--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błąd P11DB P11DC

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Blest » 5 lut 2020, o 15:44

Zmieniałem przód, oba sterowniki są takie same.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Major601 » 6 lut 2020, o 23:16

Generalnie odłożyłem wymianę na dzień jakiś wolny. Jedynie co zrobiłem to użyłem spray „kontakt” na styki we wtyczkach i efekt jest taki że po 60km od prób wyskoczył znów Check. Po 3 dniach sprawdziłem to błąd P2209 a nie jak wcześniej P11db. Ma ktoś pomysł co tym razem?

Awatar użytkownika
Tom1115
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2018, o 18:28
Auto: INSIGNIA ST SW 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Łódź

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Tom1115 » 12 lut 2020, o 15:27

Pojawiał mi się sporadycznie błąd P11DC, a ostatnio P22A7. Wymieniłem czujnik tlenku azotu (sonda+moduł) ten drugi na używkę z INSIGNI B Gen.3.2, tak jak "Blest" jak na razie wszystko jest ok, spokojnie można iść tą drogą.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Major601 » 12 lut 2020, o 15:33

A jaką metodę przyjąłeś do odkręcenia tego ustrojstwa?

Awatar użytkownika
Tom1115
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2018, o 18:28
Auto: INSIGNIA ST SW 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Łódź

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Tom1115 » 12 lut 2020, o 21:01

Sonda okręcona bez problemów nie rozgrzewałem, moduł - 10 nasadowa tylko wydłużona (długa śruba) i przedłużka dla wygody - 45 minut roboty.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Major601 » 13 lut 2020, o 04:52

Czyli zwyczajnie ilość sezonów zimowych z solą ma wpływ na zapiekanie się tego w rurze

Dzemek
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2020, o 13:15
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sandomierz

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Dzemek » 19 lut 2020, o 18:04

Witam!
Problem o którym mowa dotyczy również mojego auta mianowicie mowa o Opel insignia 2.0 170 km
2015 r przebieg 70 tyś.
Problem pojawił się w ubiegłym roku przy ok 60 tyś km przebiegu zaświecił sie po raz pierwszy check, po wykasowaniu błędu P11DB i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów check znów zaczął się świecić. Pojechałem na diagnostykę do serwisu Opla w biuletynie zalecane jest w tym przypadku konserwacja styków gniazd Nox , ta czynność wykonano, błąd został skasowany otrzymalem liste nledow wykasowanych wszystko było ok do momentu kiedy po przejechaniu ok 500 km kontrolka z powrotem się zaswiecila. Skonsultowalem się z serwisem w którym byłem uprzednio i niestety powiedzieli mi że czujniki Nox( w moim przypadku akurat oba wskazywały na usterkę) są do wymiany. Problem w tym że jestem za granicą i planuje przyjechać na urlop dopiero za ok 4 miesiące, auto jest codziennie eksploatowane. Jak długo moge jeździc z uszkodzonymi czujnikami, świecącym sie checkiem ? W serwisie zostalem poinformowany ze niebawem pojawi sie komunikat o mozliwosci przejechania kilometrow po czym auto zgadnie i nie odpali być może jest to prawda ale czy jest to aż tak bardzo prawdopodobne? Dodam że miesięcznie pokonuje ok 150 km do pracy więc nie wydaje się to zbyt dużo, ja wiem że czujniki są do wymiany ale chciałbym zrobic to w Polsce. Miał ktoś z Was taki przypadek długotrwałego jeżdżenia z włączonym checkiem i uszkodzonym czujnikami ? Zaczerpnęłam informacji o tym że można również sama sonde wymienić o ile wiemy że jest uszkodzona sonda a nie moduł w serwisie powiedzieli mi za wymianę obu ok 4500 zł.

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Blest » 19 lut 2020, o 18:07

Zapoznaj się z tym tematem o odpowiedź znajdziesz. Sam z tym błędem zrobiłem ok. 2 tysiące kilometrów i nie było problemów z wypalanie DPF itp.
Panowie z ASO raczej pomylili efekt braku w zbiorniku płynu adblue, jego jak zabraknie to racja auta nie odpalisz, ale komunikat o małej ilości pojawi się wcześniej z ilością kilometrów ile jeszcze możesz przejechać jest o tym w instrukcji auta.

Dzemek
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2020, o 13:15
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sandomierz

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Dzemek » 19 lut 2020, o 18:13

Od momentu zaswiecenoa się checka zrobiłem myślę że ponad 2000 tyś km zaświeci się dzień przed koncem urlopu i wyjazdem za granicę więc zaryzykowałem 1500 km liczyła sama trasa do tej pory nie mam problemów. Wypalanie filtra przebiega ok z tym że czasami 2 razy w tygodniu zakładając że dziennie pokonuje ok 6 km . Czy to normalne że tak często się wypala?

