--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dwumasa, koło dwumasowe

ODPOWIEDZ
kjk13

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kjk13 » 16 kwie 2015, o 08:51

pegenige pisze:Aby najpewniej sprawdzić dwumase podczas jazdy zejdź do tysiąca obrotów i wrzuć piąty bieg. Auto ze zdrowa dwumasa będzie ciągnęło a z padnięta zacznie szarpać sprawdzony i pewny sposób.


Wysłane z iPhone Six za pomocą Tapatalk
idę sprawdzić :?

Pobo1315

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Pobo1315 » 16 kwie 2015, o 08:52

Daj znać. Mi tak szarpał ze gasł.


Wysłane z iPhone Six za pomocą Tapatalk

kjk13

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kjk13 » 16 kwie 2015, o 09:40

Więc tak
bieg 1 obroty 1500 wbijam 2 obroty 1200 wbijam 3 obroty 1000 kręcę do 1200 wbijam 4 spadają do lekko poniżej 1000 dobijam do 1200 wbijam 5 bieg na blacie około 55 km/h obroty spadają do 1000 i lekko lekko ciągnie 56 km/h 57km/h 58km/h skończyła mi się prosta ale by się rozpędził .

tak miało być ?

Pobo1315

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Pobo1315 » 16 kwie 2015, o 09:47

Ja robiłem tak ze normalnie zszedłem na tysiąc i od razu piąty bieg ale głownie chodzi i reakcje auta na piątym biegu przy ok tysiącu obrotów. Tak wiec jeśli ciągnie to dwumasa jest ok


Wysłane z iPhone Six za pomocą Tapatalk

kjk13

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kjk13 » 16 kwie 2015, o 10:12

ale jak zejdziesz do 1000 obrotów na pierwszym biegu i wbijesz 5 bieg to nie ma szans by pojechał bo 1000 obrotów na 1 to prędkość nie wiem ale 20km/h a na 4 biegu to 55 km/h więc zależy z jakiego biegu przełączyłeś

Pobo1315

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Pobo1315 » 16 kwie 2015, o 10:13

Jedziesz normalnie wrzucasz luz jak obory zejdą do ok tysiąca wrzucasz od razu piatke


Wysłane z iPhone Six za pomocą Tapatalk

kjk13

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kjk13 » 16 kwie 2015, o 10:15

ale co to znaczy jedziesz normalnie ? z jakiej prędkości wbijałeś 5

Pobo1315

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Pobo1315 » 16 kwie 2015, o 10:47

Z obojętnie jakiej jak zejdziesz do ok tysiąca obrotów wrzucasz piątkę. Nie wiem czego tu można nie rozumieć ;) Jaśniej nie wytłumaczę.


Wysłane z iPhone Six za pomocą Tapatalk

kjk13

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kjk13 » 16 kwie 2015, o 10:57

ja miąłem prędkość 55 km/h ale można mieć 100 km/h wbić luz obroty spadną do 1000 i 5 bieg tak?
a można mieć 30 km/h i 1000 obrotów i wbić 5 bieg bo jak np próbowałem z 2 biegu wbić 5 bieg przy prędkości około 30 to nie da rady pojechać dlatego pytam co to znaczy jedziesz normalnie ? ;)

Pobo1315

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Pobo1315 » 16 kwie 2015, o 11:35

kjk13 pisze:ja miąłem prędkość 55 km/h ale można mieć 100 km/h wbić luz obroty spadną do 1000 i 5 bieg tak?
właśnie tak.
kjk13 pisze: bo jak np próbowałem z 2 biegu wbić 5 bieg przy prędkości około 30 to nie da rady pojechać
jak mam to rozumieć ? Przy zdrowej dwumasie wszystko musi być ok, jeśli nie da rady pojechać bo się "dławi" to dwumasa daje o sobie znak.

kjk13

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kjk13 » 16 kwie 2015, o 11:43

nie mam doświadczenia z dwumasą ale nie wydaje mi się by auto np toczyło 20km/h luz wbijam 5 bieg i jedzie niech mnie ktoś poprawi

Pobo1315

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Pobo1315 » 16 kwie 2015, o 11:46

Ehh. Pasuje. Skoro Ci sie tak wydaje to na nic moje porady. Właśnie tak sprawdza sie koło dwumasowe, jest to najpewniejszy sposób aby wprowadzić auto w obciążenie.


