--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P11DB P11DC
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Generalnie odłożyłem wymianę na dzień jakiś wolny. Jedynie co zrobiłem to użyłem spray „kontakt” na styki we wtyczkach i efekt jest taki że po 60km od prób wyskoczył znów Check. Po 3 dniach sprawdziłem to błąd P2209 a nie jak wcześniej P11db. Ma ktoś pomysł co tym razem?
- Tom1115
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 sty 2018, o 18:28
- Auto: INSIGNIA ST SW 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Łódź
Re: Błąd P11DB P11DC
Pojawiał mi się sporadycznie błąd P11DC, a ostatnio P22A7. Wymieniłem czujnik tlenku azotu (sonda+moduł) ten drugi na używkę z INSIGNI B Gen.3.2, tak jak "Blest" jak na razie wszystko jest ok, spokojnie można iść tą drogą.
- Tom1115
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 sty 2018, o 18:28
- Auto: INSIGNIA ST SW 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Łódź
Re: Błąd P11DB P11DC
Sonda okręcona bez problemów nie rozgrzewałem, moduł - 10 nasadowa tylko wydłużona (długa śruba) i przedłużka dla wygody - 45 minut roboty.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Czyli zwyczajnie ilość sezonów zimowych z solą ma wpływ na zapiekanie się tego w rurze
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lut 2020, o 13:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Sandomierz
Re: Błąd P11DB P11DC
Witam!
Problem o którym mowa dotyczy również mojego auta mianowicie mowa o Opel insignia 2.0 170 km
2015 r przebieg 70 tyś.
Problem pojawił się w ubiegłym roku przy ok 60 tyś km przebiegu zaświecił sie po raz pierwszy check, po wykasowaniu błędu P11DB i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów check znów zaczął się świecić. Pojechałem na diagnostykę do serwisu Opla w biuletynie zalecane jest w tym przypadku konserwacja styków gniazd Nox , ta czynność wykonano, błąd został skasowany otrzymalem liste nledow wykasowanych wszystko było ok do momentu kiedy po przejechaniu ok 500 km kontrolka z powrotem się zaswiecila. Skonsultowalem się z serwisem w którym byłem uprzednio i niestety powiedzieli mi że czujniki Nox( w moim przypadku akurat oba wskazywały na usterkę) są do wymiany. Problem w tym że jestem za granicą i planuje przyjechać na urlop dopiero za ok 4 miesiące, auto jest codziennie eksploatowane. Jak długo moge jeździc z uszkodzonymi czujnikami, świecącym sie checkiem ? W serwisie zostalem poinformowany ze niebawem pojawi sie komunikat o mozliwosci przejechania kilometrow po czym auto zgadnie i nie odpali być może jest to prawda ale czy jest to aż tak bardzo prawdopodobne? Dodam że miesięcznie pokonuje ok 150 km do pracy więc nie wydaje się to zbyt dużo, ja wiem że czujniki są do wymiany ale chciałbym zrobic to w Polsce. Miał ktoś z Was taki przypadek długotrwałego jeżdżenia z włączonym checkiem i uszkodzonym czujnikami ? Zaczerpnęłam informacji o tym że można również sama sonde wymienić o ile wiemy że jest uszkodzona sonda a nie moduł w serwisie powiedzieli mi za wymianę obu ok 4500 zł.
Problem o którym mowa dotyczy również mojego auta mianowicie mowa o Opel insignia 2.0 170 km
2015 r przebieg 70 tyś.
Problem pojawił się w ubiegłym roku przy ok 60 tyś km przebiegu zaświecił sie po raz pierwszy check, po wykasowaniu błędu P11DB i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów check znów zaczął się świecić. Pojechałem na diagnostykę do serwisu Opla w biuletynie zalecane jest w tym przypadku konserwacja styków gniazd Nox , ta czynność wykonano, błąd został skasowany otrzymalem liste nledow wykasowanych wszystko było ok do momentu kiedy po przejechaniu ok 500 km kontrolka z powrotem się zaswiecila. Skonsultowalem się z serwisem w którym byłem uprzednio i niestety powiedzieli mi że czujniki Nox( w moim przypadku akurat oba wskazywały na usterkę) są do wymiany. Problem w tym że jestem za granicą i planuje przyjechać na urlop dopiero za ok 4 miesiące, auto jest codziennie eksploatowane. Jak długo moge jeździc z uszkodzonymi czujnikami, świecącym sie checkiem ? W serwisie zostalem poinformowany ze niebawem pojawi sie komunikat o mozliwosci przejechania kilometrow po czym auto zgadnie i nie odpali być może jest to prawda ale czy jest to aż tak bardzo prawdopodobne? Dodam że miesięcznie pokonuje ok 150 km do pracy więc nie wydaje się to zbyt dużo, ja wiem że czujniki są do wymiany ale chciałbym zrobic to w Polsce. Miał ktoś z Was taki przypadek długotrwałego jeżdżenia z włączonym checkiem i uszkodzonym czujnikami ? Zaczerpnęłam informacji o tym że można również sama sonde wymienić o ile wiemy że jest uszkodzona sonda a nie moduł w serwisie powiedzieli mi za wymianę obu ok 4500 zł.
