--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Kierownica
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Kierownica
Ze splotem kaszmirowym? [DIZZY FACE]
Jak jest numer, to w ASO powinni znaleźć i wycenić.
PS.
A znalazłbyś numer bocznych migaczy czarnych/przyciemnianych?
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
Jak jest numer, to w ASO powinni znaleźć i wycenić.
PS.
A znalazłbyś numer bocznych migaczy czarnych/przyciemnianych?
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Kierownica
Nie jestem pewien ale jak przerabiałem u siebie w Astrze J zmianę kierownicy na podgrzewaną OPC, to na niemieckim forum trafiłem na wątek adaptacji kiery z Astry do Insigni. Z tego co kojażę gość zmieniał właśnie ten środek mocujący poduchę, trzeba to sprawdzić bo kierę podgrzewaną do Astry w bdb stanie można wyrwać za 250 zł.
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Kierownica
Nie ma tam nic takiego. Jedynie standardowe, lewy i prawy.mxw pisze:A znalazłbyś numer bocznych migaczy czarnych/przyciemnianych?
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Kierownica
Byłem w ASO i powiedzieli, że taka przeróbka będzie dość kosztowna i że wyniesie z wszystkimi częściami i robocizną około 3000 zl. Chyba muszę się głęboko zastanowić czy to będzie warte.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4196
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Kierownica
No widzisz, a przy kupnie nowego było w opcji za 700 zł. Ostatnio tłumaczyłem znajomemu, że nie warto brać golasa (chodzi oczywiście o Insignię), bo potem dołożenie czegoś może być kłopotliwe i kosztowne. W każdym razie wg mnie nie warto za 3 tys. Może znajdziesz kogoś kto zrobi Ci to taniej. Popytaj na naszym forum lub sąsiednim.
-
- Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 7 cze 2015, o 21:06
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 1 raz
-
- Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 7 cze 2015, o 21:06
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Kierownica
Jakiego klucza użył ten Pan z filmu ?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, o 09:33 przez Sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Kierownica
Nie trzeba klucza, w te otwory od tyłu kierownicy wkładasz długi śrubokręt lub coś podobnego. Tam są takie druciki które trzeba przesunąć na boki i poduszka odskoczy
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Kierownica
trzeba odłączyć akumulator ?edit.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, o 09:35 przez Sylwek, łącznie zmieniany 2 razy.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Kierownica
1. tak
Jest znacznik na kolumnie i kierownicy (kliknij na zdjęciu, to się powiększy)
2. Tak, trzeba odłączyć akumulator. Poduszka ma cały czas doprowadzony sygnał sprawdzający. Nie wolno odłaczać z podłączonym akumulatorem.
3. Trzeba uważać na pozycję modułu CIM pod kierownicą. Można obrócić położenie czujnika CIM i zamontować źle. Wówczas przy jeździe na wprost komputer będzie miał info, że kierownica jest skręcona. Będą błędy.
Jest znacznik na kolumnie i kierownicy (kliknij na zdjęciu, to się powiększy)
2. Tak, trzeba odłączyć akumulator. Poduszka ma cały czas doprowadzony sygnał sprawdzający. Nie wolno odłaczać z podłączonym akumulatorem.
3. Trzeba uważać na pozycję modułu CIM pod kierownicą. Można obrócić położenie czujnika CIM i zamontować źle. Wówczas przy jeździe na wprost komputer będzie miał info, że kierownica jest skręcona. Będą błędy.
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Kierownica
Ad.3. W Op-Comie nie ma przypadkiem funkcji kalibracji tego modułu? W Mondku, gdy bawiłem się interfejsem, zrobiłem kalibrację czujnika obrotu kierownicy na skręconych kołach o jeden obrót. Wywaliło mi błąd ESP po przejechaniu 2-óch metrów. Podłączyłem kabel, wyprostowałem kierownicę i zrobiłem kalibrację (zerowanie wskazań czujnika) i było OK.
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Kierownica
Zawsze jest szansa, że o te kilka stopni czujnik się przesunie. W Mondku czujnik obrotu kierownicy wykrywa już zmianę 1 stopnia, a to niewiele. A można się jeszcze załapać na granicę 0-1 stopień. Ja bym robił kalibrację (a przynajmniej sprawdzenie kąta Op-Comem) po gmeraniu tam.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Kierownica
Kilka stopnie się nie przesunie, jak już to o 120 st. CIM i kierownica mają po 3 wypusty co 120 stopni.
CIM nie kręci się dookoła bez oporu, tak samo jak kierownica ma ograniczoną ilość obrotów w prawo i w lewo
CIM ma 2 pełne obroty, czyli 720 stopni w prawo i w lewo, natomiast kierownica 1 i 2/3 obrotu czyli 600 stopni w prawo i w lewo. Czujnik musi być ustawiony na poz 0 przed montażem i dopiero programowany.
Taki system w Oplu
CIM nie kręci się dookoła bez oporu, tak samo jak kierownica ma ograniczoną ilość obrotów w prawo i w lewo
CIM ma 2 pełne obroty, czyli 720 stopni w prawo i w lewo, natomiast kierownica 1 i 2/3 obrotu czyli 600 stopni w prawo i w lewo. Czujnik musi być ustawiony na poz 0 przed montażem i dopiero programowany.
Taki system w Oplu