--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
No właśnie, nie ukrywam że to drogo! Ale za to rezultat gwarantowany. A jak jest do kitu, to trzeba jeździć po raz drugi, zapłacić po raz drugi, marnować czas. A nic bardziej nie wkurza jak źle wyważone koła
Takie ceny w CNF w Gdańsku. Ale - czytajcie uważnie - z testem drogowym i optymalizacją na maszynie Hunter.
A optymalizacja zawsze oznacza obracanie opony względem felgi, tak więc jeśli jest cały komplet kół, to i tak kończy się robotą jak przy przekładce opon, bo trzeba spuścić powietrze, obrócić oponę na feldze i popróbować kilku ustawień, co jest czasochłonne.
Z tego co pamiętam, sam test nie wychodzi jakoś specjalnie drogo, ale kasują za konieczność optymalizacji. U mnie było tak, że na fakturze był test drogowy x4 i optymalizacja x2, bo w 2 przypadkach okazała się konieczna. I od ilości optymalizacji zależy faktura. Może być i 150 i 350 zł, u mnie przy 50% trefnych początkowych ustawień wyszło ok. 250 zł.
A co do dokręcenia kół:
Korzystam z porad bardzo doświadczonego mistrza ASO Opla. W Insigniach częste są, niewytłumaczalne wręcz, przypadki luzowania się nakrętek. Serwis dokłada szczególnej staranności, śruby dokręcane są właściwym dla Insignii momentem 150 Nm (UWAGA - tego nie wiedzą zwykli wulkanizatorzy i kręcą na zwyczajowe 120 Nm! - jak ich pytam, to zawsze zdziwienie), a mimo to zdarzają się w ASO poluzowania. Mi się nigdy nie trafiło. Podobno idzie wyczuć jak już 1 śruba poluzuje się o pół obrotu, w zakrętach pojawia się hałas, ale to uważny kierowca musi wyłapać. Absolutnie zalecane jest sprawdzenie śrub po przejechaniu tych 100 km. Ja biorę do ręki krzyżak i sprawdzam czy siedzą z oporem (nie, że dokręcam na siłę, tylko jeśli jest silny opór to uznaję, że siedzi na miejscu). Przy okazji nabieram spokoju wewnętrznego, że nikt w pośpiechu nie zapomniał w ogóle dokręcić którejś ze śrub.
M.
Takie ceny w CNF w Gdańsku. Ale - czytajcie uważnie - z testem drogowym i optymalizacją na maszynie Hunter.
A optymalizacja zawsze oznacza obracanie opony względem felgi, tak więc jeśli jest cały komplet kół, to i tak kończy się robotą jak przy przekładce opon, bo trzeba spuścić powietrze, obrócić oponę na feldze i popróbować kilku ustawień, co jest czasochłonne.
Z tego co pamiętam, sam test nie wychodzi jakoś specjalnie drogo, ale kasują za konieczność optymalizacji. U mnie było tak, że na fakturze był test drogowy x4 i optymalizacja x2, bo w 2 przypadkach okazała się konieczna. I od ilości optymalizacji zależy faktura. Może być i 150 i 350 zł, u mnie przy 50% trefnych początkowych ustawień wyszło ok. 250 zł.
A co do dokręcenia kół:
Korzystam z porad bardzo doświadczonego mistrza ASO Opla. W Insigniach częste są, niewytłumaczalne wręcz, przypadki luzowania się nakrętek. Serwis dokłada szczególnej staranności, śruby dokręcane są właściwym dla Insignii momentem 150 Nm (UWAGA - tego nie wiedzą zwykli wulkanizatorzy i kręcą na zwyczajowe 120 Nm! - jak ich pytam, to zawsze zdziwienie), a mimo to zdarzają się w ASO poluzowania. Mi się nigdy nie trafiło. Podobno idzie wyczuć jak już 1 śruba poluzuje się o pół obrotu, w zakrętach pojawia się hałas, ale to uważny kierowca musi wyłapać. Absolutnie zalecane jest sprawdzenie śrub po przejechaniu tych 100 km. Ja biorę do ręki krzyżak i sprawdzam czy siedzą z oporem (nie, że dokręcam na siłę, tylko jeśli jest silny opór to uznaję, że siedzi na miejscu). Przy okazji nabieram spokoju wewnętrznego, że nikt w pośpiechu nie zapomniał w ogóle dokręcić którejś ze śrub.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Co prawda to prawda, ja dokręcenie sprawdzam teraz co jakiś czas. Trzy lata temu o mało co nie zgubiłem koła na autostradzie, bo w wulkanizacji dokręcili mi w VC koła letnie krótszymi śrubami od stalowych zimówek (tam były śruby, a nie nakrętki)
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Ja nie sprawdzam majstrów pod tym względem, ale miałam raz stresującą sytuację bo zauważyłam już na mojej posesji, trzy dni po zmianie kół, że mi brakuje śruby. Ona się urwała w połowie... tzn szpilki część siedziała, reszta znikła gdzieś zapewne w trasie. Nie było to na szczęście koło napędowe, bo podobno jest to niebezpieczne, ale teraz czasem w trasie zatrzymując się obchodzę auto i liczę śruby
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 maja 2018, o 15:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Zmiana lekko krzywej felgi z tyłu na przód może zmienić odczucie wibracji? Bo nie są to duże wibracje lecz jestem pedantyczny pod tym względem i mnie to denerwuje.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
U mnie nie pomogło, też zmieniano mi koła z tyłu na przód. Jak były dobrze wyważone to nic im nie dolegało, a jak źle to trzęsło masakrycznie. Może warto podjechać i kazać sobie powtórnie wyważyć, lub zmienić zakład który to robi, bo na innej maszynie, pracującej z lepszą dokładnością, może być już dobrze.
