--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 lis 2020, o 13:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Augustów
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Witam, może ja dołoże dwa grosze od siebie - Isi 2010 2.0CDTI 160km, EcoFlex
Zrobiłem doświadczalnie test ze świecami.
Szybkie tło: miałem problem z paleniem po nocy (nawet w jednym poście tutaj to opisywałem), żadnych błędów, moc ok - no to w ramach diagnozy zacząłem szukać pod maską. Świece które były ori 4x z czujnikami - po wyciągnięciu świec okazało się, że wszystkie grzeją, ale dalej pomyślałem, może grzeją ale za słabo, bo swój przebieg już mają - no to decyzja że na próbę założę zwykłe (koszt 4 szt. to 180 zł za Boscha),
Założyłem 4 szt. Boscha do Isi i..., żadnych błędów, wszystko śmiga aż miło.
Wiązki nie przecinałem, dokupiłem kapturki na zwykłe świece, dorobiłem konektory żeby bez cięcia się wpiąć w kostkę przy silniku.
Brak błędów auto jeździ normalnie, żadnego dymienia nic nie ma.
P.S. finalnie przyczyną ciężkiego uruchamiania okazały się wtryskiwacze
Ori świece trafiły na miejsce.
Pozdrawiam forumowiczów.
Zrobiłem doświadczalnie test ze świecami.
Szybkie tło: miałem problem z paleniem po nocy (nawet w jednym poście tutaj to opisywałem), żadnych błędów, moc ok - no to w ramach diagnozy zacząłem szukać pod maską. Świece które były ori 4x z czujnikami - po wyciągnięciu świec okazało się, że wszystkie grzeją, ale dalej pomyślałem, może grzeją ale za słabo, bo swój przebieg już mają - no to decyzja że na próbę założę zwykłe (koszt 4 szt. to 180 zł za Boscha),
Założyłem 4 szt. Boscha do Isi i..., żadnych błędów, wszystko śmiga aż miło.
Wiązki nie przecinałem, dokupiłem kapturki na zwykłe świece, dorobiłem konektory żeby bez cięcia się wpiąć w kostkę przy silniku.
Brak błędów auto jeździ normalnie, żadnego dymienia nic nie ma.
P.S. finalnie przyczyną ciężkiego uruchamiania okazały się wtryskiwacze
Ori świece trafiły na miejsce.
Pozdrawiam forumowiczów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: PRZEMKÓW
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Witam, panowie sceptycy od ochrony środowiska, skoro stać was naprawiać auto w ASO to co tu robicie? Słuchajcie bzdur panów z ASO który powie wszystko żeby wyciągnąć od was kasę a jak dbacie o ochronę środowiska to już dawno powinieneś zezłomować swojego diesla,a w ogóle nie powinieneś go kupować!!!!!
Wracając do tematu kolejny 1000 km bez żadnych problemów, wszystko jest tak jakby były świece z czujnikami.
Dla myślących!!! im większe restrykcję co do emisji spalin wymyśla Unia, tym większe pole do wyciągania kasy mają producenci aut, to się chyba nazywa symbioza a reszta świata ma w d....e środowisko.
Wracając do tematu kolejny 1000 km bez żadnych problemów, wszystko jest tak jakby były świece z czujnikami.
Dla myślących!!! im większe restrykcję co do emisji spalin wymyśla Unia, tym większe pole do wyciągania kasy mają producenci aut, to się chyba nazywa symbioza a reszta świata ma w d....e środowisko.
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Ochrona środowiska i kwestie z tym związane to osobny temat.
Różnica między druciarstwem a utrzymaniem samochodu w stanie zgodnym z fabrycznym to druga kwestia.
I nie wiem z czego tak się spinasz. Super jesteś dumny że oszukałeś system? OK , ale nie rób z tego jakieś wielkiej afery jak byś przez to wygrał w totka i zarobił milion złotych.
Zaoszczędziłeś potencjalnie kilka stówek wow, dla innych użytkowników auta wartego kilkadziesiąt tyś zł. nazywa się to kosztami eksploatacji
Różnica między druciarstwem a utrzymaniem samochodu w stanie zgodnym z fabrycznym to druga kwestia.
I nie wiem z czego tak się spinasz. Super jesteś dumny że oszukałeś system? OK , ale nie rób z tego jakieś wielkiej afery jak byś przez to wygrał w totka i zarobił milion złotych.
