--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana rozrządu B20DTH

ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: norbi333 » 22 lis 2018, o 09:20

Z neta
"Jedynym i najbezpieczniejszym dla silnika wyjściem z tej sytuacji jest wymiana pompy wody na nową. Pompę należy także wymienić podczas wymiany napędu rozrządu lub paska osprzętu (po przejechaniu od 60 do 160 tysięcy kilometrów) jeżeli jest ona napędzana paskiem lub łańcuchem rozrządu. Pompa cieczy chłodzącej to jedno z kół pasowych, które na skutek uszkodzenia łożyska może całkowicie przestać działać,"

" Podczas wymiany napędu rozrządu zawsze warto wymienić pompę wody jeżeli jest ona napędzana paskiem lub łańcuchem rozrządu. Natomiast w przypadku napędu paskiem osprzętu należy wymieniać pompę zgodnie z zaleceniami producenta."
A Ople zaleca wymianę pompy przy okazji rozrządu

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 22 lis 2018, o 20:54

powiedz mi które koło pasowe wymieniałeś przed przebiegiem 100000km? Rozumiem wymianę co 2 pasek (około 200000km) ale nie co 90000km
Może profilaktycznie także łożyska alternatora i sprężarkę klimy bo też się kręci?
Temat rzeka, można wymieniać wszystko. Producent zaleca także wymianę oleju co 30000km a wszyscy robią to po 15000, więc pompa wody co rok lub 30000km :lol:

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: norbi333 » 22 lis 2018, o 21:24

Wrzuciłem tylko z neta. Co nei zmienia faktu,ze mimo iż w biturbo rozrząd jest co 120 tys to robiłem przy 95 czy 96 tys km i razem z pompą wody.Robiony był kompletny cokolwiek to oznacza w aso

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8984
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 22 lis 2018, o 21:28

Tylko w naszych rozrząd napędza pompę a w tym nie.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: norbi333 » 22 lis 2018, o 21:30

Tego to nie wiem.

Mario_B
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Lubin

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Mario_B » 22 lis 2018, o 22:41

Jestem właśnie po wymianie rozrządu w ASO. Zgadzam się ze zdaniem Majora601, że w tym silniku nie trzeba wymieniać pompy wody z rozrządem. To tylko niepotrzebny koszt wymieniać sprawną część.

Mustaff
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 4 paź 2018, o 15:50
Auto: Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Wrocław

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Mustaff » 23 lis 2018, o 11:09

Pompę wymieniam, bo cieknie. Taka jakość w silniku, który ma 66 kkm nalotu. Łańcuch się ponoć urywa, przypadki z mobile.de to potwierdzają, a nie wyciąga, toteż nie słychać żadnych objawów.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 24 lis 2018, o 01:56

Najlepiej wymienić kompletny samochód, zamiast ładować w te wymiany w moim przypadku co 2 lata po 10000PLN na wymiany profilaktyczne...
Nie mam zamiaru wymieniać wszystkiego co hipotetycznie mogłoby się zepsuć, bo sugestia jest że Insignia to jest szmelc, samochód ma służyć a nie odwrotnie. Swoją drogą znam osobę która zrobiła B20dth już ponad 180000km bez wymiany łańcucha i pompy wody, tylko 2x rozrząd. Ile było przypadków urwanych łańcuchów na ilość wyprodukowanych egzemplarzy, ma ktoś takie dane?
Pompa wody jeśli nie cieknie i nie hałasuje jest dobra. Ja w poprzednim Oplu Astra przejeździłem na pompie wody 195000km i auto sprzedałem sprawne.

markrk
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: markrk » 21 sty 2019, o 13:42

Ceny rozrządu do B20DTH chyba spadają, tutaj przykładowa oferta
https://allegro.pl/oferta/oe-opel-rozrz ... 7686681609

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 25 sty 2019, o 08:22

prawda taka że samochody mają coraz większe przebiegi i robi się większy ruch w interesie.
Ja nie czekałem aż stanieje, max 90kkm przebiegu - pasek już wyglądał nieciekawie

markrk
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: markrk » 31 sty 2019, o 21:32

W silniku B20DTH jest wadliwa rolka prowadząca pasek, jest ona plastikowa i się ściera.. nastąpiła zmiana i już teraz jest metalowa.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 1 lut 2019, o 09:32

mnie tam w jednym z pierwszych egzemplarzy B20dth - maj 2015 wytrzymał rozrząd, nie wymieniałbym rzadziej niż 90000km

markrk
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: markrk » 1 lut 2019, o 12:37

Major601 pisze:
1 lut 2019, o 09:32
Edit
Na grupie fb wrzucił kolega zdjęcie rolki po przebiegu 80 kkm.... tragedia.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2019, o 12:37 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 2 lut 2019, o 11:24

Dziwne, w sumie nie pamietam jaka była moja i jaka była w zestawie nowym. Jedynie co przykuło moją uwagę to hałasujące łożyska.

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Blest » 3 lut 2019, o 22:18

markrk pisze:W silniku B20DTH jest wadliwa rolka prowadząca pasek, jest ona plastikowa i się ściera.. nastąpiła zmiana i już teraz jest metalowa.
W jakim sklepie kupowałeś ta rolkę?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 4 lut 2019, o 16:04

Ja kupiłem cały zestaw rozrządu do wymiany w ASO MM Cars

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Blest » 10 maja 2019, o 12:59

Blest pisze:
3 lut 2019, o 22:18
markrk pisze:W silniku B20DTH jest wadliwa rolka prowadząca pasek, jest ona plastikowa i się ściera.. nastąpiła zmiana i już teraz jest metalowa.
W jakim sklepie kupowałeś ta rolkę?
Tu masz samą rolkę po foto metalowa.
https://www.autodoc.pl/ina/7009215

lukdwo
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 20 gru 2018, o 18:01
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: lukdwo » 7 sie 2019, o 19:49

Rozrząd wymieniony oryginalny zestaw 1100zł. Pompa wody na pasku wielorowkowym koszt 800 zł.
Kolega markrk ma rację, oryginalnie zamontowana była plastikowa i wycierała się. Przez to pasek miał więcej luzu i rozrząd mógł przeskoczyć. Luz widoczny był na wskaźniku napinacz. Zdjęcie wysłużonej rolki i napinacza poniżej. Rolka w nowym oryginalnym zestawie jest metalowa. Ktoś chyba zmądrzał. Dziwne, że do tej pory nie robią zamienników. W orginale rolki firmy INA wiec może GM podpisał jakąś umowę o zakazie produkcji zamienników przez tą firmę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 7 sie 2019, o 20:28

Wymieniałeś też pompę? Jaki przebieg?
Pompa spokojnie wytrzymuje 200tys km

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Blest » 8 sie 2019, o 04:22

lukdwo pisze:Rozrząd wymieniony oryginalny zestaw 1100zł. Pompa wody na pasku wielorowkowym koszt 800 zł.
Kolega markrk ma rację, oryginalnie zamontowana była plastikowa i wycierała się. Przez to pasek miał więcej luzu i rozrząd mógł przeskoczyć. Luz widoczny był na wskaźniku napinacz. Zdjęcie wysłużonej rolki i napinacza poniżej. Rolka w nowym oryginalnym zestawie jest metalowa. Ktoś chyba zmądrzał. Dziwne, że do tej pory nie robią zamienników. W orginale rolki firmy INA wiec może GM podpisał jakąś umowę o zakazie produkcji zamienników przez tą firmę.
Gdzie kupowałeś rozrząd?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”