--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pompa wspomagania - brak płynu
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
Panowie posiadam używany przewód do wspomagania ten drUgi gratis jak by ktoś potrzebował do insi kupiłem używany lecz mi późno przyszedł, a potrzebowałem na już więc w serwisie nowy zakup jc to priv pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2014, o 14:47 przez michalbierun, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Użyj czasem słownika
Powód: Użyj czasem słownika
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
Koledzy pomocy
również mi padł ten wąż. Niestety, byłem w trasie....uzupełniałem w drodze do warsztatu.
Wczoraj zakuli nowy wąż, uzupełnili płyn i.....przez chwilę działało natomiast wspomaganie co jakiś czas przestaje działać na moment. Pytanie, padła pompa ?
również mi padł ten wąż. Niestety, byłem w trasie....uzupełniałem w drodze do warsztatu.
Wczoraj zakuli nowy wąż, uzupełnili płyn i.....przez chwilę działało natomiast wspomaganie co jakiś czas przestaje działać na moment. Pytanie, padła pompa ?
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
kumpel twierdzi, że dobrze odpowietrzył.
Wygląda to tak - na postoju jest ok. Natomiast auto jedzie kawałek prosto i czasem przy próbie skrętu, wspomaganie przestaje normalnie działać....
Wygląda to tak - na postoju jest ok. Natomiast auto jedzie kawałek prosto i czasem przy próbie skrętu, wspomaganie przestaje normalnie działać....
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
odpowietrzenie to nic innego jak skręcenie do oporu w prawo i w lewo
jeżeli wspomaganie działa Ci prawidłowo na postoju to tym bardziej powinno działać w czasie jazdy.
Opisz dokładniej co się dzieje, bo możesz mieć problemy z servotronikiem
jeżeli wspomaganie działa Ci prawidłowo na postoju to tym bardziej powinno działać w czasie jazdy.
Opisz dokładniej co się dzieje, bo możesz mieć problemy z servotronikiem
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
a spróbuj na wysokich obrotach jechać i skręcać co się dzieje
-- 13 sie 2014, o 17:45 --
stawiam na pompę podobną sytuacje miałem
-- 13 sie 2014, o 17:45 --
stawiam na pompę podobną sytuacje miałem
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
Dopadło i mnie.
Wczoraj byłem w serwisie Opla na wymianie świecy (niestety mam te drogie po 450zł za szt). Dzisiaj rano w garażu pojawiła się plamka jakiejś cieczy. Skręcaniu kołami towarzyszy skrzypiący dźwięk. Po zajrzeniu do zbiorniczka już było jasne, że to płyn od wspomagania wyciekł. Po lewej stronie silnika (przy pasku) wszystko ochlapane a na dole na plastykowej osłonie widać kałużkę płynu. Po włączeniu auta i skręcaniu kołami widać wyraźnie jak tryska olej z tej właśnie części przewodu gdzie jest spięty spinka plastykową.
Mam pytanie, czy w warunkach domowego warsztatu sam odkręcę ten przewód ? Czy są potrzebne specjalne klucze? Czytałem że dojście do odkręcenia jest bardzo kiepskie... Skoro te przewody są tak wadliwe to wolałbym je naprawić własnym sposobem niż wymieniać na nowe, które znów ulegną awarii. Poza tym wolałbym podłożyć jak kolega wcześniej pisał jakąś gumę, a w serwisie Opla na pewno mi tego nie zrobią. Tam nawet nie dadzą popatrzeć na naprawę, a co dopiero żeby "pouczać" ich jak się naprawia
Czy po odkręceniu przewodu po obu stronach wychodzi on normalnie, czy trzeba odkręcić coś jeszcze żeby wyszedł ? Widzę, że jest nieźle pokręcony i chyba ciężko będzie go wyciągnąć a potem włożyć.
Wczoraj byłem w serwisie Opla na wymianie świecy (niestety mam te drogie po 450zł za szt). Dzisiaj rano w garażu pojawiła się plamka jakiejś cieczy. Skręcaniu kołami towarzyszy skrzypiący dźwięk. Po zajrzeniu do zbiorniczka już było jasne, że to płyn od wspomagania wyciekł. Po lewej stronie silnika (przy pasku) wszystko ochlapane a na dole na plastykowej osłonie widać kałużkę płynu. Po włączeniu auta i skręcaniu kołami widać wyraźnie jak tryska olej z tej właśnie części przewodu gdzie jest spięty spinka plastykową.
Mam pytanie, czy w warunkach domowego warsztatu sam odkręcę ten przewód ? Czy są potrzebne specjalne klucze? Czytałem że dojście do odkręcenia jest bardzo kiepskie... Skoro te przewody są tak wadliwe to wolałbym je naprawić własnym sposobem niż wymieniać na nowe, które znów ulegną awarii. Poza tym wolałbym podłożyć jak kolega wcześniej pisał jakąś gumę, a w serwisie Opla na pewno mi tego nie zrobią. Tam nawet nie dadzą popatrzeć na naprawę, a co dopiero żeby "pouczać" ich jak się naprawia
Czy po odkręceniu przewodu po obu stronach wychodzi on normalnie, czy trzeba odkręcić coś jeszcze żeby wyszedł ? Widzę, że jest nieźle pokręcony i chyba ciężko będzie go wyciągnąć a potem włożyć.