Dodano po 7 minutach 45 sekundach:
Odnośnie komunikatu o konieczności uzupełnienia adblue tak już miałem z tym do czynienia po zalaniu zbiornika do pełna komunikat znikł. Też się zdziwiłem odnośnie tej informacji i właśnie tak samo przytoczyłem komunikat adblue Panu z serwisuz którym rozmawiałem stwierdził że to jest inny komunikat lecz o podobnym działaniu auto po przejechaniu kilometrów jaki mamy na wyświetlaczu zgadnie i nie odpali. Czyżby chciał mnie nastraszyć w celu podjęcia szybkiej decyzji o wymianie u nich w serwisie ?

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Blest » 19 lut 2020, o 18:25

Tak możliwie chciał na tobie zarobić, wystarczy wymienić sam czujnik nowy ok 600 zł. Oni w serwisie wymieniają wraz z sterownikiem i taki koszt.

Dzemek
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2020, o 13:15
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sandomierz

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Dzemek » 19 lut 2020, o 18:46

Czy da sie w jakis sposob wykluczyć uszkodzenie modułu żeby mieć 100 % pewności że tylko czujnik jest do wymiany ?

Dodano po 2 minutach 36 sekundach:
Ten czujnik na chwilę obecną jest tylko uszkodzony co się stanie jeżeli zepsuje się i nie będzie w ogóle działał? Jakie będą objawy ?

Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
Czujnik wymienię jak będę w Polsce lecz za kilka miesięcy dlatego chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości i obawy chyba że zajdzie konieczność w tempie ekspresowym wymiana tych czujników to niestety będę musiał wcześniej wybrać się na urlop dlatego chciałbym uzyskać informacje tak żeby czasami nie było za późno bądź np że poprzez ta usterkę coś innego się uszkodzi.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Major601 » 21 lut 2020, o 20:10

Ja jeżdżę już od grudnia ponad 6000km z awarią czujnika. Nie mam ochoty teraz za to się brać. Na początku to kasowałem ale zapalała się kontrolka ponownie. Teraz nie mam czasu ani ochoty się w to bawić.
Próbowałem odkręcić sondę ale trzyma aż miło i objechała się cała od prób. Wyczyściłem styki i z błędy P11dc zrobił się P2210-00.
Samochód jeździ normalnie.

Awatar użytkownika
Tom1115
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2018, o 18:28
Auto: INSIGNIA ST SW 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Łódź

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Tom1115 » 28 lut 2020, o 08:04

Dzemek kup sobie na szybko iCar II, ściągnij aplikacje na smartfona i skasuj błędy, jeśli błędy nie wracają od razu to spokojnie możesz jeździć ja tak miałem i nie było problemu, jeśli nie da się wykasować to teoretycznie też nie powinno mieć to żadnych skutków na prace silnika, ale tu niech się wypowiedzą Inni.

Robo1234
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 8 sty 2020, o 20:46
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Robo1234 » 28 lut 2020, o 22:37

Witam wszystkich mam pytanie czy ktoś wymieniał samą sondę (wlutowywał) bo ja dziś to zrobiłem i ciekaw jestem czy to pomoże mi pojawiał się błąd P11DB czyli pierwsza sąda nie pobierało mi AdBlue.
Miał ktoś takie doświadczenie
pozdrawiam

Dodano po 5 minutach 19 sekundach:
A i jeszcze mam pytanie jak często u was jest cykl wypalania filtra bo u mnie wypala się co około 800 km
oczywiście bez działającego AdBlue teraz wymieniłem czujnik i zobaczę czy się coś zmieni

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Szulcu » 1 mar 2020, o 20:03

Blest pisze:
5 lut 2020, o 15:44
Zmieniałem przód, oba sterowniki są takie same.
Czy pamietasz lub wiesz jaki jest nr czesci przedniej sondy z insigni b? ta ktora zakladales?
Ostatnio zmieniony 1 mar 2020, o 21:32 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Blest » 1 mar 2020, o 20:32

Zakładałem razem z sterownikiem, sondy są takie same jak z Insigni A niestety numeru nie pamiętam, tylko ten sterownik jest nowszy.

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Szulcu » 1 mar 2020, o 20:37

Domyslam sie ze calosc ze sterownikiem :)
Tylko w insigni a, chyba calosc nie jest zamienna przod/tyl, nie wiem jak w b? Przod i tyl sa takie same? (Chodzi o modul i jego mocowanie, bo sonda sama w sobie jest wszedzie taka sama)
Ostatnio zmieniony 1 mar 2020, o 21:32 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Blest » 1 mar 2020, o 20:39

Moduły są takie same na przodzie i tyle. Wtyki takie same i sam wygląd.
Jak kupowałem ten cały moduł to nie wiem czy był wyciągnięty z przodu czy z tyłu auta

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Szulcu » 1 mar 2020, o 20:42

Czyli w insigni a i b, tak naprawde czujniki przod / tyl sa identyczne? Pomimo posiadania roznych numerow czesci?
Ostatnio zmieniony 1 mar 2020, o 21:33 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Blest » 1 mar 2020, o 20:43

Na to wychodzi od wymiany już zrobiłem z 10 k kilometrów i zero błędów

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”