--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
wyciek + uszkodzona maglownica
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lis 2015, o 11:57
- Auto: insignia 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
wyciek + uszkodzona maglownica
Witam wszystkich w tych trudnych czasach... od pewnego czasu mam problem z układem kierowniczym. Przegapiłem początki wycieku płynu i doszło moim zdaniem do uszkodzenia maglownicy (sciąganie auta w lewo, szumy przy skręcaniu kierownicą podczas postoju, przy skręcie do oporu w lewo lub w prawo słychać mocne metaliczne uderzenie). Uszkodzeniu uległa też moim zdaniem pompa wspomagania(słychać szum) na załączonych zdjęciach widać gdzie jest wyciek( odrazu obok zbiorniczka, obudowa wentylatora mokra od płynu pod nią widoczne ślady wycieku...) ze względu na pracę nie miałem możliwości wcześniej odstawić auta do mechanika, tydzień temu przez sytację którą mamy udałem się do mechanika który stwierdził że dolał płynu ale powiedział że nie widzi żeby był wyciek... płyny dzisiaj jest odrobinę poniżej minimum i wszystko mokre w okolicach zbiorniczka.. wiem że czeka mnie naprawa całego układu a moje pytania są takie czy z wymianą pompy muszę wymieniać pasek ( nowy 2 miesiące temu). na ebay znalazłem używaną maglownicę w dość przystępnej cenie ale jest napisane że electric power steering, jak sprawdzić czy używana maglownica będzie pasować?? Mieszkam w uk i wokół mnie nie ma specjalistów którzy mogli by dorobić części i wymienić dziurawy element. końcówki drążków są nowe czy przy wymianie maglownicy mogę je użyć czy potrzebne są nowe..? Z góry dzięki za pomoc i mam nadzieję tekst jest w miarę czytelny i wiadomo o co chodzi Dużo zdrowia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: wyciek + uszkodzona maglownica
Paska nie musisz wymieniać.
Masz wyciek płynu hydraulicznego, a pytasz czy wspomaganie elektryczne będzie pasowało? Serio?
Oddaj auto do mechanika, bo czytając twoją diagnozę myślę, że wydasz kupę kasy, a prawdopodobnie wystarczy wymienić uszkodzony przewód.
Jak stwierdziłeś, że wszystko do wymiany? Jak maglownica uległa uszkodzeniu? Pompa się zatarła i nie działa wspomaganie?
Masz wyciek płynu hydraulicznego, a pytasz czy wspomaganie elektryczne będzie pasowało? Serio?
Oddaj auto do mechanika, bo czytając twoją diagnozę myślę, że wydasz kupę kasy, a prawdopodobnie wystarczy wymienić uszkodzony przewód.
Jak stwierdziłeś, że wszystko do wymiany? Jak maglownica uległa uszkodzeniu? Pompa się zatarła i nie działa wspomaganie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lis 2015, o 11:57
- Auto: insignia 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: wyciek + uszkodzona maglownica
nie jestem mechanikiem ani znawcą dlatego pytam, jeżeli to tylko przewód to jak wytłumaczyć to że auto ściąga na lewo czuć opór na kierownicy przy kręceniu w miejscu oraz odgłos szumu oraz czasami wyczuwalny przeskok na kierownicy przy skręcie w lewo.? Naprawę zacznę od przewodu i jeżeli nic się nie zmieni wymieniać będę kolejne części, pytam ponieważ nie chce płacić 3x za mechanika plus nie za bardzo mam kiedy mu tyle razy auto zostawiać...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: wyciek + uszkodzona maglownica
Zmień przewód, bo to musisz zrobić, nie masz wyjścia.
Reszta to wróżenie z fusów, prawdopodobnie awaria jednego podzespołu, a opis jakby pół auta odmówiło posłuszeństwa.
W trakcie pracy(kręcenia kierownicą), może być słychać delikatne buczenie pompy i nie oznacza to, że jest zepsuta. Przy skręceniu kierownicy w skrajne położenie również słyszalne jest jakby uderzenie, to jest normalne.
Jeśli masz rozsypane łożysko kolumny MCPERSONA, to przy kręceniu będziesz czuł przeskoki kierownicy, opór i trzaski.
Odczucia użytkownika to jedno, a zacząć należy od prawidłowej diagnostyki.
Dodano po 4 minutach 5 sekundach:
I przy zatartym łożysku kolumny również będzie ściągało auto. Po pierwsze diagnostyka.
Reszta to wróżenie z fusów, prawdopodobnie awaria jednego podzespołu, a opis jakby pół auta odmówiło posłuszeństwa.
W trakcie pracy(kręcenia kierownicą), może być słychać delikatne buczenie pompy i nie oznacza to, że jest zepsuta. Przy skręceniu kierownicy w skrajne położenie również słyszalne jest jakby uderzenie, to jest normalne.
Jeśli masz rozsypane łożysko kolumny MCPERSONA, to przy kręceniu będziesz czuł przeskoki kierownicy, opór i trzaski.
Odczucia użytkownika to jedno, a zacząć należy od prawidłowej diagnostyki.
Dodano po 4 minutach 5 sekundach:
I przy zatartym łożysku kolumny również będzie ściągało auto. Po pierwsze diagnostyka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 gru 2014, o 08:34
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: gdynia
Re: wyciek + uszkodzona maglownica
wyciek od strony kierownice mokre elementy oslon jeśli ktoś miał taki przypadek prosil bym o wiadomość czy to maglownica czy jakas uszczelka a wrazie czego jaka cena usuniecia wycieku
Ostatnio zmieniony 28 paź 2020, o 18:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: wyciek + uszkodzona maglownica
Mi kiedyś puściła manszeta właśnie od str kierowcy. Regeneracja, montaż + płukanie i zalanie układu to był koszt 1160zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 cze 2022, o 19:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Mirfield
Re: wyciek + uszkodzona maglownica
Witam zna ktoś może jakie są wymiary uszczelniaczy (oringów) na końcówce drążka kierowniczego w Insignia 1.8