--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chwilowy brak mocy błąd P2282

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dan » 21 lip 2020, o 18:27

kjk12 pisze:Jakie odczyty daje poprawnie działający przepływomierz na wolnych obrotach?
Z góry dzięki
powinno bujać sie w okolicach 14.7

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: mazmarcin » 21 lip 2020, o 18:30

Co to za apka?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dan » 21 lip 2020, o 18:31

Log z auta i Arkusze google :)

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: mazmarcin » 21 lip 2020, o 18:33

Jeszcze ujawnij przy jakim przebiegu takie poprawne wartości 😉

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Dan » 21 lip 2020, o 18:36

370491 maf 60k motor :)

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka



Dodano po 58 minutach 19 sekundach:
Tommmy89 pisze:Witam. Koledzy proszę pomóżcie. Wywala mi błąd 2282, w samochodzie zmienione lub podniesiona wszystko co się tylko dało, wyczyszczony DPF, egr, podmieniany kolektor przepustnica, sprawdzone wszystkie węże i blad dalej się pojawia. Mało tego Iska strasznie dymi na czarno, ale tylko w jeździe miejskiej, tak ok 1500 obrotów. Drugi tydzień na warsztacie, blad jak byl tak jest i mimo tych wszystkich zabiegów dalej kopci. DPF po czyszczeniu zapchany sadza po 100 km. Jutro jeszcze wyjeżdżamy z wtryskami. Pomóżcie bo kończa się pomysły. Rozrząd IC też były sprawdzane
A jak ci odpala? Przelew wtryskow jak wyszedl? Poka korekty i daj loga z magistrali powietrza i paliwa moze tam cos sie wypatrzy.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

kaczuszka1128
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 26 gru 2018, o 11:30
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Radom
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282-51

Post autor: kaczuszka1128 » 29 lip 2020, o 18:27

Witam, czy ktoś rozwiązał problem z spadkiem mocy błąd p2282-51 wszystkie rury całe przepływka podmieniana map sensor tez pomocy???
Ostatnio zmieniony 1 sie 2020, o 12:40 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Użyj funkcji "edytuj".

titu
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2020, o 19:23
Auto: titu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wrocław

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: titu » 18 lut 2021, o 20:58

Witam!
Panowie czy ktoś z powyższych osób mających problem z chwilowym brakiem mocy uporał się z problemem ? Wymieniłem lub podmieniłem już wszystko, a błąd dalej się pojawia. Zostały mi świece ale czy one mają wpływ na ten błąd?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 18 lut 2021, o 21:15

Nie wiem czy był link czy nie - w razie czego przypomnę:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p2282/

Podmieniałeś wszystko łącznie z wiązką przewodów lub przynajmniej wtyczką?

titu
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2020, o 19:23
Auto: titu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wrocław

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: titu » 19 lut 2021, o 08:33

Wiązki przewodów nie ruszałem ani wtyczek.

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arek90BTM » 21 kwie 2021, o 20:51

Witam, pisałem na innym poście z Rooff_ w sprawie przepływomierza. Jest zamieszczony wykres że żądane jest 14,7. Na diagnostyce komp (TEXA) pokazuje że żądane przez sterownik jest 19,5. Błędów nie ma żadnych, nic nie kopci ale kiedyś pisałem że brakuje mocy tzn nitów na hamowni wyszło 174KM 367Nm przy seri 195KM 400Nm. Nadmienię: turbiny zregenerowane, dają odpowiednie ciśnienie, dpf i kat zregenerowane. Rozrząd wymieniony nie był przeskoczony, od razu wyczyszcone klapy egr i map sensor.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arturjimi » 3 wrz 2021, o 09:25

Witam,

Podepne się pod temat, od dwuch dni auto wyrzuca mi błąd p2822, auto wyświetla komunikat awaria pojazdu I traci moc. Wygląda to tak, że ma straszny spadek mocy w dolnym zakresie obrotów a później tak jak by się coś przełączało i auto ciśnie dobrze. Na zimnym problem nie występuje choć błąd się wyświetla. Auto bez DPF i wyprogramowanym i zaślepionym EGR. Dzisiaj przejrze rury od dolotu choć tą od ic do dolotu już wymieniłem. Czy może być przyczyną przepływomierz lub sama przepustnica? Wrzucę później zdjęcia parametrów z obd.

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 3 wrz 2021, o 10:10

Wrzuć te kody błędów, bo albo Ci się cyferki poprzestawiały, albo masz inny błąd ;)

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arturjimi » 6 wrz 2021, o 08:06

Temat ogarnięty, pęknięta była rura od ic do przepustnicy, już założona nowa. Pozdrawiam.

