------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 15-17 maja - zapisz się
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Panewki

ODPOWIEDZ
zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 18 kwie 2018, o 18:24

Jest to do zrobienia tylko musisz wtedy wyosiować króciec smoka z otworem pompy tak aby po dokręceniu misy nie było naprężeń bo wtedy może pęknąć kanał ssący pompy oleju chodzi też o rozszerzalność cieplną aluminium a alu potrafi pracować i to dość znacznie
A moja rada jeśli chcesz dorabiać smok to weź za wzór smok z 1.9 cdti przykręcony do pompy i czopu wału korbowego ale w tym przypadku musiałbyś go też przerobić i zamontować pompę z 1,9cdti z tego co się orientowałem to powinna pasować.

zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 18 kwie 2018, o 18:29

Aha jeszcze jedno, w tym przypadku trzeba wykonać gwint w pokrywie łożyskowania wału korbowego do przykręcenia smoka tak jak jest to w 1,9cdti.

Awatar użytkownika
bartekb
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 8 lis 2018, o 11:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Sieradz

Re: Panewki

Post autor: bartekb » 12 gru 2018, o 10:09

moze ktos podac nr panewek do 2012 i po ...wiem ze była zmiana
Ostatnio zmieniony 12 gru 2018, o 10:10 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

karol307
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2015, o 19:34
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: otwock

Re: Panewki

Post autor: karol307 » 14 sty 2020, o 00:37

Witam, ja też miałem zatarty silnik panewki się obróciły wymieniłem silnik z 2010 fabryczny 160km na 163 z 2013 z astry przy przebiegu ok 200kkm nie pamiętam dokładnie. Kolega kupił insignie z 2011 z przebiegiem 230kkm też poleciał silnik 160km poprzedni właściciel wymienił uszczelkę smoka, wymienił silnik na 163km chyba z 2014 też z astry. Mam wrażenie te 160km miały wadę nie tylko uszczelki czy panewek tylko coś jest z pompą, większość awarii jest w 160km więc jak wymieniać silnik to tylko na 163km a jak kombinować z panewkami to razem z pompą oleju są takie zestawy na znanym portalu aukcyjnym.

KoksiBoss
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2019, o 07:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łódź

Re: Panewki

Post autor: KoksiBoss » 16 sty 2020, o 11:09

Witam, ja problem uszczelki smoka rozwiązałem metalową tulejką którą zwymiarował i dorobił mi znajomy tokarz. Tulejka zapewnia praktycznie stałe połączenie smoka z pompą oleju. Bardzo fajna sprawa, zrobiłem już tak 5 tyś km i jak na razie wszystko ma się dobrze.

Sothis87
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety

Re: Panewki

Post autor: Sothis87 » 16 sty 2020, o 11:15

karol307 pisze:Witam, ja też miałem zatarty silnik panewki się obróciły wymieniłem silnik z 2010 fabryczny 160km na 163 z 2013 z astry przy przebiegu ok 200kkm nie pamiętam dokładnie. Kolega kupił insignie z 2011 z przebiegiem 230kkm też poleciał silnik 160km poprzedni właściciel wymienił uszczelkę smoka, wymienił silnik na 163km chyba z 2014 też z astry. Mam wrażenie te 160km miały wadę nie tylko uszczelki czy panewek tylko coś jest z pompą, większość awarii jest w 160km więc jak wymieniać silnik to tylko na 163km a jak kombinować z panewkami to razem z pompą oleju są takie zestawy na znanym portalu aukcyjnym.
Silniki o których piszesz mają ten sam problem z uszczelką.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”