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Zapoznaj się z tym tematem o odpowiedź znajdziesz. Sam z tym błędem zrobiłem ok. 2 tysiące kilometrów i nie było problemów z wypalanie DPF itp.
Panowie z ASO raczej pomylili efekt braku w zbiorniku płynu adblue, jego jak zabraknie to racja auta nie odpalisz, ale komunikat o małej ilości pojawi się wcześniej z ilością kilometrów ile jeszcze możesz przejechać jest o tym w instrukcji auta.
Panowie z ASO raczej pomylili efekt braku w zbiorniku płynu adblue, jego jak zabraknie to racja auta nie odpalisz, ale komunikat o małej ilości pojawi się wcześniej z ilością kilometrów ile jeszcze możesz przejechać jest o tym w instrukcji auta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lut 2020, o 13:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Sandomierz
Re: Błąd P11DB P11DC
Od momentu zaswiecenoa się checka zrobiłem myślę że ponad 2000 tyś km zaświeci się dzień przed koncem urlopu i wyjazdem za granicę więc zaryzykowałem 1500 km liczyła sama trasa do tej pory nie mam problemów. Wypalanie filtra przebiega ok z tym że czasami 2 razy w tygodniu zakładając że dziennie pokonuje ok 6 km . Czy to normalne że tak często się wypala?
Dodano po 7 minutach 45 sekundach:
Odnośnie komunikatu o konieczności uzupełnienia adblue tak już miałem z tym do czynienia po zalaniu zbiornika do pełna komunikat znikł. Też się zdziwiłem odnośnie tej informacji i właśnie tak samo przytoczyłem komunikat adblue Panu z serwisuz którym rozmawiałem stwierdził że to jest inny komunikat lecz o podobnym działaniu auto po przejechaniu kilometrów jaki mamy na wyświetlaczu zgadnie i nie odpali. Czyżby chciał mnie nastraszyć w celu podjęcia szybkiej decyzji o wymianie u nich w serwisie ?
Dodano po 7 minutach 45 sekundach:
Odnośnie komunikatu o konieczności uzupełnienia adblue tak już miałem z tym do czynienia po zalaniu zbiornika do pełna komunikat znikł. Też się zdziwiłem odnośnie tej informacji i właśnie tak samo przytoczyłem komunikat adblue Panu z serwisuz którym rozmawiałem stwierdził że to jest inny komunikat lecz o podobnym działaniu auto po przejechaniu kilometrów jaki mamy na wyświetlaczu zgadnie i nie odpali. Czyżby chciał mnie nastraszyć w celu podjęcia szybkiej decyzji o wymianie u nich w serwisie ?
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Tak możliwie chciał na tobie zarobić, wystarczy wymienić sam czujnik nowy ok 600 zł. Oni w serwisie wymieniają wraz z sterownikiem i taki koszt.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lut 2020, o 13:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Sandomierz
Re: Błąd P11DB P11DC
Czy da sie w jakis sposob wykluczyć uszkodzenie modułu żeby mieć 100 % pewności że tylko czujnik jest do wymiany ?
Dodano po 2 minutach 36 sekundach:
Ten czujnik na chwilę obecną jest tylko uszkodzony co się stanie jeżeli zepsuje się i nie będzie w ogóle działał? Jakie będą objawy ?
Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
Czujnik wymienię jak będę w Polsce lecz za kilka miesięcy dlatego chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości i obawy chyba że zajdzie konieczność w tempie ekspresowym wymiana tych czujników to niestety będę musiał wcześniej wybrać się na urlop dlatego chciałbym uzyskać informacje tak żeby czasami nie było za późno bądź np że poprzez ta usterkę coś innego się uszkodzi.
