--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

ODPOWIEDZ
sezam

BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 09:47

Witajcie,

Właśnie oddałem samochód do hamowni okazało się, że po 3000 RPM duże turbo nie pracuje lub nie pracuje jak należy. Ogólnie maksymalna moc to 150KM :(. Samochód był "hamowany" w trybie Normal.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co się mogło stać? Teoretycznie wiem że może to być ten zawór lub Turbo. Ale brak błędów na kompie powoduje że nie wiem gdzie szukać.

Dodatkowe pytanie, ile kosztuje nowe Turbo dla BiTurbo? Czy może lepiej regenerować, i gdzie to zrobić?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: Alex » 9 lis 2016, o 10:31

Poszukaj może nieszczelności gdzieś na wężach, może tutaj jest problem.
Obie turbosprężarki w A20DTR są firmy Borg Warner (KKK), która nie oferuje oryginalnych zestawów naprawczych. Alternatywą jest tylko regeneracja na chińskich lub używanych częściach.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 11:06

Kurde.... ciekawe czy dało by się sprężarkę, tak po amerykańsku wstawić zamiast dużego turbo :)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: Alex » 9 lis 2016, o 12:12

Masz na myśli kompresor ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 12:40

Alex pisze:Masz na myśli kompresor ?
Alex, czytasz w moich myślach :) Tak mam na myśli kompresor.

Tak się głośno zastanawiam czy jak mam płacić 2000PLN za regenerację to czy nie da się czegoś fajnego zrobić w podobnych kosztach :)

Tak mi się tylko wydaje że kompresor to się używa do niskich obrotów a małe turbo u mnie działa u mnie działa :)

Ciekawa sprawa... Działanie BiTurbo w CDTI wygląda jak Twin Turbo zaprojektowane przez OPC.... przypadek?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: Alex » 9 lis 2016, o 12:54

Myślę, że za okolice 2 k pln nie przerobisz całego mechanizmu na kompresor ;)
Duże turbo, czyli K04 jest bardzo wytrzymałą jednostką z potencjałem. Zamiast regenerować, kup nową sztukę i problem masz z głowy. Chociaż nie wiem, czy w tym przypadku da się kupić ją oddzielnie bo na ogół nowe zestawy biturbo składają się z małej + dużej.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 13:04

Alex, nie znam się na turbinach więc mam pytanie...

Czy K04 jest większym turbem niż seryjne czy takim samym?

Dodatkowo co mnie dziwi że z dołu samochód nieźle kręci co teoretycznie zaprzecza faktowi że duże turbo nie działa.. Bo duże powinno wpychać zimne powietrze do małej....

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: norbi333 » 9 lis 2016, o 13:12

Mile turbo pompuje od dołu do średnich obrotów od średnich zaczyna pompować duża. Przy wysokim obrotów chyba obie

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 13:22

norbi333 pisze:Mile turbo pompuje od dołu do średnich obrotów od średnich zaczyna pompować duża. Przy wysokim obrotów chyba obie
Patrząć na ten filmik [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_4whYqwi76M[/youtube]
Wydaje mi się, że to działa inaczej...

1. Mała plus duża pompująca powietrze do małej.
---
a następnie
---
2. Duża


Kurde... ale jechałem na trasie i samochód się wcale nie mulił, co prawda ja jeżdżę w przedziale 2000-3000 RPM żeby mi samochód nie wył.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: norbi333 » 9 lis 2016, o 13:42

Nie wiem
T tego co czytałem to dzięki małej od dołu jest wysoki moment i nie ma turbo dziury

Biturbo w wydaniu Opla wykorzystuje układ dwóch turbosprężarek o różnej wielkości. Pracują one oddzielnie lub razem, w zależności od stylu jazdy. Mniejsza turbosprężarka reaguje szybko przy niższych obrotach silnika. Oznacza to, że silnik reaguje na naciśnięcie pedału gazu bez opóźnienia. Już od 1 250 obr./min. kierowca ma do dyspozycji 320 z 400 Nm momentu obrotowego. Maksymalny moment dostępny jest za to chwilę później, bo przy 1 750 obr/min

Sercem prezentowanego Opla Insigni był czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności dwóch litrów z wtryskiem Common Rail i układem dwóch sprężarek, które mogą działać razem lub osobno.

