Pewnie nie był na początku napiety na max i potem ustawiony we właściwym położeniu, instrukcja to mówi dokładnie.krupniok pisze: ↑28 kwie 2022, o 20:23Dodam kolejną wskazówkę dotyczącą rozrządu... Czasami wyskakiwał mi błąd P0016 "Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor A - corelation". Błąd wyskakiwał zwykle przy ostrym przyspieszaniu, gwałtownym dodaniu gazu i odpuszczeniu czyli ogólnie przy gwałtownych zmianach obciążenia silnika.
Okazało się, że jakimś dziwnym cudem rozrząd po ok 50000km od wymiany był zbyt słabo napięty (i to znacznie). Ponowne jego napięcie rozwiązało problem (przynajmniej na razie). Dodam, że "pozmianowy" rozrząd po 50000km nie wykazuje jakichkolwiek oznak zużycia.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana rozrządu B20DTH
-
- Użytkownik
- Posty: 135
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Dokładnie, taka była najprawdopodobniej przyczyna. Ciekawi jednak, że 50 tysięcy kilometrów bezproblemowo jeździł
-
- Użytkownik
- Posty: 135
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Pasek naciąga sie ale minimalnie, ogólnie nie powinno się napinać ponownie używanego paska-nie wiem czy wystepuje on do kupienia w wersji bez rolek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sty 2021, o 07:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Witam wszystkich:) planuje wymianę łańcuszka rozrządu i potrzebuje pełnej listy części którą będą mi potrzebne do wymiany. Z każdą uszczelka oringiem itp będę bardzo wdzięczny za pomoc.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
jeśli są takie same jak dla IB to tu masz wykaz:
viewtopic.php?f=53&t=8662&hilit=bia%C5% ... 40#p255041
Sam łańcuch:
95527799 zestaw łańcucha
F 00V D38 010 Bosch Pierścień uszczelniający, obudowa wtryskiwacza 4x 3,50 zł
1 461 015 303 BOS Bosch podkładka wtrysku - 4x3 zł.
viewtopic.php?f=53&t=8662&hilit=bia%C5% ... 40#p255041
Sam łańcuch:
95527799 zestaw łańcucha
F 00V D38 010 Bosch Pierścień uszczelniający, obudowa wtryskiwacza 4x 3,50 zł
1 461 015 303 BOS Bosch podkładka wtrysku - 4x3 zł.
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
U mnie dokladnie ta sama historia po 40k km :/ tak wygladal napinacz w pozycji TDC:krupniok pisze: ↑28 kwie 2022, o 20:23Dodam kolejną wskazówkę dotyczącą rozrządu... Czasami wyskakiwał mi błąd P0016 "Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor A - corelation". Błąd wyskakiwał zwykle przy ostrym przyspieszaniu, gwałtownym dodaniu gazu i odpuszczeniu czyli ogólnie przy gwałtownych zmianach obciążenia silnika.
Okazało się, że jakimś dziwnym cudem rozrząd po ok 50000km od wymiany był zbyt słabo napięty (i to znacznie). Ponowne jego napięcie rozwiązało problem (przynajmniej na razie). Dodam, że "pozmianowy" rozrząd po 50000km nie wykazuje jakichkolwiek oznak zużycia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 sie 2020, o 17:58
- Auto: Insignia A ST lift
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Szanowne grono. Szukam serwisu, który ma doświadczenie i wykona mi wymianę łańcucha wałków w IA ST B20DTH w Gdańsku lub najbliższej okolicy. Proszę o polecenie kogoś rzetelnego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 6 lis 2022, o 15:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Police
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Witam, czy ustawienie pompy wtryskowej ma jakies bardzo duże znaczenie? Wymieniałem ostatnio rozrząd i nie mogę trafić z ustawieniem pompy na blokadę. Albo jest przestawiona do przodu s jak cofnę o jeden ząb to przelatuje na druga stronę i blokada tez nie pasuje. Co robie nie tak? Pomóżcie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lis 2022, o 17:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: W-wa
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Mi łańcuch pękł w niedzielę. Własnie go próbuję wymienić z nadzieją, że zawory są całe. Przebieg ca. 250kkm.
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Było dłużej czekać z wymianą 🫣 przy tym przebiegu to już powinna być druga wymiana
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lis 2022, o 17:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: W-wa
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Ja nie czekałem, ja po prostu o tym nie wiedziałem.
Dodano po 3 minutach 26 sekundach:
Może ktoś podpowiedzieć jak odkręcić chłodnicę EGR, tak by ją odsunąć wystarczająco by móc zdemontować pompę vacu (jedna śruba u dołu jest blokowana przez tą chłodnicę)? Niby wszystko odkręciłem, a coś tą cholerę cały czas trzyma.
Dodano po 3 minutach 26 sekundach:
Może ktoś podpowiedzieć jak odkręcić chłodnicę EGR, tak by ją odsunąć wystarczająco by móc zdemontować pompę vacu (jedna śruba u dołu jest blokowana przez tą chłodnicę)? Niby wszystko odkręciłem, a coś tą cholerę cały czas trzyma.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lis 2022, o 17:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: W-wa
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Widziałem, widziałem po prostu trzeba było użyć więcej siły. Jutro zmontuję i się okaże co tam się wyprawiło w tym silniku. Pozostała kluczowa kwestia, jak ustawić wałki by było dobrze? Paska rozrządu nie zdejmowałem.
Dzięki
Dzięki
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lis 2022, o 17:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: W-wa
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Nie rekord. Kolega już ponad 300kkm przejechane ma na pierwszym łańcuszku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lis 2022, o 17:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: W-wa
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Przejechałem 3 Octavie... i pozostało przyzwyczajenie, że wymienia się tylko pasek. Insignią jeżdżę od 5 lat, a o łańcuchu wiem od poniedziałku
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8486
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Spoko. Bo nigdy nie zerwał Ci się pasek. Mi zerwał się ale w aucie z bezkolizyjnym silnikiem. Nauczona tym doświadczeniem paski wymieniałam tuż po zakupie auta, zanim je przerejestrowałam na siebie. Natomiast poprzednia Insignia była na łańcuchu i zeżarła ślizgi w okolicy 90tys km. Z Toyotą czy z Mazdą nie zaglądałam w rozrząd mimo że już 200k+ było na jednym łańcuchu, ale Japończyki to nie najtańsza Niemka. Jakość bardzo idzie z ceną.
Tak czy inaczej u nas to chyba pobiłeś rekord na jednym łańcuchu.
Tak czy inaczej u nas to chyba pobiłeś rekord na jednym łańcuchu.
W Insigni też? Bo ople to chyba tego nie przeżyjąpalgolicho pisze: ↑10 lis 2022, o 22:47Nie rekord. Kolega już ponad 300kkm przejechane ma na pierwszym łańcuszku.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
W Corsie D wymieniłem profilaktycznie łańcuch przy około 240tys i według mechanika źle nie wyglądał. Corsa była bezawaryjna ,niezniszczalna i zasłużona, więc chciałem o nią dbać, poszły jeszcze nowe tarcze, opony ,świece, cewki. Przy 247 naszło mnie kupić nową AJ i lekki kłopot. Pani ,która kupiła bała się że coś musi być z autem nie tak ,zainwestowane a ja sprzedaje . No cóż szkoda było ale czasem bywa i tak .