--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Dwumasa, koło dwumasowe
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
No to lipa bo jest M32 a szkoda...chyba ze wszystkie bebechy zmienietraha pisze: /edit

Ostatnio zmieniony 1 cze 2015, o 20:21 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę nie cytować posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Proszę nie cytować posta pod postem. Regulamin forum.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
No wiesz troche kucy jest skrzynia niby wytrzymuje do 350Nm wiec wole sie dowiedziec i jak przyjdzie wymiana dac cos mocniejszego
ale jak nic nie pasuje xD to trzeba jakos przezyc

Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Szybkie pytanko panowie. LUK czy Sachs?
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Jak sprawdzić, w jakim stanie jest „dwumas?"
Jeśli „dwumas” jest już w bardzo złej kondycji, to słychać to od razu po uruchomieniu silnika – pojawia się wtedy terkotanie, którego natężenie zmienia się w momencie wysprzęglania.
Przed podjęciem decyzji o wymianie warto wykonać dodatkowe próby, żeby wykluczyć, że dźwięki pochodzą z innych podzespołów. W czasie jazdy należy włączyć najwyższy bieg, następnie zwolnić do prędkości, przy której silnik pracuje z obrotami rzędu 1 tys. obr./min, a później wcisnąć do końca pedał gazu i utrzymać go w takiej pozycji.
Jeśli „dwumas” jest sprawny, silnik powinien płynnie wchodzić na obroty. Następnie należy wykonać próbę na trzecim biegu, na wysokich obrotach (ok. 3 tys. obr./min), wymuszając szarpnięcia w układzie napędowym poprzez kilkakrotne gwałtowne przegazowania – to również nie powinno wywołać słyszalnych i odczuwalnych metalicznych stuków i wibracji.
Takich testów nie należy jednak przeprowadzać zbyt często i bez wyraźnej potrzeby – nawet całkowicie sprawny „dwumas” po kilku takich próbach może zacząć wykazywać niepokojące objawy zużycia.
Uwaga! Koła dwumasowe są projektowane z uwzględnieniem parametrów seryjnej jednostki napędowej. W jednostkach po chiptuningu skutkującym podniesieniem momentu obrotowego tłumik drgań może być niewystarczający, żeby wytłumić „uderzenia” przenoszące się z silnika do układu napędowego.
Jak uniknąć przeciążenia układu napędowego?
Koła dwumasowe źle znoszą jazdę „po taksówkarsku”, czyli z bardzo niskimi obrotami, na wysokim biegu. Taki styl jazdy pozwala obniżyć zużycie paliwa, ale za cenę zniszczonego koła dwumasowego można by kupić cysternę z paliwem.
Bardzo niebezpieczne jest też dławienie silnika. Uwaga! Stosowane w wielu autach wskaźniki zalecanego biegu sugerują jazdę z obrotami, które mogą być już niebezpieczne dla kół dwumasowych.
Ostre starty i tzw. strzały ze sprzęgła też szkodzą kołom dwumasowym, szczególnie w autach o dużym momencie obrotowym. „Dwumas” kiepsko znosi współpracę z silnikiem, który jest w złej kondycji.
Jeżeli w poszczególnych cylindrach jest różna kompresja, wypadają zapłony albo źle działają wtryskiwacze, zwiększa się poziom drgań. Należy za wszelką cenę unikać jazdy ze ślizgającym się długo sprzęgłem. To prowadzi do przegrzania obudowy koła dwumasowego, będący wewnątrz smar się wytapia, a jego resztki zwęglają się, blokując sprężyny i prowadnice tłumika drgań.
Jeśli „dwumas” jest już w bardzo złej kondycji, to słychać to od razu po uruchomieniu silnika – pojawia się wtedy terkotanie, którego natężenie zmienia się w momencie wysprzęglania.
Przed podjęciem decyzji o wymianie warto wykonać dodatkowe próby, żeby wykluczyć, że dźwięki pochodzą z innych podzespołów. W czasie jazdy należy włączyć najwyższy bieg, następnie zwolnić do prędkości, przy której silnik pracuje z obrotami rzędu 1 tys. obr./min, a później wcisnąć do końca pedał gazu i utrzymać go w takiej pozycji.
Jeśli „dwumas” jest sprawny, silnik powinien płynnie wchodzić na obroty. Następnie należy wykonać próbę na trzecim biegu, na wysokich obrotach (ok. 3 tys. obr./min), wymuszając szarpnięcia w układzie napędowym poprzez kilkakrotne gwałtowne przegazowania – to również nie powinno wywołać słyszalnych i odczuwalnych metalicznych stuków i wibracji.
Takich testów nie należy jednak przeprowadzać zbyt często i bez wyraźnej potrzeby – nawet całkowicie sprawny „dwumas” po kilku takich próbach może zacząć wykazywać niepokojące objawy zużycia.
