--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

ODPOWIEDZ
lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 30 lis 2019, o 11:55

Witam, jak w temacie, silnik odpala bardzo ciężko ale jak już odpali pracuje w miarę równo na biegu jałowym . Głośna praca silnika z góry silnika, prawdopodobne z głowicy, brak mocy, dymi. Załączam odczyt z vaux com , może ktoś ma jakaś wskazówkę ? W takim stanie kupiłem , nie wiem jaka była historia auta . Z góry dzięki
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

omegarules
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: omegarules » 30 lis 2019, o 12:07

Przeskoczyl rozrząd/uszkodzony napinacz albo czujnik położenia walka rozrządu nawala /zabrudzony.

Nie odpalaj już silnika - boczna pokrywa rozrządu i kontrola paska.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 30 lis 2019, o 12:41

Dzięki, biorę się za sprawdzenie rozrządu, jak będzie ok sprawdzę czujniki bo mam druga inisgnie taka sama to przełożę je na sprawdzenie , jak nie pomoże to zdejmę pokrywę głowicy zobaczyć w jakim stanie dźwigienki. Jeśli będzie ok to odstawię do mechanika bo nie będę wiedział co może być więcej .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 1 godzinie 17 minutach 24 sekundach:
Przestawiony rozrząd .Na zielono ktoś zaznaczył i różnica tylko jeden ząbek . Załączam schemat ustawienia rozrzadu według producenta. Jak myślicie ustawić rozrząd i spróbować odpalić czy zdjąć głowice do oględzin czy nie było kolizji ? A może dźwigienki wzięły kolizje na siebie a reszta ok ? ObrazekObrazekObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 30 lis 2019, o 13:58 przez lukaszlol1990, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 123 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: Rooff_ » 30 lis 2019, o 15:09

Warto by się zastanowić co było przyczyną przeskoczenia ;)
Jeśli chcesz tym autem pojeździć i nie musieć się zastanawiać czy zaraz coś nie padnie, to ja bym zdjął górę.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 510
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: jotef » 30 lis 2019, o 15:31

... i sprawdzić jak już tutaj pisano > koło zębate rozrządu na wale korbowym czy czasem klina nie ścięło :idea:

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: supi » 30 lis 2019, o 17:17

W zasadzie po założeniu nowego można zobaczyć kompresję. Jak oki to raczej bałaganu nie ma.

omegarules
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: omegarules » 30 lis 2019, o 17:27

Przede wszystkim - te znaki które pokazujesz na zdjęciach o niczym nie świadczą - koła pompy i wałków rozrządu maja różna wielkość, jeśli byś po kręcił kilka razy to w końcu znak na pompie i walkach rozrządu by się pokryły idealnie. Jedyną opcja na sprawdzenie rozrządu są albo blokady albo pasek z widocznymi znakami - i wtedy sprawdzenie czy te się pokrywają że znakami na walku rozrządu i wale - pompa jest mało ważna.
U Ciebie tych znaków na pasku nie widzę, ale pasek nie wygląda na bardzo kiepski.

Druga sprawa - nie wyobrażam sobie przeskoku rozrządu o 7 ząbków - kiedyś składałem 1.9 16v bez blokad i walnalem się o jeden ząbek - silnik chodził jak by miała zaraz korba wyjść bokiem.

Trzecia sprawa - jeśli potwierdzisz, że rozrząd przeskoczyl to nie ciągnij głowicy - pokrywa z walkami w górę i kontrola dzwigienek wystarczy.

Czwarta sprawa - nawet jeśli znaki pokażą że wszystko jest na swoim miejscu to wciąż jest możliwość, że poluzowalo się koło zębate od drugiego walka rozrządu - i to też nie jest zsynchronizowany z resztą.

I po piąte - sprawdzenie kompresji nic nie da, bo jeśli np poszła tylko jedna dzwigienka z pojedynczego ukladu to kompresja tam będzie wciąż ok.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 1 gru 2019, o 07:56


Pasek w takim stanie ....
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 1 gru 2019, o 07:56 przez lukaszlol1990, łącznie zmieniany 1 raz.

omegarules
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: omegarules » 1 gru 2019, o 08:45

Doskonale Cię zrozumiałem - ale nie jestem pewien czy Ty mnie zrozumiałeś.

Na mniej-więcej rozrządu nie sprawdzisz. Źle, że zdjales pasek, bo teraz nie potwierdzisz, czy pasek przeskoczyl czy nie, gdyż jedyna metodą było ustawienie wałków na miejsce blokady + znaki na wale.

Jeśli zdjales pasek i teraz krecisz samym wałkiem rozrządu to normalne, że teraz w pewnym momencie coś Ci blokuje i słychać metaliczny dźwięk - to otwierające się zawory walą o denko tłoka.

