--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wibracje na kierownicy

ODPOWIEDZ
Ruud20
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 18 mar 2021, o 06:02
Auto: Insignia A 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wołczyn

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Ruud20 » 13 kwie 2021, o 06:01

Panowie , pytanie walczę z wibracjami na kierownicy przy przyśpieszaniu . Czy uważacie że przy wymianie pół osi prawej , wymieniać też wałek ? Niestety nie ma na chwilę obecną oryginalnego dostępnego , jest zamiennik , ale zastanawia mnie czy to ma sens ? Ma już wymienioną prawą pół oś (była rzeczywiście walnięta ) poprawa jest , ale to ciągle nie tak jak powinno być . Teraz wymienię lewą , tylko mam zagwozdkę z tym wałkiem . Może ktoś ma jakieś doświadczenie i może mi pomóc w tym temacie .

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 13 kwie 2021, o 12:38

Może nie tyle sam wałek ile podpora półosi i łożysko. U mnie w historii serwisowej jest zapis że była wymieniana. Czy są jakieś zamienniki nie wiem. Trzeba popytać w hurtowniach.

finerek123
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wyszkow
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: finerek123 » 3 wrz 2022, o 22:16

Szybkie pytanie. Pół roku temu wymieniałem tylnie tuleje przedniego wahacza, bo miałem bicie przy hamowaniu. Objaw ustąpił w stopniu znacznym, potem po wymianie tarczy całkowicie znikło bicie. Na poprzednim komplecie felg miałem takie mikro drgania od 100km/h i w górę ale podejrzewam, że winne były temu opony bo guma była trochę "sparciana" (jakby poprzedni właściciel pojeździł zbyt długo na zbyt niskim ciśnieniu). W międzyczasie przegląd no i diagnosta przyczepił się do tych tulei chociaż moim zdaniem trochę bezpodstawnie, bo raz że były niedawno wymieniane (lemforder), a dwa że w trakcie jazdy nie miałem żadnych objawów wskazujących na tuleje. Stwierdził, że lewa jest zużyta, a prawa ujdzie mimo że na szarpaku obie pracowały identycznie. Auto hamowało bez żadnego bicia prosto, przyspieszało prosto. Teraz mam inny komplet felg z nowymi oponami, ale dodatkowo i dystanse. Przy 110-115km/h dalej są takie mikrodrgania które po przekroczeniu tej prędkości znikają. Poniżej tej prędkości też nic nie ma. Dodam, że podobnie jak wcześniej hamuje bez bicia kierownicą prosto oraz przyspiesza na wprost. Na poprzedniej, uszkodzonej tulei ścięło mi zewnętrzny bieżnik opon przednich, tak potem przejechałem 10tys km i nic nie było. Czy taki objaw wskazuje na to, że mimo wszystko ta tuleja może być wybita?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: P405 » 4 wrz 2022, o 09:33

Myślę, że sobie odpowiedziałeś, ja te tuleje co masz założone zaraz spakowałem i kupiłem oryginalne wzmacniane.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


finerek123
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wyszkow
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: finerek123 » 4 wrz 2022, o 12:00

Akurat moim następnym krokiem będą już poliuretany, w razie wystąpienia problemów. Aczkolwiek no nic nie wskazuje na problemy z tą tuleją poza tym drganiem przy ściśle określonym przedziale prędkości. Lemfordery idą jako OEM do VAGa, może kupiłeś część podrobioną?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: P405 » 4 wrz 2022, o 17:37

Miałem z ogólnopolskiej hurtowni, więc raczej oryginalne. Wymiana u mechanika ASO (kolega) i stwierdził, że nie ma sensu ich zakładać. Na oryginalnych wzmacnianych od paru lat święty spokój.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”