--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 19 sty 2018, o 22:41

Właśnie brak opcji ja po wymianie oleju i popychaczy i to samo...

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: gingop » 20 sty 2018, o 06:14

Mój ma przebieg 220 tyś.A jak ten typ tak ma? Bo po zakręceniu korka tego dźwięku nie słysze.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: hubertus » 20 sty 2018, o 06:33

Czyli tym bardziej potwierdza się, że to z głowicy. Silnik się nagrzewa materiał się rozszerza, powstają luzy a wraz z nimi hałas. W głowicy potencjalne możliwości to. Prowadnice zaworów, dźwigienki zaworowe, wraz z ich łożyskowaniem w głowicy oraz rolką która ślizga się po krzywce. Jeśli w oplu taka jest. Łożyskowanie wałka rozrządu, kształt krzywek. Oczywiście rozrząd nie pracuje bezgłośnie. Zawsze będzie jakiś hałas nawet gdy wszystko ok. Jeśli po zakręceniu korka nic nie słychać nie brał bym do głowy.
Ktoś z was pisał, że głowica po remoncie. Wymieniono prowadnice?

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 20 sty 2018, o 09:40

Tak jak pisałem ja wymieniłem popychacze cały komplet na nowe i bez zmian

-- 20 sty 2018, o 10:52 --

ja wymieniłem cały komplet popychaczy plus cały rozrząd i pasek i napinacz z rolkami alternatora i to samo

Obrazek

Obrazek

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: hubertus » 20 sty 2018, o 13:44

Zostały jeszcze prowadnice i łożyskowanie wałków. Nie wiadomo czy na 100 % to jest to. Ale może być.

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 20 sty 2018, o 14:03

W EPC nic nie mogę znaleźć odnośnie łożyskowania wałków

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: rataj73 » 20 sty 2018, o 16:06

Łożyskowanie wałków było by słyszalne jako szum a nie klepanie. Nie rozbierałem góry w tym silniku więc nie wiem jak jest rozwiązany ale hałas w filmiku pochodzi jakby z napędu lub z samej pompy vacum.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: hubertus » 20 sty 2018, o 16:27

Szum dobre sobie, może pisk? Na wałku osadzone są krzywki. Które stawią punktowy opór. I na nich luźny wałek będzie niejako podskakiwał gdy krzywki będą trafiały na opór przy otwieraniu zaworów. A to będzie generowało hałas ale nie żaden szum. Oczywiście można sprawdzić pompę vacum i koła zębate. Jednak nie sądzę aby z kół dochodziło takie klepanie. Wałki są łożyskowane w pokrywie rozrządu z drugiego zdjęcia. Albo bezpośrednio w aluminium albo w specjalnych panewkach. Oglądałeś te miejsca nie ma śladów zatarć? Czy nawet tam nie patrzyłeś?

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 20 sty 2018, o 17:15

Nie nie patrzyłem. Szukałem w EPC ale nie wygląda żeby to była jakaś część wymienna.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: hubertus » 20 sty 2018, o 17:54

Wymieniłem wszystkie potencjalne miejsca generujące hałas w głowicy. Co gdzie i jak to już na 100 % nie wiadomo. Z drugiej strony widzę, że wiele osób próbuje samemu naprawiać samochód. Niestety brak wiedzy i doświadczenia generuje czasami koszty a poprawy brak. Nie piszę, żeby ściągać od razu głowice i kontrolować prowadnice zaworów. Ale do tych wałków mogłeś już zajrzeć skoro miałeś rozebrane. Może one są w porządku. Ale gdybyś sprawdził wiedział byś na pewno. Krzywki oglądałeś czy nie mają śladów wyrobienia? Na focie widać, że chyba nie. Ale czy co do milimetra wszystko ok?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: rataj73 » 20 sty 2018, o 20:11

hubertus pisze:Szum dobre sobie, może pisk? Na wałku osadzone są krzywki. Które stawią punktowy opór. I na nich luźny wałek będzie niejako podskakiwał gdy krzywki będą trafiały na opór ....
Hubertus czasami odnoszę wrażenie że ty wszystkie rozumy pozjadałeś i każdy post nie pasujący do twojej teorii jest komentowany z odpowiednią szpilą.
Wiesz lepiej ? Spoko.
Nigdy nie spotkałem się z tak zużytymi łożyskami wałka rozrządu żeby klepały od nacisku krzywki na zawór, a rozebrałem dość dużo silników i to nie 2 litrowych popierdułek.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, o 20:29 przez rataj73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 20 sty 2018, o 20:27

Hubertus
Wałki to pierwszy co sprawdzałem czy nie są wyrobione....a sądząc po objawach obstawialem popychacze....o doświadczenie się nie martw bo troche też rozebrałem silników a odnośnie kosztów robicizna mnie nic nie kosztuje ewentualnie części

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: hubertus » 21 sty 2018, o 13:05

