--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Właśnie brak opcji ja po wymianie oleju i popychaczy i to samo...
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Mój ma przebieg 220 tyś.A jak ten typ tak ma? Bo po zakręceniu korka tego dźwięku nie słysze.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Czyli tym bardziej potwierdza się, że to z głowicy. Silnik się nagrzewa materiał się rozszerza, powstają luzy a wraz z nimi hałas. W głowicy potencjalne możliwości to. Prowadnice zaworów, dźwigienki zaworowe, wraz z ich łożyskowaniem w głowicy oraz rolką która ślizga się po krzywce. Jeśli w oplu taka jest. Łożyskowanie wałka rozrządu, kształt krzywek. Oczywiście rozrząd nie pracuje bezgłośnie. Zawsze będzie jakiś hałas nawet gdy wszystko ok. Jeśli po zakręceniu korka nic nie słychać nie brał bym do głowy.
Ktoś z was pisał, że głowica po remoncie. Wymieniono prowadnice?
Ktoś z was pisał, że głowica po remoncie. Wymieniono prowadnice?
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Tak jak pisałem ja wymieniłem popychacze cały komplet na nowe i bez zmian
-- 20 sty 2018, o 10:52 --
ja wymieniłem cały komplet popychaczy plus cały rozrząd i pasek i napinacz z rolkami alternatora i to samo
-- 20 sty 2018, o 10:52 --
ja wymieniłem cały komplet popychaczy plus cały rozrząd i pasek i napinacz z rolkami alternatora i to samo
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Zostały jeszcze prowadnice i łożyskowanie wałków. Nie wiadomo czy na 100 % to jest to. Ale może być.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
W EPC nic nie mogę znaleźć odnośnie łożyskowania wałków
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Łożyskowanie wałków było by słyszalne jako szum a nie klepanie. Nie rozbierałem góry w tym silniku więc nie wiem jak jest rozwiązany ale hałas w filmiku pochodzi jakby z napędu lub z samej pompy vacum.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Szum dobre sobie, może pisk? Na wałku osadzone są krzywki. Które stawią punktowy opór. I na nich luźny wałek będzie niejako podskakiwał gdy krzywki będą trafiały na opór przy otwieraniu zaworów. A to będzie generowało hałas ale nie żaden szum. Oczywiście można sprawdzić pompę vacum i koła zębate. Jednak nie sądzę aby z kół dochodziło takie klepanie. Wałki są łożyskowane w pokrywie rozrządu z drugiego zdjęcia. Albo bezpośrednio w aluminium albo w specjalnych panewkach. Oglądałeś te miejsca nie ma śladów zatarć? Czy nawet tam nie patrzyłeś?
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Nie nie patrzyłem. Szukałem w EPC ale nie wygląda żeby to była jakaś część wymienna.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Wymieniłem wszystkie potencjalne miejsca generujące hałas w głowicy. Co gdzie i jak to już na 100 % nie wiadomo. Z drugiej strony widzę, że wiele osób próbuje samemu naprawiać samochód. Niestety brak wiedzy i doświadczenia generuje czasami koszty a poprawy brak. Nie piszę, żeby ściągać od razu głowice i kontrolować prowadnice zaworów. Ale do tych wałków mogłeś już zajrzeć skoro miałeś rozebrane. Może one są w porządku. Ale gdybyś sprawdził wiedział byś na pewno. Krzywki oglądałeś czy nie mają śladów wyrobienia? Na focie widać, że chyba nie. Ale czy co do milimetra wszystko ok?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Hubertus czasami odnoszę wrażenie że ty wszystkie rozumy pozjadałeś i każdy post nie pasujący do twojej teorii jest komentowany z odpowiednią szpilą.hubertus pisze:Szum dobre sobie, może pisk? Na wałku osadzone są krzywki. Które stawią punktowy opór. I na nich luźny wałek będzie niejako podskakiwał gdy krzywki będą trafiały na opór ....
Wiesz lepiej ? Spoko.
Nigdy nie spotkałem się z tak zużytymi łożyskami wałka rozrządu żeby klepały od nacisku krzywki na zawór, a rozebrałem dość dużo silników i to nie 2 litrowych popierdułek.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, o 20:29 przez rataj73, łącznie zmieniany 1 raz.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Hubertus
Wałki to pierwszy co sprawdzałem czy nie są wyrobione....a sądząc po objawach obstawialem popychacze....o doświadczenie się nie martw bo troche też rozebrałem silników a odnośnie kosztów robicizna mnie nic nie kosztuje ewentualnie części
Wałki to pierwszy co sprawdzałem czy nie są wyrobione....a sądząc po objawach obstawialem popychacze....o doświadczenie się nie martw bo troche też rozebrałem silników a odnośnie kosztów robicizna mnie nic nie kosztuje ewentualnie części
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
@rataj73 najpierw piszesz o szumie przy luźnych łożyskach ślizgowych, Gdzie pracuje wałek z punktowym oporem jak w przypadku wałka rozrządu. A później piszesz o doświadczeniu. To, że rozebrałeś ileś tam silników to nic nie wnosi. Bo jak widać pojęcia dalej nie masz. Ciekawe ile udało ci się naprawić bo jakoś tylko rozbieraniem się chwalisz? Gdybyś miał rację to ludne panewki powinny szumieć a nie stukać. Jakoś dziwnym trafem stukają nie szumią. Zapamiętaj sobie raz na zawsze, łożyska ślizgowe w których jest luz a obracający się w nich wałek np wał korbowy, rozrządu jest poddawany różnym siłom starającym się go odepchnąć w tym łożysku w rożne strony od osi obrotu będą stukać nie szumieć. Nie trzeba też rozbierać góry silnika by wiedzieć, że w 99 % jak nie 100 % obecnie jeżdżących samochodów czy motocykli wałki rozrządu łożyskowane są w łożyskach ślizgowych. Albo w głowicę wprawione są panewki. Albo wałek obraca się bezpośrednio w głowicy. No ale ty masz doświadczenie.
