--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Falowanie obrotów na biegu jałowym

ODPOWIEDZ
Łukasz Kolanko
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Łukasz Kolanko » 15 gru 2019, o 20:13

Problem falowania rozwiązany. Teraz autko chodzi tak jak powinno. Kolega z pracy który jest mechanikiem uporal się z tym. A ja wreszcie mogę cieszyć się autem 😃

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: norbi333 » 15 gru 2019, o 21:22

To napisz rozwiązanie dla potomnych

Łukasz Kolanko
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Łukasz Kolanko » 15 gru 2019, o 21:33

Powiem tak. Miałem robiony test przelewowy wtryskow. Wyszedł super. Więc kolega stwierdził że trzeba jeszcze zobaczyć jak rozpylaja paliwo.Wymontowal wszytkie wtryski i okazało się że trzy były już ruszane wcześniej a jeden był nieruszony. I w nim właśnie był problem bo podladki pod nim nikt nie wymienił. A w trzech podkładki były nowe. Jedyna rzecz jaka zrobił była wymiana tych podkładek na komplet nowych. Teraz niezależnie od temperatury silnika czy otoczenia. Obrotomierz jest jakby przyklejony. Nawet najmniejszego drgniecia wskazówka. Autko pracuje Idealnie. Dajcie znać jak komuś ten zabieg też pomoże. Można nawet zrobić to samemu tylko trzeba mieć klucz dynamometryczny i wiedzieć z jaką siłą mają być dokręcone.

Maciej_To
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2017, o 05:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Maciej_To » 1 cze 2020, o 05:59

U mnie przed wymianą falowały na zimnym, po wymianie - wydaje się, że jeszcze bardziej falują.
Zawór który miałem (A20DTR) to 0928400779.

Oczywiście na komputerze brak jakichkolwiek błędów.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: pawel_insignia » 5 cze 2020, o 06:13

Ja miałem regenerowane wtryski, wcześniej od czasu do czasu było falowanie a teraz nie ma żadnego. Stoi nieruchomo jak strażnik królowej w Londynie. :D

maiki95
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 1 cze 2020, o 20:10
Auto: Insignia 2.0 /160
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: maiki95 » 5 cze 2020, o 18:40

Rooff_ pisze:
27 kwie 2018, o 19:13
Niestety w pewnym momencie każdego z nas dotknie potrzeba regeneracji alternatora (dość często konieczne po wymianie koła dwumasowego - co jest związane z popuszczeniem i ponownym napięciem paska osprzętu).
[/quote]
Falowanie u mnie zaczelo sie po wymianie rozrządu. Przy okazji został zmieniony wielorowkowy i jedna rolka stała. Myślisz, że to może mieć wpływ na falowanie obrotów? Bardziej obstawiałem wtyczki, ze ktoras nie łączy. Czy podpięcie miernika ustali przyczyne?

zbudny
Klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 10 cze 2019, o 20:30
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Skierniewice

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: zbudny » 8 sie 2020, o 08:45

U mnie sytuacja wyglada tak że czasami jak odpalam auto to obroty lekko faluja. Wystarczy lekko dodac gazu i wszystko jest ok. Dzis byla taka sytuacja wiec z ciekawosci wylaczylem klimatyzacje i obroty sie ustabilizowaly po czym zalaczylem ją spowrotem i znow falowanie. Lekko gazu i ok. Pozniej przez caly dzien ok. Az do rana i to tez nie zawsze. Moze ktos spotkal sie z takim przypadkiem?

bezel_ek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: bezel_ek » 25 sie 2020, o 14:04

Ostatnio u siebie zauwazylem także objawy z falujacymi obrotami na biegu jałowym przy porannym odpaleniu samochodu, oraz zauważyłem że DPF zaczyna się wypalac co 200km dotychczas było to co 500. Gdzie szukać przyczyny?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Lukaszgol
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2019, o 16:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Rychliki
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Lukaszgol » 28 sie 2020, o 21:20

Mi np. Czasami falują obroty jak rano odpalę auto słychać że auto inaczej pracuje , obroty falują i w dodatku zaczyna kopcić na biało, pdf mam wycięt i nie wiem czy po prostu ma taki swój jakiś tryb pracy czy szukać rozwiązania u mechanika...

