--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Awaria - przegrzany silnik
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sie 2021, o 16:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Oświęcim
Re: Awaria - przegrzany silnik
Jak zdiagnozować który? Podobno są dwa. Przepraszam ale zielony jestem w tych sprawach.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Awaria - przegrzany silnik
Zacznij od tego dolnego.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sie 2021, o 16:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Oświęcim
Re: Awaria - przegrzany silnik
W piątek mechanik wyczyści oba czujniki. Powiedz mi proszę dlaczego czujniki miałyby być do wymiany skoro dziś pokazały temperaturę w normie? Pytam bo jestem tego bardzo ciekawy. Mogą po prostu zacząć 'padać' i dlatego tak się dzieje? Rozumiem, że w momencie jak wypala się dpf to będzie tak się działo czyli awaria?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 wrz 2021, o 18:58
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Mikołów
Re: Awaria - przegrzany silnik
Witam wszystkich:)
Jestem nowym użytkownikiem forum i moja wiedza odnośnie silnika jest znikoma, dlatego z góry proszę o wyrozumiałość.
Niemniej jednak mam problem którego diagnoza może być dla Was banalna i będziecie w stanie od razu podpowiedzieć co robić.
A mianowicie, na autostradzie przy prędkości ok. 150km/h silnik zaczął tracić moc i dziwnie turkotać. Po zjechaniu na parking okazało się że płyn chłodniczy się gotuje, jednak temperatura na wyświetlaczu pokazywała cały czas 90st. (pewnie jakiś czujnik poszedł). Silnik, pomimo że odpala, pracuje niepokojąco (wrzucam filmik), ale bez żadnego komunikatu na wyświetlaczu. Dziwnie bije też pedał sprzęgła. Myślicie że mogą to być objawy zatarcia? cos innego?
Z góry bardzo dziękuję
Jestem nowym użytkownikiem forum i moja wiedza odnośnie silnika jest znikoma, dlatego z góry proszę o wyrozumiałość.
Niemniej jednak mam problem którego diagnoza może być dla Was banalna i będziecie w stanie od razu podpowiedzieć co robić.
A mianowicie, na autostradzie przy prędkości ok. 150km/h silnik zaczął tracić moc i dziwnie turkotać. Po zjechaniu na parking okazało się że płyn chłodniczy się gotuje, jednak temperatura na wyświetlaczu pokazywała cały czas 90st. (pewnie jakiś czujnik poszedł). Silnik, pomimo że odpala, pracuje niepokojąco (wrzucam filmik), ale bez żadnego komunikatu na wyświetlaczu. Dziwnie bije też pedał sprzęgła. Myślicie że mogą to być objawy zatarcia? cos innego?
Z góry bardzo dziękuję
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Awaria - przegrzany silnik
Wskazówka nic nie mówi bo zawsze pokazuje 90. Odłącz aku na chwilę i zobacz czy coś się zmieni.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 wrz 2021, o 18:58
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Mikołów
Re: Awaria - przegrzany silnik
Ok, dzięki. Ale mimo to dalej pozostaje 'inna' i niepokojąca praca silnika.. Ktoś jakieś typy?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Awaria - przegrzany silnik
No raczej bez ingerencji mechanika nic nie zrobisz ,wróżyć to można sobie ale nie tutaj ,ja obstawiam panewki ,zdejmij jeszcze pasek i wtedy odpal i posłuchaj czy coś się zmieniło, może zbieg okoliczności
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 lis 2022, o 13:26
- Auto: Insignia A 2.0 CDTI
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Witkowo Drugie
Re: Awaria - przegrzany silnik
Odgrzeje temat. Wyskoczył mi komunikat silnik przegrzany klimatyzacja wyłączona temperatura skoczyła na 130 stopni oraz w środku auta przestało grzać tylko zimne powietrze nie ważne jaka temp bym ustawił i tak z kratek nawiewu leci zimne powietrze. Oba węże wchodzące do kabiny ciepłe. Silnik 2.0 CDTI 170 KM B20DTH. Dodam że wyskoczyło to już drugi raz za pierwszym razem mechanik skasował błędy i wszystko wróciło do normy na jakiś czas dzisiaj problem powrócił. Ktoś miał podobny problem i podzieli się opinia co było bądź może być przyczyną tej awarii ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 lis 2022, o 13:26
- Auto: Insignia A 2.0 CDTI
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Witkowo Drugie
Re: Awaria - przegrzany silnik
Po dzisiejszej wizycie u mechanika wywaliło błąd P00B7 Przepływ chłodziwa silnika / Za niski strumień przepływu. W drodze do mechanika nawiew w srodku nadal tylko zimnym powietrzem węże wchodzące do kabiny zimne. W trakcie jazdy wskazówka temp lekko ponad 90 stopni przez całą drogę do warsztatu ok 10 km dopiero w drodze powrotnej wskazówka zaczęła się podnosić wyżej.