Uwaga! Koła dwumasowe są projektowane z uwzględnieniem parametrów seryjnej jednostki napędowej. W jednostkach po chiptuningu skutkującym podniesieniem momentu obrotowego tłumik drgań może być niewystarczający, żeby wytłumić „uderzenia” przenoszące się z silnika do układu napędowego.
Jak uniknąć przeciążenia układu napędowego?
Koła dwumasowe źle znoszą jazdę „po taksówkarsku”, czyli z bardzo niskimi obrotami, na wysokim biegu. Taki styl jazdy pozwala obniżyć zużycie paliwa, ale za cenę zniszczonego koła dwumasowego można by kupić cysternę z paliwem.
Bardzo niebezpieczne jest też dławienie silnika. Uwaga! Stosowane w wielu autach wskaźniki zalecanego biegu sugerują jazdę z obrotami, które mogą być już niebezpieczne dla kół dwumasowych.
Ostre starty i tzw. strzały ze sprzęgła też szkodzą kołom dwumasowym, szczególnie w autach o dużym momencie obrotowym. „Dwumas” kiepsko znosi współpracę z silnikiem, który jest w złej kondycji.
Jeżeli w poszczególnych cylindrach jest różna kompresja, wypadają zapłony albo źle działają wtryskiwacze, zwiększa się poziom drgań. Należy za wszelką cenę unikać jazdy ze ślizgającym się długo sprzęgłem. To prowadzi do przegrzania obudowy koła dwumasowego, będący wewnątrz smar się wytapia, a jego resztki zwęglają się, blokując sprężyny i prowadnice tłumika drgań.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Witam. Chciałem zasięgnąć waszej porady ... Jeżeli napiszę coś nie jasno to proszę mnie poprawić.
Na początku czerwca zakupiłem Opla Insignie 2.0CDTI ecoFlex 2010 rok Silnik według vinu A20DTH , skrzynia F40.
Auto kupione jako uszkodzone. Uszkodzone było koło dwumasowe bez dyskusji. Zaraz po zakupie auto przeszło wszelkie możliwe wymiany od nowego sprzęgła po rozrząd, oleje, filtry , oring w misce i tak dalej, lista długa. Dwumasa orginał sachs, żadna używka. Auto na nowym kole dwumasowym przejechało jakieś 2 kilometry po czym z okolic skrzyni zaczął dobiegać bardzo niepokojący dźwięk. Krótka diagnoza i powtórka. Koło dwumasowe w stanie krytycznym. No trudno gwarancja i wymiana na nowe. Pomyślałem że może było od nowości felerne. Na 3 kole dwumasoweym również sachs nowy , przejechałem około 500km z tym że od okolo 300 km z okolic skrzyni słychać jakby w pobliżu przejeżdżał pociąg
. Kolejna rozbiórka i koło dwumasowe uszkodzone.
Teraz już nie ma możliwości wadliwych części więc poszukuje przyczyny szybkiego zużycia dwumasy. Sądzę że problem znajdę ale mile widziane wszelkie sugestie. Chętnie podzielę się spostrzeżeniami i wskazówkami na przyszłość.
Na początku czerwca zakupiłem Opla Insignie 2.0CDTI ecoFlex 2010 rok Silnik według vinu A20DTH , skrzynia F40.
Auto kupione jako uszkodzone. Uszkodzone było koło dwumasowe bez dyskusji. Zaraz po zakupie auto przeszło wszelkie możliwe wymiany od nowego sprzęgła po rozrząd, oleje, filtry , oring w misce i tak dalej, lista długa. Dwumasa orginał sachs, żadna używka. Auto na nowym kole dwumasowym przejechało jakieś 2 kilometry po czym z okolic skrzyni zaczął dobiegać bardzo niepokojący dźwięk. Krótka diagnoza i powtórka. Koło dwumasowe w stanie krytycznym. No trudno gwarancja i wymiana na nowe. Pomyślałem że może było od nowości felerne. Na 3 kole dwumasoweym również sachs nowy , przejechałem około 500km z tym że od okolo 300 km z okolic skrzyni słychać jakby w pobliżu przejeżdżał pociąg

Teraz już nie ma możliwości wadliwych części więc poszukuje przyczyny szybkiego zużycia dwumasy. Sądzę że problem znajdę ale mile widziane wszelkie sugestie. Chętnie podzielę się spostrzeżeniami i wskazówkami na przyszłość.