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
odkupię przewód wspomagania może być uszkodzony, 2.0 160KM CDTI
jeżeli ktoś posiada z demontażu proszę dać znać 503185519
Przepraszam że tu dodałem pytanie o sprzedaż ale nie zauważyłem postu KUPNO
jeżeli ktoś posiada z demontażu proszę dać znać 503185519
Przepraszam że tu dodałem pytanie o sprzedaż ale nie zauważyłem postu KUPNO
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
Jestem po wymianie. Kilka uwag:
1. Przewód nie jest częściowo aluminiowy tylko stalowy.
2. Wspomniane wcześniej przez Piotra uszczelki uszczelka 2x - kod 0950989 nie występują w tym przewodzie. Z tego co mi powiedziano w serwisie to są to jakieś gumowe stożki które nie występują przy wymianie tego przewodu.
3. Uszczelki jakie u mnie były to 2 szt miedzianych uszczelek przy pompie.
4. Koszt naprawy wyniosł mnie 49,99zł za Dexron VI - 1 L + 30zł za spawanie no i plus robocizna (własna około 3h łącznie) Razem 79.99zł plus robocizna. Koszt mały, ale ile to pochodzi i czy dłużej jak nowy przewód...? To się okaże.
5. Wyciągnięcie tego przewodu okazało się dla mnie trudniejsze jak jego odkręcenie. Ostatecznie najpierw przesunąłem go maxymalnie do przodu, przekręciłem i dopiero wyciągnąłem go do tyłu.
Następnym razem myślę, że zrobiłbym to o połowę krócej
1. Przewód nie jest częściowo aluminiowy tylko stalowy.
2. Wspomniane wcześniej przez Piotra uszczelki uszczelka 2x - kod 0950989 nie występują w tym przewodzie. Z tego co mi powiedziano w serwisie to są to jakieś gumowe stożki które nie występują przy wymianie tego przewodu.
3. Uszczelki jakie u mnie były to 2 szt miedzianych uszczelek przy pompie.
4. Koszt naprawy wyniosł mnie 49,99zł za Dexron VI - 1 L + 30zł za spawanie no i plus robocizna (własna około 3h łącznie) Razem 79.99zł plus robocizna. Koszt mały, ale ile to pochodzi i czy dłużej jak nowy przewód...? To się okaże.
5. Wyciągnięcie tego przewodu okazało się dla mnie trudniejsze jak jego odkręcenie. Ostatecznie najpierw przesunąłem go maxymalnie do przodu, przekręciłem i dopiero wyciągnąłem go do tyłu.
Następnym razem myślę, że zrobiłbym to o połowę krócej
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
Witam zauważyłem że mam bardzo mało płynu w zbiorniczku do wspomagania zanim przejrzę układ to na szybkiego chcę dolać płynu jaki posiadam czy płyn Mobil ATF 220 czerwony lub mam też płyn Prestone power street fluid ale on jest biały który bedzie się nadawał zanim sprawdze układ naprawie i wymienie cały płyn w układzie na oryginał proszę o odp?
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
Dziś po odpaleniu auta przy skręcaniu kierownicą na postoju zaczęło głośno chodzić wspomaganie, przy skręceniu na maxa dźwięk jak przy borowaniu zęba. W zbiorniczku z płynem prawie widać dno jak na zdjęciu z początku tematu. Czy te dźwięki oznaczają uszkodzenie pompy czy tylko jej obciążenie brakiem płynu? Wystarczy że doleje nowy czy będzie to jego marnowanie. Dodam że nigdzie nie widzę wycieku.
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
własnie wymieniałem wąż od wspomagania wraz z mechanikiem zalałem nowy płyn. Uruchomić silnik i kręcić kierownicą w prawo i lewo dolać płynu i kilka razy powtórzyć, sprawdzić na miarce ilość płynu.
Braki się tylko uzupełnia - trzeba wiedzieć jakim płynem był układ zalany dolać takiego samego.( jeżeli układ jest szczelny to nie powinno ubywać oleju, jak ubywa to szukać nieszczelności)
Jeżeli chcemy wymienić płyn to należy odkręcić przy maglownicy mocowanie węża płyn zleci sam, dokręcić przewody i zalewać nowym.
Ja zalałem hipol atf II d - CZERWONY wspomaganie działa bez zarzutu
Braki się tylko uzupełnia - trzeba wiedzieć jakim płynem był układ zalany dolać takiego samego.( jeżeli układ jest szczelny to nie powinno ubywać oleju, jak ubywa to szukać nieszczelności)
Jeżeli chcemy wymienić płyn to należy odkręcić przy maglownicy mocowanie węża płyn zleci sam, dokręcić przewody i zalewać nowym.
Ja zalałem hipol atf II d - CZERWONY wspomaganie działa bez zarzutu
Re: Pompa wspomagania - brak płynu
płyn kupiony, dolany, kierownica kręcona lewo prawo i brak jakiejkolwiek poprawy, nadal buczy przy kreceniu na postoju. Co radzicie? Wizyta w ASO?