--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wspomaganie kierownicy

snorg

Brak wspomagania - raz jest, raz nie

Post autor: snorg » 3 sty 2018, o 14:57

Witajcie,
Otóż w mojej insigni coś jest nie tak, raz wspomaganie jest a drugi raz już jego nie ma. Jest to bardzo niebezpieczne. jadę sobie wszystko jest ok - wspomaganie jest, lekko przyspieszę i już wspomagania nie ma.

Dodam że podczas hamowania z prędkości też nagle wspomaganie wysiada

Płyn oczywiście jest zalany. nigdzie nic nie ucieka, a wspomaganie ma wtedy kiedy mu się zachcę

Co się mogło stać ?
Ostatnio zmieniony 9 sty 2018, o 00:35 przez snorg, łącznie zmieniany 2 razy.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: pawel_insignia » 8 sty 2018, o 22:15

Szukam powodu gorszej pracy układu wspomagania. Sytuacja mniej więcej taka jak na filmie.

https://m.youtube.com/watch?v=6xmjjOLroRU

Podczas kręcenia kiera słychać delikatne buczenie. Głównie na postoju lub na wolnym wchodzeniu w zakręt. Bez znaczenia czy przy cofaniu czy jeździe do przodu. Z początku myślałem że to może łożyska kolumny Mcpersona, ale potem skojarzylem, że problem pojawił się po wymianie paska wielorowkowego, więc obstawiam coś z pompą wspomagania. Jesteście w stanie podpowiedziec co to może być? Czy pasek nieodpowiednio naciągnięty czy jak?
Płyn jest, wycieków brak.

Scroll24
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2018, o 13:20
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Birmingham
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Scroll24 » 1 gru 2018, o 04:19

U mnie taki sam problem po wymianie paska pompy wspomagania identyczne objawy przy skręcaniu na postoju lub wolnej jeździe i manewrowania kierownica słychać dziwny odgłos z kierownicy zero jakich kolejek wycieków. Ktoś rozwiązał taki problem proszę o pomoc bo mechanik rozkłada ręce

adim01

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: adim01 » 3 gru 2018, o 18:56

Witam Forumowiczów, dołączę się z pytaniem do powyższego. Insignia 2.0T 2010r., wspomaganie hydrauliczne. Zaczęło się od skrzypienia przy kołach w trakcie wykonywania skrętów kierownicą. Następnie metaliczny zgrzyt i przestało działać wspomaganie. Założona została używka pompy wspomagania, ale po paru kilometrach ponownie to samo, stwierdzono zablokowany zawór pompy. Sprowadziłem nową oryginalną pompę, zregenerowana została przekładnia - przejechane 200 km i ponownie wspomaganie przestawało działać (nie działa głównie przy niskich obrotach). Stwierdzono także zablokowany zawór w pompie. Wielka prośba czy ktoś ma pomysł gdzie jeszcze można szukać przyczyny, bo raczej wykluczam, żeby nowa pompa była wadliwa. Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Rooff_ » 3 gru 2018, o 20:27

A przy okazji naprawy został wymieniony płyn we wspomaganiu czy tylko dolewka?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Bartol » 3 gru 2018, o 20:34

Tej dolewki sporo musiało być po rozmontowaniu układu wspomagania ;)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Rooff_ » 3 gru 2018, o 21:05

Może ktoś wpadł na pomysł zalania starego płynu, bo "dobrze wyglądał"? ;)

adim01

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: adim01 » 3 gru 2018, o 21:18

Przy każdej zmianie pompy był wlewany nowy olej, nie za bardzo już jest wiem gdzie szukać przyczyny

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Rooff_ » 3 gru 2018, o 21:52

Jeszcze mi na myśl przychodzi, że układ został źle odpowietrzony i pompę szlag trafił. Ale to taka hipoteza niespecjalnie potwierdzona czymkolwiek ;)
A ten zawór to gdzie jest? Przy każdej z pomp był nowy?

adim01

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: adim01 » 3 gru 2018, o 22:33

Dzięki, raczej odpowietrzone było dobrze. Zawór to część pompy

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Rooff_ » 3 gru 2018, o 23:26

A nie miałeś gdzieś jakiegoś wycieku w układzie?

bksjb
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 5 cze 2016, o 01:26
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: bksjb » 7 gru 2018, o 23:49

Gdzie szukac pezyczyn tego, ze kierownica ciezko mi chodzi? Nie ma jakiejs ttagedii, ale nie jest lekko. W porownaniu do kolegi iśki, to u mnie chodzi ciezej. Fakt ze ja mam 20" kola a on 16", ale czy to ma az taki wplyw? Auto okolo 350tkm, pompa nie buczy, olej nie wiem kiedy byl wymieniany. Czy wymiana oleju moze pomoc?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: wassermann » 8 gru 2018, o 05:31

Ja bym z tego faktu tylko się cieszył.

