--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje na kierownicy
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
Re: Wibracje na kierownicy
u mnie zaczeło się wszystko po wymianie kompletu hamulców przód i tył, bynajmniej tak mniemam, po za kupie wracałem autem z warszawy za wrocław więc autostrady miałem całkiem sporo, ale zajarany zakupem nie pamietam czy wibracje były czy nie...poniżej zdjęcie jak obecnie wyglądają tarcze po 25k km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Mała aktualizacja, odwiedziłem kolejny warsztat. Mechanik po wejściu pod auto stwierdził luz na przegubie wewnętrznym. Jutro jestem umówiony na wymianę. Mam obiekcje czy to pomoże. Dziwne jest to że nie zawsze wibruje. Czasami wibracje czuć też na fotelach i praktycznie tylko przy wyższych prędkościach. Czy przy walniętym przegubie wewnętrznym wibracje powinny pojawiać się przy każdej prędkości tylko przy rozpędzaniu ? Przeczucie mam że kolejna kasa wyrzucona będzie w błoto
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Mam dokładnie takie same drgania jak u Ciebie, raz są raz nie, głównie czuć je przy wyższych prędkościach. Przed wymianą i teraz po wymianie obydwu półosi jest cały czas tak samo...
- rollyone
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
- Auto: Insignia se cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Glasgow Szkocja
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Niekoniecznie w błoto.... Właśnie jestem po wymianie przegubu zewnętrznego i drgania całkowicie ustały.Giant pisze:Mała aktualizacja, odwiedziłem kolejny warsztat. Mechanik po wejściu pod auto stwierdził luz na przegubie wewnętrznym. Jutro jestem umówiony na wymianę. Mam obiekcje czy to pomoże. Dziwne jest to że nie zawsze wibruje. Czasami wibracje czuć też na fotelach i praktycznie tylko przy wyższych prędkościach. Czy przy walniętym przegubie wewnętrznym wibracje powinny pojawiać się przy każdej prędkości tylko przy rozpędzaniu ? Przeczucie mam że kolejna kasa wyrzucona będzie w błoto
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Przeguby zewnętrzne są u mnie ok, pisałem o przegubie wewnętrznym. Kurcze ten samochód to jedna wielka zagadka. Jak widać co niektórzy w tym wątku pisali o wymianie prawie połowy auta a problem nadal występuje.
Acha bym zapomniał. Wczoraj zrobiłem jeszcze taką próbę. Jazda ze stałą prędkością ok 50-60 km/h i leciutkie trzymanie kierownicy od dołu. Następnie wykonałem powolne skręty w lewo i prawo. I czuć było na kierownicy delikatnie jakby bicie "wewnętrzne" w momencie zmiany kierunku jazdy.
Ostatnio zmieniony 6 paź 2019, o 22:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Kolejna aktualizacja: auto odebrane ale niezrobione. Diagnoza postawiona, na 100% winna cała półoś a nie tylko przegub wewnętrzny. Auto niezrobione dlatego że nie ma praktycznie zamienników na rynku (2.8 T 260km). Tzn zamienniki są ale podobno chinole. Znalazłem na allegro chyba właśnie takiego chinola, firma BRV, cena półosi 629zł. I teraz pytanie. Brać chinola, szukać używki, czy płacić grubą kasę za oryginał w ASO ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Używka to loteria - chyba, że z młodego auta i w dobrej cenie. Chińczyk - wiele osób wymieniało półosie na zamienniki i jeździ nie nsrzekając. Oryginał - nie znam ceny, ale domyślam się, że czterocyfrowa Moim zdaniem nie warto.
Poszukaj w internecie katalogu firmy spidan lub lobro. Może uda ci się w tym katalogu znaleźć odpowiednią półoś. A jeśli się nie uda to na priv podeślę Ci namiar na sklep gdzie ja kupowałem półoś (co prawda do CDTI), ale sklep specjalizuje się w przegubach i półosiach. Oczywiście zamienniki.
Poszukaj w internecie katalogu firmy spidan lub lobro. Może uda ci się w tym katalogu znaleźć odpowiednią półoś. A jeśli się nie uda to na priv podeślę Ci namiar na sklep gdzie ja kupowałem półoś (co prawda do CDTI), ale sklep specjalizuje się w przegubach i półosiach. Oczywiście zamienniki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Ok znalazłem Lobro np tutaj: https://autowanda.pl/czesc/polos-napedo ... 5213,1j0p7
tylko dziwne że nie ma podziału na prawą i lewą stronę ?