A jeśli wiesz, że felga jest lekko krzywa, to nie lepiej dać ją do prostowania? to nie jest droga usługa przecież.
A jeśli wiesz, że felga jest lekko krzywa, to nie lepiej dać ją do prostowania? to nie jest droga usługa przecież.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 maja 2018, o 15:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Dałem to mi powiedział że jest tak minimalnie że nawet tego maszyna nie wyprości.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Tak samo miałam, dlatego zamiana kół była zbędna, kluczowe było dobre wyważenie a teraz po prostu kupię też nowe opony, bo ja miałam takie historie na zimowych, pisałam w temacie o zimowych oponach.. Poszukaj w podobnych tematach jeszcze, bo chłopaki tu pisali też o tulejach.
Radio 357 :)
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 967
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Większość oponiarzy ma wyważarki poustawiane na tolerancję 5g. W większości przypadków to wystarcza ale czasem trzeba dokładniej. Też miałem drganie kierownicy przy prędkości 120-140 po zmianie opon na letnie. Zamiana tył/przód nic nie dała. Powtórne wyważenie pomogło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 cze 2019, o 07:36
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Ostrów Wielkopolski
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Tez mam ten problem i przy chamowaniu tez jest derganie. Gdzie szukać??
Ostatnio zmieniony 18 cze 2019, o 00:20 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
To nie znaczy, że nie ma bicia. Trzeba pomierzyć.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 cze 2019, o 07:36
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Ostrów Wielkopolski
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
A idzie to zniwelować czy czeka mnie wymiana i czy też jest powodem drgań powyżej 120 ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 13:34
- Auto: Insignia ST 163 KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Sam zmieniałeś tarcze i klocki ? Zacznij od sprawdzenia bicia na tarczy czy mieści się w granicach normy. Jeśli tarcze są zwichrowane to masz 2 opcje wymiana tarcz(jakie masz teraz?) lub przetoczenie ich.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Trzecia opcja to obracanie tarczy o jedną szpilkę i wykonywanie za każdym razem pomiaru. Być może w jednej z pozycji coś się zmieni jeśli piasta ma również odchyłki.
- opc
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 14 maja 2013, o 17:47
- Auto: insignia GSI
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Puławy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Przerabiałem to w mojej insigni 2009. Wymienilem : opony, tarcze , tuleje , kilka razy wyważałem koła i nic, dalej biło między 120 a 140 km/h. Miałem już jechać na wyważanie dynamiczne na samochodzie ale kolega namówił mnie na wyważanie na normalnej ale porządnej wyważarce z tego co pamiętam to chyba marki Hofman. Po wyważeniu jak ręką odjął. Teraz aż przyjemnie się jedzie. Koła w rozmiarze 245/40 R19
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Ja póki co zrobiłem wyważanie testem drogowym bo odczuwam drgania od 120km/h a na dodatek ściąga lekko na lewo.
Niestety nadal kiera drży. Jestem już umówiony na wymianę tylnych tulei wahaczy przednich bo na przeglądzie wyszło że prawa guma już jest popękana i zalecił diagnosta wymianę. A następnie geometria 3D. Liczę, że po tych zabiegach drgania i ściąganie miną.
Niestety nadal kiera drży. Jestem już umówiony na wymianę tylnych tulei wahaczy przednich bo na przeglądzie wyszło że prawa guma już jest popękana i zalecił diagnosta wymianę. A następnie geometria 3D. Liczę, że po tych zabiegach drgania i ściąganie miną.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 967
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Już dawno pisałem, że większość problemów z tym biciem, o którym rozwodzimy się w kilku tematach wynika ze złego wyważenia kół. Zmieniacze kół mają po prostu ustawioną zbyt dużą tolerancję na wyważarkach bo tak jest im łatwiej. Maszyna pokaże 0-0 jak masz 10g niedoważenia. W statystycznym samochodzie tego się nie czuje, a w insigni powoduje już niestety drgania najbardziej odczuwalne przy prędkościach 110-150. Przed wyważeniem poproście o zmianę zakresu tolerancji wyważarki. Przerabiałem to już 2 razy i pomogło. Nie dotyczy to bicia przy hamowaniu - tu winne są zazwyczaj tarcze.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Zrobiła się moda na wyważarki Hunter i klienci lecą jak głupi
Dodatkowo doliczą dwie optymalizacje i 200 zł trzeba na stół położyć.
Jeśli ktoś nie potrafi posługiwać się normalną wyważarką i ustawić większej dokładności to mu Hunter nie pomoże
Dobry fachowiec to podstawa, a takich ze świecą szukać.
Dodatkowo doliczą dwie optymalizacje i 200 zł trzeba na stół położyć.
Jeśli ktoś nie potrafi posługiwać się normalną wyważarką i ustawić większej dokładności to mu Hunter nie pomoże
Dobry fachowiec to podstawa, a takich ze świecą szukać.
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Fachowiec, jak fachowiec, ale taką wyważarkę trzeba też co jakiś czas kalibrować. Mi między dwoma warsztatami wyszło nawet 50g różnicy na kole, jak miałem problem z wyważeniem w VC. Oba warsztaty specjalizowały się w wulkanizacji i na obu po wyważeniu pokazywało 00, tylko pierwszy musiał nie mieć kalibracji zrobionej, tak jak producent nakazał.