--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...

Post autor: wassermann » 16 maja 2018, o 09:24

No właśnie, nie ukrywam że to drogo! Ale za to rezultat gwarantowany. A jak jest do kitu, to trzeba jeździć po raz drugi, zapłacić po raz drugi, marnować czas. A nic bardziej nie wkurza jak źle wyważone koła :(

Takie ceny w CNF w Gdańsku. Ale - czytajcie uważnie - z testem drogowym i optymalizacją na maszynie Hunter.
A optymalizacja zawsze oznacza obracanie opony względem felgi, tak więc jeśli jest cały komplet kół, to i tak kończy się robotą jak przy przekładce opon, bo trzeba spuścić powietrze, obrócić oponę na feldze i popróbować kilku ustawień, co jest czasochłonne.

Z tego co pamiętam, sam test nie wychodzi jakoś specjalnie drogo, ale kasują za konieczność optymalizacji. U mnie było tak, że na fakturze był test drogowy x4 i optymalizacja x2, bo w 2 przypadkach okazała się konieczna. I od ilości optymalizacji zależy faktura. Może być i 150 i 350 zł, u mnie przy 50% trefnych początkowych ustawień wyszło ok. 250 zł.

A co do dokręcenia kół:
Korzystam z porad bardzo doświadczonego mistrza ASO Opla. W Insigniach częste są, niewytłumaczalne wręcz, przypadki luzowania się nakrętek. Serwis dokłada szczególnej staranności, śruby dokręcane są właściwym dla Insignii momentem 150 Nm (UWAGA - tego nie wiedzą zwykli wulkanizatorzy i kręcą na zwyczajowe 120 Nm! - jak ich pytam, to zawsze zdziwienie), a mimo to zdarzają się w ASO poluzowania. Mi się nigdy nie trafiło. Podobno idzie wyczuć jak już 1 śruba poluzuje się o pół obrotu, w zakrętach pojawia się hałas, ale to uważny kierowca musi wyłapać. Absolutnie zalecane jest sprawdzenie śrub po przejechaniu tych 100 km. Ja biorę do ręki krzyżak i sprawdzam czy siedzą z oporem (nie, że dokręcam na siłę, tylko jeśli jest silny opór to uznaję, że siedzi na miejscu). Przy okazji nabieram spokoju wewnętrznego, że nikt w pośpiechu nie zapomniał w ogóle dokręcić którejś ze śrub.

M.

eMGie
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
Auto: Insignia ST manual
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...

Post autor: eMGie » 16 maja 2018, o 11:20

Co prawda to prawda, ja dokręcenie sprawdzam teraz co jakiś czas. Trzy lata temu o mało co nie zgubiłem koła na autostradzie, bo w wulkanizacji dokręcili mi w VC koła letnie krótszymi śrubami od stalowych zimówek (tam były śruby, a nie nakrętki)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: dokia » 28 maja 2018, o 10:37

Ja nie sprawdzam majstrów pod tym względem, ale miałam raz stresującą sytuację bo zauważyłam już na mojej posesji, trzy dni po zmianie kół, że mi brakuje śruby. Ona się urwała w połowie... tzn szpilki część siedziała, reszta znikła gdzieś zapewne w trasie. Nie było to na szczęście koło napędowe, bo podobno jest to niebezpieczne, ale teraz czasem w trasie zatrzymując się obchodzę auto i liczę śruby :P
Radio 357 :)

Pawelkania007
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 maja 2018, o 15:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Pawelkania007 » 28 maja 2018, o 14:27

Zmiana lekko krzywej felgi z tyłu na przód może zmienić odczucie wibracji? Bo nie są to duże wibracje lecz jestem pedantyczny pod tym względem i mnie to denerwuje.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: dokia » 28 maja 2018, o 17:23

U mnie nie pomogło, też zmieniano mi koła z tyłu na przód. Jak były dobrze wyważone to nic im nie dolegało, a jak źle to trzęsło masakrycznie. Może warto podjechać i kazać sobie powtórnie wyważyć, lub zmienić zakład który to robi, bo na innej maszynie, pracującej z lepszą dokładnością, może być już dobrze.
A jeśli wiesz, że felga jest lekko krzywa, to nie lepiej dać ją do prostowania? to nie jest droga usługa przecież.
Radio 357 :)

Pawelkania007
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 18 maja 2018, o 15:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Pawelkania007 » 28 maja 2018, o 23:33

Dałem to mi powiedział że jest tak minimalnie że nawet tego maszyna nie wyprości.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: dokia » 29 maja 2018, o 04:37

Tak samo miałam, dlatego zamiana kół była zbędna, kluczowe było dobre wyważenie a teraz po prostu kupię też nowe opony, bo ja miałam takie historie na zimowych, pisałam w temacie o zimowych oponach.. Poszukaj w podobnych tematach jeszcze, bo chłopaki tu pisali też o tulejach.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 967
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: zubek » 3 cze 2018, o 18:31

Większość oponiarzy ma wyważarki poustawiane na tolerancję 5g. W większości przypadków to wystarcza ale czasem trzeba dokładniej. Też miałem drganie kierownicy przy prędkości 120-140 po zmianie opon na letnie. Zamiana tył/przód nic nie dała. Powtórne wyważenie pomogło.