Radek84
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Radek84 » 8 wrz 2021, o 10:53

Arek90BTM pisze:
21 kwie 2021, o 20:51
Witam, pisałem na innym poście z Rooff_ w sprawie przepływomierza. Jest zamieszczony wykres że żądane jest 14,7. Na diagnostyce komp (TEXA) pokazuje że żądane przez sterownik jest 19,5. Błędów nie ma żadnych, nic nie kopci ale kiedyś pisałem że brakuje mocy tzn nitów na hamowni wyszło 174KM 367Nm przy seri 195KM 400Nm. Nadmienię: turbiny zregenerowane, dają odpowiednie ciśnienie, dpf i kat zregenerowane. Rozrząd wymieniony nie był przeskoczony, od razu wyczyszcone klapy egr i map sensor.
Jeżeli turbiny były regenerowane u producenta tzn. Garretta to można je wykluczyć, a jeśli gdzieś indziej to turbiny raczej nadają się do ponownej regeneracji.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arturjimi » 8 wrz 2021, o 17:36

Troszkę się pospieszyłem z zamykaniem tematu, dzisiaj powrócił błąd p2282. Rura od ic do dolotu nowa( dzisiaj 3 razy sprawdzałem połączenia i wszystko jest git), podmienilem zawór podciśnienia ten z pasa przedniego, też bez zmian. Zauważyłem jednak coś dziwnego, gdy błąd wyskakuje samochód podczas gaszenia się trzęsie a wczesniej przez te parę dni gdy go nie było coś takiego się nie działo, na dodatek zauważyłem, że jak wcisne gaz na full na biegu jałowym to obroty rosną powoli jak by nie było turbo a jak daje delikatnie to obrotomierz idzie w górę jak wściekły. Podczas jazdy to samo, mocne wciśnięcie gazu powoduje bardzo słaby start w dolnym zakresie obrotów a jak daje stopniowo i delikatnie auto ciągnie od dołu dobrze. Został jeszcze do sprawdzenia przepływomierz i przepustnica. Czy myślicie, że to może mieć wpływ na ten cholerny błąd?
Poniżej wstawiam screeny z odczytami parametrów przy użyciu elm327.


<a href=https://zapodaj.net/3ca3558915343.jpg.h ... -53.jpg</a>

<a href=https://zapodaj.net/0d6497a7d7536.jpg.h ... -43.jpg</a>

<a href=https://zapodaj.net/baae2791e207e.jpg.h ... -55.jpg</a>
<a href=https://zapodaj.net/4932fd94638e8.jpg.h ... -79.jpg</a>
<a href=https://zapodaj.net/1931785740dc7.jpg.h ... -05.jpg</a>


https://zapodaj.net/0d6497a7d7536.jpg.html
https://zapodaj.net/baae2791e207e.jpg.html
https://zapodaj.net/4932fd94638e8.jpg.html

https://zapodaj.net/1931785740dc7.jpg.html

Radek84
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Radek84 » 8 wrz 2021, o 20:50

Dlaczego wskazania przepływomierza masz 0g/sec?
Sprawdź tą przepływkę
Co prawda mam inny silnik b20dth, ale u mnie pokazuje na postoju 12,5 g/s

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: mazmarcin » 8 wrz 2021, o 20:55

Trzeba zrobić diagnozę czymś mądrzejszym niż zwykły elm.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arturjimi » 9 wrz 2021, o 11:13

Dzięki Radek, dzisiaj podjadę do kumpla i podmienie przepływke.

Dodano po 2 godzinach 16 minutach 50 sekundach:
A czy ktoś się orientuje ile ten przepływ powinien wynosić na postoju w silniku A20DTH?

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arturjimi » 16 wrz 2021, o 06:29

Panowie wymieniłem przepływomierz i na biegu jałowym elm pokazuje teraz 13g/s ale awaria pojazdu dalej wyskakuje. Auto nie ma już spadków mocy ale wydaje mi się, że ma słabszy dół, jak już złapie 2.5 tys. To ciągnie ładnie. Dalej występuje bardzo twarde gaszenie auta, nie gaśnie miękko tylko rumocze. Czy warto zajrzeć do klapy gaszenia ? Zauważyłem coś jeszcze, po niedawnej wymianie filtrów i olejów obudowa filtra powietrza z jednej strony nie domyka się do końca tak jak by był za duży filtr wsadzony, czy to może mieć jakiś wpływ na przepływ powietrza? Co najlepsze elm nie wykazuje już żadnego błędu a awaria pojazdu wywala na desce. Mam już powoli dosyć tego szmelcu cały czas coś.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 16 wrz 2021, o 14:58

Powtórze Ci to co wyżej napisał @mazmarcin - musisz zrobić diagnostykę czymś lepszym niż ELM327. Może to być nawet jakiś chiński OP-COM z dobrym oprogramowaniem VAUX-COM. ELM nie pokazuje wszystkich błędów, bo po pierwsze nie pokazuje wszystkich modułów, a po drugie nie obsługuje wszystkich szyn danych. U mnie ELM nie pokazuje nawet błędu przepalonej świecy żarowej...

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”