--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przekładnia kierownicza - luz/stuki

ODPOWIEDZ
WoWun

Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: WoWun » 20 paź 2016, o 13:34

Witam, koledzy czy ktoś regenerował/wymieniał/naprawiał przekładnię kierowniczą?

Czuć delikatny luz i słychać stukanie przy szybkich ruchach kierownicą.

ASO podejrzewa przekładnię.

Jakie koszty mnei czekają?
Gdzie naprawiać?
Czy regeneracja w ogóle się opłaca?

Pozdrawiam.

maciej87-m1
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 29 lis 2014, o 12:09
Auto: INSIGNIA 2.0 131KM H
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: okolice Kartuz (Pomorskie)

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: maciej87-m1 » 20 paź 2016, o 15:02

Ja regenerowałem w poprzednim aucie. Płaciłem 800 zł. ( razem z drążkami i końcówkami) nowa kosztowała 2700zł goła przekładnia. Tylko to była przekładnia elektryczna. Gwarancja 2 lata. Regenerowałem ją w Sopocie

Andrzej

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Andrzej » 20 paź 2016, o 17:00

W przekładni jest śruba centralna spróbuj trochę dokręcić ( wykasuje luz) na jakiś czas pomoże.
Sprawdź łożyska kolumny Macpherson ( unieść sam, i energicznie poruszać kołem) może to na łożyskach

WoWun

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: WoWun » 21 paź 2016, o 09:25

maciej87-m1 pisze:Ja regenerowałem w poprzednim aucie. Płaciłem 800 zł. ( razem z drążkami i końcówkami) nowa kosztowała 2700zł goła przekładnia. Tylko to była przekładnia elektryczna. Gwarancja 2 lata. Regenerowałem ją w Sopocie
Działo się coś z nią potem?

-- 21 paź 2016, o 10:26 --
Andrzej pisze:W przekładni jest śruba centralna spróbuj trochę dokręcić ( wykasuje luz) na jakiś czas pomoże.
Sprawdź łożyska kolumny Macpherson ( unieść sam, i energicznie poruszać kołem) może to na łożyskach
Ok, tak zrobię. Gdzie szukać tej śruby? Co znaczy, że pomoże na jakiś czas? W jaki sposób kasowany jest luz?

Łożyska sprawdzę.

Andrzej

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Andrzej » 21 paź 2016, o 13:33

Jeżeli jest niewielki luz to po dokręceniu powinno być OK dosłownie wystarczy 1/4 obrotu jak dokręcisz za mocno
to będzie ciężko pracować.
Ja wyczułem luz przy 70 000km i wtedy dokręciłem obecnie 180 000 i jest OK
Do śruby jest ciężkie dojście z kanału nasadka z łamaną przedłużką chyba 19 lub 22mm, centralnie w przekładni.



Temat jest w złym dziale !!

WoWun

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: WoWun » 21 paź 2016, o 13:59

[quote="Andrzej"]Jeżeli jest niewielki luz to po dokręceniu powinno być OK dosłownie wystarczy 1/4 obrotu jak dokręcisz za mocno
to będzie ciężko pracować.
Ja wyczułem luz przy 70 000km i wtedy dokręciłem obecnie 180 000 i jest OK
Do śruby jest ciężkie dojście z kanału nasadka z łamaną przedłużką chyba 19 lub 22mm, centralnie w przekładni.

Ok. Czy gdzieś na forum znajdę zdjęcie pokazujące położenie śruby?

PS. Proszę moderatora o przeniesnie wątku do właściwego działu.

Andrzej

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Andrzej » 23 paź 2016, o 12:44

http://www.nanodatex.pl/opel-insignia-m ... 25029.html
Tu jest filmik akurat inne auto ale w każdej jest tak samo
https://www.youtube.com/watch?v=fWuIhqJn8eE

-- 25 paź 2016, o 17:49 --

Zrobiłem klucz ze śruby na klucz 19 + nakrętki, jedna strona wchodzi w regulator luzu w przekładni a na drugą założyłem klucz nasadowy 19 i dokręciłem pół obrotu w prawo. Całą operację przeprowadza się z poziomu kanału klucz wkłada się pomiędzy sanki a karoserię samochodu (jest miejsce akurat na klucz) i po omacku celuje w regulator luzu na przekładni kierowniczej.

Tylko uważajcie z dokręceniem, jak za dużo skręcicie to kierownica będzie ciężko się obracać i może dojść do uszkodzenia przekładni.
Pozwoliłem sobie wkleić poradnik kolegi z forum który opisał w innym dziale

krzys138
Użytkownik
Posty: 123
Rejestracja: 12 lis 2015, o 19:42
Auto: opel insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Krapkowice
Postawił piwo: 2 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: krzys138 » 26 paź 2016, o 13:27

Witam mam podobny problem głuche stukanie na dziurach. Podczas oglądania przekładni,złapałem za drążek a kolega delikatnie ruszał kierownicą i był wyczuwalny delikatny luz na drążku i pukanie. Myślałem może są to drążki kierownicze jak można to sprawdzić dokładniej.

