--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czujnik różnicy ciśnienia DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 paź 2022, o 16:24
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Oświęcim
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Gdzie znajdę czujnik różnicy ciśnienia spalin w b20dth? Próbuje mi wypalać co chwilę i wywala nieudane wypalanie i błąd P244b
Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Serio pytasz?
W B20DTH DPF jest dobrze widoczny po otwarciu maski. Zobacz sobie gdzie idą wężyki jeden przed DPF drugi za oba schądzą się do czujnika, który jest obok EGR-u
W B20DTH DPF jest dobrze widoczny po otwarciu maski. Zobacz sobie gdzie idą wężyki jeden przed DPF drugi za oba schądzą się do czujnika, który jest obok EGR-u
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 12:52
- Auto: Zafira C BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Czarnków
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Opel zafira c tourer 2.0 biturbo 194kM. Zaczęło się od chwilowej utraty mocy podczas jazdy bez wyrzucania błędu, okazało się że wirnik turbiny haczy juz o jej korpus. Wymiana turbin na regenerowane. Auto zaczęło normalnie jeździć i tak przez około tydzień gdzie po tym czasie wyrzuciło błąd o niskim ciśnieniu doładowania, okazało się że uszkodzony jest zaworek podciśnieniowy sterujący gruszką turbiny nastąpiła wymiana auto odżyło na około tydzień po czym z dnia na dzień było coraz słabsze i nie zbierało się z dolnych obrotów. Wyrzuciło błąd i auto w tryb awaryjny, na komputerze wyszedl czujnik różnicy ciśnień. Czujnik wyjęty, wyczyszczony błąd udało się po tym zabiegu usunąć i auto pojechało na testy podczas których wypaliło dpf. Wcześniej podało tylko dawkę paliwa do oleju silnikowego. Mimo tego jak na 194kM nie idzie w dolnej partii zerwać przyczepności i jest mulowate. Szczelność układu sprawdzona dymem, wymieniony filtr powietrza, paliwa, założony nowy egr, wyprany dpf, włożone drugie turbo po regeneracji i dalej kiepsko. Polepszyło się po wymianie kolektora ssącego i tu faktycznie jest lepiej ale cały czas nie jest to pełna moc tego auta. Zduszajac waz od turbo zamiast go pompować to tak jak by go jeszcze mocniej zasysalo. Nie mam już pomysłu co może być nie tak. Na ta chwile brak jakiegokolwiek błędu. Jest ciepło na dworze auto jest ospale, robi sie chłodniej jedzie lepiej. Może ma Pan jakiś pomysł-wtryski, zapchany układ wydechowy, intercooler?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Tam są chyba dwa zawory podciśnienia? Zajedź na hamownię z autem i zobaczysz co masz. Muszą wyjść takie dwie góry na wykresie jak oba turbo sprawne. Spróbuj czujnik roznicy ciśnień ponownie zaadoptować kompem skoro błeda wywalił.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 12:52
- Auto: Zafira C BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Czarnków
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Wyrzucił raz błąd czujnika różnicy ciśnień. Na tą chwilę brak jakichkolwiek błędów mimo odczuć braku mocy. Jak ciepło na dworze jest muł, jak chlodno jest spora poprawa ale to jeszcze nie to co było po zakupie.
-
- Użytkownik
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 lis 2015, o 19:42
- Auto: opel insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Krapkowice
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
witam mnie też dopadł ten błąd czujnika różnicy ćiśnień ,a opis błędu zwarcie czujnika do masy ale ten błąd idzie usunąć i wyskakuje co jakiś czas , gdzie uderzyć wymiana czujnika czy muszę szukać dalej z góry dzięki za pomoc
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Kolego Majkel 200 wykonaj logi jak to turbo ciagnie powietrze względem oczekiwania ECU - to z powietrza otrzymujemy moc ,wiec tu coś musiało sie wykrzaxzyc...
Kolego Krzys138 masz błąd zwarcia więc wymień czujnik
Kolego Krzys138 masz błąd zwarcia więc wymień czujnik
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 12:52
- Auto: Zafira C BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Czarnków
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Szczerze to powiem że nie do końca wiem o co chodzi z tymi logami i czy ktoś to w okolicy ogarnie
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Logi to są parametry w czasie rzeczywistym,porównywane z żądaniem sterownika silnika-do tego celu używa się programu diagnostycznego lub apki jesli posiada takie funkcjie.
