--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: Dan » 4 gru 2019, o 11:49

Na pompe cr nie patrz ona ma sie tylko kręcić resztę komp robi. Sprezyny jak wszystkie na jednakowym poziomie to zawory tez raczej ok.

Troche sie powtarzam bo teraz widze dopiero ze omegarules juz ci pisal wczesniej o tych walkach i synchro. Najlepiej słuchać sie jednego pomagiera wiec zostawie cie z omegarules tylko sprostuje jeszcze jego atak :)
omegarules pisze:
Niemożliwe. Pompa vac jest napędzana bezpośrednio z walka spietego z rozrządem. Jeśli by Ci stanął wałek z powodu pompy vac, to drugi wałek już by się nie obrócił, bo niby skąd miałby mieć napęd?
Nie czaisz. Vac Jest napędzana pośrednio, wał pasek, kolo r, wałek ex, koło synchro i dopiero na pompe vac. Jak pompa staje to staje kolo synchro 1 i 2) i wałek ssący, a wydechowy ma napęd z wału (paskiem). Stanął nie ten wałek co myślisz :)



Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka




lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 8 gru 2019, o 14:31

Panowie nie mogę odkręcić koła zębatego wału korbowego , śruba jest tak mocno zapieczoną.... wiec złożyłem rozrząd na nowy pasek i będziemy sprawdzać

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 8 gru 2019, o 14:31 przez lukaszlol1990, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: Zbyszek01 » 8 gru 2019, o 17:16

Klucz udarowy w wielu autach na tej śrubie daje radę to może i tu?
Insignia MY2012

lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 8 gru 2019, o 18:02

Silnik odpala , działa bez problemu. Rozrząd przestawiony o ząbek . To było przyczyna. Profilaktycznie wymienię kolo zebate wału korbowego. Dzięki chłopaki za pomoc , za każda radę. Pozdrawiam Obrazek



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: Rooff_ » 8 gru 2019, o 18:32

A co tak jakoś piszczy? :o
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 8 gru 2019, o 18:45

Turbina zasysa powietrze jak dałem gazu, to tylko to ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 9 gru 2019, o 12:44

Panowie jak zablokować wal korbowy bo chce odkręcić koło zębate wału korbowego , jest jakieś okienko w skrzyni żeby zablokować na sprzęgle czy coś ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: Rooff_ » 9 gru 2019, o 14:53



Albo taka blokada wału jak na ww. filmie, albo ja bym rozważył blokadę za koło zamachowe (nigdy tak nie robiłem, bo nie miałem potrzeby, więc nie wiem czy to do końca bezpieczne ;) ale jakiś pomysł to to jest).
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 9 gru 2019, o 21:45

Rooff_ pisze:....
Złe mnie zrozumiałeś , na filmiku jest pokazana wymiana rozrzadu. Ja chce wymienić tez koło zębate wału korbowego czego nie ma na filmiku . Wiem ze to wyższa szkoła już ale ktoś może ogarniał bo w weekend chce to zrobić . Pytanie czy od strony skrzyni jest okno do zablokowania wału korbowego i jakim narzędziem można zablokować i czy to jest bezpieczne ? Raczej jest bo innego sposobu nie ma na odkręcenie tej śruby.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: bob_dg » 10 gru 2019, o 10:55

U mnie tak właśnie odkręcone. Zablokowane blokadami na walkach klucz udarowy i poszło. Było ciężko ale poszło. Wymieniłem koło na wale, uszczelniacz i śrubę na nową

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: jar-231 » 10 gru 2019, o 11:51

Tylko dobry udar i musi pójść.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: xul » 10 gru 2019, o 16:11

Tylko trzeba kręcić w dobrą stronę. Znam takiego, co "odkręcał" w złą i odkręcił, a w zasadzie to ukręcił śrubę. Siła razy ramię i nawet udaru nie trzeba :P

lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 10 gru 2019, o 17:22

Wyjąłem rozrusznik, próbowałem zablokować koło zamachowe ale nic z tego. Złożyłem wszystko na starym kole zębatym wału korbowego, silnik pracuje bez zarzutu. Dwa weekendy straciłem na kombinowanie wymiany koła zębatego wału korbowego , nie polecam , najgorsza cześć zabawy, poddałem się
Problemem jest ze silnik pracuje bez zarzutu ale dymi na czarno , nie wiem czy DPF zapchany czy coś innego, później odczytam czy są jakieś błędy w ECU .

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

MasterC
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2020, o 11:33
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Blachownia
Postawił piwo: 1 raz

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: MasterC » 23 sty 2020, o 11:42

Witam, założyłem konto niestety nie mogę założyć tematu więc się może tu podepnę
Może ktoś coś doradzi
Problem dotyczy Insigni z 2016 z silnikiem 2.0 170KM z adblue B20DTH w automacie
Po przejechaniu jakichś 20 min jak już silnik sie rozgrzeje wskakuje informacja "Moc silnika ograniczona" i faktycznie auto jakby nie ma mocy. Można się rozpędzie ale pomału... no i później kolejna informacja Usług "Pojazd wkrótce".
Przed pojawieniem się tych komunikatów auto działa całkiem normalnie. Wkręca się na obroty, ładnie przyspiesza, nie kopci.
Ten komunikat to pewnie wróżenie z fusów, ale może ktoś coś podobnego akurat przerabiał.
Jutro jestem umówiony na diagnostykę w ASO (niestety koszt 200 zł)
Dodam, że auto ma przebieg 173 K km i powinien być wymieniony teraz olej i filtry pewnie bo już inspekcja była na 0 % (poprzednia wymiana była przy 144 k km grudzień 2018). Inspekcje tymczasowo wyzerowałem ale to nie pomogło.
Sprawdzałem też ten płyn adblue - kupiłem litr i dolałem ale weszło tylko nieco ponad 0,5 litra.

