--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Kierownica

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Kierownica

Post autor: radkor » 13 gru 2015, o 20:05

Proszę. :)

Obrazek

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kierownica

Post autor: mxw » 13 gru 2015, o 20:19

Ze splotem kaszmirowym? [DIZZY FACE]

Jak jest numer, to w ASO powinni znaleźć i wycenić.

PS.
A znalazłbyś numer bocznych migaczy czarnych/przyciemnianych?

pozdro.,
mxw.

Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.

Awatar użytkownika
aras 2
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
Auto: Astra J Sedan
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Kierownica

Post autor: aras 2 » 13 gru 2015, o 20:35

Nie jestem pewien ale jak przerabiałem u siebie w Astrze J zmianę kierownicy na podgrzewaną OPC, to na niemieckim forum trafiłem na wątek adaptacji kiery z Astry do Insigni. Z tego co kojażę gość zmieniał właśnie ten środek mocujący poduchę, trzeba to sprawdzić bo kierę podgrzewaną do Astry w bdb stanie można wyrwać za 250 zł.

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kierownica

Post autor: dragi » 13 gru 2015, o 22:19

Jutro po pracy do ASO jadę i dopytam ile to wszystko by kosztowało.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Kierownica

Post autor: radkor » 13 gru 2015, o 23:08

mxw pisze:A znalazłbyś numer bocznych migaczy czarnych/przyciemnianych?
Nie ma tam nic takiego. Jedynie standardowe, lewy i prawy.

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Kierownica

Post autor: Engine » 13 gru 2015, o 23:12

Chłopaki nie róbcie offtop'a. Takie pytania na PW, albo w odpowiednim dziale.

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kierownica

Post autor: dragi » 16 gru 2015, o 16:40

Byłem w ASO i powiedzieli, że taka przeróbka będzie dość kosztowna i że wyniesie z wszystkimi częściami i robocizną około 3000 zl. Chyba muszę się głęboko zastanowić czy to będzie warte.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4196
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Kierownica

Post autor: IBZI » 16 gru 2015, o 21:52

No widzisz, a przy kupnie nowego było w opcji za 700 zł. Ostatnio tłumaczyłem znajomemu, że nie warto brać golasa (chodzi oczywiście o Insignię), bo potem dołożenie czegoś może być kłopotliwe i kosztowne. W każdym razie wg mnie nie warto za 3 tys. Może znajdziesz kogoś kto zrobi Ci to taniej. Popytaj na naszym forum lub sąsiednim.

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kierownica

Post autor: dragi » 17 gru 2015, o 16:27

tak właśnie zrobię albo będę szukał części sam na własną rękę.

klimatolog
Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 7 cze 2015, o 21:06
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kierownica

Post autor: klimatolog » 25 sty 2016, o 22:56

Witam panowie prosił bym instrukcje jak ściągnąć poduszkę z kierownicy dzięki....

Awatar użytkownika
Piotr_Mk
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: 12 lut 2015, o 23:12
Auto: brak
Rok produkcji: 2020
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Kierownica

Post autor: Piotr_Mk » 25 sty 2016, o 23:03


klimatolog
Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 7 cze 2015, o 21:06
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kierownica

Post autor: klimatolog » 25 sty 2016, o 23:31

dzięki !!!

Sylwek

Re: Kierownica

Post autor: Sylwek » 27 sty 2016, o 10:04

Jakiego klucza użył ten Pan z filmu ?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, o 09:33 przez Sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mikołaj
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
Auto: Insignia 1,6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Amsterdam/Sosnowiec

Re: Kierownica

Post autor: Mikołaj » 27 sty 2016, o 12:48

Nie trzeba klucza, w te otwory od tyłu kierownicy wkładasz długi śrubokręt lub coś podobnego. Tam są takie druciki które trzeba przesunąć na boki i poduszka odskoczy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sylwek

Re: Kierownica

Post autor: Sylwek » 28 sty 2016, o 10:37

edit.
trzeba odłączyć akumulator ?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, o 09:35 przez Sylwek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 28 sty 2016, o 11:02

1. tak

Obrazek

Jest znacznik na kolumnie i kierownicy (kliknij na zdjęciu, to się powiększy)

2. Tak, trzeba odłączyć akumulator. Poduszka ma cały czas doprowadzony sygnał sprawdzający. Nie wolno odłaczać z podłączonym akumulatorem.

3. Trzeba uważać na pozycję modułu CIM pod kierownicą. Można obrócić położenie czujnika CIM i zamontować źle. Wówczas przy jeździe na wprost komputer będzie miał info, że kierownica jest skręcona. Będą błędy.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Kierownica

Post autor: radkor » 28 sty 2016, o 11:13

Ad.3. W Op-Comie nie ma przypadkiem funkcji kalibracji tego modułu? W Mondku, gdy bawiłem się interfejsem, zrobiłem kalibrację czujnika obrotu kierownicy na skręconych kołach o jeden obrót. Wywaliło mi błąd ESP po przejechaniu 2-óch metrów. Podłączyłem kabel, wyprostowałem kierownicę i zrobiłem kalibrację (zerowanie wskazań czujnika) i było OK.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 28 sty 2016, o 11:47

Jest, tylko po co kalibrować, nie lepiej złożyć jak było?

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Kierownica

Post autor: radkor » 28 sty 2016, o 19:43

Zawsze jest szansa, że o te kilka stopni czujnik się przesunie. W Mondku czujnik obrotu kierownicy wykrywa już zmianę 1 stopnia, a to niewiele. A można się jeszcze załapać na granicę 0-1 stopień. Ja bym robił kalibrację (a przynajmniej sprawdzenie kąta Op-Comem) po gmeraniu tam.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 28 sty 2016, o 19:50

Kilka stopnie się nie przesunie, jak już to o 120 st. CIM i kierownica mają po 3 wypusty co 120 stopni.
CIM nie kręci się dookoła bez oporu, tak samo jak kierownica ma ograniczoną ilość obrotów w prawo i w lewo
CIM ma 2 pełne obroty, czyli 720 stopni w prawo i w lewo, natomiast kierownica 1 i 2/3 obrotu czyli 600 stopni w prawo i w lewo. Czujnik musi być ustawiony na poz 0 przed montażem i dopiero programowany.
Taki system w Oplu :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”