--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
O dzięki za sprawdzenie, to już jeden temat z głowy z tym buczeniem. Przed chwilą byłem testować czy spada rzeczywiście ciśnienie paliwa przy gwałtownym przyspieszaniu i trzyma jak trzeba, odczytywane jest talie jak pożądane przez sterownik, robiliśmy kilka testów i zawsze ciśnienie było ok, pompa dawała takie jakiego oczekiwał sterownik, a i błąd też już się dziś nie pojawia. Ale że się samo nic nie naprawia, to ciekawe co to się wczoraj działo, bo błąd mi wyskoczył kilka razy przy rozpędzaniu w dniu wczorajszym...
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Witam, dopadło i mnie P0087 , auto seria , bez wirusa , przebieg 157 tys., podczas rozpędzania tryb awaryjny, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy , insignia to mój pierwszy w życiu diesel , podpowiecie w którym miejscu znajduje się czujnik cisnienia ? Ewentualnie może ktoś dysponuje nr. części?
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Koledzy może ktoś coś podpowie, bo już pomysłów brakuje. Błąd jak w tytule powrócił u mnie, po praktycznie roku spokoju. Dodam, że około pół roku temu wymieniłem regulator na pompie CR, także to raczej nie on jest przyczyną, zresztą na starym regulatorze przed wymiana też było pół roku spokojnej jazdy. Na ten moment zależność jaka widzę, to że błąd wyskakuje bardzo często przy upalnych temperaturach na zewnątrz 28+. Kiedy jest chłodniej, powiedzmy około 20 st. pomimo licznych prób błędu nie udaje się wywołać. Z obserwacji w Vaux-Com doszedłem, że przy niższych temperaturach zewnętrznych pompa książkowo daje takie ciśnienie jakiego żąda sterownik, natomiast przy wyższych temp. na zewnątrz i powiedzmy przejechaniu trasy 30 km, pompa jakby nie wyrabia, już od samego dołu
przy dynamicznym rozpędzaniu ciśnienie dawane przez pompę jest niższe niż to żądane przez sterownik. Wtyczki od regulatora i zaworu na listwie CR sprawdzone, filtr paliwa wymieniony 20 tys. km temu, Hengst. Auto po mapie, na 190 KM. Ktoś coś?
przy dynamicznym rozpędzaniu ciśnienie dawane przez pompę jest niższe niż to żądane przez sterownik. Wtyczki od regulatora i zaworu na listwie CR sprawdzone, filtr paliwa wymieniony 20 tys. km temu, Hengst. Auto po mapie, na 190 KM. Ktoś coś?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Inspect and repair one of the following conditions:
Low Pressure
• A fuel system leak
• Restricted fuel filter
• Injection nozzle stuck in open position
• Leakage in the fuel rail pressure regulator
• Worn fuel injection pump
Źródło: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... p0088_lby/
Ja bym obstawiał zużytą pompę paliwa.
Low Pressure
• A fuel system leak
• Restricted fuel filter
• Injection nozzle stuck in open position
• Leakage in the fuel rail pressure regulator
• Worn fuel injection pump
Źródło: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... p0088_lby/
Ja bym obstawiał zużytą pompę paliwa.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
No chyba to rzeczywiście będzie pompa CR, bo po jej silnym rozgrzanie w duży upał raz daje odpowiednie ciśnienie jakie żąda sterownik, a raz nie wyrabia i daje za mało, przez co komputer wyrzuca błąd. Testowałem przed chwilą i właśnie takie mam wnioski. Bo wtryski raczej wykluczam, bo przy ich uszkodzeniu byłaby nie równa praca na jałowych i szybsze zapewnienie dpf a tego nie mam.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Regulator nowy, oryginał, wymieniony około pół roku temu. Przed wymianą na starym też zdarzały się sytuacje, ze łapał błąd, ale sporadycznie. Teraz praktycznie codziennie.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
No tylko mi nie pasuje taka zależność do padającej pompy, że jak chłodno na zewnątrz powiedzmy 20 st. to błędu nie ma, jak upalnie około 30 st. to też od razu nie łapie błędu, dopiero po mocnym rozgrzaniu się pojawia. A znowu jak trochę ostygnie to nawet w upał od razu błędu też nie złapie po ruszeniu. Pompa jak pada to raczej nie ma takich dziwnych zależności... Tutaj właśnie bardziej pasuje zawieszanie się zaworu CR po jego mocnym rozgrzaniu, ale nowy półroczny już by się zepsuł sam nie wiem.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Pisałeś, że wymieniłeś regulator (jak rozumiem ten na końcu szyny CR). A zawór na pompie ruszałeś?