Koti
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 17 cze 2019, o 07:36
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Ostrów Wielkopolski
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Koti » 17 cze 2019, o 22:08

Tez mam ten problem i przy chamowaniu tez jest derganie. Gdzie szukać??
Ostatnio zmieniony 18 cze 2019, o 00:20 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: mnieteczek » 17 cze 2019, o 22:16

W tarczach.

Wysłane z Galaxy S9


Koti
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 17 cze 2019, o 07:36
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Ostrów Wielkopolski
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Koti » 18 cze 2019, o 08:46

Tarcze są nowe

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: P405 » 18 cze 2019, o 10:18

To nie znaczy, że nie ma bicia. Trzeba pomierzyć.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Koti
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 17 cze 2019, o 07:36
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Ostrów Wielkopolski
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Koti » 18 cze 2019, o 13:21

A idzie to zniwelować czy czeka mnie wymiana i czy też jest powodem drgań powyżej 120 ?

mroczo
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 13:34
Auto: Insignia ST 163 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: mroczo » 18 cze 2019, o 17:29

Sam zmieniałeś tarcze i klocki ? Zacznij od sprawdzenia bicia na tarczy czy mieści się w granicach normy. Jeśli tarcze są zwichrowane to masz 2 opcje wymiana tarcz(jakie masz teraz?) lub przetoczenie ich.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Bartol » 18 cze 2019, o 19:29

Trzecia opcja to obracanie tarczy o jedną szpilkę i wykonywanie za każdym razem pomiaru. Być może w jednej z pozycji coś się zmieni jeśli piasta ma również odchyłki.

Awatar użytkownika
opc
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 14 maja 2013, o 17:47
Auto: insignia GSI
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Puławy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: opc » 23 sie 2019, o 11:36

Przerabiałem to w mojej insigni 2009. Wymienilem : opony, tarcze , tuleje , kilka razy wyważałem koła i nic, dalej biło między 120 a 140 km/h. Miałem już jechać na wyważanie dynamiczne na samochodzie ale kolega namówił mnie na wyważanie na normalnej ale porządnej wyważarce z tego co pamiętam to chyba marki Hofman. Po wyważeniu jak ręką odjął. Teraz aż przyjemnie się jedzie. Koła w rozmiarze 245/40 R19

Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: pondek91 » 23 sie 2019, o 12:13

Ja póki co zrobiłem wyważanie testem drogowym bo odczuwam drgania od 120km/h a na dodatek ściąga lekko na lewo.
Niestety nadal kiera drży. Jestem już umówiony na wymianę tylnych tulei wahaczy przednich bo na przeglądzie wyszło że prawa guma już jest popękana i zalecił diagnosta wymianę. A następnie geometria 3D. Liczę, że po tych zabiegach drgania i ściąganie miną.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 967
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: zubek » 23 sie 2019, o 14:39

opc pisze:
23 sie 2019, o 11:36
kolega namówił mnie na wyważanie na normalnej ale porządnej wyważarce
Już dawno pisałem, że większość problemów z tym biciem, o którym rozwodzimy się w kilku tematach wynika ze złego wyważenia kół. Zmieniacze kół mają po prostu ustawioną zbyt dużą tolerancję na wyważarkach bo tak jest im łatwiej. Maszyna pokaże 0-0 jak masz 10g niedoważenia. W statystycznym samochodzie tego się nie czuje, a w insigni powoduje już niestety drgania najbardziej odczuwalne przy prędkościach 110-150. Przed wyważeniem poproście o zmianę zakresu tolerancji wyważarki. Przerabiałem to już 2 razy i pomogło. Nie dotyczy to bicia przy hamowaniu - tu winne są zazwyczaj tarcze.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Bartol » 23 sie 2019, o 18:27

Zrobiła się moda na wyważarki Hunter i klienci lecą jak głupi ;)
Dodatkowo doliczą dwie optymalizacje i 200 zł trzeba na stół położyć.
Jeśli ktoś nie potrafi posługiwać się normalną wyważarką i ustawić większej dokładności to mu Hunter nie pomoże ;)
Dobry fachowiec to podstawa, a takich ze świecą szukać.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: xul » 23 sie 2019, o 19:53

Fachowiec, jak fachowiec, ale taką wyważarkę trzeba też co jakiś czas kalibrować. Mi między dwoma warsztatami wyszło nawet 50g różnicy na kole, jak miałem problem z wyważeniem w VC. Oba warsztaty specjalizowały się w wulkanizacji i na obu po wyważeniu pokazywało 00, tylko pierwszy musiał nie mieć kalibracji zrobionej, tak jak producent nakazał.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”