Silnik jest kolizyjny, jeśli tłok uderzy w zawór to pierwsze idą dzwigienki, ale to nie znaczy, że tylko one się uszkadzaja - przeważnie towarzyszy temu lekkie skrzywienie zaworu.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 1 gru 2019, o 09:29


8 dźwigienek miało urwane lub nie kompletne zawleczki, wyciągnąłem wszystkie z głowicy i poza tym nie widzę żadnych uszkodzeń.
Popychacze tez całe, wszystko jest ok poza zawleczkami.
Złożyłem wszystko bez zawleczek, trzeba tylko być uważnym bo jak dźwigienka się przesunie podczas montażu głowicy będzie problem. Po założeniu, skręceniu dekla zalecam kilka obrotów kluczem wałkiem rozrzadu żeby sprawdzić czy wszystko ok .

ObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 1 gru 2019, o 14:32 przez lukaszlol1990, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: Dan » 3 gru 2019, o 17:51

Mozna bez; tylko trudniej jest odrobine.jak jedno drugiego sie nie trzyma.
Kupisz nowe to z nich tez opadną od wibracji :)

Sprawdz sobie kolego czy wałki sa nie przestawione bo na kolach zebatych od strony pompy vacum nie ma klina i jeden wzgledem drugiego moze sie rozsynchronizowal. Włóż blokady do wałków przez korki w pokrywie i zobacz czy jeden i drugi wałek daje sie zablokować.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 3 gru 2019, o 19:09

@Dan
Tzn jak może się rozsynchronizowac , możesz opisać mi dokładniej ? W weekend zdejmuje do sprawdzenia koło pąsowe wału korbowego żeby dostać się do koła zębatego wału korbowego , już zamówiłem drugie . Myśle ze klin zerwany jest. Musi być jakaś przyczyna przestawionego rozrzadu , jak mogę sprawdzić jeszcze czy nie doszło do kolizji jeśli góra jest cała ?
Silnik odpalał i chodził jakby na 3 cylindrach, dymienie itd. Dźwigienki całe, myślicie ze jeśli całe to na pewno zawory nie spotkały się z tłokiem ? ;) nie chce mi się głowicy zdejmować, to duzo pracy i większe koszta, uszczelka , śruby itd ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

omegarules
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: omegarules » 3 gru 2019, o 19:17

Patrz pkt 5 w jednej z moich poprzednich odpowiedzi - czytasz to w ogóle?

Zamawiasz części bez powodu.. Jeśli dzwigienki są całe to nie było kolizji.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 3 gru 2019, o 19:58

omegarules pisze:Tak czytam dokładnie wszystko , zamawiam bo w sobotę będę miał czas na naprawę a u mnie może na miejscu nie być w sklepie części od ręki wiec lepiej mieć a później mogę oddać do sklepu jak nie będą potrzebne .

WystarcZy kilka wskazówek i rozbiorę wszystko żeby sprawdzić i złoże poprawnie. Wszystkiego tez nie wiem ;)
Dzięki za pomoc ;)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 3 gru 2019, o 19:58 przez lukaszlol1990, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: Dan » 3 gru 2019, o 20:01

Wczesniej pisałeś że sprawdziłeś już wszystko więc myślałem że ten klin na wale też. Dlatego idąc dalej chciałem żebyś sprawdził te blokady wałków rozrządu i ich synchronizację. Bo jak tam bedzie rozjechane to bedzie takie błędy wywalac jak masz. Wałki najlepiej ustawić na te blokady (śrubą m8 chyba wchodzila idealnie w to wycięcie w walkach no chyba że masz ori blokady rozrządu to tam sa takie sworznie na sprezynie). Wcięcie jest na wysokości pierwszego otworu wtrysku (lewa str foto).

Kolizja jak by była to tak jak pisałeś dzwigienki biorą na siebie i się łamią. Skoro sa całe to powinno być ok.

A sam pasek jak był napięty? Przed tym jak go zdjąłeś?

Na foto masz te koła synchro od wałków (prawa strona) i one sa tylko skręcane śrubą bez klina. U mnie przez pompe vac jeden wałek stanął, a drugi jeszcze sie troche obrócił zanim silnik zgasł.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka




lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 4 gru 2019, o 00:03

Dan pisze: @Dan Pasek był normalnie napiety ale jak w początkowych zdjęciach pokazałem ktoś wymieniał kiedyś już rozrząd i zostawił znaki zielonym markerem i jeden ząbek jakby przeskoczył pasek . Pokazało błędy na opcom ze nienormalną pozycja walka rozrzadu i wału korbowego wiec wszystko się składa w całość ze rozrząd . Albo tylko przeskoczyło o ząbek i szkód nie ma albo cos może więcej się stało. Ja kupiłem to auto już w takim stanie, ledwo odpalajace , głośna praca silnika, brak normalnych obrotów i dym z rury wydechowej . Miała być drobnostka xD ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

omegarules
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: omegarules » 4 gru 2019, o 03:20

Dan pisze:Bo jak tam bedzie rozjechane to bedzie takie błędy wywalac jak masz.