Zaoszczędziłeś potencjalnie kilka stówek wow, dla innych użytkowników auta wartego kilkadziesiąt tyś zł. nazywa się to kosztami eksploatacji
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Dokładnie jak piszesz Kolego @Holios, długo nie widziałem gościa co by w taki samo zachwyt wpadł , a po drugie kolego tomi1975 to że zakładamy świece z czujnikiem jak fabryka dała to od razu musimy w ASO robić?, coś Ci się chyba fora pomyliły
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3076
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Skoro były założone to pewnie na coś miały wpływ czyli ja tak sobie myślę że pewnie chodzi o spaliny. Auto bez nich działa, bez DPF-u też będzie działać, bez katalizatora też będzie działać i co nam zostanie? Spaliny wąchać? Dbajmy o środowisko i chrońmy nasze rodziny obecne i nawet te przyszłe.
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Nie wspominając już o kupie nerwów i siwych włosach przyszłego nabywcy takiej "INSYGNI" jak się zacznie coś sypać ,a po podpięciu kompa zobaczy takie kwiatki
Wysłane z Galaxy S20
Wysłane z Galaxy S20
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 maja 2020, o 20:37
- Auto: insignia 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Dzięki za podzielenie się eksperymentem. Ja osobiście bym tego nie robił bo czujniki są potrzebne komputerowi do sterowania innymi podzespołami. Brak czujnika nie oznacza że silnik będzie zachowywał się tak samo jak silnik z softem pod świece bez czujników.
Beru udostępniło broszure gdzie dokładnie opisane jest jak działają te świece i po co są w nich czujniki (https://www.beruparts.eu/content/dam/ma ... w-plug.pdf).
Wynika z niej że chodzi głównie o ekologię ale m.i.n również o (pełna lista na drugiej strony broszury):
* Optymalizację użycia wtrysków bo dokładnie widzi jak dawka wpływa na kompresję.
* Redukcję hałasu
* Stabilizacja procesu spalania
Spodziewałbym się zatem że możesz mieć problemy z czasem z mniej stabilną pracą silnika, większym zużyciem wtrysków i samego paliwa oraz dpf który może się szybciej zapełniać.
Oprócz tego ja osobiście cenie sobię możliwość zmierzenia kompresji na żywo i pod obciążeniem przy użyciu np. aplikacji OPL MONITOR. Po ich wymianie jedyne co zostaje to upierdliwe mierzenie manometrem.
Beru udostępniło broszure gdzie dokładnie opisane jest jak działają te świece i po co są w nich czujniki (https://www.beruparts.eu/content/dam/ma ... w-plug.pdf).
Wynika z niej że chodzi głównie o ekologię ale m.i.n również o (pełna lista na drugiej strony broszury):
* Optymalizację użycia wtrysków bo dokładnie widzi jak dawka wpływa na kompresję.
* Redukcję hałasu
* Stabilizacja procesu spalania
Spodziewałbym się zatem że możesz mieć problemy z czasem z mniej stabilną pracą silnika, większym zużyciem wtrysków i samego paliwa oraz dpf który może się szybciej zapełniać.
Oprócz tego ja osobiście cenie sobię możliwość zmierzenia kompresji na żywo i pod obciążeniem przy użyciu np. aplikacji OPL MONITOR. Po ich wymianie jedyne co zostaje to upierdliwe mierzenie manometrem.
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
O i za to cenię najbardziej twarde dowody że ziemia jest okrągła
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
ależ się ekolodzy i puryści fabryczni wqurwili, och jej... "nie stać cię", "samozachwyt" i wogóle oburzenie ortodoksyjne
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
No bo jak tak ciężko utrzymać auto które się kupiło to dobrze że ktoś myśli o tym przed zakupem.
Można też pewnie spokojnie założyć kompletne hample ze słabszej wersji i wtedy samozachwyt podwójny bo będą tańsze i koła i hamulce
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 lis 2017, o 04:24
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Białystok,Hamburg
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Nie ma co się oszukiwać,że taka podmianka świeczek to pewnego rodzaju druciarstwo i w pewnym stopniu obniżenie wartości auto a już na pewno zmiana jego parametrów fabrycznych.Cięcie przewodów i wlutowywanie od innej wersji to ingerencja w instalację elektr.I wszystko bedzie ok jeżeli o takiej przeróbce będzie poinformowany przyszły,potencjalny kupiec.Podobnie sytuacja wygląda np. z wycinaniem dpf-a bo może to jest mniej szkodliwe lub wcale dla silnika ale przyszły właściciel powinien o tym wiedzieć bo kiedyś pojedzie np. do Niemiec sprawdzą mu "rurę" i gość jest uziemiony.Jedni cofają zegary a inni stosują właśnie takie druciarstwo.To jest to samo.Auto powinno być jak dziewica czyli fabryczne bez poważnych januszowych przeróbek a jeśli już to przyszły właściciel powinien o tym wiedzieć.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4200
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Proszę sobie darować wulgaryzmy.
