--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Sprzęgło

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Dan » 22 gru 2017, o 18:51

Możliwe, i z twojego opisu wynika że to może być ślizgająca się tarcza sprzęgła.

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
soulck
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
Auto: 2.0 Ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło

Post autor: soulck » 7 sty 2018, o 12:06

Witam. Czy kupując dwu masowe koło wraz zestawem sprzęgła -tak wymieniać będę napotkałem na informację w opisach że niektóre te koła pasują tylko do silników bez funkcji start-stop. Natomiast nigdzie nie znalażłem w opisach dedykowanego dwu masu do start stop. Jak to jest ?

krzysiek

Re: Sprzęgło

Post autor: krzysiek » 14 cze 2018, o 20:16

Witam panowie posiadam insignie 2.0 ecoflex od jakiegoś czasu wystąpił u mnie problem . Gdy auto stoi kilka dni sprzęgło opodal do połowy po odpaleniu i podniesieniu wszystko jest ok przez jakiś czas po rozgrzaniu się czasem sprzęgło nie wraca o jakiś centymetr trzeba go nogą podnieść nie widać aby płyn ubywał czasem gdy wyrzucam na luz słychać głuche stukniecie w tylnej części auta problemów innych niema byłem już w kilku warsztatach i nic ciekawego się nie dowiedziałem. przebieg 50 tys 3 miesiące temu był kompletny serwis.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2018, o 23:07 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

sendi7

Re: Sprzęgło

Post autor: sendi7 » 28 paź 2018, o 20:11

witam
Moja insignia 2.0 b20dth 400nm. Przebieg 70tys. Mam problem ze ślizgajacym sprzęgłem na wysokich biegach. Czy to jakaś wada fabryczna. Czy kolega Major601 uporał się z usterką. Może szykować jakieś wzmocnione elementy tarcza i docisk.

Janiak95
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2018, o 10:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Stalowa wola

Re: Sprzęgło

Post autor: Janiak95 » 21 sty 2019, o 21:59

Witam to mój pierwszy post więc nie wiem czy temat już był ale pisze. Mianowicie gdy wciska sprzęgło do połowy słychać głośno jak by ścieranie szuranie z okolicy sprzęgła skrzyni dodam że sprzęgło wymienione tydzień temu.

potifar
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 9 paź 2017, o 13:07
Auto: insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Sprzęgło

Post autor: potifar » 9 cze 2019, o 17:24

Witam. Rok temu w maju wymieniałem cały komplet sprzęgła z dwumasą zestaw sasch. Od kilku dni po odpaleniu auta i puszczeniu sprzęgła słychać tarcie, szukanie. Ponowne wciśnięcie sprzęgła raz wycisza te szuranie innym razem nie. Po wbiciu biegu szuranie wycisza się zawsze. Po chwili jazdy objaw znika całkowicie a na postoju po rozgrzaniu silnika też objaw znika. Co to może być i co podejrzewać?

Awatar użytkownika
Piotr
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 2 kwie 2018, o 11:38
Auto: Top-Cosmo/SE/Elite
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warmińsko-Mazurskie

Re: Sprzęgło

Post autor: Piotr » 21 lip 2019, o 09:19

Witam Wszystkich
Od niedawna ,czyli od 3 tygodni jestem posiadaczem Insigni sedan A18XER ( benzyna, 1.8, 140 KM ) Wersja wyposażenia Cosmo /SE/ELITE z 2010 r. rok modelowy 2011, kupionej w Polskim salonie od pierwszego właściciela .Aktualny przebieg 114 tys.km
Mam pytanie co jest nie tak ze sprzęgłem ,jak wciskam pedał sprzęgła ,dodam że chodzi dość ciasno i ruszam z 1 biegu to pedał sprzęgła skrzypi ,tak samo zachowuje się podczas gdy włączam wsteczny i jakieś dziwne odgłosy dochodzą z okolic silnika ( piszczenie, jakby zgrzytanie ) .
Czy może mi ktoś Pomóc i Doradzić co jest przyczyną takich zachowań .Czy trzeba wymienić sprzęgło - kończy się ,czy może zupełnie coś innego ?
Z góry Dziękuję za Pomoc

wiesiek771
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Podlasie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: wiesiek771 » 21 lip 2019, o 11:24


Awatar użytkownika
Piotr
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 2 kwie 2018, o 11:38
Auto: Top-Cosmo/SE/Elite
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warmińsko-Mazurskie

Re: Sprzęgło

Post autor: Piotr » 2 lut 2020, o 08:27

Witam .
Wie może ktoś co może być przyczyna pisku sprzęgła podczas ruszania,występuję tylko gdy ruszam z pierwszego biegu lub na wstecznym . Po wrzucaniu kolejnych biegów błoga cisza ?
Czy trzeba wymieniać sprzęgło .Jeśli tak czy wystarczy wymienić : docisk sprzęgła i tarcze, wysprzęglik ,łożysko oporowe ?
Mam jeszcze jedno pytanie jakie sprzęgło kupić ,chodzi mi o markę ?
Silnik 1.8 benzyna , 2010 model 20111 rok , przebieg 116 tys.km
Z góry Dziękuję za Pomoc

difel86
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 2019, o 12:18
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: zabrze
Postawił piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło

Post autor: difel86 » 13 maja 2020, o 05:19

Witam cycus_pl. Mam taki sam problem w mojej insigni. Czy udało ci się rozwiązać problem?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8491
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Sprzęgło

Post autor: dokia » 2 cze 2020, o 12:53

Chłopaki, a jak pedał sprzęgła po wciśnięciu nie wraca (muszę go czubkiem buta ciągnąć do siebie) lub czasem odbije tak że aż stopa boli, to co mi się zepsuło? Ten pedał , czy sprzęgło będę wymieniać? (Zapasowa mazdolotka, tam chyba nie ma żadnych dwumas tylko coś tańszego, nie?)