Kolego, nie wprowadzaj w błąd. Czujnik położenia walka jest na tym samym walku co koło rozrządu, więc nawet jeśli drugi wałek stanie z powodu luźnego koła zębatego to będzie kolizja zaworów sterowanych drugim wałkiem, ale komputer tego nie zobaczy, bo czujnik wciąż będzie widział poprawną pozycje pierwszego walka względem wału, więc w takim przypadku nie byłoby żadnych błędów.
Dan pisze:Wałki najlepiej ustawić na te blokady (śrubą m8 chyba wchodzila idealnie w to wycięcie w walkach no chyba że masz ori blokady rozrządu to tam sa takie sworznie na sprezynie). Wcięcie jest na wysokości pierwszego otworu wtrysku (lewa str foto).


Oba otwory kontrolne są na wysokości pierwszego wtrysku.
Dan pisze:Na foto masz te koła synchro od wałków (prawa strona) i one sa tylko skręcane śrubą bez klina. U mnie przez pompe vac jeden wałek stanął, a drugi jeszcze sie troche obrócił zanim silnik zgasł
Niemożliwe. Pompa vac jest napędzana bezpośrednio z walka spietego z rozrządem. Jeśli by Ci stanął wałek z powodu pompy vac, to drugi wałek już by się nie obrócił, bo niby skąd miałby mieć napęd?


Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka




Dodano po 7 minutach 36 sekundach:

lukaszlol1990 pisze:
Dan pisze: @Dan Pasek był normalnie napiety ale jak w początkowych zdjęciach pokazałem ktoś wymieniał kiedyś już rozrząd i zostawił znaki zielonym markerem i jeden ząbek jakby przeskoczył pasek . Pokazało błędy na opcom ze nienormalną pozycja walka rozrzadu i wału korbowego wiec wszystko się składa w całość ze rozrząd . Albo tylko przeskoczyło o ząbek i szkód nie ma albo cos może więcej się stało. Ja kupiłem to auto już w takim stanie, ledwo odpalajace , głośna praca silnika, brak normalnych obrotów i dym z rury wydechowej . Miała być drobnostka xD ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moim zdaniem źle się do tego zabrałes - pisałem Ci tutaj krok po kroku co zrobić, ale zrobiłeś po swojemu. Trzeba było nie rozpinac rozrządu tylko skontrolować pozycje wał vs walki na założonym pasku i wszystko by było jasne. Może pasek wcale nie przeskoczyl a winę za wszystko ponosi wadliwy czujnik położenia walka?
Pisałeś, że masz drugi silnik - jeśli rozrząd po skontrolowaniu byłby ok to przełożenie czujnika to 5 minut i miałbyś po sprawie - a tak zdjales pokrywę, rozpiales rozrząd i wciąż nie wiadomo co się stało.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 4 gru 2019, o 04:02

omegarules pisze: Masz Racje, po zobaczeniu ze znak markera się mija na rozrządzie odrazu w głowie sobie ubzdurałam ze rozrząd się przestawił a faktycznie tak jak mówisz może tylko czujnik jest uszkodzony. Nie ma co gdybać , mam już pasek nowy, stary jest nie wiem czemu ale uszkodzony wiec idzie odrazu nowy , koło zębate wału korbowego tez kupiłem i w sobotę biorę się za sprawdzenie tego koła bo nie miałem czasu ostatnio za bardzo. Składam wszystko do kupy na nowy pasek , ustawiam rozrząd , na sucho kilka razy i spróbuje odpalić . Jeśli będzie to samo spróbuje przełożyć czujniki może pomoże . Na pewno jest coś z rozrządem czujnikami, trochę roboty sobie dołożyłem zamiast od czujników zacząć ale myśle ze dobrze kombinuje bo była bardzo głośna praca silnika jakby spalanie stukowe. A takie cuda nie dzieją się przy uszkodzonym czujniki. W BMW e61 2.5D jak czujnik mi wariował to silnik pracował tak samo tylko kulał , a w insigni jakby korba miała zaraz bokiem wyskoczyć
Jeśli chodzi o kontrole ustawień kół pasowych to przecież zrobiłem to, masz zdjęcia . Nie wiem co za cuda tam są ale marker zielony mijał się tylko o ząbek
Wiec wychodzi na to ze rozrząd mógł być Po prostu tak ustawiony albo przeskoczył z nieznanego powodu. Dam znać jak postępy w sobotę . Dzięki za pomoc chłopaki

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

omegarules
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: omegarules » 4 gru 2019, o 08:48

lukaszlol1990 pisze: edit
Nie, nie zrobiłeś. Pisałem Ci, że pompa wtryskowa jest nieważna, liczy się tylko wał vs wałki rozrządu.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 4 gru 2019, o 23:45 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

lukaszlol1990
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

A20DTH 2.0 CDTI Dymi, brak mocy, błędy !!

Post autor: lukaszlol1990 » 4 gru 2019, o 11:13

Cenna uwaga , Masz racje, moje przeoczenie . Wychodzi na to ze nie poprawnie zdiagnozowałem rozrząd, a powierzchownie tylko zerknąłem na górne koła , odrazu do kontroli powinienem ustawić dół poprawnie i zobaczyć jak górne koła się ustawiają i bym wiedział ze pompa przestawiona czy rozrząd się rozjeżdża a tak to w sumie nic nie wiem .
Zobaczę, ciekawy który już zaciera ręce ze zawory beda pogięte ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”