--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pompa wspomagania kierownicy

ODPOWIEDZ
krajes

Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: krajes » 24 lut 2016, o 19:44

Przed chwilą jadąc do sklepu usłyszałem dziwne buczenie. Przy skręcaniu kołami, hamowaniu nasilało się. Hamować hamuje bardzo dobrze.

Otworzyłem maskę i oto co zastałem. Jest to jakiś płyn, zabryzgane wnętrze pod maską w okolicach filtra powietrza, turbiny. Chyba to płyn wspomagania ale nie znalazłem winowajcy. Macie pomysł co mogło strzelić? Pompa wspomagania, przewód? Postawiłem już pod płotem u mechanika... :/

Wszystko co się błyszczy jest mokre od płynu np. rura do filtra powietrza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Silv3r » 24 lut 2016, o 20:28

Słynny już przewód od wspomagania strzelił.
Szukaj go mniej więcej patrząc pod filtrem powietrza.

Np. http://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=1205
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, o 20:33 przez Silv3r, łącznie zmieniany 2 razy.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: P405 » 24 lut 2016, o 20:28

Przewód od wspomagania, sprawdź poziom płynu. Masz szczęście, że nie było wypalania i płyn się nie zapalił od dpf.

Xperia Z3

krajes

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: krajes » 24 lut 2016, o 20:39

Dzięki za info. Googlowałem to właśnie i liczę, że mechanikowi uda się go pospawać bo czytam o takich przypadkach i nie narażę się na większe koszty.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: P405 » 24 lut 2016, o 21:09

Nie spawaj, tobie poszedł prawdopodobnie do góry przy mocowaniu. Pękło z powodu zbyt dużego naprężenia. Lepiej wyciąć kawałek rurki i wstawić wąż hydrauliczny, zlikwiduje się naprężenia.

Xperia Z3

krajes

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: krajes » 24 lut 2016, o 21:23

Mam nadzieję, że mój fachowiec to ogarnie - tak mu poradzę. Rozumiem, że w zamian tego kawałka rurki między wężami, gdzie się przeciera wstawić kolejny kawałek węża?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: P405 » 24 lut 2016, o 21:29

Dokładnie tak, dobrze policz bo takie węże są do kupienia. Ja za wstawienie w tym miejscu co się przeciera zapłaciłem 80 zł. U Ciebie będzie raczej ciężko pospawać jak poszło przy mocowaniu.

Xperia Z3

Andrzej

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Andrzej » 24 lut 2016, o 21:56

przeczytaj temat układ wspomagania, tam masz wszystko

Andrzej

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Andrzej » 23 lip 2016, o 21:40

Uruchomiłem silnik i słyszę pisk od strony pompy wspomagania , myślę że pada łożysko. Po nagrzaniu silnika była cisza.

Czy ktoś demontował pompę? Jakie tam są łożyska? Czy jest możliwość demontażu tych łożysk?
Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 23:33 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie interpunkcji i dbałość o czytelność postów

Gizd

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Gizd » 24 lip 2016, o 05:22

Niema łożysk tylko panewki, więc to raczej nie pompa.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: flcn » 24 lip 2016, o 07:42

U mnie też piszczy i też wydaje mi się, że to pompa wspomagania (rolki wymienione, sprzęgiełko alternatora też) Co prawda pompa też była wymieniana, ale na regenerowaną i dlatego to na nią stawiam. We wtorek jestem w ASO, więc będę się coś próbował dowiedzieć. Dam znać.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Gizd

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Gizd » 24 lip 2016, o 08:58

Pozostaje jeszcze kompresor klimy.
Jeżeli przy skręcaniu pompa nie piszczy a to jest najczęstszy przypadek jej awari, to raczej nie ona jest winna.

Bodex

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Bodex » 24 lip 2016, o 10:00

Koledzy jest takie tanie narzędzie diagnostyczne jak stetoskop , łatwo sprawdzisz łożyska .
Nie zmieniaj na oko tylko na ucho :)

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Gizd

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Gizd » 24 lip 2016, o 14:12

Stetoskop dobra rzecz, ale nie wszystko da sie nim wymacać. Np. jeśli hałas jest ciągły z niezidentyfikowanego miejsca, narasta z obrotami i jest do wyłączenia silnika to ciężko będzie ze stetoskopem, bo nie słychać żadnej zmiany a tylko w takim przypadku jest stetoskop pomocny jeśli np. sprzegielko alternatora raz klepnie raz nie, to wtedy usłyszysz, inaczej ciężko bo jakieś hałasy zawsze będą przy pracujących mechanicznie częściach.

Andrzej

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Andrzej » 24 lip 2016, o 15:22

jeżeli w pompie wspomagania są panewki to pozostaje tylko regeneracja, w Gdańsku 200-300zł
muszę sprawdzić jeszcze sprężarkę klimy, fIcn daj znać co ASO zdjagnozowało

Gizd

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Gizd » 24 lip 2016, o 20:02

200-300zł to taniocha. Na śląsku podwójnie w lepszym warsztacie. Podobno są dwie hydrauliczne, byle nie masz tej, której sie nie daje regenerować i trzeba wywalić ze 8 stówek na nowa.
Tyle, ze wątpię ze to pompa, bo na wolnych nie powinna hałasować.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: flcn » 26 lip 2016, o 18:18

Nie zdążyłem dojechać dzisiaj do ASO i się samo zdiagnozowało... W czasie jazdy nagle słychać głuche łopotanie o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Maska w górę, a tu paska nie ma już na jednym rowku i drze się dalej... Szybka wizyta w pobliskim sklepie, nowy pasek i wymiana pod pracą. Stary pasek wyglądał tak :
20160726_143751.jpg
Po wymianie wszystkie piski zniknęły...

K....a, co za auto... Żeby dojechało do ASO na naprawę jednej usterki, trzeba najpierw naprawić inne... Na dokładkę w ASO wpisali 2 auta na 1 godzinę i stwierdzili, że moim mogą się zająć w czwartek. Jak zobaczyli moją minę, to sami zaproponowali auto zastępcze na swój koszt. W ten sposób 2 dni jeżdżę astrą j 1.4 turbo benzyna...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Andrzej

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Andrzej » 26 lip 2016, o 21:15

u mnie pasek wielorowkowy jest OK

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: flcn » 26 lip 2016, o 22:12

Mój też wyglądał ok. Tydzień temu go zdejmowałem do wymiany rolki i noc złego nie zdradzał... Nie mówię, że Twój jest be...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Andrzej

Re: Pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Andrzej » 27 lip 2016, o 15:05

A że tak spytam, kiedy wymieniany ile na nim przejechałeś i jakiej firmy

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”