--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Kierownica

Sylwek

Re: Kierownica

Post autor: Sylwek » 28 sty 2016, o 21:41

kmy pisze: 2. Tak, trzeba odłączyć akumulator. Poduszka ma cały czas doprowadzony sygnał sprawdzający. Nie wolno odłaczać z podłączonym akumulatorem.
Czy po podłączeniu aku wszystko będzie działać jak przedtem? Radio itp? Potrzebna będzie jakaś adaptacja czegoś?
kmy pisze: 3. Trzeba uważać na pozycję modułu CIM pod kierownicą. Można obrócić położenie czujnika CIM i zamontować źle. Wówczas przy jeździe na wprost komputer będzie miał info, że kierownica jest skręcona. Będą błędy.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, o 09:32 przez Sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kierownica

Post autor: mxw » 28 sty 2016, o 21:49

kmy pisze:2. Tak, trzeba odłączyć akumulator. Poduszka ma cały czas doprowadzony sygnał sprawdzający. Nie wolno odłaczać z podłączonym akumulatorem.
Dokładnie.
Co więcej, instrukcja serwisowa (akurat nie do Insigni, ale w Insigni na pewno będzie podobnie) nakazywała przed odłączeniem akumulatora opuścić przednie szyby i po odłączeniu akumulatora odczekać co najmniej 30 minut, zanim zabierzesz się za demontaż poduch. 8-)

I generalnie... wszystkie operacje przy poduchach rób z otwartymi ustami... :lol: :lol: :lol:

Pozdro.,
MxW.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 28 sty 2016, o 22:01

Sylwek pisze:Czy po podłączeniu aku wszystko będzie działać jak przedtem?
trzeba kolejno otworzyć i zamknąć szyby w drzwiach, o ile sa sterowane elektrycznie.
Stosowne komunikaty wyświetlają się na środkowym wyświetlaczu.
Sylwek pisze:Gdzie jest ten moduł?
Moduł jest pod kierownicą. Jest to inaczej czujnik położenia kierownicy. Taki czarny prostokątny element.
Kierownica tym wewnętrznym otworem na wielowpust nachodzi na wał kolumny kierowniczej, a na zewnątrz kierownicy tez są wgłębienia, które wchodzą w ten moduł CIM. Jak wyjmiesz stara kierownicę, to niechcący można obrócić ten czujnik o te 120 stopni i wówczas kierownica wejdzie, bedzie na wprost, ale komputer auta będzie miał informację, że jest skręcona o 120 stopni.

Nie panikuj, spokojnie kierę wymienisz, tylko uprzedzam, żebyś nie zmieniał położenia czegokolwiek, po jej demontażu i że takie ruchome elementy są, na które trzeba zwrócić uwagę :)

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Kierownica

Post autor: radkor » 29 sty 2016, o 14:22

mxw pisze:i po odłączeniu akumulatora odczekać co najmniej 30 minut
Eno, bez przesady. ;) Wystarczy minuta. Zaraz zobaczę w TIS2000 to na ten temat GM napisał.

EDIT:
"Moduł diagnostyczno-czujnikowy SDM systemu pneumatycznego utrzymuje rezerwowe źródło energii. Rezerwowe źródło energii zapewnia zasilanie wyzwalania poduszek powietrznych, jeśli moduł SDM utraci zasilanie podczas zderzenia. Zasilanie wyzwalania jest dostępna do 1 minuty po odłączeniu zasilania pojazdu. Odczekanie 1 minuty przez uruchomieniem układu SIR po jego wyłączeniu zabezpiecza przed wyzwoleniem poduszek powietrznych z rezerwowego źródła zasilania."

A tu proszę manual w PDF:
https://drive.google.com/file/d/0B7UIpn ... sp=sharing

PS. Oczywiście sugerowałbym skorzystanie z "procedury" odłączenia akumulatora a nie wyjmowanie bezpieczników. ;)
"Procedura wyłączania - Przewód ujemny akumulatora
1. Obrócić koło kierownicy tak, aby koła pojazdu były ustawione w linii prostej do przodu.
2. Ustawić zapłon w położeniu włączenia ON.
3. Odłączyć ujemny przewód od akumulatora. Przejdź do Odłączenie i podłączenie ujemnego przewodu
akumulatora .
4. Odczekać 1 minutę przez pracą z układem."

Dziwi mnie natomiast odłączanie akumulatora przy zapłonie ustawionym na ON!

Sylwek

Re: Kierownica

Post autor: Sylwek » 29 sty 2016, o 18:05

edit
Mnie też ;)
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, o 22:38 przez Engine, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Kłania się regulamin forum.

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Kierownica

Post autor: peja-1991 » 29 sty 2016, o 19:54

Nie ma się co dziwić. Twardy reset :-)
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4196
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Kierownica

Post autor: IBZI » 29 sty 2016, o 21:11

Myślę, że chodzi o to, aby szybciej rozładować "rezerwowe źródła energii"...