Mniejsza uruchamia się przy niskich obrotach. Na przykład od 1 250 obr./min. do dyspozycji kierowcy jest już 320 Nm, dzięki czemu powszechne w większości doładowanych jednostek zjawisko turbodziury zostało w Oplu Insigni 2.0 CDTI BiTurbo skutecznie wyeliminowane.

W średnim zakresie prędkości obrotowej silnika obie turbosprężarki pracują razem, a maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm dostępny jest w zakresie od 1 750 do 2 500 obr./min. Powyżej tej ostatniej wartości gazy wydechowe napędzają już tylko większą turbinę.

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 13:46

W tym wypadku.... mam zrytą dużą sprężarkę :(

Ma ktoś nową za połowę ceny oddać :]

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: P405 » 9 lis 2016, o 13:49

One są razem, nie kupisz osobno jednej.

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 13:58

To inaczej... kto mi sprzeda nową sprężarkę do BiTurbo za połowę ceny :)

Bo jak już powiedziałem w innych postach, świąt to u mnie nie będzie przez poprzednie wydatki :P
A dobry uczynek każdemu się przyda więc się polecam jak cel dobrego uczynku :)

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: norbi333 » 9 lis 2016, o 15:05

P405 pisze:One są razem, nie kupisz osobno jednej.
Oj chyba są osobno

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 16:01

Ciekawa sprawa. Okazało się że był błąd zaworu ciśnienia czy czegoś tam. Niestety nie wyhamowaliśmy kolejny raz autka po skasowaniu błędów, ale po 3000 RPM, dalej szło całkiem całkiem, a z tego co rozumiem to się powinien dusić i nie przyśpieszać dynamicznie.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: norbi333 » 9 lis 2016, o 16:07

Jestem w Aso i pytałem o Twoją sprawę.Najszybciej to zaworek i nie zawsze generuje błąd.Najlepiej zamienić z drugim i zobaczyć,bo w biturbo są 2

MichalNottingham
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Nottingham/Bytom

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: MichalNottingham » 9 lis 2016, o 16:11

To ja teraz zadam pytanie całkirm z innej beczki.
Czy szło by włożyć biturbo do 130tki

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 16:43

norbi333 pisze:Jestem w Aso i pytałem o Twoją sprawę.Najszybciej to zaworek i nie zawsze generuje błąd.Najlepiej zamienić z drugim i zobaczyć,bo w biturbo są 2
Dzięki @norbi333... Rozwiążę ten temat i wracam na hamownię po 20stym.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: Alex » 9 lis 2016, o 17:36

sezam pisze:Czy K04 jest większym turbem niż seryjne czy takim samym?
Jedynie mogę podrzucić linki i na ich podstawie pogrzebiesz trochę w internecie w celu uzyskania odpowiedzi ;)
http://turbocatalog.pl/turbosprezarka/o ... r-55579038
http://turbocatalog.pl/turbosprezarka/o ... 063-860335
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

sezam

Re: BiTrubo 195KM. Brak mocy po 3000rpm.

Post autor: sezam » 9 lis 2016, o 19:50

Ok,

K04 występuje w BiTurbo :)

Danke

-- 11 lis 2016, o 18:10 --

Kurde,

Dzisiaj próbowałem rozpędzić Isię tak aby użyła więcej niż 3000 obrotów....
Dałem w palnik na zegarze 205km a ona tylko przez chwilę miała 4000 obrotów i zaraz było znowu 3000.....

Wiecie ile czasu BiTurbo przyśpiesza z 80 do 200km/h. Bo ogólnie idzie bardzo fajnie...

Muszę chyba się na sekwencji przejechać...

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”