Jeśli nie to weź przynajmniej zobacz w jakim stanie jest to siteczko na nim i w razie potrzeby przeczyść. Jak już go wyjmiesz to zobacz co jest w pompie w dziurze po zaworze - wyczyść.
Jeśli nie to weź przynajmniej zobacz w jakim stanie jest to siteczko na nim i w razie potrzeby przeczyść. Jak już go wyjmiesz to zobacz co jest w pompie w dziurze po zaworze - wyczyść.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Mój błąd, wymieniłam właśnie zawór w pompie CR, regulatora na listwie CR nie ruszałem właśnie. Ale od regulatora chyba byłby inny błąd, P0191 o ile dobrze pamiętam. Chyba jeszcze raz zdemontuje zawór z pompy CR, i zobaczę co tam będzie, bo pomimo że nowy i ma pół roku to bardziej objawy pasują mi do niego.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
I to błąd bo jeśli on nie wrabia to będzie też fałszował ciśnienie
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Ale niewiemy czy mu fałszuje wyniki bo manometru pod pompe nie podłączył, mamy tylko to co czujnik cisnienia na listwie nam powie, a mówi że ciśnienie w zasobiknu jest za niskie kiedy silnik jest obciążony.
Więc albo pompa nie wyrabia nawet na maksymalnie uchylonym regulatorze, albo regulator przytarty i nie otwiera (ale wymieniał nie tak dawno, a nie wierze ze az tak pompa sypie oplkami) albo tak jak roof pisal Injection nozzle stuck in open position czyli zaciety w pozycji otwartej zawór we wtrysku i konsumuje cisnienie.
Test przelewowy albo manometr w pompe lub wymieniać w ciemno po kolei.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Więc albo pompa nie wyrabia nawet na maksymalnie uchylonym regulatorze, albo regulator przytarty i nie otwiera (ale wymieniał nie tak dawno, a nie wierze ze az tak pompa sypie oplkami) albo tak jak roof pisal Injection nozzle stuck in open position czyli zaciety w pozycji otwartej zawór we wtrysku i konsumuje cisnienie.
Test przelewowy albo manometr w pompe lub wymieniać w ciemno po kolei.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Zawór w pompie ma około pół roku, na starym opiłków nie było po demontażu.
Z obserwacji i jazd z podpiętym Vaux-Com przez kilka dni wynikają poniższe wnioski,:
- przy niższych temperaturach na zewnątrz do 25 st. błąd nigdy się nie pojawia, można robić długie trasy, ostro przyspieszać, pompa praktycznie natychmiast reaguje kiedy pedał gazu jest w podłodze, ciśnienie żądane praktycznie pokrywa się z tym rzeczywistym, jest książkowo w pełnym zakresie obrotów, robiłem liczne testy w niedzielę, zawsze było ok i bez błędu,
- przy upałach na zewnątrz powiedzmy 30+ st. i dodatkowo po rozgrzaniu auta (od razu po ruszeniu nigdy błąd nie wyskoczył) zdarza się, że auto jeździ bez zarzutu i pompa wyrabia, ale są też sytuacje przy gwałtownej zmianie obciążenia - tj. pedał w podłodze - że sterownik żąda nagle ciśnienia załóżmy od 130 do 160, a pompa gubi się i dochodzi np. tylko do około 100 bar, po czym jest chwilowe zawieszenie w okolicach tej wartości, po czym pompa nieraz wskoczy gwałtownie w -taką wartość jakiej żąda sterownik i już do końca zakresu jest ok - wtedy błędu nie ma, ale częściej ciśnienie nie zdąży wskoczyć w żądany zakres stojąc cały czas w okoliicach tych 100, skutkiem czego jest wtedy błąd P0087-51.