U siebie zmieniłem z 245 letnich 20" na 235 zimowe 18" i kierownica chodzi wyraźnie lżej w każdym trybie (Sport, Tour). Bardzo chętnie osłabiłbym wspomaganie, bo jest dla mnie za silne.

Na balonowych 16" i oponach zapewne 215 u Twojego kolegi na pewno lata luźno w porównaniu do Twoich 245 na 20". Różnica będzie bardzo duża i tak ma być.

Poza tym (nie jestem pewien), ale czy Insia nie ma już wspomagania w pełni elektrycznego?

M.

bksjb
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 5 cze 2016, o 01:26
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: bksjb » 8 gru 2018, o 15:09

Ja ujezdzam to auto na taksowce a nie na wyscigach autostrafowych, wiec lekko krecąca sie kiera jest dla mnie wazna. Najdziwniejsze jest to, ze przesiadlem sie na Insignie z 10cio letniej bmki 7 i mialem wrazenie, ze kiera w Insigni kreci sie o niebo lepiej. Teraz ujezdzam tez nowego sprintera i to jest zalamka, jak sie przesiadam ze sprintera do Insigni...

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: inmar » 8 gru 2018, o 16:43

Ja ma porównanie między Insigną a Laguną i w lagunie chodzi lepiej przynajmniej trzy razy.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: wassermann » 8 gru 2018, o 16:52

Co to znaczy "lepiej" i w jakich warunkach? Dla mnie w poprzedniej Insignii (2015, zawieszenie FlexRide + Hiper Strut, opony letnie 245) było abslotunie idealne - tzn. na postoju odpowiednio silne, a przy wysokiej prędkości i trybie Sport - odpowiednio słabe, zapewniające eliminację drgnięcia ręki. Moja żona z łapkami chudymi jak zapałki, podziela ten pogląd. W nowej Insignii wspomaganie jest - także dla niej - za silne, i to na kołach 20". Dlatego każdy ma inne znaczenie "lepiej". Na pewno nie jest tak, że "silne = dobre". Pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem 10 lat temu do Octavii II ze wspomaganiem degresywnym (im szybciej - tym słabsze), byłem bardzo zadowolony jego działaniem przy wyższej prędkości (tak od ok. 120 km/h), kiedy kierownicę "murowało". A jednocześnie przy parkowaniu kręciło się bez wysiłku. Świetnie dobrana progresja, a raczej właśnie "degresja".

Poza tym zwracam uwagę, na własnym przykładzie, że odczucie siły wspomagania BARDZO zależy od szerokości i rodzaju opon. Jeśli autor wątku porównuje 245/35 R20 z 215/60 R16, to różnica jest zapewne ogromna.

Przy okazji zasadne jest pytanie o możliwość przeprogramowania siły wspomagania. Czy ktoś przerabiał taką możliwość? Jestem niemal pewny, że jest to wykonalne, a utwierdził mnie w tym taki oto wątek:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=55078

M.

dzamej
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: dzamej » 20 maja 2019, o 14:46

Czy ktoś wie od którego rocznika było montowane elektryczne wspomaganie?

Po dekoderze vin idzie to sprawdzić?


Widnieje kilka wersji:

NV7: Wspomaganie układu kierowniczego ze zmiennym stosunkiem wspomagania

NJ1: Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania, elektrohydrauliczne,

N40: Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania


Czy NJ1 to właśnie elektryczne wspomaganie?

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Zbyszek01 » 20 maja 2019, o 17:48

Tak jest u mnie, elektryczne.
Zrzut ekranu 2019-05-20 o 18.47.31.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: wassermann » 20 maja 2019, o 18:16

W ASO mówili mi, że moja poprzednia Insignia (polift) miała elektryczno-hydrauliczne wspomaganie, a dopiero nowa Insignia (obecny model) ma elektryczne. Na pewno miałem zmienną siłę wspomagania. Ale co dokładnie tam siedziało? Sam nie wiem.

Wg VIN miałem jeszcze inny kod - NJ2 - elektryczne wspomaganie z napędem pasowym
RM 2016.

Tylko czy to "elektryczne" nie oznacza mimo wszystko elektro-hydraulicznego?

Czysto elektryczne mam w obecnej Insignii B - i jest wyczuwalna zmiana na gorsze w porównaniu do Insignii A FL (kierownica przy dużej prędkości jest czuła na mikro ruchy i "miękka" wokół punktu centralnego).

M.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2019, o 18:17 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Rooff_ » 20 maja 2019, o 18:16

Ja mam tak:
NJ0 UKŁAD KIEROWNICZY - ZE WSPOMAGANIEM, PRZEŁOŻENIE STAŁE, ELEKTRYCZNY OGRANICZONA RUCHOMOŚĆ ZĘBATKI
lub z innego dekodera:
NJ0 = WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO O NIEZMIENNYM STOSUNKU WSPOMAGANIA, ELEKTRYCZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”