@szymek1976 piszesz o doświadczeniu a nie sprawdziłeś łożyskowania wałka rozrządu, rolek dźwigienek zaworowych, pompy vacum. Czy był byś zadowolony z usługi tak doświadczonego mechanika, który by ci wymienił coś a dalej było by źle? Czy nazwał byś go doświadczonym?
Wy macie doświadczenie ja nie mam doświadczenia bo uważam, że człowiek zawsze się uczy. Więc już się w temacie nie udzielam.
PS podkreślam jeszcze raz ja nie twierdzę na 100 %, że to łożyska wałka rozrządu. Wymieniłem jedynie potencjalne miejsca generowania hałasu w głowicy.
@szymek1976 piszesz o doświadczeniu a nie sprawdziłeś łożyskowania wałka rozrządu, rolek dźwigienek zaworowych, pompy vacum. Czy był byś zadowolony z usługi tak doświadczonego mechanika, który by ci wymienił coś a dalej było by źle? Czy nazwał byś go doświadczonym?
Wy macie doświadczenie ja nie mam doświadczenia bo uważam, że człowiek zawsze się uczy. Więc już się w temacie nie udzielam.
PS podkreślam jeszcze raz ja nie twierdzę na 100 %, że to łożyska wałka rozrządu. Wymieniłem jedynie potencjalne miejsca generowania hałasu w głowicy.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Hubertus
Jak tak twierdzisz że to łożyskowanie to wytłumacz czemu zaczyna hałasowa na ciepłym silniku?
Odn. pompy vaccum jeden z kolegów już pisał że nie ma co tam szukać bo tam nie ma co hałasować
Jak tak twierdzisz że to łożyskowanie to wytłumacz czemu zaczyna hałasowa na ciepłym silniku?
Odn. pompy vaccum jeden z kolegów już pisał że nie ma co tam szukać bo tam nie ma co hałasować
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Dziwna sprawa z tym klekotaniem silnika ale jak śledzę fora to nie tylko my walczymy z tym problemem
-
- Użytkownik
- Posty: 130
- Rejestracja: 25 lis 2017, o 20:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
U mnie to samo grzechocze czy silnik zimny czy ciepły, chociaż zauważyłem że im cieplejszy tym dźwięk bardziej drażni ucho.. z początku panikowałem, jak może tak pracować diesel z 2009 roku. Miałem peugeota 307 hdi z 2003 i o niebo ciszej pracował silnik. Auto mam 4 miesiące i jeszcze się nie mogę przyzwyczaić. Objechałem kilku mechaników którzy twierdzą że insignie mają to do siebie, że kultura ich pracy, a raczej silnika cdti nie należy do najprzyjemniejszych. Oni po osłuchaniu silnika, jak twierdzą nic niepokojącego nie słyszą "Normalna praca OPLA". I twierdzą że po przesiadce z HDI jestem po prostu przewrażliwiony. Od 4 miesięcy użytkuję auto, cały czas doszukuję się jakiś dźwięków. A auto cały czas jeździ i nie wywala żadnych błędów, dpf wypala się średnio po 800-1000km. Stwierdziłem że jak się coś rozsypie albo zacznie stukać, jakby ktoś młotkiem walił w metal, w tedy zacznę się martwić, najwyżej korba wyjdzie bokiem. Auto super i ma sprawiać przyjemność z jazy, a nie przysparzać ciągłych myśli kiedy coś padnie. . Assistance wykupione więc tylko jeździć zmieniać olej, klocki tarcze filtry, i niech się dzieje wola nieba
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Miałem insignię z 2011 i było ok żadnych dźwięków z pod pokrywy zaworów mam teraz 2014 i hałas jest czyli to nie wina silników CDTI
Moja czarna
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Może znowu kombinują z paliwami by dostosować do najnowszych diesli i norm E5 ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Czy ktoś z Was się orientuje jakie numery potrzeba rozpylacza (końcówka wtryskiwacza)
i zaworka przelewowego do silnika 2.0cdti a20dth?
Chodzi o numery wtryskiwaczy:
0445110327
0445110423
Poszukałem i nie mam pewności, ale końcówka wtrysku do tych dwóch wtryskiwaczy jest taka sama.
Ma numer: Bosch 0433172019 a kod handlowy to DLLA148P1660 ?
Co do zaworka przelewowego to nie nic nie znalazłem.
Może Ktoś podpowie jaki zaworek przelewowy potrzeba i czy ta końcówka wtrysku jest odpowiednia?
i zaworka przelewowego do silnika 2.0cdti a20dth?
Chodzi o numery wtryskiwaczy:
0445110327
0445110423
Poszukałem i nie mam pewności, ale końcówka wtrysku do tych dwóch wtryskiwaczy jest taka sama.
Ma numer: Bosch 0433172019 a kod handlowy to DLLA148P1660 ?
Co do zaworka przelewowego to nie nic nie znalazłem.
Może Ktoś podpowie jaki zaworek przelewowy potrzeba i czy ta końcówka wtrysku jest odpowiednia?
-
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy
Ja również stwierdzam, jak w postach powyżej dziś po osluchaniu stetoskopem , że stuka mi mocno 3 wtrysk i lekko 4, na 1 i 2 jest cisza, stetoskop przykladany do każdego. Jak koledzy rozwiazaliscie ten problem, czy to faktycznie wtryski czy coś innego stuka?
Ostatnio zmieniony 28 lip 2018, o 00:33 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 1 raz.