Problem jest mocno związany z upalną temperaturą zewnętrzną, wtedy auto też jest zauważalnie słabsze w moim odczuciu, na samą pompę mi to nie wygląda, bo ona dawała by objawy raczej cały czas.
Mnie to wygląda raczej na zawieszanie się jakiegoś elementu elektrycznego po silnym rozgrzaniu, najbardziej mi pasuje właśnie zawór SCV do tego objawu.
Z obserwacji i jazd z podpiętym Vaux-Com przez kilka dni wynikają poniższe wnioski,:
- przy niższych temperaturach na zewnątrz do 25 st. błąd nigdy się nie pojawia, można robić długie trasy, ostro przyspieszać, pompa praktycznie natychmiast reaguje kiedy pedał gazu jest w podłodze, ciśnienie żądane praktycznie pokrywa się z tym rzeczywistym, jest książkowo w pełnym zakresie obrotów, robiłem liczne testy w niedzielę, zawsze było ok i bez błędu,
- przy upałach na zewnątrz powiedzmy 30+ st. i dodatkowo po rozgrzaniu auta (od razu po ruszeniu nigdy błąd nie wyskoczył) zdarza się, że auto jeździ bez zarzutu i pompa wyrabia, ale są też sytuacje przy gwałtownej zmianie obciążenia - tj. pedał w podłodze - że sterownik żąda nagle ciśnienia załóżmy od 130 do 160, a pompa gubi się i dochodzi np. tylko do około 100 bar, po czym jest chwilowe zawieszenie w okolicach tej wartości, po czym pompa nieraz wskoczy gwałtownie w -taką wartość jakiej żąda sterownik i już do końca zakresu jest ok - wtedy błędu nie ma, ale częściej ciśnienie nie zdąży wskoczyć w żądany zakres stojąc cały czas w okoliicach tych 100, skutkiem czego jest wtedy błąd P0087-51.
Problem jest mocno związany z upalną temperaturą zewnętrzną, wtedy auto też jest zauważalnie słabsze w moim odczuciu, na samą pompę mi to nie wygląda, bo ona dawała by objawy raczej cały czas.
Mnie to wygląda raczej na zawieszanie się jakiegoś elementu elektrycznego po silnym rozgrzaniu, najbardziej mi pasuje właśnie zawór SCV do tego objawu.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Ta no czytalem juz wczesniej mi tez scv odrazu wydal sie podejrzanym ale jak napisales ze niedawno wymieniony na nowy to sam juz nie wiem, nawet te z ali wytrzymuja dłużej niz 2 lata, a ty pewnie masz jakis lepszy (czy uzywke?) ale i tak bez diagnostyki to można gdybac.
A w logach paliwowych jakie wysterowanie scv ci pokazuje przy jakim zadanym i rzeczywistym w czasie sypniecia bledem?
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
A w logach paliwowych jakie wysterowanie scv ci pokazuje przy jakim zadanym i rzeczywistym w czasie sypniecia bledem?
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 12 sie 2020, o 11:22 przez Dan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
SCV niby oryginał nowy Bosch. Co to za aplikacja z której jest powyższe zdjęcie, logowanie z Vaux-Com czy coś na telefon? Bo ja korzystam tylko z Vaux-Com na laptopie.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Vaux i excel
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
Wczoraj zamieniłem zawór SCV na stary, zobaczymy co będzie się działo.
Roof tam w pompie jest tylko otwór po zdemontowaniu zawodu SCV, na samym zaworze też nie ma sitka, przynajmniej u mnie.
Roof tam w pompie jest tylko otwór po zdemontowaniu zawodu SCV, na samym zaworze też nie ma sitka, przynajmniej u mnie.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
U mnie jest takie:
Co prawda ostrość się kiepsko złapała, ale na tym wąskim widać takie wąsy z opiłków. W otworze po zaworze też kilka miałem.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P0087-51 za niskie ciśnienie paliwa
U mnie jest całkowicie inny zawór, zdjęcie poniżej Nie ma tam sitka, są tylko 4 otworki po bokach. Wyczyscilem stary SCV oraz miejsce na niego w pompie, będę obserwować teraz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.