Co ten post wnosi do tematu dyskusji.
Proszę merytorycznie.
Później posprzątam w temacie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: PRZEMKÓW
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Witam, na początku chciał bym prosić moderatora o usuwanie postów które nic nie wnoszą o kulturze i wiedzy osób które je piszą szkoda wkładu w długopisie.
Broszurka BERU potwierdza to czego się domyślaliśmy, lecz pytanie było czy da się jeździć bez świec z czujnikami ? już wiemy że się da i nie ma to wpływu na nasz silnik, ani na emisję spalin, w przeciwnym razie można by tylko jeździć w trybie awaryjnym, tak przynajmniej powinien być zaprogramowany sterownik silnika, aby uniemożliwiał jazdę kiedy próg emisji spalin zostaje przekroczony!!!!!
Według tej broszurki EURO 5 jest od 1 stycznia 2009 do 1 września 2014 i to dzięki tym świecą z czujnikiem uzyskali te Euro 5, więc jakim cudem ja mam Euro 4 jak mam takie świece ? i co z silnikami z tego okresu co nie miały w ogóle takich świec, mają EURO 3 ?
Poza tym brak tam właśnie porównania o ile mniej spalin emituje silnik który posiada świece do silnika bez takich świec, są tam tylko ogólne normy EURO.
Broszurka BERU potwierdza to czego się domyślaliśmy, lecz pytanie było czy da się jeździć bez świec z czujnikami ? już wiemy że się da i nie ma to wpływu na nasz silnik, ani na emisję spalin, w przeciwnym razie można by tylko jeździć w trybie awaryjnym, tak przynajmniej powinien być zaprogramowany sterownik silnika, aby uniemożliwiał jazdę kiedy próg emisji spalin zostaje przekroczony!!!!!
Według tej broszurki EURO 5 jest od 1 stycznia 2009 do 1 września 2014 i to dzięki tym świecą z czujnikiem uzyskali te Euro 5, więc jakim cudem ja mam Euro 4 jak mam takie świece ? i co z silnikami z tego okresu co nie miały w ogóle takich świec, mają EURO 3 ?
Poza tym brak tam właśnie porównania o ile mniej spalin emituje silnik który posiada świece do silnika bez takich świec, są tam tylko ogólne normy EURO.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2021, o 14:16 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
jeśli masz samochód wyprodukowany w 2012 roku to musi spełniać normy EURO5 więc czemu piszesz że spełnia EURO4 ?
Jeżeli uważasz że Twoje "udoskonalenia" nie mają wpływu na nic, to najlepszym dowodem będzie udanie się na stację kontroli pojazdów i wykonanie testu spalin.
Przedstawisz nam te wyniki i wtedy nie będzie teorii tylko praktyka.
Jeżeli uważasz że Twoje "udoskonalenia" nie mają wpływu na nic, to najlepszym dowodem będzie udanie się na stację kontroli pojazdów i wykonanie testu spalin.
Przedstawisz nam te wyniki i wtedy nie będzie teorii tylko praktyka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: PRZEMKÓW
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
W dokumentacji świec żarowych jest wyraźnie napisane " kalibracja i programowanie pod indywidualne zamówienie klienta" to oznacza że można zaprogramować ECU tak żeby tylko pokazywał ciśnienie w cylindrze i nie sterował mieszanką paliwowo- powietrzną w razie odchyłek. I tak podejrzewam że są zaprogramowane nasze sterowniki, w przeciwnym razie w razie awarii któregoś z czujników lub całego systemu musiało by drastycznie wzrosnąć przekroczenie emisji spalin, a wtedy Ecu musi wymusić tryb awaryjny na silniku i zapalić kontrolki ostrzegawcze. Widocznie różnica jest tak mała że nie zawracali sobie tym głowy???
