--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRK
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
Jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem olej w samochodzie (po około 15k km), dziś w wiadrze (do którego zlałem stary olej) znalazłem malutki kawałek metalu jak na zdjęciu poniżej, jest on dość miękki i bardzo cienki, wydaje się być cieńszy niż kartka papieru, nie jest on magnetyczny (aluminium?), innych opiłków na dnie wiadra na szczęście nie znalazłem.
Niestety ale stary filtr wyrzuciłem, mój błąd, nie sprawdziłem czy były w nim jakieś opiłki.
Możliwym jest że ten kawałek metalu był już wcześniej w tym wiadrze lub dostał się tam później, nie wiem, wiadro wziąłem pierwsze z brzegu w garażu.
Mimo wszystko nie daje mi to spokoju, auto chodzi bez zarzutu, uszczelka smoka wymieniona 2 lata temu, olej wymieniany co 15k km, nic nie stuka.
Myślałem żeby spuścić dopiero co wlany nowy olej (przejechałem na nim może 400 km) do czystej miski przez jakieś sitko, sprawdzić czy nie ma tam żadnych opiłków i wlać go spowrotem. Czy to dobry pomysł?
Druga opcja to jechać na warsztat, ściągać miskę olejową i sprawdzić stan panewek.
Niestety ale stary filtr wyrzuciłem, mój błąd, nie sprawdziłem czy były w nim jakieś opiłki.
Możliwym jest że ten kawałek metalu był już wcześniej w tym wiadrze lub dostał się tam później, nie wiem, wiadro wziąłem pierwsze z brzegu w garażu.
Mimo wszystko nie daje mi to spokoju, auto chodzi bez zarzutu, uszczelka smoka wymieniona 2 lata temu, olej wymieniany co 15k km, nic nie stuka.
Myślałem żeby spuścić dopiero co wlany nowy olej (przejechałem na nim może 400 km) do czystej miski przez jakieś sitko, sprawdzić czy nie ma tam żadnych opiłków i wlać go spowrotem. Czy to dobry pomysł?
Druga opcja to jechać na warsztat, ściągać miskę olejową i sprawdzić stan panewek.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 987
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
To wygląda jak cyna do lutowania która kapnie na metal, którego nie może roztopić.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
Albo jak cyna spadnie na byle co
Ale trop dobry.
Ale trop dobry.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRK
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
Niestety to nie cyna, właśnie sprawdziłem lutownicą i się nie topi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 sie 2023, o 15:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gniezno
Koronka znaleziona w misce olejowej, silnik 2.0 cdti
Podepnę się pod temat z tą różnicą, że u mnie w misce znajdowała się taka koronka i nie wiem za bardzo od czego to może być i gdzie ta część w silniku może się znajdować?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 lip 2017, o 11:03
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Pszczyna
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
Przecież to jest koronka przytrzymująca kulki łożyska tocznego.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
Tylko skąd to się tam wzięło???
Nie kojarzę żeby w tym silniku było jakieś łożysko toczne...
Nie kojarzę żeby w tym silniku było jakieś łożysko toczne...
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3063
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
A w czym podparty jest wał korbowy?
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
W panewkach,ale to jest łożysko ślizgowe
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 lip 2023, o 11:37
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
Re: A20DTH płaski kawałek metalu w pojemniku po zlaniu starego oleju, brak opiłków
Sprawdzenie panewek korbowodowych oraz głównych to chyba rozsądna opcja. Ściągniecie misy nie jest bardzo problematyczne może poza odkręcaniem łapy półosi oraz dostępem do śrub od strony sprzęgła