tylko dziwne że nie ma podziału na prawą i lewą stronę ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
W cdti prawa i lewa są takie same. Z prawej jest dodatkowo wałek pośredni z łożyskiem. Tak samo może być w benzynie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
Re: Wibracje na kierownicy
Panowie na tą chwile zmieniłem klocki, tarcze jeszcze pożyją, kupione najtańsze klocki na próbe i tak: stare były totalnie nieruchome, żeby je wyciągnąć musiałem użyć sporego śrubokręta, prowadnice (tuleje prowadzące) były w stanie bd+ chodziły lekko i miały sporo smaru, teraz po wymianie do 125km/h wibracje albo są minimalne albo zerowe już nie umiem stwierdzić kiedy są kiedy nie zobacze w poniedziałek na autostradzie jak to wygląda. EDIT: Klocki wymienione, 200km zrobione, póki tarcza zimna i użytkowana bardzo delikatnie to jest ok, ale wystarczy jedno hamowanie z prędkości 100kmh+ i bicie mamy do momentu wystudzenia bardzo długiego tarczy
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Półoś prawa wymieniona. Zrobiłem ok 40 km, wydaje mi się że jest ok. Kierownica praktycznie nie drga. Czuć co prawda każdą zmianę rodzaju nawierzchni pod kołami, ale to już chyba zasługa 19 calowych felg i wrażliwego układu kierowniczego Insignii. Także mam nadzieję że problem rozwiązany, co nie zmienia faktu że będę dalej monitorował sytuację
- Tetis
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 sie 2019, o 13:41
- Auto: Opel insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Luboń
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
U mnie drżenie ustało po wymianie jednej z felg, która jak się okazało miała solidne bicie. Przy okazji ustawienie zbieżności. Drżało w okolicach 120 km/h. Teraz jak ręką odjął.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Mi to wygląda na zwichrowane tarcze.
Zablokowane klocki w kontakcie z tarczą powodowały drżenie. Wyczyszczenie prowadnic pozwoliło nowym klockom pracować i układać się do tarczy, więc drgania ustały. Jeśli tarcze spuchną od temperatury to ponownie przy mocnym kontakcie z klockami przenoszą drgania z krzywej tarczy.
Wg mnie przed założeniem nowych klocków należało przetoczyć tarcze za 100 zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Coś jednak jeszcze pozostało z tych drgań. Zakres przesunął się na prędkości od 140km/h w górę (przed wymiana półosi od ok 120 km/h) ale nie jest jednak do końca dobrze. Drgania co prawda się zmniejszyły ale jednak jeszcze są. Kur..ka co jeszcze do wymiany ?
edit:
Miałem okazję dzisiaj jechać inną Insignią (jako pasażer) w której walnięta była półoś (przegub wewnętrzny). To jest całkowicie inny charakter wibracji. W tej z uszkodzonym przegubem drgania czuć było na całym samochodzie, tylko przy dodawaniu gazu i o "wolniejszej" częstotliwości drgań. U mnie wibracje czuć praktycznie tylko na kierownicy, bez względu na to czy dodaję gazu czy nie i o szybszej charakterystyce. Tak jak pisałem wcześniej, wibracji u mnie czasami nie ma w ogóle, a czasami pojawiają się samoistnie i od około 130km/h. Przy ok 115-120km/h pojawia się lekkie mroweinie na kierownicy a powyżej lekkie "telepanko" kierownicą. Także kasa wywalona na półoś wywalona została chyba w błoto
edit:
Miałem okazję dzisiaj jechać inną Insignią (jako pasażer) w której walnięta była półoś (przegub wewnętrzny). To jest całkowicie inny charakter wibracji. W tej z uszkodzonym przegubem drgania czuć było na całym samochodzie, tylko przy dodawaniu gazu i o "wolniejszej" częstotliwości drgań. U mnie wibracje czuć praktycznie tylko na kierownicy, bez względu na to czy dodaję gazu czy nie i o szybszej charakterystyce. Tak jak pisałem wcześniej, wibracji u mnie czasami nie ma w ogóle, a czasami pojawiają się samoistnie i od około 130km/h. Przy ok 115-120km/h pojawia się lekkie mroweinie na kierownicy a powyżej lekkie "telepanko" kierownicą. Także kasa wywalona na półoś wywalona została chyba w błoto
- no_bo
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Marki
Re: Wibracje na kierownicy
Kolego uporałeś sie w swojej z tymi wibracjami? Ja mam u siebie idealne objawy jak u Ciebie również lekko cale auto potrafi chodzić górę dół.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
Re: Wibracje na kierownicy
U mnie temat zakończony, wymiana układu hamulcowego na ten z OPC rozwiązała temat bicia kierownicy, koła zostawiłem oryginalne + dystans 10mm, w tej chwili jazda tym autem to bajka cieszę się jak dziecko, prowadzi się super, hamuje jak trzeba, wiec u mnie pomogła wymiana układu hamulcowego
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Niestety bardzo dużo użytkowników ma problemy z drganiami w tym aucie i potwierdzają to tematy na forum. Byli tacy co sprzedali auto, bo nie dawali sobie rady z usunięciem powodów drgań.
To wizytówka Opla.
To wizytówka Opla.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wibracje na kierownicy
No podpisuje sie pod tym, też już wszystko wykluczyłem, wszystko co sugeruje forum i najczęściej pomaga mam sprawne, wymienione, a drgania jak były tak dalej są. Jeszcze jestem ciekaw wywazania kol na samochodzie, jak znajdę czas to pojadę, wtedy się okaże ostatecznie.
- quadzz
- Użytkownik
- Posty: 288
- Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
- Auto: Insignia A ST FL 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wibracje na kierownicy
IA jest bardzo czuła na źle wyważone koła.
Jak zmieniłem tarcze i klocki (razem z pomiarem bicia) to nic się nie zmieniło. Pomogło wyważenie kół.
Jak zmieniłem tarcze i klocki (razem z pomiarem bicia) to nic się nie zmieniło. Pomogło wyważenie kół.