@rataj73 najpierw piszesz o szumie przy luźnych łożyskach ślizgowych, Gdzie pracuje wałek z punktowym oporem jak w przypadku wałka rozrządu. A później piszesz o doświadczeniu. To, że rozebrałeś ileś tam silników to nic nie wnosi. Bo jak widać pojęcia dalej nie masz. Ciekawe ile udało ci się naprawić bo jakoś tylko rozbieraniem się chwalisz? Gdybyś miał rację to ludne panewki powinny szumieć a nie stukać. Jakoś dziwnym trafem stukają nie szumią. Zapamiętaj sobie raz na zawsze, łożyska ślizgowe w których jest luz a obracający się w nich wałek np wał korbowy, rozrządu jest poddawany różnym siłom starającym się go odepchnąć w tym łożysku w rożne strony od osi obrotu będą stukać nie szumieć. Nie trzeba też rozbierać góry silnika by wiedzieć, że w 99 % jak nie 100 % obecnie jeżdżących samochodów czy motocykli wałki rozrządu łożyskowane są w łożyskach ślizgowych. Albo w głowicę wprawione są panewki. Albo wałek obraca się bezpośrednio w głowicy. No ale ty masz doświadczenie.
@szymek1976 piszesz o doświadczeniu a nie sprawdziłeś łożyskowania wałka rozrządu, rolek dźwigienek zaworowych, pompy vacum. Czy był byś zadowolony z usługi tak doświadczonego mechanika, który by ci wymienił coś a dalej było by źle? Czy nazwał byś go doświadczonym?
Wy macie doświadczenie ja nie mam doświadczenia bo uważam, że człowiek zawsze się uczy. Więc już się w temacie nie udzielam.
PS podkreślam jeszcze raz ja nie twierdzę na 100 %, że to łożyska wałka rozrządu. Wymieniłem jedynie potencjalne miejsca generowania hałasu w głowicy.

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 21 sty 2018, o 14:44

Hubertus
Jak tak twierdzisz że to łożyskowanie to wytłumacz czemu zaczyna hałasowa na ciepłym silniku?
Odn. pompy vaccum jeden z kolegów już pisał że nie ma co tam szukać bo tam nie ma co hałasować

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 30 sty 2018, o 23:17

Dziwna sprawa z tym klekotaniem silnika ale jak śledzę fora to nie tylko my walczymy z tym problemem

Adrian9393
Użytkownik
Posty: 130
Rejestracja: 25 lis 2017, o 20:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: Adrian9393 » 22 mar 2018, o 16:32

U mnie to samo grzechocze czy silnik zimny czy ciepły, chociaż zauważyłem że im cieplejszy tym dźwięk bardziej drażni ucho.. z początku panikowałem, jak może tak pracować diesel z 2009 roku. Miałem peugeota 307 hdi z 2003 i o niebo ciszej pracował silnik. Auto mam 4 miesiące i jeszcze się nie mogę przyzwyczaić. Objechałem kilku mechaników którzy twierdzą że insignie mają to do siebie, że kultura ich pracy, a raczej silnika cdti nie należy do najprzyjemniejszych. Oni po osłuchaniu silnika, jak twierdzą nic niepokojącego nie słyszą "Normalna praca OPLA". I twierdzą że po przesiadce z HDI jestem po prostu przewrażliwiony. Od 4 miesięcy użytkuję auto, cały czas doszukuję się jakiś dźwięków. A auto cały czas jeździ i nie wywala żadnych błędów, dpf wypala się średnio po 800-1000km. Stwierdziłem że jak się coś rozsypie albo zacznie stukać, jakby ktoś młotkiem walił w metal, w tedy zacznę się martwić, najwyżej korba wyjdzie bokiem. :P Auto super i ma sprawiać przyjemność z jazy, a nie przysparzać ciągłych myśli kiedy coś padnie. :). Assistance wykupione więc tylko jeździć :) zmieniać olej, klocki tarcze filtry, i niech się dzieje wola nieba :)

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 22 mar 2018, o 16:53

Miałem insignię z 2011 i było ok żadnych dźwięków z pod pokrywy zaworów mam teraz 2014 i hałas jest czyli to nie wina silników CDTI
Moja czarna

Bodex

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: Bodex » 24 mar 2018, o 03:58

Może znowu kombinują z paliwami by dostosować do najnowszych diesli i norm E5 ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: gingop » 24 cze 2018, o 17:15

Czy ktoś z Was się orientuje jakie numery potrzeba rozpylacza (końcówka wtryskiwacza)
i zaworka przelewowego do silnika 2.0cdti a20dth?
Chodzi o numery wtryskiwaczy:
0445110327
0445110423
Poszukałem i nie mam pewności, ale końcówka wtrysku do tych dwóch wtryskiwaczy jest taka sama.
Ma numer: Bosch 0433172019 a kod handlowy to DLLA148P1660 ?

Co do zaworka przelewowego to nie nic nie znalazłem.
Może Ktoś podpowie jaki zaworek przelewowy potrzeba i czy ta końcówka wtrysku jest odpowiednia?

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Stukające wtryski głośna praca wtryskiwaczy

Post autor: Maverick_86 » 27 lip 2018, o 21:22

Ja również stwierdzam, jak w postach powyżej dziś po osluchaniu stetoskopem , że stuka mi mocno 3 wtrysk i lekko 4, na 1 i 2 jest cisza, stetoskop przykladany do każdego. Jak koledzy rozwiazaliscie ten problem, czy to faktycznie wtryski czy coś innego stuka?
Ostatnio zmieniony 28 lip 2018, o 00:33 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 1 raz.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”