Jak sam tego nie ogarniesz to problem pozostanie raczej zagadką...
Jak sam tego nie ogarniesz to problem pozostanie raczej zagadką...
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 12:52
- Auto: Zafira C BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Czarnków
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
W okolicy nie mam nikogo kto ma odpowiedni program. Byłem na kilku.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Każdy ma program tylko nikt Ci nie poświęci czasu,bo czas kosztuje...
Ściągnij rurkę odmy z dolotu i dmuchnij w nią,jeśli uda Ci się wtłoczyć płucami powietrze,to zaślep miejsce po rurce w dolocie i się garnij-zobacz czy będzie różnica.
Ściągnij rurkę odmy z dolotu i dmuchnij w nią,jeśli uda Ci się wtłoczyć płucami powietrze,to zaślep miejsce po rurce w dolocie i się garnij-zobacz czy będzie różnica.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 12:52
- Auto: Zafira C BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Czarnków
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 12:52
- Auto: Zafira C BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Czarnków
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Przed wymianą kolektora ssącego auto przydymiało na czarno. Po wymianie ustało.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Tobie kolego nie da się pomóc-nie ma takiej możliwości...
Jaka porada by nie padła, masz odpowiedź by jej nie skontrolować.
Masz problem z powietrzem,wiec szukaj co się z nim dzieje że nie trafia do miejsca przeznaczenia,lub jest go zbyt mało.
Życzę powodzenia
Jaka porada by nie padła, masz odpowiedź by jej nie skontrolować.
Masz problem z powietrzem,wiec szukaj co się z nim dzieje że nie trafia do miejsca przeznaczenia,lub jest go zbyt mało.
Życzę powodzenia
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 12:52
- Auto: Zafira C BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Czarnków
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Ale co mam sprawdzać, nową odmę która już też była sprawdzana przez mechanika w sposób który został tu podany? Są w okolicy ludzie z komputerami ale żaden nie mówi jednoznacznie co jest nie tak. Auto jeździ, błędu nie rzuca ale brak mocy jest odczuwalny.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Tak.Masz sprawdzać nowe części,bo nie masz gwarancji porawności działania,chyba że kupujesz w ASO to nie ma takiej potrzeby.
Diagnozowanie problemu który posiadasz,jest czasochłonne i skomplikowane.W przypadku forumowego rozwiązywania problemu ,wymaga współpracy z obu stron.
Teraz piszesz że mechanik sprawdzał,ale tak napradę z tego co opisujesz,wszystko zostało sprawdzone tylko coś zbagatelizowane,i ktoś przeszedł obok usterki...
Diagnozowanie problemu który posiadasz,jest czasochłonne i skomplikowane.W przypadku forumowego rozwiązywania problemu ,wymaga współpracy z obu stron.
Teraz piszesz że mechanik sprawdzał,ale tak napradę z tego co opisujesz,wszystko zostało sprawdzone tylko coś zbagatelizowane,i ktoś przeszedł obok usterki...
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 12:52
- Auto: Zafira C BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Czarnków
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Pytanie z innej strony mojego problemu, czy w dpf może być ujemne ciśnienie? Mam czujnik różnicy ciśnień w dpf i pokazuje jak jest podpięty -327kpa, a jak mu się odłączy wężyk z dpf to wskazuje -210kpa. Auto upuszcza jak by ciśnienie z turbo po każdej zmianie biegu. Wcześniej tego nie było.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Chyba uszkodzony czujnik bo pokazuję podciśnienie co jest raczej nie możliwe.
Druga sprawa odnośnie regenerowanego turbo w dieslu to tylko przez moto remo innym się to nie udaję, albo tak udaję że turbo zaczyna pompować w okolicach 2500tys obr co w dieslu jest bez sensu
Druga sprawa odnośnie regenerowanego turbo w dieslu to tylko przez moto remo innym się to nie udaję, albo tak udaję że turbo zaczyna pompować w okolicach 2500tys obr co w dieslu jest bez sensu
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 wrz 2022, o 07:20
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: siemianowice