Sylwek

Re: Kierownica

Post autor: Sylwek » 29 sty 2016, o 21:20

Qweerty
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, o 09:32 przez Sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Kierownica

Post autor: radkor » 31 sty 2016, o 20:50

A dokręciłeś porządnie kierę?
Musi być mocno dokręcona.
Gdy w drugim aucie zmieniałem kierownicę na skórzaną to dokręcałem ją kluczem dynamometrycznym. Nie pamiętam już jakim momentem, ale chyba 50Nm. Na tyle mocno, że miałem wrażenie jakbym miał zaraz ukręcić śrubę. ;)

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Kierownica

Post autor: KenyBDG » 22 sie 2016, o 16:28

Panowie, wpadał mi w ręce kierownica, podobno podgrzewana :), pytanie czy wiecie czy da się założyć jeśli w mojej wersji wyposażenia nie było grzanej kierownicy. Druga kwestia, jak sprawdzić czy kierownica jest podgrzewana ? :)
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, o 11:34 przez KenyBDG, łącznie zmieniany 1 raz.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Kierownica

Post autor: kjk12 » 23 sie 2016, o 05:21

KenyBDG pisze: pytanie czy wiecie czy da się założyć jeśli w mojej wersji wyposażenia nie było kierownicy.
o:o bez kierownicy to chyba ciężko Ci się jeździ co ? wydaje mi się że da się założyć. :)

:D taki żarcik

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 23 sie 2016, o 05:44

KenyBDG pisze:czy da się założyć jeśli w mojej wersji wyposażenia nie było .......
..... jak sprawdzić czy kierownica jest podgrzewana ?
W insigni to nie widziałem wpisów, aby ktoś przekładał na grzaną, ale w Astrze J i owszem, znam dwa takie przypadki.
Podobno nawet nie wymagało to programowania.
Trzeba wymienić panel z przyciskami, na taki z grzaniem kierownicy, dołożyć częściowo instalację, wymienić tasmę pod kierownicą no i samą kierownicę. Grzana ma na dole moduł z chyba 7 przewodami. Nie grzana ma tam pusto.

Kierownica grzana z astry J

Obrazek

jak klikniesz na zdjęcie to się powiększy, na dole widać moduł z przewodami, jest to sterownik grzania kierownicy.

I jeszcze dwie uwagi, przy wymianie taśmy musisz przełożyć swój moduł z czujnikiem skrętu kierownicy i zamontować go dokładnie tak jak był. Moduł skrętu jest wciskany w taśmę na zaczepy, wyciągasz z nowej taśmy, wyciągasz swój, wkładasz do nowej taśmy i montujesz na kolumnę dokładnie tak jak był.
Druga uwaga, jeśli miałeś przyciski tempomatu bez limitera prędkości, a nowa kiera ma tempomat z limiterem, to musisz przełożyć swoje stare przyciski tempomatu bez limitera. Przyciski z limiterem mają inną drabinkę rezystancyjną i nie działają w wersji bez limitera. Nic nie działa nawet tempomat. Także trzeba mieć taka wersję, jaką masz. Wymiana przycisków nie jest trudna. Wyciągasz przyciski od tempomatu i radia razem z tą chromowaną listwą kierownicy, odkręcasz dwie śrubki i wymieniasz.

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Kierownica

Post autor: KenyBDG » 23 sie 2016, o 11:50

Moja kierownica wygląda trochę innaczej
111.jpg
Przycisk to nie problem, montaż też nie, najgorzej z instalacją, pytanie czy trzeba mieć jakiś moduł. Z tego co pamiętam to w Astrze, grzana kierownica nie była jakimś super dodatkiem. W inisgni nie widziałem w modelach od 2009-2011, dopiero w my12 występowała.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 23 sie 2016, o 12:15

W Astrach przedliftowych też nie była często spotykana.
Ta kierownica ze zdjęcia wygląda na to, że ma moduł ogrzewania, tylko te przewody coś potargane, gniazda powyciągane. Nie masz lepszego zdjęcia?
Generalnie kierownice Astry i Insigni z tego okresu różnią się tą blachą, do której mocuje się poduszkę.
Oczywiście pomijam kształty, bo były okrągłe, spłaszczone u dołu i OPC.
Po przełożeniu tej blachy można te kierownice stosować zamiennie w tych autach.
Te dwa przypadki montaży grzanej kiery, to jeden w poliftowej, ale drugi w przedliftowej z bodajże 2011 roku.

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Kierownica

Post autor: KenyBDG » 23 sie 2016, o 12:18

Bede w garażu to zrobię lepsze zdjęcie.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 24 sie 2016, o 11:04

Widzę, że się jednak poddałeś? Jest jeszcze trudniej niż w Astrze?
Napisz co i jak, to będzie dla potomnych.

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Kierownica

Post autor: KenyBDG » 24 sie 2016, o 14:38

Poddałem się ponieważ kolega który miał mnie wesprzeć w temacie (podobno już instalował)nie odzywa się od 3 dni. Z tego właśnie powodu sprzedaje kierownice za tyle za ile ją kupiłem, może ktoś inny się podejmie. Jeśli do przyszłego czwartku nie sprzedam to odsyłam.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Kierownica

Post autor: Major601 » 14 wrz 2016, o 10:19

Postanowiłem zamontować w swojej Insignii podgrzewaną kierownicę, zbieram juz niezbędne części. Jednak "na sucho" chciałem się przygotować do tej operacji jednak napotkałem problemy z demontażem plastiku kolumny kierowniczej. Mianowicie po odkręceniu 1 śruby od dołu plastik dolny nie chce się rozłączyć od Górnego. Nie chce czegoś pourywać a chciałem sprawdzić wiązkę elektryczną czy jest tam wejście na kabelek grzałki. Potraficie poradzić jak zdemontować tą dolną osłonę?

pawelus668
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Kierownica

Post autor: pawelus668 » 12 paź 2016, o 13:09

Posiadam kierownice z pakietu OPCLine
Obrazek
Bardzo denewujące są te plastiki zaznaczone na zdjęciu, jest to śliskie i żle trzyma sie w dłoni. Czy da się zamienić tą kierownice za tą z powyższego linku?
Obrazek

Czy lepiej dać do przerobienia w firmie od kierownic

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Kierownica

Post autor: coolmobil » 12 paź 2016, o 14:40

Prawdę mówiąc mam taka sama kierownice jak ty i nie mam takich problemów, może dla tego ze nie trzymam za te ala metalowe elementy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”