Wysłane z iPhone Six za pomocą Tapatalk

kjk13

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kjk13 » 16 kwie 2015, o 12:12

spokojnie ;) napisałem że nie mam doświadczenia z dwumasa jeżeli faktycznie auto powinno z jedynki na piątkę i jedzie no to mam dwumsę do wymiany tzn. zbliża się wymiana, a że jestem uparty to nadal twierdze że to trochę dziwne i po co skrzynia biegów (5) skoro można by było wbić 1,3,5 ), ale jak wspominałem nie znam się więc ustalmy na tę chwilę że u mnie nie jest dobrze :( spróbuje to jeszcze zgłębić może coś więcej się dowiem przyda się
Dzięki za pomoc

-- 16 kwi 2015, o 13:11 --

trochę rozmawiałem z wujkiem google i znalazłem to

Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.

i to rozumiem :)

-- 16 kwi 2015, o 13:12 --

i jeszcze takie
Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.

Pobo1315

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Pobo1315 » 16 kwie 2015, o 15:41

To samo z piątym biegiem Tobie pisałem ;)


Wysłane z iPhone Six za pomocą Tapatalk

kjk13

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kjk13 » 17 kwie 2015, o 05:05

no moja pojechała :)

Daroo84

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Daroo84 » 27 kwie 2015, o 12:05

Witam,
mam takie pytanie, ile wytrzymuje bądź powinno wytrzymać sprzegło z dwumasem w Insignii 2.CDTI 160KM 2009r. Pytam ponieważ przymierzam sie do kupna takiego auta. Sprzedający ma papiery i komplet sprzegla plus dwumas był wymieniany przy 140/50tys km. Czy w nowych autach tak jest?
W dodatku przy 160tys km mechanik oznajmił ze turbo za niedługo będzie do robienia?
Co o tym myśleć?

Maximus37

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Maximus37 » 6 maja 2015, o 15:31

Jednak okazało się że mam ucho lepsze od mechanika. Po 5 miesiącach jazdy, podczas której pojazd wpadał w drgania, mechanioki dojrzeli do tego, iż może to być dwumasa. Po wymianie wszystko się uspokoiło. Nie wpada w drgania. Kosztorys:
1. robocizna 816zł
2. Tarcza sprzęgłowa Sachs 750zł
3. Wysprzeglik 340zł
4. Koło dwumasowe Sachs 1600zł
RAZEM: 3506 zł
Auto przejechało na oryginalnej dwumasie 190.000km.

Przy okazji rozszczelniono mi skrzynie. Nie wiem dokładnie w jaki sposób, mogę się tylko domyślać, ze przy wkładaniu pół osi do skrzyni. Bo w tym miejscu na łaczeniu ciekł olej.

Cyb
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 2 maja 2015, o 20:22
Auto: insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: okolice Wawy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Cyb » 8 maja 2015, o 08:43

Jako nowy user auta z dwumasą trochę czytam i o ile pewne zalecenia oszczędzające dwumasę są dla mnie oczywiste:
- nie strzelać sprzęgłem
- nie startować spod świateł jak wariat
- starać się jeździć płynnie
- starać się jeździć z obrotami powyżej 1.5krpm (minus: trochę wyższe spalanie)
- raczej nie hamować silnikiem (minus - szybciej zużywają się klocki/tarcze )

o tyle mam zagwozdkę w typowej miejskiej sytuacji, gdy dojeżdżam do skrzyżowania i w sumie nie ma co wrzucać jakiegoś biegu oraz przy ewentualnym czekaniu na zmianę świateł można:
a. bieg na luz i sprzęgło puszczone
b. ustawiony bieg (np. jedynka lub dwójka jak się dotaczam gdzieś i zaraz i tak pojadę) i wciśnięte cały czas przęgło

który z tych wariantów jest mniej męczący dla dwumasy?

Maximus37

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Maximus37 » 11 maja 2015, o 09:53

- raczej nie hamować silnikiem (minus - szybciej zużywają się klocki/tarcze )

Z tym się nie zgodzę. Dojeżdżając do np. skrzyżowania najlepiej jest hamować silnikiem wraz z hamulcem i w chwili zbyt niskich obrotów w odpowiednim momencie oczywiście wcisnąć sprzęgło. Podobnie nie wyobrażam sobie jazdy typu dojazd do zakrętu i zamiast wyhamowania silnikiem do odpowiedniej prędkości wrzucenie i jazda na zakręcie na luzie. Tak niestety niektórzy jeżdżą. To jest nie tylko nie wskazane ale wręcz niebezpieczne.
Nie można w celu "ratowania" dmumasy nabywać przyzwyczajeń do niebezpiecznej jazdy. To gruba przesada, a dwumasa w tym przypadku wcale nie dostaje w kość.

Dejvu

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Dejvu » 1 cze 2015, o 17:04

Panowie jak w temacie pasuje dwunas z wersji 160konnej do 130 ? Bo do 130 jest tylko jeden 2mas a do 160 trzy rodzaje i moze jakis podejdzie. ?? Pozdr i dzieki

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”