MickeY
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 3 paź 2020, o 10:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Grimsby

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: MickeY » 3 paź 2020, o 12:47

witam, Panowie od jakiegoś czasu mam bardzo identyczny problem w swoim A20DTH(drobniutka różnica że to Vauxhall) jak wy wszyscy z góry przepraszam że odświeżam temat, ale jestem juz bezradny, 2-3 tygodnie temu mialem niestety przykrą sytuacje jednoczesnego zapchania w 100% filtra DPF, dzięki czemu przewód podcisnieniowy po prostu wystrzelił temu opróżniłęm mu całe wnętrzności po czym pojechałem na remapp silnika żeby zwiekszyć mu moc a przy okazji usunąć z mapy silnika DPF ,ponieważ pracował w tak zwanym trybie regeneracji dpf jak traktor. Od tego momentu gdy uruchamiam silnik faluje obrotami dopóki nie złapie troche temperatury, gdy silnik sie nagrzeje już powyżej 70stopni silnik zaczyna pracować idealnie, wolałbym jednak by wszystko działało z góry dziękuje za Pomoc :)

Leser155
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2020, o 22:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Białystok

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Leser155 » 12 paź 2020, o 19:53

Panowie nie wymieniajcie elektrycznych zaworów w pompie lub listwie wtryskowej może okazać się nie potrzebny wydatek . Proponuje pierw zakupić produkt do czyszczenia układu paliwowego i Wtrysków o nazwie LIQUI MOLY Pro-Line. Wlewa się bezpośrednio do baka paliwa paliwa powinno być 35-40l połowa zbiornika w samochodzie . U mnie to pomogło przestały skakać obroty i spadło spalanie . Po prostu w tych nowych samochodach często brudzą się wtryski i zamiast tryskać to kapie lub cieknie nie rozpyla paliwa i to doprowadza nie równej pracy silnika i zapchania dpf bo wtedy kopci na czarno . Mi to pomogło przestały falować obroty stoi skazówka prosto jak na widok blondynki . :P

MickeY
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 3 paź 2020, o 10:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Grimsby

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: MickeY » 16 paź 2020, o 22:30

To teraz pisze do was po troche przejechanym dystansie od ostatniego posta i niedawno mialem we wtorek problem poniewaz auto na postoju mi zdechlo i wogole nie odpalalo dopiero na wd40 odpalil brak reakcji na gaz komputer pokazal blad p00cos tam nie pamietam juz ale po sprawdzeniu wlasnie pokazalo ten czujnik na common railu tylko ze no filtr paliwa okazal sie bardzo mocno czarny plus wiele pylu na nim nieztety nie moge dodac ss ale to nie bylo normalne ktos cos ? Pytanie czy blad na komputerze wyjebalo bo filtr paliwa nie wyrobil podac paliwa czy napewno czujnik padl? Bo nie chce na darmo wymieniac czujnika
Ostatnio zmieniony 17 paź 2020, o 12:09 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

PiotrekC
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 29 cze 2019, o 07:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: PiotrekC » 17 paź 2020, o 07:40

Nasz ojczysty język posiada coś takiego jak znaki interpunkcyjne. Czasami warto ich używać, wówczas łatwiej jest w sposób zrozumiały dla odbiorcy wyrazić swoje myśli. Pomijając już nawet fakt istnienia zasad gramatyki, składni i stylu. W poście powyżej zabrakło wszystkiego. Jeden chaos 😁
Pod maską pewnie jest podobnie 😀.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: IBZI » 17 paź 2020, o 12:10

Od zwracania uwagi jest moderator. Proszę o merytoryczne wypowiedzi w temacie dyskusji.