Andrzej

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Andrzej » 26 paź 2016, o 15:17

Tylko tak jak sprawdziłeś, najlepiej jak auto jest podniesione tak aby koła nie dotykały podłoża. Jedna osoba pod spodem trzyma drążek z końcówką a druga rusza kierownicą lewo - prawo. Jeżeli trzymając drążek czujesz pukanie to trzeba delikatnie dokręcić śrubę regulacji , jeżeli to nie pomaga to przekładnia nadaje się do regeneracji.

krzys138
Użytkownik
Posty: 123
Rejestracja: 12 lis 2015, o 19:42
Auto: opel insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Krapkowice
Postawił piwo: 2 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: krzys138 » 26 paź 2016, o 18:45

EDIT
Dzięki jutro sprawdzę
Ostatnio zmieniony 27 paź 2016, o 10:48 przez yerry, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin par. 5 pkt 5

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: kuba89 » 26 paź 2016, o 19:05

Jak dasz rade, zrób proszę zdjęcie tego miejsca ze śruba itd ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kaitracid

przekladnia albo pompa? kto poslucha i byc moze doradzi

Post autor: kaitracid » 3 lut 2017, o 20:38

Witam, moja zona oswiadczyla mi dzis: wiesz co, cos mi skrzypi w samochodzie, juz wczoraj cos slyszalam ale dzis to juz sie balam jechac.
Silnik po odpaleniu pracuje normalnie, ale od czasu do czasu zaskakuje taki stukot, metaliczny, jakby cos bylo luzne. Podczas ruszanie kierownica natomiast strasznie skrzypi.
wrzucam filmiki, silnik i od wewnatrz
https://youtu.be/I2AQnx5xvLQ
https://youtu.be/4kKNWd8o8Og
dzieki za pomoc i czas
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 6 lut 2017, o 18:06 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosownie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4200
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: przekladnia albo pompa? kto poslucha i byc moze doradzi

Post autor: IBZI » 3 lut 2017, o 22:11

A sprawdź jeszcze poziom płynu we wspomaganiu kierownicy...

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Luz boczny kierownicy / kolumny kierowniczej

Post autor: kuba89 » 10 lut 2017, o 21:37

Koledzy!
Czy ma ktoś pojęcie dlaczego powstał taki luz, i jak go zlikwidowac? Nie zaglądałem pod plastiki, gdyż "zauważyłem" to dopiero dzisiaj. Wszelkie wskazówki nt dojscia i genezy problemu mile widziane :)

Na filmie moze być kiepsko widać ale jest to luz prawo-lewo.

https://vimeo.com/203506503

pawel0405

Płyn przekładni

Post autor: pawel0405 » 22 cze 2017, o 12:40

Witam, jestem nowy na forum i nie wiem czy ten temat był już. Mianowicie chodzi mi o temperaturę płynu przekładniowego na wyświetlaczu mam komunikat że wynosi on - 40 stopni. Czy jest to związane z czujnikiem? I który to jest czujnik? Proszę o pomoc.

Krzemien

Przekładnia

Post autor: Krzemien » 23 cze 2017, o 01:00

Jeżeli na przekładni mam nalepkę z numerem P13292325 i dodatkowo naki numer TNG2659B0618 to jeżeli chcę zakupić drugą ( ta ma luzy i wyciek z uszczelniaczy ) to musze się sugerować tym drugim numerem czy tylko pierwszym . Szukałem na allegro i znalazłem taką ale ten drugi numer niestety jest inny http://allegro.pl/przekladnia-maglownic ... 86833.html .Na tej akurat nic nie ma bo jest po regeneracji ale jak widzę inne aukcje np http://allegro.pl/przekladnia-kierownic ... ml#thumb/3
Mogę prosić o poradę w tym temacie ?
góry dzięki za info

robertino86

Re: Płyn przekładni

Post autor: robertino86 » 23 cze 2017, o 08:09

pawel0405 pisze:Witam, jestem nowy na forum i nie wiem czy ten temat był już. Mianowicie chodzi mi o temperaturę płynu przekładniowego na wyświetlaczu mam komunikat że wynosi on - 40 stopni. Czy jest to związane z czujnikiem? I który to jest czujnik? Proszę o pomoc.
Chyba Ci nie chodzi o temperaturę płynu przekładniczego tylko temperaturę płynu chłodniczego albo temperaturę zewnętrzną?

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 471
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Płyn przekładni

Post autor: konikkr » 23 cze 2017, o 08:13

@pawel0405 Ktoś rozszerzył ci komputer o funkcje temperatury przekadni a podobno dziala tylko w automatach a w manualu wyswietla -40 bo niema czujnika temperatury oleju w przekladni

Wysłane z mojego Samszunga

Tomasz1990

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Tomasz1990 » 21 sie 2017, o 01:13

mnie też dopadł ten problem :oops:

ariel
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 2 mar 2016, o 17:04
Auto: opel 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: rybnik
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: ariel » 17 wrz 2017, o 17:24

Witam czy ktoś demontował przekladnie jak się zato zabrać co trzeba rozebrac

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”