Dodano po 2 minutach 36 sekundach:
Ten czujnik na chwilę obecną jest tylko uszkodzony co się stanie jeżeli zepsuje się i nie będzie w ogóle działał? Jakie będą objawy ?
Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
Czujnik wymienię jak będę w Polsce lecz za kilka miesięcy dlatego chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości i obawy chyba że zajdzie konieczność w tempie ekspresowym wymiana tych czujników to niestety będę musiał wcześniej wybrać się na urlop dlatego chciałbym uzyskać informacje tak żeby czasami nie było za późno bądź np że poprzez ta usterkę coś innego się uszkodzi.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Ja jeżdżę już od grudnia ponad 6000km z awarią czujnika. Nie mam ochoty teraz za to się brać. Na początku to kasowałem ale zapalała się kontrolka ponownie. Teraz nie mam czasu ani ochoty się w to bawić.
Próbowałem odkręcić sondę ale trzyma aż miło i objechała się cała od prób. Wyczyściłem styki i z błędy P11dc zrobił się P2210-00.
Samochód jeździ normalnie.
Próbowałem odkręcić sondę ale trzyma aż miło i objechała się cała od prób. Wyczyściłem styki i z błędy P11dc zrobił się P2210-00.
Samochód jeździ normalnie.
- Tom1115
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 sty 2018, o 18:28
- Auto: INSIGNIA ST SW 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Łódź
Re: Błąd P11DB P11DC
Dzemek kup sobie na szybko iCar II, ściągnij aplikacje na smartfona i skasuj błędy, jeśli błędy nie wracają od razu to spokojnie możesz jeździć ja tak miałem i nie było problemu, jeśli nie da się wykasować to teoretycznie też nie powinno mieć to żadnych skutków na prace silnika, ale tu niech się wypowiedzą Inni.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 sty 2020, o 20:46
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
Re: Błąd P11DB P11DC
Witam wszystkich mam pytanie czy ktoś wymieniał samą sondę (wlutowywał) bo ja dziś to zrobiłem i ciekaw jestem czy to pomoże mi pojawiał się błąd P11DB czyli pierwsza sąda nie pobierało mi AdBlue.
Miał ktoś takie doświadczenie
pozdrawiam
Dodano po 5 minutach 19 sekundach:
A i jeszcze mam pytanie jak często u was jest cykl wypalania filtra bo u mnie wypala się co około 800 km
oczywiście bez działającego AdBlue teraz wymieniłem czujnik i zobaczę czy się coś zmieni
Miał ktoś takie doświadczenie
pozdrawiam
Dodano po 5 minutach 19 sekundach:
A i jeszcze mam pytanie jak często u was jest cykl wypalania filtra bo u mnie wypala się co około 800 km
oczywiście bez działającego AdBlue teraz wymieniłem czujnik i zobaczę czy się coś zmieni
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Czy pamietasz lub wiesz jaki jest nr czesci przedniej sondy z insigni b? ta ktora zakladales?
Ostatnio zmieniony 1 mar 2020, o 21:32 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Zakładałem razem z sterownikiem, sondy są takie same jak z Insigni A niestety numeru nie pamiętam, tylko ten sterownik jest nowszy.
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Domyslam sie ze calosc ze sterownikiem
Tylko w insigni a, chyba calosc nie jest zamienna przod/tyl, nie wiem jak w b? Przod i tyl sa takie same? (Chodzi o modul i jego mocowanie, bo sonda sama w sobie jest wszedzie taka sama)
Tylko w insigni a, chyba calosc nie jest zamienna przod/tyl, nie wiem jak w b? Przod i tyl sa takie same? (Chodzi o modul i jego mocowanie, bo sonda sama w sobie jest wszedzie taka sama)
Ostatnio zmieniony 1 mar 2020, o 21:32 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Moduły są takie same na przodzie i tyle. Wtyki takie same i sam wygląd.
Jak kupowałem ten cały moduł to nie wiem czy był wyciągnięty z przodu czy z tyłu auta
Jak kupowałem ten cały moduł to nie wiem czy był wyciągnięty z przodu czy z tyłu auta
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Czyli w insigni a i b, tak naprawde czujniki przod / tyl sa identyczne? Pomimo posiadania roznych numerow czesci?
Ostatnio zmieniony 1 mar 2020, o 21:33 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8