Leser155
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2020, o 22:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Białystok

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Leser155 » 18 paź 2020, o 08:55

Jednak przyczyną u mnie falujących obrotów okazało pęknięty kolektor ssący , pękniecie było w okolicy przypustnicy . Po wymianie na nowy kolektor ssący (nie używka ani regenerowany ) , Obroty przestał falować na jałowym biegu .
Objawy pękniętego kolektora ssącego :[/b]

-Czuć spaliny w kabinie przy zatrzymaniu auta np. na światłach
-Falowanie obrotów na jałowym biegu
-Spadek mocy po osiągnięciu temp silnika 90 stopni
-Głośna praca silnika przy odpalenie auta
-Większe spalanie paliwa

Leser155
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2020, o 22:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Białystok

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Leser155 » 29 lis 2020, o 10:24

A jeszcze doszło wymiana sprzęgła hydro kinetycznego w skrzyni automatycznej które wytrzymuje max do 190 tys. Km więc też było odpowiedzialne za falowanie obrotów silnika .

Blyxxx
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2020, o 05:09
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Blyxxx » 1 lut 2021, o 20:48

A trochę odgrzebie kotleta :p
W mojej Isi zauważyłem że falują obroty na jałowym jak się trochę rozgrzeje, albo jak jest ciepło... Moc jest, i spadku nie odczułem. Jak obstawiacie zawór scv ( jeśli to zawór scv to czy możecie podać nr pod jakim go znajdę i zakupie ) czy dolać dodatek do paliwa ? A jeśli dodatek to czy możecie polecić jakiś sprawdzony. Dodatkowo odrazu zapytam czy po dodaniu dodatku jest konieczność wymiany filtra paliwa odrazu ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Rooff_ » 1 lut 2021, o 21:32

Olej 2T np. Monzol.
Tu masz dyskusję: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=244
Może być, że to wina zaworu a może nie. U mnie wymiana jakoś niespecjalnie pomogła...
A olej 2T do każdego tankowania zawsze zmniejsza falowanie.

Nyork89

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Nyork89 » 20 cze 2021, o 21:57

Witam,u mnie też falują obroty , podłączyłem apke opl monit i w raz z falowaniem obrotów skacze napiecie , 13,6v-14,8v czasem nawet 15v. (Patrząc na apke napięcie zmienia też kolor od zielonego koloru przez pomarańczowy i czerwony na pół sekundy). Gdy obroty się ustabilizują wszystko wraca do normy. Co to może byc Scv? Wtryski? Alternator ?

Pele77
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 17 wrz 2021, o 07:55
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Szczecin

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Pele77 » 22 wrz 2021, o 07:56

U mnie także falowały obroty tak jak na tym filmiku
dokładnie słychać jak pracuje silnik podczas falowania. Po podłączeniu aplikacji opl monit widać było jak ciśnienie paliwa skacze +- w stosunku do wymaganego w trakcie falowania. Identyczny objaw jak na tym filmiku. To zawór SCV. Wyciągnąłem, zamoczyłem w K2 T312 do czyszczenia układów paliwowych wraz ze zlewkami resztek z puszek LM2666 i K2. Potraktowałem go prądem stałym z zasilacza 12volt 500mA jak na filmiku
przez około 10 minut z jakimiś tam odstępami i zostawiłem na noc zamoczonego. Rano także go potraktowałem prądem tak około 2-3 minut i założyłem. Falowanie jak ręka odjął i jakiś cichszy zrobił się i lepiej zbiera się. Dodatkowo suchym patyczkiem do uszu wyczyściłem wnętrze w pompie tam gdzie siedzi SCV aż zdziwiłem się ile czarnego brudu ze ścianek pompy patyczki zebrały. Warto jeszcze śrubki mocujące potraktować odrobine jakimś odrdzewiaczem lub smarem przed wkręceniem, moje były trochę skorodowane na gwintach. Może komuś pomoże moje doświadczenie. Kupiłem drugi nowy zawór SCV aby mieć w zapasie jeden czysty na półce.
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego dla każdego

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”