--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chwilowy brak mocy błąd P2282

ODPOWIEDZ
Dnadytan600

Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dnadytan600 » 25 mar 2018, o 13:57

Witam . Samochód posiada silnik 2.0 160 km . Na wyższych biegach podczas wyprzedzania ( gdy silnik ma ciężej ) auto traci chwilowo moc ,tak 15 sekund . Podczas jazdy z równa prędkością to się nie dzieje oraz na zimnym silniku . Czasami wyskakuje błąd P2282#07EF komp tłumaczy to ''Przeciek między przepustnicą i zaworami wlotowymi '' . wymieniłem już elektrozawór turbiny oraz rurę między turbo a ic . Oprócz tych objawów nic się nie dzieje ;) Mam nadzieje ze ktoś mi pomoże , z góry dziękuje i pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 25 mar 2018, o 14:39

A pozostałe rury sprawdziłeś?

Dnadytan600

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dnadytan600 » 25 mar 2018, o 15:01

Sprawdziłem również od ic do dolotu (ta gumowa) i wygląda na ok . Gdzie jest jakiś presostat co mierzy różnicę ciśnień ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 25 mar 2018, o 15:10

Pewny nie jestem, ale ciśnienie mierzy/szacuje MAP sensor.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 974
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: zubek » 25 mar 2018, o 16:02

P2282-Powertrain Mass Air Flow (MAF) Sensor Performance.
Sprawdź rurę turbo po stronie kierowcy

Dnadytan600

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dnadytan600 » 26 mar 2018, o 16:37

ok dzięki za info , zaraz sprawdze

Dnadytan600

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dnadytan600 » 26 mar 2018, o 17:40

Czy tak bardzo zabrudzony map sensor jest winowajcą ? Jak myślicie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 26 mar 2018, o 18:10

Na moje nie-mechaniczne oko może być jedną z przyczyn. Na pewno wpadania w tryb awaryjny i ograniczania mocy. Ale czy wyłączania silnika...?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Dnadytan600

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dnadytan600 » 1 kwie 2018, o 12:50

wczoraj wyczyściłem dokładnie czujnik oraz kolektor dolotowy . Niestety nic nie pomogło :( Ma ktoś jakieś pomysły co może być jeszcze ?

psajtex
Użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 22:30
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogówek / opolskie
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: psajtex » 3 kwie 2018, o 18:38

Hej. U mnie przy tym błędzie była pęknięta rura turbo od strony kierowcy, wewnątrz na zagięciu. W samochodzie nie do zauważenia pęknięcie, po demontażu dopiero się ujawniło. Chodzi mi o rurę po stronie kierowcy nr 10 na załączonym zdjęciu. Ja bym tam szukał. Obrazek

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


scuzz84
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: scuzz84 » 3 kwie 2018, o 19:04

Przy tym kodzie błędu ja bym sprawdził nieszczelność podciśnień szczególnie do gruszki od turbo.

Dnadytan600

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dnadytan600 » 3 kwie 2018, o 21:54

Dzięki za informacje . Jutro wieczorekiem posprawdzam i dam znać :)

tetar
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
Auto: Ins ST Sport
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: tetar » 4 kwie 2018, o 08:54

Niestety, robi się ciepło, a to czas na kolejny sezon "serialu" o padniętych rurach turbo, elektrozaworach turbo,...sam to przerabiałem ;-)

Dnadytan600

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dnadytan600 » 4 kwie 2018, o 19:04

Nawet nie żartuj teatr :D dziś udało mi się wyciągnąć rurę między ic a przepustnicą ( ta od strony kierowcy ) po długich poszukiwaniach znalazłem malutką dziurkę . Wymieniłem na sprawną rurę lecz bez poprawy :( nadal przy przyspieszaniu odcina moc tak przy 2000 obrotów . Trwa to jakieś 15 sekund :/ ma ktoś pomysły ? Jakie macie opaski przy mocowaniu rury z ic ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sobotkaa

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: sobotkaa » 30 lip 2018, o 13:06

Witam Wyskakuje mi komunikat awaria pojazdu skontakuj sie z serwisem i auto zalacza jakis tryb awaryjny brak mocy na niskich obrotach, po pierwszej wizycie u mechanika na kompie pokazalo przeplywomierz, wymienilem go, komunikat dalej sie pojawial, znalazlem dziure w rurze od intercoolera, rure wymienilem dodatkowo polecono mi wymienic czujnik klapy zaworu Egr ten co wisi na chlodnicy z dwoma wezykami podcisnienia, nic nie pomoglo kasuje blad jade max 10km i znowu to samo... Ludzie pomocy :shock:

Dodano po 4 minutach 58 sekundach:
dodam ze wczoraj czyscilem map sensor i po przejechaniu 2km znowu to samo -.-
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 21:47 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8454
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: dokia » 30 lip 2018, o 13:13

już jest taki temat.. poczytaj.... viewtopic.php?f=14&t=5814
Radio 357 :)

sobotkaa

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: sobotkaa » 30 lip 2018, o 13:24

tak kolega mial ten sam problem tak jak ja , ale z tego tematu wynika ze nikt mu nie pomogl ? moze to byc jakis problem z elektronika ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 30 lip 2018, o 14:06

Sprawdź czy pozakładałeś wszystkie uszczelki i czy w dobrą stronę - może powietrze ucieka przy którymś mocowaniu?

W gorszym przypadku możę być to: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?t=4293

sobotkaa

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: sobotkaa » 30 lip 2018, o 15:01

jak wymienialem rure ic to w dolnym mocowaniu nie widziaelm zadnej uszcelki, moze jest w tym problem hmm , dodam ze zrobilem teraz 20km przejazdzke i auto zaczelo palic jak smok na 2-3 biegu bez palowania oborty 2000-2500 pokazywalo 25-30l a na biegu jalowym 3- a nawet 7 litrow ... jestem teraz zagranica jutro jade do polski mam nadzieje ze dojade te 500km do domu
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 21:48 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 30 lip 2018, o 16:26

https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/3-0/
Każde połączenie ma uszczelkę. Albo to jest zwykły o-ring (na wejściu do przepustnicy) albo uszczelka u-kształtna (trzeba pamiętać, żeby ją w odpowiednią stronę założyć).
Niestety te uszczelki nie występują do kupienia osobno, ale tylko jako komplet z rurą. Jak nie masz to trzeba będzie rzeźbić - próbować dopasować coś uniwersalnego. Poniżej wątek z dywagacjami nt. uszczelek układu dolotowego:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 26#p149326

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”