Ważniejszą sprawą niż czujniki ciśnienia jest to aby sprawne były elementy grzewcze świecy, bo tu w przypadku awarii od razu jest komunikat ostrzegawczy, a spalenie choć by jednej świecy ma duży wpływ na wypalanie filtra DPF, przy dwóch spalonych świecach DPF już nie wypala się poprawnie tylko do 40%-50% i wymusza częste wypalanie nawet co 200-300 km, przy trzech nie sprawdzałem, tak więc przy nie sprawnych elementach grzejnych problemy są natychmiast zauważalne a ich ignorowanie skończy się zapchaniem DPF.
Co do EURO 4 mam auto z 2011r.
Ważniejszą sprawą niż czujniki ciśnienia jest to aby sprawne były elementy grzewcze świecy, bo tu w przypadku awarii od razu jest komunikat ostrzegawczy, a spalenie choć by jednej świecy ma duży wpływ na wypalanie filtra DPF, przy dwóch spalonych świecach DPF już nie wypala się poprawnie tylko do 40%-50% i wymusza częste wypalanie nawet co 200-300 km, przy trzech nie sprawdzałem, tak więc przy nie sprawnych elementach grzejnych problemy są natychmiast zauważalne a ich ignorowanie skończy się zapchaniem DPF.
Co do EURO 4 mam auto z 2011r.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2021, o 15:01 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Jeśli masz auto z 2011 roku to od 1 stycznia 2011 weszła norma EURO5 więc Twoje auto musiało spełniać normę EURO5.
Poza tym nie wiem po co dalej próbujesz nas do tego przekonać. Jedź na stację i pokaż nam wyniki badań. To jednoznacznie potwierdzi albo obali Twoją teorię.
PS. co mają świece w procesie spalania w silniku diesla ??
Poza tym nie wiem po co dalej próbujesz nas do tego przekonać. Jedź na stację i pokaż nam wyniki badań. To jednoznacznie potwierdzi albo obali Twoją teorię.
PS. co mają świece w procesie spalania w silniku diesla ??
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 993
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
To moja a20dth z 2011 spełniała je bez czujników na świecach... (fabrycznie 4 bez czujników)
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
A miałeś system start/stop ? albo jakieś ecoflexy??
Przeanalizowałem kilkanaście VIN z tych dostępnych na otomoto i wszystkie auta nawet rocznikowe 2008 były modelowymi 2009 i miały zapis w VIN: NE9 - SYSTEM OGRANICZANIA EMISJI - EEC 09 czyli normę EURO5.
Sprawdzając VIN w katalogach części zawsze przy świecach występowały dwa warianty, wyjątkiem była moja Astra J Biturbo 2014 która wg katalogu miała tylko świece z czujnikiem i faktycznie pod maską były 4 świece z czujnikami.
Zastanawiam się czy to jakie świece były zastosowane zależało od wersji ECO czyli np. start/stop, musielibyśmy to potwierdzić u osób które mają 4 świece zwykłe czy mają jednocześnie start/stop albo ECOFLEX.
Możliwe że użycie świec miało wpłynąć na dodatkowe parametry ECO pomimo spełniania normy EURO5
Przeanalizowałem kilkanaście VIN z tych dostępnych na otomoto i wszystkie auta nawet rocznikowe 2008 były modelowymi 2009 i miały zapis w VIN: NE9 - SYSTEM OGRANICZANIA EMISJI - EEC 09 czyli normę EURO5.
Sprawdzając VIN w katalogach części zawsze przy świecach występowały dwa warianty, wyjątkiem była moja Astra J Biturbo 2014 która wg katalogu miała tylko świece z czujnikiem i faktycznie pod maską były 4 świece z czujnikami.
Zastanawiam się czy to jakie świece były zastosowane zależało od wersji ECO czyli np. start/stop, musielibyśmy to potwierdzić u osób które mają 4 świece zwykłe czy mają jednocześnie start/stop albo ECOFLEX.
Możliwe że użycie świec miało wpłynąć na dodatkowe parametry ECO pomimo spełniania normy EURO5
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Świecie z czujnikami pojawiły się w wersjach ecoflex. Oprócz zmian mechanicznych dołożono świece żeby zmniejszyć spalanie.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
U mnie w przedlifcie MY2012 są 4 z czujnikiem, brak start/stop. Ecoflex jaki ma kod wysposażenia?