--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Grodzisk Maz
Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Cześć,
szukam pomocy z problemem, który spotkał moje auto.
Opel Insignia A 2.0 CDTI 2011 A20DTH. Około trzech miesięcy temu zrobiony program na 190km,
W tym tygodniu zauważyłem, że podczas jazdy do pracy (kawałek autostrady) uruchamia się procedura wypalania DPF (mam zamontowaną diodę), która trwała zdecydowanie dłużej niż zwykle. Postanowiłem to sprawdzić za pomocą aplikacji OPL DPF Monitor.
Okazało się, że pomimo ukończonego procesu wypalania w dalszym ciągu poziom zapełnienia DPF wynosi 92% !!!
Postanowiłem po pracy wyjechać na autostradę i przeprowadzić ponownie procedurę wypalania DPF. Tak też zrobiłem.
Uruchomiłem aplikacje i wyjechałem na autostradę. Proces wypalania uruchomił się. Ale nie było informacji "regeneracja X%". Temperatura EGT utrzymywała się na poziomie około 430C. Proces został przerwany.
Postanowiłem sprawdzić błędy OPCOMem. Nie było żadnych. Wieczorem spróbowałem ponownie. Wyjechałem na autostradę, przejechałem kawałek. Procedura wypalania uruchomiła się. I znów to samo. Temperatura EGT nie wzrosła do wymaganych 600C. Spróbowałem kilkukrotnie przyspieszyć do wysokich prędkości tak żeby wymusić osiągnięcie EGT powyżej 600C i faktycznie po przyspieszeniu temperatura przekroczyła 600C i wyświetlił się napis "regeneracja 1%". Zwolniłem, a wraz ze spadkiem prędkości spadła temperatura EGT (do około 430C) i proces nie był kontynuowany.
Gdybym miał wypalić DPF utrzymując temperaturę przyspieszaniem musiałbym przejechać kilkadziesiąt kilometrów z prędkością 180-200kmh co jest absurdalne.
Dziś wykręciłem oba czujniki z DPF. Wyczyściłem je. Użyłem preparatu K2 do DPF. Zdjąłem klemę na kilka minut.
Niestety moje działania nic nie dały. W dalszym ciągu to samo. Procedura wypalania DPF startuje ale EGT jest zbyt niskie do poprawnego procesu wypalania. Zauważyłem też, że przy niższych prędkościach (procedura wypalania DPF w dalszym ciągu aktywna) auto przy redukcji biegów pooszarpuje.
Wygląda to tak, jakby wtryskiwacze nie podawały większej ilości paliwa przy procedurze wypalania DPF.
Być może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i mógłby mi poradzić gdzie szukać przyczyny. Nie chcę wymieniać "na czuja" czujników. Zastanawia mnie to, czy wykonany program mógł mieć wpływ na tą przypadłość.
Obawiam się, że w pewnym momencie auto wejdzie w tryb awaryjny, będzie chciało za wszelką cenę wypalić DPF a i tak temperatura spalin nie wzrośnie do wymaganego poziomu, więc wypalanie serwisowe też nic nie da.
Ewentualnie, może grupowicze z okolic Warszawy mogliby polecić mi zakład, który poradziłby sobie z moim problemem.
szukam pomocy z problemem, który spotkał moje auto.
Opel Insignia A 2.0 CDTI 2011 A20DTH. Około trzech miesięcy temu zrobiony program na 190km,
W tym tygodniu zauważyłem, że podczas jazdy do pracy (kawałek autostrady) uruchamia się procedura wypalania DPF (mam zamontowaną diodę), która trwała zdecydowanie dłużej niż zwykle. Postanowiłem to sprawdzić za pomocą aplikacji OPL DPF Monitor.
Okazało się, że pomimo ukończonego procesu wypalania w dalszym ciągu poziom zapełnienia DPF wynosi 92% !!!
Postanowiłem po pracy wyjechać na autostradę i przeprowadzić ponownie procedurę wypalania DPF. Tak też zrobiłem.
Uruchomiłem aplikacje i wyjechałem na autostradę. Proces wypalania uruchomił się. Ale nie było informacji "regeneracja X%". Temperatura EGT utrzymywała się na poziomie około 430C. Proces został przerwany.
Postanowiłem sprawdzić błędy OPCOMem. Nie było żadnych. Wieczorem spróbowałem ponownie. Wyjechałem na autostradę, przejechałem kawałek. Procedura wypalania uruchomiła się. I znów to samo. Temperatura EGT nie wzrosła do wymaganych 600C. Spróbowałem kilkukrotnie przyspieszyć do wysokich prędkości tak żeby wymusić osiągnięcie EGT powyżej 600C i faktycznie po przyspieszeniu temperatura przekroczyła 600C i wyświetlił się napis "regeneracja 1%". Zwolniłem, a wraz ze spadkiem prędkości spadła temperatura EGT (do około 430C) i proces nie był kontynuowany.
Gdybym miał wypalić DPF utrzymując temperaturę przyspieszaniem musiałbym przejechać kilkadziesiąt kilometrów z prędkością 180-200kmh co jest absurdalne.
Dziś wykręciłem oba czujniki z DPF. Wyczyściłem je. Użyłem preparatu K2 do DPF. Zdjąłem klemę na kilka minut.
