--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wibracje na kierownicy

ODPOWIEDZ
tomeks922
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 27 sie 2019, o 14:47

u mnie zaczeło się wszystko po wymianie kompletu hamulców przód i tył, bynajmniej tak mniemam, po za kupie wracałem autem z warszawy za wrocław więc autostrady miałem całkiem sporo, ale zajarany zakupem nie pamietam czy wibracje były czy nie...poniżej zdjęcie jak obecnie wyglądają tarcze po 25k km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Giant
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 1 paź 2019, o 06:56

Mała aktualizacja, odwiedziłem kolejny warsztat. Mechanik po wejściu pod auto stwierdził luz na przegubie wewnętrznym. Jutro jestem umówiony na wymianę. Mam obiekcje czy to pomoże. Dziwne jest to że nie zawsze wibruje. Czasami wibracje czuć też na fotelach i praktycznie tylko przy wyższych prędkościach. Czy przy walniętym przegubie wewnętrznym wibracje powinny pojawiać się przy każdej prędkości tylko przy rozpędzaniu ? Przeczucie mam że kolejna kasa wyrzucona będzie w błoto :(

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 1 paź 2019, o 07:31

Mam dokładnie takie same drgania jak u Ciebie, raz są raz nie, głównie czuć je przy wyższych prędkościach. Przed wymianą i teraz po wymianie obydwu półosi jest cały czas tak samo...

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: rollyone » 1 paź 2019, o 07:41

Giant pisze:Mała aktualizacja, odwiedziłem kolejny warsztat. Mechanik po wejściu pod auto stwierdził luz na przegubie wewnętrznym. Jutro jestem umówiony na wymianę. Mam obiekcje czy to pomoże. Dziwne jest to że nie zawsze wibruje. Czasami wibracje czuć też na fotelach i praktycznie tylko przy wyższych prędkościach. Czy przy walniętym przegubie wewnętrznym wibracje powinny pojawiać się przy każdej prędkości tylko przy rozpędzaniu ? Przeczucie mam że kolejna kasa wyrzucona będzie w błoto :(
Niekoniecznie w błoto.... Właśnie jestem po wymianie przegubu zewnętrznego i drgania całkowicie ustały.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Giant
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 1 paź 2019, o 08:07

rollyone pisze:
1 paź 2019, o 07:41
...
Przeguby zewnętrzne są u mnie ok, pisałem o przegubie wewnętrznym. Kurcze ten samochód to jedna wielka zagadka. Jak widać co niektórzy w tym wątku pisali o wymianie prawie połowy auta a problem nadal występuje.
Acha bym zapomniał. Wczoraj zrobiłem jeszcze taką próbę. Jazda ze stałą prędkością ok 50-60 km/h i leciutkie trzymanie kierownicy od dołu. Następnie wykonałem powolne skręty w lewo i prawo. I czuć było na kierownicy delikatnie jakby bicie "wewnętrzne" w momencie zmiany kierunku jazdy.
Ostatnio zmieniony 6 paź 2019, o 22:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 2 paź 2019, o 09:51

Może drążki kierownicze, albo listwa w maglownicy

Giant
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 2 paź 2019, o 16:35

Kolejna aktualizacja: auto odebrane ale niezrobione. Diagnoza postawiona, na 100% winna cała półoś a nie tylko przegub wewnętrzny. Auto niezrobione dlatego że nie ma praktycznie zamienników na rynku (2.8 T 260km). Tzn zamienniki są ale podobno chinole. Znalazłem na allegro chyba właśnie takiego chinola, firma BRV, cena półosi 629zł. I teraz pytanie. Brać chinola, szukać używki, czy płacić grubą kasę za oryginał w ASO ?

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 3 paź 2019, o 08:51

Używka to loteria - chyba, że z młodego auta i w dobrej cenie. Chińczyk - wiele osób wymieniało półosie na zamienniki i jeździ nie nsrzekając. Oryginał - nie znam ceny, ale domyślam się, że czterocyfrowa :D Moim zdaniem nie warto.

Poszukaj w internecie katalogu firmy spidan lub lobro. Może uda ci się w tym katalogu znaleźć odpowiednią półoś. A jeśli się nie uda to na priv podeślę Ci namiar na sklep gdzie ja kupowałem półoś (co prawda do CDTI), ale sklep specjalizuje się w przegubach i półosiach. Oczywiście zamienniki.

Giant
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 3 paź 2019, o 09:12

Ok znalazłem Lobro np tutaj: https://autowanda.pl/czesc/polos-napedo ... 5213,1j0p7

tylko dziwne że nie ma podziału na prawą i lewą stronę ?

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 3 paź 2019, o 10:24

W cdti prawa i lewa są takie same. Z prawej jest dodatkowo wałek pośredni z łożyskiem. Tak samo może być w benzynie.

