--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czujnik różnicy ciśnienia DPF
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9030
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Pewnie i tak by nie zadziałała bo w autach z produkcji 2019 raczej nie działa, a takie masz w opisie
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 kwie 2019, o 18:26
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Starachowice
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Tam powinno być 2009:-) Jak próbuje to zmienić w profilu to pokazuje komunikat "Pole „Rok produkcji” musi być wypełnione." Nie wiem o co chodzi.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
.
Wystarczy że polecisz autostradą kilkanaście minut w okolicach 180km/h i DPF masz czyściutki bez procesu wypalania wymuszonego przez komputer. Po takiej jeździe ciśnienie w filtrze na wolnych obrotach będzie zero mimo że ECU oblicza sobie procentowo tak jak jest u ciebie.
Cały ten algorytm to jedna wielka lipa , wystarczył by jedynie czujnik ciśnienia spalin i np jeżeli przez załużmy minutę jest za wysokie to zaczyna wypalanie i tyle. Śmiem twierdzić że bez algorytmu tym , którzy dużo latają po autostradach DPF w procesie wymuszonym przez ECU nie wypalał by się nigdy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 lut 2020, o 16:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubsko
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
W temacie czujnika. u mnie zaczęło się od problemu z czujnikiem , a dokładnie na diagnostyce pokazało błąd p2453. Próby usunięcia błędu na nic się zdały. Diagnoza czujnik do wymiany. Nowy ,zamiennik, wymiana bardzo prosta. Adaptacja nowego czujnika i auto śmigało jak nowe. Mija około miesiąc i znów wraca problem. Diagnoza DPF zapchany. Wypalanie serwisowe, wymiana oleju i auto śmiga znowu. Mija kolejny miesiąc , problem powraca. Wypalanie jak poprzednio i już nie pomaga. Regeneracja DPF (350) plus regeneracja turbiny ( temat powiązany z DPF - konsekwencja ( 600)) Dalej mam błąd p2453 typ 54, gteraz wysoka temperatura. Poszukiwanie problemu , wężyki .. całe , DPF świeży, wszystko wydaje się ok. Znowu wymiana czujnika.. na stary oryginalny , wcześniej już wymieniany ( pomysł mechanika ) i okazuje się , że czujnik był sprawny , a problem leżał w DPF. Zresztą zapełniony DPF załatwił turbinę. Na chwilę obecną problem rozwiązany.
Dodano po 27 minutach 2 sekundach:
a tu błąd
Dodano po 27 minutach 2 sekundach:
a tu błąd
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lut 2020, o 09:00
- Auto: Insignia A OPC line
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pionki
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Witam. Mam problem chyba z czujnikiem błąd p2454 czujnik spalin niskie napięcie. Wymienilem dzis czujnik na nowy, przeprowadziłem przyuczenie przez delphi. Blad nie zginął komunikat o awarii pojazdu rowniez. Skasowalem jeszcze raz blad az za ktoryms razem sie udalo. Po krotkiej przejażdżce blad wrocil ale nie byl staly i bez komunikatu o awarii pojazdu, po przejechaniu kilku km doszedł błąd p2454 stały i tryb awaryjny. Probowalem zrobic wypalanie dpf ale za kazdym razem delphi nie mogl nawet wystartowac procedury, poprostu go wywołało. Postanowilem wiec przejechac sie troche dłużej z wysokimi obrotami. Jechalem ok 20 km z obrotami 3500 i odziwo zadnych bledow nie wywalało, dopiero gdy zjechalem z szybkiwj drogi poczułem delikatne szarpniecie i pokazal sie p2454 ale niebyl stały, a zaraz po chwili stania na swiatlach kolejny p2454 tylko stały a wraz z nim awaria pojazdu bla bla bla. Skasowalem, przejechałem spowrotem i dopiero pod domem pokazal sie ten sam błąd ale nie był stały.. poprostu kołko sie zamknęło.. jakies pomysly? Jakies podpowiedzi? Prosze o pomoc utknalem za granica przez pieprzona pandemie a teraz bedzie ciężko wrocic do domu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 lip 2020, o 22:45
- Auto: Astra j
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Witam problem mam z błędem P2453 czujnok ciśnienie różnicowego filtra cząstek stałych samochód pokazuje awarie i traci moc ale po kilku kilometrach wszystko wraca do normy filtr wypalany czujnik wymieniony ale jakieś dwa lata temu od czego byście zaczęli naprawę czy po raz kolejny wymienić ten czujnik?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 maja 2018, o 15:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Witam podczas jazdy wyskoczył mi komunikat Awaria pojazdu bleble....
