KenyBDG pisze:czy da się założyć jeśli w mojej wersji wyposażenia nie było .......
..... jak sprawdzić czy kierownica jest podgrzewana ?
W insigni to nie widziałem wpisów, aby ktoś przekładał na grzaną, ale w Astrze J i owszem, znam dwa takie przypadki.
Podobno nawet nie wymagało to programowania.
Trzeba wymienić panel z przyciskami, na taki z grzaniem kierownicy, dołożyć częściowo instalację, wymienić tasmę pod kierownicą no i samą kierownicę. Grzana ma na dole moduł z chyba 7 przewodami. Nie grzana ma tam pusto.
Kierownica grzana z astry J
jak klikniesz na zdjęcie to się powiększy, na dole widać moduł z przewodami, jest to sterownik grzania kierownicy.
I jeszcze dwie uwagi, przy wymianie taśmy musisz przełożyć swój moduł z czujnikiem skrętu kierownicy i zamontować go dokładnie tak jak był. Moduł skrętu jest wciskany w taśmę na zaczepy, wyciągasz z nowej taśmy, wyciągasz swój, wkładasz do nowej taśmy i montujesz na kolumnę dokładnie tak jak był.
Druga uwaga, jeśli miałeś przyciski tempomatu bez limitera prędkości, a nowa kiera ma tempomat z limiterem, to musisz przełożyć swoje stare przyciski tempomatu bez limitera. Przyciski z limiterem mają inną drabinkę rezystancyjną i nie działają w wersji bez limitera. Nic nie działa nawet tempomat. Także trzeba mieć taka wersję, jaką masz. Wymiana przycisków nie jest trudna. Wyciągasz przyciski od tempomatu i radia razem z tą chromowaną listwą kierownicy, odkręcasz dwie śrubki i wymieniasz.