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 6 paź 2019, o 11:08

Panowie na tą chwile zmieniłem klocki, tarcze jeszcze pożyją, kupione najtańsze klocki na próbe i tak: stare były totalnie nieruchome, żeby je wyciągnąć musiałem użyć sporego śrubokręta, prowadnice (tuleje prowadzące) były w stanie bd+ chodziły lekko i miały sporo smaru, teraz po wymianie do 125km/h wibracje albo są minimalne albo zerowe już nie umiem stwierdzić kiedy są kiedy nie :-) zobacze w poniedziałek na autostradzie jak to wygląda. EDIT: Klocki wymienione, 200km zrobione, póki tarcza zimna i użytkowana bardzo delikatnie to jest ok, ale wystarczy jedno hamowanie z prędkości 100kmh+ i bicie mamy do momentu wystudzenia bardzo długiego tarczy

Giant
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 9 paź 2019, o 15:19

Półoś prawa wymieniona. Zrobiłem ok 40 km, wydaje mi się że jest ok. Kierownica praktycznie nie drga. Czuć co prawda każdą zmianę rodzaju nawierzchni pod kołami, ale to już chyba zasługa 19 calowych felg i wrażliwego układu kierowniczego Insignii. Także mam nadzieję że problem rozwiązany, co nie zmienia faktu że będę dalej monitorował sytuację :)

Awatar użytkownika
Tetis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 17 sie 2019, o 13:41
Auto: Opel insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Luboń
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Tetis » 16 paź 2019, o 13:10

U mnie drżenie ustało po wymianie jednej z felg, która jak się okazało miała solidne bicie. Przy okazji ustawienie zbieżności. Drżało w okolicach 120 km/h. Teraz jak ręką odjął.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Bartol » 16 paź 2019, o 17:36

tomeks922 pisze:
6 paź 2019, o 11:08
Edit
Mi to wygląda na zwichrowane tarcze.
Zablokowane klocki w kontakcie z tarczą powodowały drżenie. Wyczyszczenie prowadnic pozwoliło nowym klockom pracować i układać się do tarczy, więc drgania ustały. Jeśli tarcze spuchną od temperatury to ponownie przy mocnym kontakcie z klockami przenoszą drgania z krzywej tarczy.
Wg mnie przed założeniem nowych klocków należało przetoczyć tarcze za 100 zł.

Giant
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 24 lis 2019, o 19:21

Coś jednak jeszcze pozostało z tych drgań. Zakres przesunął się na prędkości od 140km/h w górę (przed wymiana półosi od ok 120 km/h) ale nie jest jednak do końca dobrze. Drgania co prawda się zmniejszyły ale jednak jeszcze są. Kur..ka co jeszcze do wymiany ?

edit:
Miałem okazję dzisiaj jechać inną Insignią (jako pasażer) w której walnięta była półoś (przegub wewnętrzny). To jest całkowicie inny charakter wibracji. W tej z uszkodzonym przegubem drgania czuć było na całym samochodzie, tylko przy dodawaniu gazu i o "wolniejszej" częstotliwości drgań. U mnie wibracje czuć praktycznie tylko na kierownicy, bez względu na to czy dodaję gazu czy nie i o szybszej charakterystyce. Tak jak pisałem wcześniej, wibracji u mnie czasami nie ma w ogóle, a czasami pojawiają się samoistnie i od około 130km/h. Przy ok 115-120km/h pojawia się lekkie mroweinie na kierownicy a powyżej lekkie "telepanko" kierownicą. Także kasa wywalona na półoś wywalona została chyba w błoto :(

Awatar użytkownika
no_bo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Marki

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: no_bo » 12 cze 2020, o 15:37

Kolego uporałeś sie w swojej z tymi wibracjami? Ja mam u siebie idealne objawy jak u Ciebie również lekko cale auto potrafi chodzić górę dół.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


tomeks922
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 6 sie 2020, o 21:23

U mnie temat zakończony, wymiana układu hamulcowego na ten z OPC rozwiązała temat bicia kierownicy, koła zostawiłem oryginalne + dystans 10mm, w tej chwili jazda tym autem to bajka cieszę się jak dziecko, prowadzi się super, hamuje jak trzeba, wiec u mnie pomogła wymiana układu hamulcowego

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Bartol » 7 sie 2020, o 09:32

Niestety bardzo dużo użytkowników ma problemy z drganiami w tym aucie i potwierdzają to tematy na forum. Byli tacy co sprzedali auto, bo nie dawali sobie rady z usunięciem powodów drgań.
To wizytówka Opla.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 7 sie 2020, o 10:36

No podpisuje sie pod tym, też już wszystko wykluczyłem, wszystko co sugeruje forum i najczęściej pomaga mam sprawne, wymienione, a drgania jak były tak dalej są. Jeszcze jestem ciekaw wywazania kol na samochodzie, jak znajdę czas to pojadę, wtedy się okaże ostatecznie.

Awatar użytkownika
quadzz
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
Auto: Insignia A ST FL 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: quadzz » 17 sie 2020, o 09:21

IA jest bardzo czuła na źle wyważone koła. :(
Jak zmieniłem tarcze i klocki (razem z pomiarem bicia) to nic się nie zmieniło. Pomogło wyważenie kół.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”