--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

ODPOWIEDZ
Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Mate » 24 lip 2021, o 17:06

Czołem Klubowicze,

Dziś spotkała mnie mało przyjemna sytuacja, po niedalekiej podróży stanąłem przed sklepem, auto mi zgasło.
Może sprzęgło puściłem może nie, nie zwróciłem uwagi. Jak wróciłem po kilku minutach to po odpaleniu pojawiła się kontrolka silnika gdy próbowałem ruszyć. Auto kompletnie bez mocy, ciężko było kilkaset metrów przejechać i spalanie bardzo wysokie. Pod maską mega gorąco, aż plastików nie można było dotknąć.
Po podpięciu pod komputer błąd P2598.
Po resecie i ponownym odpaleniu błąd wraca po dodaniu gazu. Mocy brak od początku.
Spalanie na postoju komputer pokazuje 2 razy większe niż normalnie.
Szukałem w internecie i na każdej stronie napisane jest kilka różnych możliwości.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Będę wdzięczny za pomoc.

Mateusz

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Rooff_ » 24 lip 2021, o 17:40

DTC P2598 Turbocharger Boost Control Position Performance - Low Position

https://f01.justanswer.com/Bluegorilla/ ... ment-5.pdf
https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk ... 98.890751/

Hamulce działają normalnie (wspomaganie hamowania)? Bo tak coś wychodzi, że to może być wina padniętej pompy vacuum...

Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Mate » 24 lip 2021, o 17:45

Widziałem to, jest to jedna z opcji. Co do hamowania to nie wiem w sumie bo prędkość jaką rozwijał podczas powrotu do domu była taka, że stopami jak Flinston bym się zatrzymał.
Tu jest też sporo informacji co to może być
https://lion-chiptuning-files.com/dtc/p2598/
http://enginedtc.com/p2598-opel-insignia

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Rooff_ » 24 lip 2021, o 17:50

Te ogólnie tłumaczone błędy DTC często się nie zgadzają z tymi w Insigniach (ogólnie z blędami grupy GM - General Motors).
W B20DTH sterowanie turbiną jest elektryczne czy podciśnieniem?

Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Mate » 24 lip 2021, o 17:53

Dokładnie, co serwis to inna wersja.
Co do sterowania to nie mam pojęcia

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Rooff_ » 24 lip 2021, o 18:02

Chyba elektryczne z tego co widzę po fotkach turbiny.
To może być również wina przepalonego (stopionego) kabelka.
Zobacz tu (np. Bulletin 1):
https://www.dtcdecode.com/Chevrolet/P2598

Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Mate » 24 lip 2021, o 18:06

Po weekendzie oddam do mechanika by dokładnie sprawdził.
Tu jest jeszcze ciekawy opis
https://www.autocodes.com/p2598.html
https://www.autocodes.com/p2598_chevrolet.html

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8441
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: dokia » 24 lip 2021, o 19:09

Może więcej Ci powiedzą na forum Insigni B.
https://insigniaklub.pl/

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: mazmarcin » 24 lip 2021, o 21:21

Nie powiedzą 😁😋🍻

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8441
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: dokia » 24 lip 2021, o 22:05

Że Tobie nie powiedzą to inna sprawa 🤗🤪 kto ma bana z tym nie gadają 🙃

Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Mate » 30 lip 2021, o 10:15

odebrałem dzisiaj auto z serwisu i przyczyną okazał się silniczek elektryczny w turbosprężarce, który się zablokował w najniższej pozycji. po rozebraniu udało się go ruszyć i odblokować ale turbina świszczy i trzeba ją będzie regenerować :( trochę szybko jak na 60000 km :(

Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Mate » 5 sty 2022, o 01:34

Kłopot wystąpił ponownie i niestety okazało się, że nie można wymienić nastawnika turbiny co ciekawe nie można też zregenerować tego nastawnika i musiałem kupić całą, nową turbosprężarkę mimo, że korpus i wirnik są dobre.

Awatar użytkownika
JurekD
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 cze 2022, o 19:35
Auto: Insignia A lift
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bochnia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: JurekD » 15 wrz 2023, o 10:52

Mi błąd P2598 (charakterystyka położenia łopatek turbosprężarki - pozycja niska) pojawił się po nieudanych próbach wypalenia DPF.
Kilka miesięcy temu miałem ten błąd w wyniku zacięcia się sterownika (elektroniczny) łopatek turbiny (B20DTH)
sterownik musiałem wyjąc żeby go odblokować.
Prawdopodobnie spowodowane było tym że nieświadomie przerwałem mu kilka razy wypalanie DPF.
Musiałem zrobić wypalanie na postoju, ponieważ podczas jazdy ponownie wyskakiwał ten błąd i nie mogłem uzyskać wymaganych obrotów silnika aby zaczął się proces wypalania.
Niestety nie kontrolowałem zapełnienia DPF i teraz po kilku tysiącach kilometrów błąd P2598 ponownie się pojawił, i tak jak poprzedni nie mogę uzyskać właściwych obrotów żeby wypaliło filtr.
Aktualny przebieg to 114 tyś.
OPL Monitor pokazuje zapełnienie DPF 180%

Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: Mate » 15 wrz 2023, o 12:26

DPF nie ma wiele do tego. Ten silniczek, który rozruszałeś kończy swój żywot i musi być wymieniony. Nie można go wymienić osobno ani zregenerować. Bynajmniej ja nie znalazłem nikogo kto by to robił.
Skończyło się na wymianie turbiny na nową bo nie można wymienić samego nastawnika.
Po zdjęciu turbiny będzie widać czy dpf wymaga czyszczenia. Jeśli tak to zdemontuj dpf i zawieź na mycie/regenerację. U mnie dpf był czysty.

Awatar użytkownika
JurekD
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 cze 2022, o 19:35
Auto: Insignia A lift
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bochnia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Błąd P2598 możliwe przyczyny B20DTH

Post autor: JurekD » 17 wrz 2023, o 19:09

Udało mi się na postoju wypalić DPF, OPL Monitor pokazuje 5%.
Co do nastawnika to wydaje mi się że masz rację, bo przy dodawaniu gazu nie rusza się sztanga, i dalej wyskakuje błąd P2598
Mój nastawnik ma nr 6NW010430-16 (797863-0076)
Jak poprzednio miałem problem to znalazłem wtedy oferty za 600zł na aliexpress oraz w formie Genesisturbo z Oleśnicy za 500 zł, a firma Pro Racing z Legnicy oferowała naprawę.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”