--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana rozrządu B20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 kwie 2020, o 18:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Augustów
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 kwie 2020, o 18:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Augustów
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 kwie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia cosmo
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piaseczno
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Auto 3 letnie, przebieg 100 tys , ledwo dojechali do mechanika, rolka była tak wytarta że mechanik zostawił ją na pokaż.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 cze 2015, o 23:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Dla potomnych - EGR nie chce wyjść bo trzyma go w głównej mierze taki łącznik gumowy który wchodzi w EGR i blok silnika, można go kupić nowy dla pewności, poza tym trzeba odkręcić rurkę metalową która wchodzi do bloku a w drugim miejscu trzyma się dolnej części EGR. Podczas montażu musi wszystko ładnie spasować bo będzie ciekło - w tym łączniku krąży płyn chłodzący. Cała wymiana łańcucha i kółek jest prosta, wygląda to skomplikowanie ale dosyć fajnie wszystko się demontuję i odsuwa. Ja zrobiłem sobie blokadę z kawałka grubej blachy.
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Czy rozrząd do B20DTH różni się między IA i IB? Niby silnik ten sam, a facet w serwisie powiedział, że któraś z rolek nie pasuje.
W jednym ASO zażyczyli sobie za wymianę rozrządu plus tego łańcuszka wraz z robocizną 5.000zł. Szukam dalej.
W jednym ASO zażyczyli sobie za wymianę rozrządu plus tego łańcuszka wraz z robocizną 5.000zł. Szukam dalej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 cze 2015, o 23:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
A20DTH i B20DTH maja inne rozrzady. Dodatkowo wałki A20DTH ma napędzane zębatkami a B20DTH ma łańcuszek
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Ale kolega pytał o insignie a i b a nie o silniki 20dth a i b przynajmniej ja tak zrozumiałem.asthor pisze:A20DTH i B20DTH maja inne rozrzady. Dodatkowo wałki A20DTH ma napędzane zębatkami a B20DTH ma łańcuszek
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 cze 2015, o 23:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
W takim razie czym się różnią w I_A i I_B? Pewnie oprogramowaniem... czym jeszcze?
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
W GM serwis w Katowicach powieezieli Na pewno zamawiając oryginalne komponenty, że są pewne zmiany w nowszych wersjach B20DTH względem wcześniejszych. Pytanie: turbina ta sama w IB i IA B20DTH ?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Turbina jest ta sama. Jest tylko inny ECU. Reszta bez zmian. Inny również dwumas, ale sam silnik jest identyczny. Więc jeśli wołają 5000 za rozrząd - pasek i łańcuch to na ASO cena zwyczajna i akceptowalna
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
B20DTH - rozrząd, plus koło pasowe plus łańcuszek, który aby wymienić trzeba pół silnika rozebrać. Cena w ASO 6.167,42 zł i mam nadzieję, że jest to cena ostateczna i nie dojdzie nic po drodze.Resoviak pisze:
W jednym ASO zażyczyli sobie za wymianę rozrządu plus tego łańcuszka wraz z robocizną 5.000zł.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Współczuje...
Poza ASO całość około 3000zl z częściami oczywiście nie w „garazu u Janusza” tylko w porządnym serwisie
Poza ASO całość około 3000zl z częściami oczywiście nie w „garazu u Janusza” tylko w porządnym serwisie
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Szybko coś ten łancuch padł,po 93tys?Kiedyś w Corsie D wymieniałem coś przy 347tys. Obecnie paski chyba bardziej są trwałe, choć są ludzie którzy jeszcze myślą ,że jak łańcuch to dożywocie i potrafią się kłócić, łańcucha to się nie wymienia i są podnieceni,że takie auto kupili
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8481
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Dożywotnie to może były w tych wolnossących. Ja toyotę sprzedawałam gdy miała 260tys km i łańcuch nic ode mnie nie chciał. To tylko opel i ślizgi tego łańcucha są plastikowe.
W fiacie 125p mojego ojca to też był łańcuch, tato go wymieniał jak go zobaczył tzn gdy przebił się z powodu luzów przez plastikową obudowę . To były auta ale i koni miały mało to co tam miało rozciągać te łańcuchy? Ja wymieniałam w mojej po 120tys km . A paski? Nadal najlepiej go wymienić od razu po zakupie auta używanego. Wszak teraz nie ma silników bezkolizyjnych , bo po co by miały być? Uważam że te 90tys to dobry czas i dla opli raczej już typowy.
W fiacie 125p mojego ojca to też był łańcuch, tato go wymieniał jak go zobaczył tzn gdy przebił się z powodu luzów przez plastikową obudowę . To były auta ale i koni miały mało to co tam miało rozciągać te łańcuchy? Ja wymieniałam w mojej po 120tys km . A paski? Nadal najlepiej go wymienić od razu po zakupie auta używanego. Wszak teraz nie ma silników bezkolizyjnych , bo po co by miały być? Uważam że te 90tys to dobry czas i dla opli raczej już typowy.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Trwałość jest teraz kiepska ale 6tys co 90tys km to lekka przesada a gdzie reszta,teraz łatwiej kupić auto niż to utrzymać . Młodzi teraz tego nie kumają ,córka chce auto ,jeszcze się uczy ,a ja,a utrzymanie? Przecież auta często się nie naprawia. Dlatego od niedawna przeszedłem na inną metodę ,pakowałem w auta kasę bo dla siebie ale jak przyszło do sprzedaży to kupującego to nie interesowało tylko cena giełdowa, swego nie odbierze się niestety. Teraz przyjąłem ,auto Max 150tys km i do sprzedaży, bo czasem to co się wsadzi lepiej sprzedać i kupić nówkę. Jak się wszystko policzy to się kalkuluje jak dla mnie. Ostatni poszedł po 60tys km ,trochę za wcześnie, ale po prostu sprawilem sobie przyjemność, czasem się należy
-
- Klubowicz
- Posty: 1874
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Dorotka, zburzę Twoją teorię, VW 1.2 HTP (ale kura na masce), wolnossący, porywające 55KM, nawet 100k nie dożył, na długość miał ze 2 oczka więcej niż nowy.
Łańcuch lubi świeży olej i traktowanie zgodnie z zasadami. Myślę, że to może zapewnić "długowieczność", ale na wady konstrukcyjne/materiałowe już nie mamy wpływu. Na dzień dzisiejszy łańcuch jest elementem eksploatacyjnym podlegającym wymianie tak jak pasek, tylko producenci coś się tego wstydzą.
Łańcuch lubi świeży olej i traktowanie zgodnie z zasadami. Myślę, że to może zapewnić "długowieczność", ale na wady konstrukcyjne/materiałowe już nie mamy wpływu. Na dzień dzisiejszy łańcuch jest elementem eksploatacyjnym podlegającym wymianie tak jak pasek, tylko producenci coś się tego wstydzą.