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
- Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nottingham/Bytom
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
- Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nottingham/Bytom
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
A czy koło zostało przykręcone kluczem dyamometrycznym?czy tak poprostu "na pałe"
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4514
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
W tym silniku do takich wymian potrzebne są specjalne narzędzia. Tego nie zrobi pierwszy lepszy zakład. Było o tym na forum. Poszukaj.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Tak, tak, tak. Panowie wszystko zrobione tak jak producent przewidział krok po kroku. Żadnej amatorki. Momenty również dopilnowane. Stawiam na wadę skrzyni biegów lub coś z wałem w silniku. I jeszcze jedno przypuszczenie. Koło które pierwszy raz wymontowałem z samochodu wyglądało na to które zostało założone w fabryce. Aczkolwiek po zamówieniu sprzęgła w sklepie według vinu przyszło inne sprzęgło sachs. Przyszło rzekomo do 130KM ale w aucie był model do 160KM. Najdziwniejsze że to wyjęte z samochodu przejechało wiele tysięcy kilometrów i widocznie działało więc nie było żadnych podejrzeń aby zamontować inne. Po czym mogę dokładnie zdiagnozować które koło powinno być w samochodzie. Jest jakiś dokładny punkt zaczepienia ?
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
- Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nottingham/Bytom
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Ja małem taki przypadek z Touranem 2.0tdi.poprzedni "mechanik"założył koło z silnika 173konnego a powinno być 141km.Najlepiej zadzwonić do serwisu opla i zapytać albo sprawdzić na stronie GM.Chyba że ktoś wymieniał silnik.Tak czy inaczej najlepiej by było sprawdzić kod silnika
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4514
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Jak to nie tajemnica, to rzuć jeszcze VINem, albo sam zdekoduj np. tutaj http://opelvindekoder.pl/
Jeśli wszystko złożone było zgodnie ze sztuką, to stawiam a brak spasowania silnik/koło/sprzęgło.
Jeśli wszystko złożone było zgodnie ze sztuką, to stawiam a brak spasowania silnik/koło/sprzęgło.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 146 razy
- Kontakt:
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Bo ty masz zapewne zdlawione fabrycznie 160KM, wiec i koło dwumasowe powinno być od 160KM a nie od 130tki.Vectra04 pisze:Tak, tak, tak. Panowie wszystko zrobione tak jak producent przewidział krok po kroku. Żadnej amatorki. Momenty również dopilnowane. Stawiam na wadę skrzyni biegów lub coś z wałem w silniku. I jeszcze jedno przypuszczenie. Koło które pierwszy raz wymontowałem z samochodu wyglądało na to które zostało założone w fabryce. Aczkolwiek po zamówieniu sprzęgła w sklepie według vinu przyszło inne sprzęgło sachs. Przyszło rzekomo do 130KM ale w aucie był model do 160KM. Najdziwniejsze że to wyjęte z samochodu przejechało wiele tysięcy kilometrów i widocznie działało więc nie było żadnych podejrzeń aby zamontować inne. Po czym mogę dokładnie zdiagnozować które koło powinno być w samochodzie. Jest jakiś dokładny punkt zaczepienia ?
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Koło ma być do 160. Wszystko pasuje, vin, blok i tak dalej. To jest pewne. Wał jest prosty, zmierzony czujnikiem zegarowym. Skrzynia również. Będzie montaż trzeciego nowego koła. Poinformuję o wynikach 

Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Witam kolegów , czy ktoś z waż wymieniał dwumase na sztywne koło zamachowe ?
Jesli tak to poproszę o namiary gdzie najlepiej kupić zamiennik ?
Pozdrawiam ...
Jesli tak to poproszę o namiary gdzie najlepiej kupić zamiennik ?
Pozdrawiam ...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Nie w Oplu, ale w aucie innej marki jak najbardziej kolega zmieniał. Delikatnie pogarsza się kultura pracy - bardziej drga i trzeba się przyzwyczaić/przestawić do trochę wyższych obrotów w trakcie jazdy, bo z takim zestawem auto poniżej 1,5k obrotów zmienia się w istne WRC - Warcy, Rycy, Cescy.
Co do zakupu to on kupował przez allegro od jakiegoś dystrybutora Valeo. Będę się z nim widział to dopytam.
Co do zakupu to on kupował przez allegro od jakiegoś dystrybutora Valeo. Będę się z nim widział to dopytam.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Witam tez szukałem kola zamachowego ale nie udalo sie..
A co myslicie o regeneracji koła dwumasowego ? Oplacalne moze jest ale co z trwałością ? Cena 600zl oczywiscie stare trzeba odeslac a nowe 1300zl ..Wlasnie czeka mnie wymiana dwumasa...
A co myslicie o regeneracji koła dwumasowego ? Oplacalne moze jest ale co z trwałością ? Cena 600zl oczywiscie stare trzeba odeslac a nowe 1300zl ..Wlasnie czeka mnie wymiana dwumasa...
Ostatnio zmieniony 19 sie 2016, o 15:04 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt 8