Oczywistym wydawało by mi się najpierw wymiana oleju i filtrów, ale auto dopiero co kupiłem i nie chcę inwestować, bo jak się okaże coś grubszego to go zwracał....

Aha komunikat wyskakuje niezależnie czy jadę szybko czy nie. wczoraj jechałem 40-50 km/h bo było ślisko i tez wyskoczył.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: dokia » 23 sty 2020, o 12:27

Jesteś odważny aby wymieniać olej co 30tys km szczególnie w dieslu. 😯😲
Tego rodzaju komunikat może też wystąpić gdy jest jakiś problem z turbiną lub rozrządem. Przy tym przebiegu to już rozrząd raczej powinien być przejrzany jeśli jeszcze tam nie zaglądano lub go nie wymieniano. Szkoda że sam nie robisz diagnostyki błędów aby chociaż znać kody błędów, bo to nie jest kosztowne, a przy takich komunikatach to błędy już są. To teraz poczekajmy na informację o błędach skoro już jesteś umówiony, gdyż w tym momencie nasze opinie to jak wróżenie z fusów. Napisz potem jakie masz błędy, bo wydruk z MDI w ASO dostaniesz.

MasterC
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2020, o 11:33
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Blachownia
Postawił piwo: 1 raz

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: MasterC » 23 sty 2020, o 13:00

Olej wymieniał poprzedni właściciel w ASO i pewnie zgodnie z ich wytycznymi, trudno mi oceniać.
Zgodnie z wpisami w książce serwisowej rozrząd był robiony przy 121 k przebiegu.

Żeby samemu zrobić diagnostykę to pewnie bym musiał kupić jakiś OBDII czy coś i jakis program?

kiedyś miałem Lagunę i miałem kupiłem taki na kabelku na USB do kompa + do tego był program - trochę niedopracowany (niedotłumaczony) ale co nieco dało się zrobić, Np. wyłączyć czujniki ciśnienia opon czy zmianę języka lektora. W sumie to nawet dało się jakieś wykresy na żywo odpalić z danymi z czujników różnych ale to już była dla mnie czarna magia.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: dokia » 23 sty 2020, o 13:10

Na przyszłość kup sobie iCar2 , wybierz który tam chcesz na alle i za ile chcesz. Odczytasz błędy smartfonem bez kabli. Dawno masz te auto?

Ja w benzynie wymieniam olej co 10tys nie patrząc na interwały wymian. Może na przyszłość też to zmień jak już będziesz wiedział co z autem.

MasterC
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2020, o 11:33
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Blachownia
Postawił piwo: 1 raz

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: MasterC » 23 sty 2020, o 13:53

drugi dzień :) jak pisałem jak na serwisie wyjdzie jakiś duży problem to będzie zwrot :/
ale bardziej się obawiam że każą wymienić jakoś głupotę, a po wymienia okaże się, że to nie to i każą wymienić kolejną i kolejną...
dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz i to samo. Niby się komunikat rano pokazał "Moc silnika ograniczona" podjechałem do sklepu, zgasiłem, odpaliłem ponownie i już go nie ma i auto jeździ normalnie.
Ale pewnie jak bym zrobił paręnaście kilometrów i rozgrzał silnik to znowu wskoczy.

Dodano po 5 godzinach 41 minutach 32 sekundach:
jeszcze takie filmy zrobiłem
tak idzie jak nie ma błędu:
https://www.youtube.com/watch?v=jbFzZVd ... e=youtu.be

Tutaj błędy i (po połowie filmu) próba przyspieszenia - wyraźnie widać że jest blokada na 3 tyś obrotów
https://www.youtube.com/watch?v=ASMAnbI ... e=youtu.be

no i na koniec, nagrałem silnik na postoju
https://www.youtube.com/watch?v=D5k7dcC ... e=youtu.be

może kogoś zainteresuje

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: mazmarcin » 23 sty 2020, o 19:46

Komp prawdę Ci powie, tak to tylko gdybanie .

MasterC
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 22 sty 2020, o 11:33
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Blachownia
Postawił piwo: 1 raz

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: MasterC » 24 sty 2020, o 14:18

No to wracam z informacjami
Problemem był prawdopodobnie niewymieniony olej (mam nadzieję)
Blokował się elektrozawór ciśnienia oleju silnikowego P06DE
Wymieniłem olej i filtr
Do tego jest padnięta jedna świeca żarowa P0672- ale nie mieli na miejscu więc nie wymieniałem na razie.
Wyszły też błędy czujników tlenku azotu dwóch - ale to prawdopodobnie przez ten zawór.

Błędy skasowane - auto przegonione przez mechaników po wymianie oleju w ramach testów po mieście i po autostradzie (w sumie 60 km) z podłączonym kompem i nic się nie pokazało więc jest nadzieję, że będzie dobrze.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”