--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chwilowy brak mocy błąd P2282
Chwilowy brak mocy błąd P2282
Witam . Samochód posiada silnik 2.0 160 km . Na wyższych biegach podczas wyprzedzania ( gdy silnik ma ciężej ) auto traci chwilowo moc ,tak 15 sekund . Podczas jazdy z równa prędkością to się nie dzieje oraz na zimnym silniku . Czasami wyskakuje błąd P2282#07EF komp tłumaczy to ''Przeciek między przepustnicą i zaworami wlotowymi '' . wymieniłem już elektrozawór turbiny oraz rurę między turbo a ic . Oprócz tych objawów nic się nie dzieje Mam nadzieje ze ktoś mi pomoże , z góry dziękuje i pozdrawiam
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Sprawdziłem również od ic do dolotu (ta gumowa) i wygląda na ok . Gdzie jest jakiś presostat co mierzy różnicę ciśnień ?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
P2282-Powertrain Mass Air Flow (MAF) Sensor Performance.
Sprawdź rurę turbo po stronie kierowcy
Sprawdź rurę turbo po stronie kierowcy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Czy tak bardzo zabrudzony map sensor jest winowajcą ? Jak myślicie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Na moje nie-mechaniczne oko może być jedną z przyczyn. Na pewno wpadania w tryb awaryjny i ograniczania mocy. Ale czy wyłączania silnika...?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
wczoraj wyczyściłem dokładnie czujnik oraz kolektor dolotowy . Niestety nic nie pomogło Ma ktoś jakieś pomysły co może być jeszcze ?
-
- Użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: 13 wrz 2015, o 22:30
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Głogówek / opolskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Hej. U mnie przy tym błędzie była pęknięta rura turbo od strony kierowcy, wewnątrz na zagięciu. W samochodzie nie do zauważenia pęknięcie, po demontażu dopiero się ujawniło. Chodzi mi o rurę po stronie kierowcy nr 10 na załączonym zdjęciu. Ja bym tam szukał.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Przy tym kodzie błędu ja bym sprawdził nieszczelność podciśnień szczególnie do gruszki od turbo.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Niestety, robi się ciepło, a to czas na kolejny sezon "serialu" o padniętych rurach turbo, elektrozaworach turbo,...sam to przerabiałem
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Nawet nie żartuj teatr dziś udało mi się wyciągnąć rurę między ic a przepustnicą ( ta od strony kierowcy ) po długich poszukiwaniach znalazłem malutką dziurkę . Wymieniłem na sprawną rurę lecz bez poprawy nadal przy przyspieszaniu odcina moc tak przy 2000 obrotów . Trwa to jakieś 15 sekund :/ ma ktoś pomysły ? Jakie macie opaski przy mocowaniu rury z ic ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Witam Wyskakuje mi komunikat awaria pojazdu skontakuj sie z serwisem i auto zalacza jakis tryb awaryjny brak mocy na niskich obrotach, po pierwszej wizycie u mechanika na kompie pokazalo przeplywomierz, wymienilem go, komunikat dalej sie pojawial, znalazlem dziure w rurze od intercoolera, rure wymienilem dodatkowo polecono mi wymienic czujnik klapy zaworu Egr ten co wisi na chlodnicy z dwoma wezykami podcisnienia, nic nie pomoglo kasuje blad jade max 10km i znowu to samo... Ludzie pomocy :shock:
Dodano po 4 minutach 58 sekundach:
dodam ze wczoraj czyscilem map sensor i po przejechaniu 2km znowu to samo -.-
Dodano po 4 minutach 58 sekundach:
dodam ze wczoraj czyscilem map sensor i po przejechaniu 2km znowu to samo -.-
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 21:47 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
już jest taki temat.. poczytaj.... viewtopic.php?f=14&t=5814
Radio 357 :)
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
tak kolega mial ten sam problem tak jak ja , ale z tego tematu wynika ze nikt mu nie pomogl ? moze to byc jakis problem z elektronika ?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Sprawdź czy pozakładałeś wszystkie uszczelki i czy w dobrą stronę - może powietrze ucieka przy którymś mocowaniu?
W gorszym przypadku możę być to: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?t=4293
W gorszym przypadku możę być to: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?t=4293
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
jak wymienialem rure ic to w dolnym mocowaniu nie widziaelm zadnej uszcelki, moze jest w tym problem hmm , dodam ze zrobilem teraz 20km przejazdzke i auto zaczelo palic jak smok na 2-3 biegu bez palowania oborty 2000-2500 pokazywalo 25-30l a na biegu jalowym 3- a nawet 7 litrow ... jestem teraz zagranica jutro jade do polski mam nadzieje ze dojade te 500km do domu
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 21:48 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/3-0/
Każde połączenie ma uszczelkę. Albo to jest zwykły o-ring (na wejściu do przepustnicy) albo uszczelka u-kształtna (trzeba pamiętać, żeby ją w odpowiednią stronę założyć).
Niestety te uszczelki nie występują do kupienia osobno, ale tylko jako komplet z rurą. Jak nie masz to trzeba będzie rzeźbić - próbować dopasować coś uniwersalnego. Poniżej wątek z dywagacjami nt. uszczelek układu dolotowego:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 26#p149326
Każde połączenie ma uszczelkę. Albo to jest zwykły o-ring (na wejściu do przepustnicy) albo uszczelka u-kształtna (trzeba pamiętać, żeby ją w odpowiednią stronę założyć).
Niestety te uszczelki nie występują do kupienia osobno, ale tylko jako komplet z rurą. Jak nie masz to trzeba będzie rzeźbić - próbować dopasować coś uniwersalnego. Poniżej wątek z dywagacjami nt. uszczelek układu dolotowego:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 26#p149326