I samochód tryb awaryjny brak mocy
Jechał ale zero mocy jak( skuterem na pełnym gazie pod górę)
Błąd p2453 czujnik różnicowy DPF
Wymieniłem na nowy i dalej błąd
Telefon do serwisu opla koszt podłączenia pod komputer 200zl
Więc telefon do mechanika
Znał problem
Pojechałem podłączył pod komputer I ZRESETOWAŁ CZUJNIK i wszystko dobre.
Przejechaliśmy się po autostradzie 3-4tys obrotów na każdym biegu i wszystko gra więc sekret polegał na resecie .
I wsumie 10min roboty 80zł za wszystko także przed kupnem nowego czujnika zacznijcie od tego.
Pozdrawiam Pawlo z Insii 2.0 2009
I samochód tryb awaryjny brak mocy
Jechał ale zero mocy jak( skuterem na pełnym gazie pod górę)
Błąd p2453 czujnik różnicowy DPF
Wymieniłem na nowy i dalej błąd
Telefon do serwisu opla koszt podłączenia pod komputer 200zl
Więc telefon do mechanika
Znał problem
Pojechałem podłączył pod komputer I ZRESETOWAŁ CZUJNIK i wszystko dobre.
Przejechaliśmy się po autostradzie 3-4tys obrotów na każdym biegu i wszystko gra więc sekret polegał na resecie .
I wsumie 10min roboty 80zł za wszystko także przed kupnem nowego czujnika zacznijcie od tego.
Pozdrawiam Pawlo z Insii 2.0 2009
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 sie 2020, o 05:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Toruń
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Witam,
Odświeżam trochę temat,
Występuje mi błąd p2453 i nie mogę go wykasować. Zlokalizowalem peknieta rure od intercoolera i zostala wymieniona.
Czy ma ktoś może schemat tego czujnika roznicy cisnien? chciałbym go przemierzyc przed wymianą, chyba że jakaś dobra duszyczka ma opcoma w okolicy Torunia żeby spróbować zaadaptować czujnik.
Odświeżam trochę temat,
Występuje mi błąd p2453 i nie mogę go wykasować. Zlokalizowalem peknieta rure od intercoolera i zostala wymieniona.
Czy ma ktoś może schemat tego czujnika roznicy cisnien? chciałbym go przemierzyc przed wymianą, chyba że jakaś dobra duszyczka ma opcoma w okolicy Torunia żeby spróbować zaadaptować czujnik.
Ostatnio zmieniony 8 sie 2020, o 10:10 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 243
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: Corsa D A13DTC
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
W środę (rano) będę jechał przy Toruniu, ewentualnie w sobotę będę wracał (będę miał wtedy więcej czasu), więc mogę Ci zresetować czujnik, choć dotychczas tego nie robiłem, ale to chyba nic trudnego... Chyba, że chcesz zajrzeć do grodu nad Brdą i Wisłą.
Tu masz akurat czujnik z corsy, ale Twój silnik ma takie samo oczujnikowanie:
Wskazania czujnika różnicy ciśnień możesz kontrolować za pomocą apek (ja używam TorquePro) w telefonie i interfejsu typu ELM327 z BT (najlepiej icar, konnwei, OBDlink)... Można i opcomem, ale na bieżąco najlepiej na fonie. Poszukaj na forum o torque i aplikacji DPF Monitor.
schemat czujnika jest taki, nie wiem co jest na poszczególnych nóżkach, ale powinny być "+5V", "0V", i napięcie sygnału na biegu jałowym bodajże 0,4V, w czasie jazdy rośnie. Także jak masz voltomierz, to możesz napięciowo sprawdzić.Tu masz akurat czujnik z corsy, ale Twój silnik ma takie samo oczujnikowanie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9030
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Ale spokojnie sobie poradzisz pewnie i bez niej bo to nic trudnego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 13:12
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Też mam problem z tym czujnikiem. Tak czytam ten temat i w końcu nie wiem czy problem jest rozwiązany czy nie. Pomaga adaptacja czujnika czy problem powraca? U mnie rok temu po pojawieniu się błędu i przejście auta w tryb awaryjny oddałem dpf to czyszczenia i kilka miesięcy był spokój. Miesiąc temu znowu tryb awaryjny i błąd czujnika. Ponownie oddałem do czyszczenia i po 3 tyg powrót błędu i trybu awaryjnego...