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Marek0 » 2 cze 2020, o 13:33

Ja nie mam pojęcia, ale z tym coś nie tak jest. Na forum insigni b pewnie czytałaś ,też już są problemy z pedałem sprzęgła ,w podłodze, podobno wysprzęglik. Forum AK to jak czytam to już plaga z wysprzeglikiem . AJ miałem też problem niby inny ale pedał się na boki rozbujał jak statek na morzu . Teraz w insigni jakieś puknięcia, wprawdzie co jakiś czas jakby w pedałach czuć ,aż czuję to w kierownicy ,tylko że jak kręcę kierownicą ,jedno puknięcie. ASO nie widzi problemu bo nie występuje to cały czas . Podobno opel nie chce wziąść jako akcje naprawczą . Koledzy piszą na forum AK ,że niektóre Aso mówi żeby zgłaszać problem i wtedy wymieniają wysprzęglik.

wildchild
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 mar 2020, o 19:55
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Oświęcim

Re: Sprzęgło

Post autor: wildchild » 14 cze 2020, o 16:03

Panowie piszę z prośbą o poradę. W mojej miesiąc temu zakupionej Insignia 2014 DTE (140KM) zaczyna ślizgać sprzęgło.
Objawia się to tak, że od 3 biegu w górę po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu silnik wspina się na obroty bez jakichkolwiek odczuć z przyśpieszania. Na biegu 6 już po przekroczeniu 2000 obr/min. sprzęgło uślizguje i samochód nie przyśpiesza - po odjęciu i delikatnym dodawaniu idzie dalej.

Tarcza sprzęgła nie ma co drążyć, trzeba wymienić. Ale nie wiem co robić ponieważ tak, samochód ma 160k przebiegu, od zakupu zrobiłem 1000 km. Dwumasa według mnie nie daje oznak zużycia. Co mnie frapuje to chęć uniknięcia kosztów. Zastanawiam się czy:
1. wrzucać komplet Sachsa/Luk'a i zostawić dwumasę (najchętniej)
2. zakładam komplet jak wyżej i regeneruję koło (optymalnie)
3 wrzucał cały nowy komplet (niechętnie)

Czytałem, że koła spokojnie wytrzymują 300k w tych samochodach. Za wymianę sprzęgła mój mechanik mówi 700 zł ze względu na konieczność zrzucenia sanek.

Proszę o poradę co byłoby optymalne tak rozsądnie. Ja wiem, że najlepiej wymienić komplet wiec tego możemy nie poruszać.

Awatar użytkownika
quadzz
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
Auto: Insignia A ST FL 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: quadzz » 14 cze 2020, o 20:08

Jeżeli dwumas nie ma luzów - zostawiasz.
Nie ma obowiązku zmiany dwumasu wraz ze sprzęgłem.

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło

Post autor: marcinmg » 14 cze 2020, o 21:28

Powiem tak, ja zmieniałem komplet przy 220, bo też sprzęgło się slizgalo. Ja zmieniałem w ASO a oni dają gwarancje tylko na komplet. Chcę tym samochodem jeszcze trochę pojeździć więc wymieniłem całość ale moje koło sprzedałem za 200 zł bo miało tylko 2cm luzu, choć mechanik które je chciał kupić powiedział że nowe prawie tego luzu nie maja. W końcu nie kupił bo okazało się że te ze start stop mają inna budowe. Kupił je inny nawet bez sprawdzania . Więc na handel pewnie tak robią ale jak masz mieć problemy i znów coś robić oraz tracić czas to nie wiem czy warto.

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: xul » 15 cze 2020, o 06:42

Decyzję, czy wymieniać dwumas, czy nie, w momencie kiedy nie ma wyraźnych objawów bez zdjęcia skrzyni jest jak wróżenie z fusów. Trzeba zdjąć, zobaczyć stan i ocenić ile jeszcze może posłużyć.
Możesz też wziąć po uwagę wariant, że wymieniasz komplet, a starą dwumasę sprzedajesz firmie regenerującej/komuś, żeby odzyskać część kosztów (choćby 200zł jak Kolega wyżej), a przy okazji oszczędzasz 700zł na wymianie w przyszłości.

PS.: Dwumasę można rozwalić na przestrzeni nawet kilku tysięcy, jak ktoś jest "zdolny", ale i można kilka setek nastukać jeżdżąc świadomym jej posiadania i tego czego nie lubi.

wildchild
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 mar 2020, o 19:55
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Oświęcim

Re: Sprzęgło

Post autor: wildchild » 18 cze 2020, o 10:59

Dobra nie ma co dziadować. Wrzucam komplet z kołem Sachsa ;) Dzięki Panowie

lukasz978
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 16 lis 2022, o 18:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Starogard
Postawił piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło

Post autor: lukasz978 » 22 sie 2023, o 19:39

cycus_pl pisze:
22 gru 2017, o 17:09
Witam
Od kilku dni mam dziwne zachowania się silnika mianowicie jadąc na 2 ,3 czy 4 biegu przy 2000 - 3000 obrotów wciskają pedał w podłogę obroty natychmiastowo wrastają do ponad 4500 obrotów ( NIE ZAKAZDYM RAZEM ) a autko jakby jechało normalnie a nie jak na turbo , dziwne uczucie jakby się ślizgało sprzęgło .Czy to możliwe że się kończy sprzęgło czy coś innego ?
pacjentka 1.6 turbo 180KM 156 tyś.
Witam mam ten sam problem co kolega tylko ze 2.0 cdti. Kolego może powiesz co było przyczyną jeżeli jeszcze jesteś na forum i posiadasz Opelka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”