Niestety moje działania nic nie dały. W dalszym ciągu to samo. Procedura wypalania DPF startuje ale EGT jest zbyt niskie do poprawnego procesu wypalania. Zauważyłem też, że przy niższych prędkościach (procedura wypalania DPF w dalszym ciągu aktywna) auto przy redukcji biegów pooszarpuje.
Wygląda to tak, jakby wtryskiwacze nie podawały większej ilości paliwa przy procedurze wypalania DPF.
Być może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i mógłby mi poradzić gdzie szukać przyczyny. Nie chcę wymieniać "na czuja" czujników. Zastanawia mnie to, czy wykonany program mógł mieć wpływ na tą przypadłość.
Obawiam się, że w pewnym momencie auto wejdzie w tryb awaryjny, będzie chciało za wszelką cenę wypalić DPF a i tak temperatura spalin nie wzrośnie do wymaganego poziomu, więc wypalanie serwisowe też nic nie da.
Ewentualnie, może grupowicze z okolic Warszawy mogliby polecić mi zakład, który poradziłby sobie z moim problemem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Wróć do tunera - niech Ci przywróci serię i zobacz efekty. Jak wtedy będzie ok, to znaczy, że program z...cony.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Grodzisk Maz
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Czy w każdym silniku A20DTH są dwa czujniki temperatury spalin? Porównywałem dziś w aplikacji OPEL SCANNER dwa auta. Moje (insignia a z 2011r.) i kolegi (Astra j z 2015r.) w moim nie ma odczytu w DPF Bank 1 Czujnik temperatury na wylocie. W astrze J jest odczyt stopni celcjusza.
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 14:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Szczecin
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
A czy spotkał się ktos może z problemem odwrotnym... Cały czas mimo przejechanych ok 160 km po mieście od wypalenia dpf pokazuje zmiennie poziom zapełnienia 6 do 8%....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
W silnikach B20DTH tak to działa - jest inny sposób wypalania, bardziej na zasadzie dopalania. Widocznie takie były warunki, że się szacunkowo nie zwiększyło zapłenienie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 14:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Szczecin
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Rozumiem, w takim razie trochę mnie uspokoiłeś
Dzięki i pozdrawiam
Dzięki i pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 14:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Szczecin
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
No nawet zdarza się, że więcej pod 90%. Nie powinno tak być? Co to może oznaczać? :/
Ogólnie jak na razie żadnych objawów nie odczuwam. Autem przejechałem od zakupu jakieś 350km w trasie i ok 100 po mieście
Ogólnie jak na razie żadnych objawów nie odczuwam. Autem przejechałem od zakupu jakieś 350km w trasie i ok 100 po mieście
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Jak wszystko działa bez błędu to nic złego się nie dzieje
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 14:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Szczecin
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
I to mnie cieszy a przy okazji jeszcze pytanie ponieważ zauważyłem, że temp. Robocza silnika etc po mieście przy spokojnej jezdzie jest na poziomie między 98 a 107 st. Niewiele ponad połowe wskaźnika. Czy też jest ok?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
No u mnie do 103, ale tak jest. Wskazówka stoi w liczniku na 90
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 14:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Szczecin
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Ja pierdziu.... Jeszcze muszę chyba trochę się obyć ze swoją Isia najgorsze, że nikt jak dotąd nie polecił mi dobrego warsztatu z okolic Szczecina
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Grodzisk Maz
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Wracam z częściowym rozwiązaniem problemu. A więc, w moim przypadku problem z wypalaniem DPFu było jego mechaniczne uszkodzenie. Znalezienie filtra w dobrym stanie graniczy z cudem. Trzy razy podchodziłem do tematu kupna. Zdjęcia przedstawiają wnętrze mojego filtra, góra tj. katalizator jest stopiona! I tu powstaje mój kolejny problem. Czym to mogło być spowodowane. Dziś cały dzień sprawdzałem temperature EGT. Podczas jazdy po mieście EGT jest w przedziale 200-270C, na autostradzie przy prędkości na tempomacie 140kmh temperatura EGT wynosi 340-350C. Zastanawiam się jąka temperatura musiała panować w filtrze żeby tak go stopić.
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa /Wałcz
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Długo masz ten samochód? Bo też może być sytuacja że poprzedni właściciel coś pomógł ze to tak wygląda. Może miał zapchany i troche do pomógł i pokruszył a przy wypalaniu temp. Jest ponad 600°c i się stopiło bo nke było przelotu. To jest moje zdanie po tym co widze. Raczej samo się to nie stało.
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Jak się ma sytuacja na dzień dzisiejszy? Co było przyczyną?
Lejące wtryski?
Lejące wtryski?
-
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Płock
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
A mam takie pytanie do Was Panowie. W aplikacji OPL Monitor w zakładce filtr DPF jest coś takiego jak "obciążenie". U mnie jak nawet połowy pedału od gazu nie wcisnę, pokazuje 100% obciążenie. To chyba nie jest normalne zjawisko?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 20:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Olsztyn
Re: Problem z wypaleniem DPF / temperatura EGT
Witam
Jak to jest z tą temperaturą wypalania bo u mnie przy wypalaniu osiągnełem max 500°C
Jak to jest z tą temperaturą wypalania bo u mnie przy wypalaniu osiągnełem max 500°C