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 243
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: Corsa D A13DTC
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Wydaje mi się, że zawsze po dobrym czyszczeniu DPFa trzeba zresetować DPF i czujnik, bo jednak zmieniają się dość znacząco parametry i lepiej, żeby sterownik nauczył się nowych warunków. Poprzednia właścicielka mojej corsy po czyszczeniu DPFa wszystko zresetowała i dzięki Bogu i mojemu staraniu jeżdżę już 3,5roku bez problemów z DPFem. Choć uważam, że dwie rzeczy są niezbędne dla spokoju:
1. Dobre monitorowanie stanu DPFu (także ciśnienia czujnika) i wypalania- aplikacja kol. Pinga lub TorquePro+dioda sygnalizacyjna (dioda pokazuje szybciej, zanim widać rozpoczęcie wypalania w apce).
2. Sprawny układ paliwowo-wylotowy silnika (w tym tankowanie na sprawdzonych stacjach).
1. Dobre monitorowanie stanu DPFu (także ciśnienia czujnika) i wypalania- aplikacja kol. Pinga lub TorquePro+dioda sygnalizacyjna (dioda pokazuje szybciej, zanim widać rozpoczęcie wypalania w apce).
2. Sprawny układ paliwowo-wylotowy silnika (w tym tankowanie na sprawdzonych stacjach).
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
A co to jest dobre czyszczenie filtra? Mam go wyjąć?. Jeżdżę swoją Insignia już prawie 11 lat i jak mi się chce to wpadam na się i wypalam do 6% żadnego resetowania nigdy nie robiłem. Podstawa to sprawny silnik i osprzęt, dobre paliwo i pilnowanie wypalania.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 243
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: Corsa D A13DTC
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
No tak, z tego co wiem, filtr miała wyciągnięty i myty pod ciśnieniem w specjalnej ponoć maszynie... kobieta jeździła niemal tylko po mieście (po kobiecemu-spokojnie i wolno) i o DPFie dowiedziała się bardzo późno i po wydaniu kilkunastu setek na DPF i czyszczenie silnika piękna corsa poszła pod młotek ... i dzięki temu stałem się posiadaczem corsinki. .
@P405, ja też nie miałem czyszczonego, bo szybko zacząłem pilnować DPFu, ale jeżeli już komuś się zdarzy, że różnych powodów miał wymieniony czujnik, bądź czyszczony profesjonalnie DPF (nie pytaj mnie o wytłumaczenie profesjonalnego czyszczenia), to wg mnie trzeba resetować i dać sterownikowi możliwość nauczenia się. Ale popieram Cię w 100%, przecież też napisałem o monitorowaniu DPFu i sprawności silnika. Ale pamiętaj, że nie wszyscy są tacy świadomi, znam osoby, które nie mają pojęcia, jaki silnik mają w swoich samochodach, wystarczy im, że wiedzą jakie paliwo mają wlewać i kiedy jechać na przegląd i wymianę oleju, czy filtrów, a takich ludzi jest bardzo wielu.
Oki, już kończę tę zbędną dyskusję i czekam na ewentualne zabranie głosu przez użytkownika, do którego posta się tu odniosłem.
@P405, ja też nie miałem czyszczonego, bo szybko zacząłem pilnować DPFu, ale jeżeli już komuś się zdarzy, że różnych powodów miał wymieniony czujnik, bądź czyszczony profesjonalnie DPF (nie pytaj mnie o wytłumaczenie profesjonalnego czyszczenia), to wg mnie trzeba resetować i dać sterownikowi możliwość nauczenia się. Ale popieram Cię w 100%, przecież też napisałem o monitorowaniu DPFu i sprawności silnika. Ale pamiętaj, że nie wszyscy są tacy świadomi, znam osoby, które nie mają pojęcia, jaki silnik mają w swoich samochodach, wystarczy im, że wiedzą jakie paliwo mają wlewać i kiedy jechać na przegląd i wymianę oleju, czy filtrów, a takich ludzi jest bardzo wielu.
Oki, już kończę tę zbędną dyskusję i czekam na ewentualne zabranie głosu przez użytkownika, do którego posta się tu odniosłem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 sie 2020, o 05:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Toruń
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Dzięki Bogoes za odpowiedź, przysiąde dziś wieczorem i zobaczę co tam w insi piszczy
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sieradz
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Witam, mam pytanie czy za pomocą ELM 327 zrobię reset czujnika różnicy cisnien? Jeśli nie to czy ktoś z was w woj. Lodzkim posiada sprzęt, żeby coś takiego ogarnąć?