) i pali. Nie rozumiem tego auta.
W zeszłym tygodniu znowu chłodna noc się szykuje ,więc dla sprawdzenia zostawiam drzwi otwarte od garażu. Auto rano nie pali. Jest błąd: Kasuję i pali. Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Będę wdzięczny za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 cze 2016, o 21:27
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: OPO
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Cześć grupa.Mam problem z moją Isią A 2010. Mianowicie po włożeniu kluczyka i przekręceniu zapłonu auto nie odpala.Czasem rozrusznik kręci i nic,a czasem nawet nie kręci.Nie ma zasady czy ciepły,czy zimny.Loteria-czssem odpali,czasem nie.Czy problem może być z jakimś przekaźnikiem w skrzynce BSI?W lutym był lekki dzwon z tej strony i po jakimś czasie umarły też wycieraczki-okazało się,że poszedł przekaźnik właśnie w BSI...Help...
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Po pierwsze to nie FB żeby nazywać nas grupą ,dwa aku naladowany/sprawdzony,trzy diagnostyka komputerowa zrobiona błędy są? po tych czynnościach zapraszamy niestety ale nie mamy kuli żeby z niej wróżyć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lis 2021, o 19:46
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stalowa Wola
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Witam,
U mnie okazało się ,że winna była skrzynka BSI. Nie było napięcia i pompka w baku nie działała , kiedy było chłodno. A przypominam ,że auto stało u dwóch mechaników. Jeden wymienił regulator ciśnienia na listwie drugi pompkę paliwa. Brak ,słów. Jestem ze Stalowej Woli. Jak ktoś jest zainteresowany to podam nazwy "fachowców" na priv. To dwa znane warsztaty w mieście. Naprawa kosztowała 100 zł na używaną skrzynkę i dobra wola znajomego,któremu chcę podziękować za pomoc.
Pozdrawiam
Dodano po 6 minutach 56 sekundach:
U mnie okazało się ,że winna była skrzynka BSI. Nie było napięcia i pompka w baku nie działała , kiedy było chłodno. A przypominam ,że auto stało u dwóch mechaników. Jeden wymienił regulator ciśnienia na listwie drugi pompkę paliwa. Brak ,słów. Jestem ze Stalowej Woli. Jak ktoś jest zainteresowany to podam nazwy "fachowców" na priv. To dwa znane warsztaty w mieście. Naprawa kosztowała 100 zł na używaną skrzynkę i dobra wola znajomego,któremu chcę podziękować za pomoc.
Pozdrawiam
Dodano po 6 minutach 56 sekundach:
Musisz udać się do elektryka samochodowego. On ,będzie wiedział ,gdzie i jak posprawdzać napięcia. Jeżeli rozrusznik nie działa ,to trzeba sprawdzić czy jest sygnał z komputera ,przekaźnik i sam rozrusznik. To ,przykład. Oczywiście najpierw pod komputer. Masz ciśnienie paliwa na listwie jak kręci rozrusznik?dudus950 pisze: ↑26 wrz 2022, o 07:14Cześć grupa.Mam problem z moją Isią A 2010. Mianowicie po włożeniu kluczyka i przekręceniu zapłonu auto nie odpala.Czasem rozrusznik kręci i nic,a czasem nawet nie kręci.Nie ma zasady czy ciepły,czy zimny.Loteria-czssem odpali,czasem nie.Czy problem może być z jakimś przekaźnikiem w skrzynce BSI?W lutym był lekki dzwon z tej strony i po jakimś czasie umarły też wycieraczki-okazało się,że poszedł przekaźnik właśnie w BSI...Help...
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2 wrz 2019, o 21:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Po powrocie na parking lotniska auto nie odpaliło.
Rozrusznik na krótko kręci.
Brak inwazji kuny na wiązki przewodów.
Akumulator Ok zamontowany był 2 do sprawdzenia
Nie działa również hydrauliczna tylna klapa.
Jest kilka błędów.
Bcm
B1516-08
B3215-4B
U0100-00
В3205-4B
Moduł hamulca postojowego
C0561-71
U0100-00
Moduł sterujący hamulców
U0140-71
U0101-00
U0100-00
Rozrusznik na krótko kręci.
Brak inwazji kuny na wiązki przewodów.
Akumulator Ok zamontowany był 2 do sprawdzenia
Nie działa również hydrauliczna tylna klapa.
Jest kilka błędów.
Bcm
B1516-08
B3215-4B
U0100-00
В3205-4B
Moduł hamulca postojowego
C0561-71
U0100-00
Moduł sterujący hamulców
U0140-71
U0101-00
U0100-00
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 09:01
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Auto nie odpala problem z uruchomieniem
Mam praktycznie to samo ale nic nie wyciagałem.Przyjechałem było ok ,a następ ego dnia lipa.Aku nowy i nic niedziała jak powyzej u kolegi.Posprawdzałem mase,kable,bezpieczniki i wszystko ok.Obd nie działa wiec błedów nie da się sprawdzić,czujników martwego pola nie ma.Pomoże ktoś.Krisix pisze: ↑5 lut 2022, o 15:33Witam. Mój pacjent 2.0 CDTI 160KM 2009 przyprawia mnie o ból głowy, odłączyłem akumulator żeby wyciągnąć moduł bezpieczników (chciałem spisać numer OEM, bo mam walniete gniazdo przekaźnika od wentylatora chłodnicy, a nie miałem tej naklejki od boku i w necie widziałem że jest druga od spodu modułu) po pospinaniu wszystkiego spowrotem auto ześwirowało, po przełączeniu na zapłon wywala błędy: sprawdź system afl ( brak świateł mijania i długich plus do tego przestało działać światło wstecznego oraz lewy tylny kierunek), sprawdź system esp i komunikat zatankuj paliwo ( wskazówka wskazuje pusty bak mimo tego że przed tym cyrkiem wskazywało jeszcze prawie połowę). Oczywiście do kompletu nie odpala, po przekręceniu kluczyka gasną zegary, a spod maski cisza rozrusznik nawet nie drgnie. Z komputerem silnika nie idzie się połączyć, udało mi połączyć z modułem hamulców to wywala błędy B1517 napięcie akumulatora niewiarygodne, U0100 sterownik silnika, błędy komunikacji, nieprawidłowe działanie, U0101 utrata komunikacji z modułem sterującym skrzynią biegów, nieprawidłowe działanie, U0140 utrata komunikacji z pokładowym modułem sterowania, nieważne dane. Myślałem że może coś te wtyki od wiązek nie wpieły się dobrze w moduł, wyjąłem i włożyłem moduł spowrotem i wtedy AFL się obudziły, ale reszta bez zmian. Sprawdziłem aku miernikiem no i rzeczywiście padnięty, naładowanie nic nie dało, przekładałem z drugiego auta też nic. Już nie wiem co dalej robić.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2024, o 22:59 przez aj27, łącznie zmieniany 1 raz.