--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje na kierownicy
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 mar 2021, o 06:02
- Auto: Insignia A 2.0 Turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wołczyn
Re: Wibracje na kierownicy
Panowie , pytanie walczę z wibracjami na kierownicy przy przyśpieszaniu . Czy uważacie że przy wymianie pół osi prawej , wymieniać też wałek ? Niestety nie ma na chwilę obecną oryginalnego dostępnego , jest zamiennik , ale zastanawia mnie czy to ma sens ? Ma już wymienioną prawą pół oś (była rzeczywiście walnięta ) poprawa jest , ale to ciągle nie tak jak powinno być . Teraz wymienię lewą , tylko mam zagwozdkę z tym wałkiem . Może ktoś ma jakieś doświadczenie i może mi pomóc w tym temacie .
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Może nie tyle sam wałek ile podpora półosi i łożysko. U mnie w historii serwisowej jest zapis że była wymieniana. Czy są jakieś zamienniki nie wiem. Trzeba popytać w hurtowniach.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Szybkie pytanie. Pół roku temu wymieniałem tylnie tuleje przedniego wahacza, bo miałem bicie przy hamowaniu. Objaw ustąpił w stopniu znacznym, potem po wymianie tarczy całkowicie znikło bicie. Na poprzednim komplecie felg miałem takie mikro drgania od 100km/h i w górę ale podejrzewam, że winne były temu opony bo guma była trochę "sparciana" (jakby poprzedni właściciel pojeździł zbyt długo na zbyt niskim ciśnieniu). W międzyczasie przegląd no i diagnosta przyczepił się do tych tulei chociaż moim zdaniem trochę bezpodstawnie, bo raz że były niedawno wymieniane (lemforder), a dwa że w trakcie jazdy nie miałem żadnych objawów wskazujących na tuleje. Stwierdził, że lewa jest zużyta, a prawa ujdzie mimo że na szarpaku obie pracowały identycznie. Auto hamowało bez żadnego bicia prosto, przyspieszało prosto. Teraz mam inny komplet felg z nowymi oponami, ale dodatkowo i dystanse. Przy 110-115km/h dalej są takie mikrodrgania które po przekroczeniu tej prędkości znikają. Poniżej tej prędkości też nic nie ma. Dodam, że podobnie jak wcześniej hamuje bez bicia kierownicą prosto oraz przyspiesza na wprost. Na poprzedniej, uszkodzonej tulei ścięło mi zewnętrzny bieżnik opon przednich, tak potem przejechałem 10tys km i nic nie było. Czy taki objaw wskazuje na to, że mimo wszystko ta tuleja może być wybita?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3161
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Myślę, że sobie odpowiedziałeś, ja te tuleje co masz założone zaraz spakowałem i kupiłem oryginalne wzmacniane.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Akurat moim następnym krokiem będą już poliuretany, w razie wystąpienia problemów. Aczkolwiek no nic nie wskazuje na problemy z tą tuleją poza tym drganiem przy ściśle określonym przedziale prędkości. Lemfordery idą jako OEM do VAGa, może kupiłeś część podrobioną?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3161
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Miałem z ogólnopolskiej hurtowni, więc raczej oryginalne. Wymiana u mechanika ASO (kolega) i stwierdził, że nie ma sensu ich zakładać. Na oryginalnych wzmacnianych od paru lat święty spokój.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka