--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło
Re: Sprzęgło
Skrzynia F40 2009r. przebieg 150000km, silnik 20DTH
tylko rano i to nie zawsze?
żadnych innych objawów odnośnie skrzyni czy sprzęgła,
w ciągu dnia po postoju 8h nie ma takich objawów, całe lato nie było takich objawów
myślę że jest to związane z temperaturą ale dzisiaj 6 stopni i ruszył prawidłowo, będę jeszcze to kontrolował
tylko rano i to nie zawsze?
żadnych innych objawów odnośnie skrzyni czy sprzęgła,
w ciągu dnia po postoju 8h nie ma takich objawów, całe lato nie było takich objawów
myślę że jest to związane z temperaturą ale dzisiaj 6 stopni i ruszył prawidłowo, będę jeszcze to kontrolował
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło
Mam takie same objawy. Mimo ze skrzynia m32 i oczywiście inne sprzęgło. Wymieniłem filtr paliwa ale nadal sporadycznie telepie przy ruszaniu. Nie szukam kosztów narazie jeżdżę dopuki się nie nasili bo ciężko o konkretna diagnozę.
Re: Sprzęgło
mam to samo juz ze 4 lata,nic sie nie martwie i mam w d e,jak ruszysz na wstecznym tego nie ma
Re: Sprzęgło
Dzięki Panowie za odpowiedz,
czyli nie jestem osamotniony, spróbuje jeszcze podpytać a ASO
czyli nie jestem osamotniony, spróbuje jeszcze podpytać a ASO
Re: Sprzęgło
Przy szybkiej zmianie biegów słychać u mnie taki metaliczny pisk, trzaśniecie, cholera wie. Jak jest ciepły silnik nie słychać tego.
Dodatkowo na biegu jałowym przy 1700-2400 obrotów czuć drgania. Przy jeździe nie wyczuwam ich. Wciskanie sprzęgła na biegu jałowym i gwałtowne jego puszczanie nie powoduje żadnych dźwięków. Sprzęgło nie śliska się, biegi wchodzą prawidłowo.
Czy sądzicie że to dwumasa?
Silnik 2.0 DTH 160KM (obecnie 182KM po boxie), przebieg 193.000km (ale nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał dwumasę).
Może ktoś w Płocku, Warszawie lub okolicach zna dobrego mechanika który ogarnie dwumasę?
Dobrze by było gdyby koledzy którzy sami kupowali części podesłali jakieś namiary na sklepy internetowe gdzie można kupić.
Ma ktoś może nr części dwumasy w GM?
Może komuś się przyda:
Cztery sposoby na wydłużenie żywotności dwumasowego koła zamachowego
1. Unikaj niskich obrotów. Permanentna jazda w zakresie zbyt niskich obrotów (1500 obr./min i poniżej) powoduje nadmierne i trwające długo obciążanie sprężyn oraz ich tłumików. Oszczędna jazda niestety nie służy trwałości "dwumasu".
2. Zmień sposób ruszania. Gwałtowne puszczanie sprzęgła, nie tylko przy ruszaniu, ale również po zmianie biegu na wyższy, powoduje chwilowe duże przeciążenie sprężyn i tłumików. Tak samo niszczące jest dławienie silnika, np. przy ruszaniu z 2. biegu.
3. Unikaj poślizgu sprzęgła. Długotrwała jazda z poślizgiem sprzęgła (przy ruszaniu, przy zużytym sprzęgle itp.) powoduje przegrzanie tzw. masy wtórnej, co skutkuje zmianą konsystencji smaru oraz uszkodzeniem łożyskowania wewnętrznego.
4. Zadbaj o wtryskiwacze. Zaniedbanie stanu stanu silnika (np. zużycie wtryskiwaczy w dieslu powyżej współczynnika korekcji 1,65 mg/H) powoduje nierównomierność biegu silnika, wywołującą ponadnormatywne wibracje koła dwumasowego.
Jak samemu zdiagnozować usterkę
- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.
- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.
- Jeżeli obie próby wskazują na awarię koła dwumasowego - mechanik będzie musiał zdemontować skrzynię biegów. Pomiar luzów koła potwierdzi jego stan.
Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... ign=chrome
-- 24 lis 2014, o 16:56 --
Jednak drgania są wyczuwalne już i podczas jazdy przy obrotach 2000-2200.
Moje dalsze obserwacje wskazują iż:
- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego. - nie stwierdziłem.
- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia. - czuć że silnik drży lekko, szarpnięcia nie czuje, wibracje lekko wyczuwalne, ale czy to nie normalne gdy rusza się ze zbyt wysokiego biegu? Dla mnie to normalny objaw, który obserwuje w niejednym aucie.
Nadal nie wiem czy to dwumasa. Nadal szukam dobrego mechanika w Płocku, który by ogarnął temat.
Dodatkowo na biegu jałowym przy 1700-2400 obrotów czuć drgania. Przy jeździe nie wyczuwam ich. Wciskanie sprzęgła na biegu jałowym i gwałtowne jego puszczanie nie powoduje żadnych dźwięków. Sprzęgło nie śliska się, biegi wchodzą prawidłowo.
Czy sądzicie że to dwumasa?
Silnik 2.0 DTH 160KM (obecnie 182KM po boxie), przebieg 193.000km (ale nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał dwumasę).
Może ktoś w Płocku, Warszawie lub okolicach zna dobrego mechanika który ogarnie dwumasę?
Dobrze by było gdyby koledzy którzy sami kupowali części podesłali jakieś namiary na sklepy internetowe gdzie można kupić.
Ma ktoś może nr części dwumasy w GM?
Może komuś się przyda:
Cztery sposoby na wydłużenie żywotności dwumasowego koła zamachowego
1. Unikaj niskich obrotów. Permanentna jazda w zakresie zbyt niskich obrotów (1500 obr./min i poniżej) powoduje nadmierne i trwające długo obciążanie sprężyn oraz ich tłumików. Oszczędna jazda niestety nie służy trwałości "dwumasu".
2. Zmień sposób ruszania. Gwałtowne puszczanie sprzęgła, nie tylko przy ruszaniu, ale również po zmianie biegu na wyższy, powoduje chwilowe duże przeciążenie sprężyn i tłumików. Tak samo niszczące jest dławienie silnika, np. przy ruszaniu z 2. biegu.
3. Unikaj poślizgu sprzęgła. Długotrwała jazda z poślizgiem sprzęgła (przy ruszaniu, przy zużytym sprzęgle itp.) powoduje przegrzanie tzw. masy wtórnej, co skutkuje zmianą konsystencji smaru oraz uszkodzeniem łożyskowania wewnętrznego.
4. Zadbaj o wtryskiwacze. Zaniedbanie stanu stanu silnika (np. zużycie wtryskiwaczy w dieslu powyżej współczynnika korekcji 1,65 mg/H) powoduje nierównomierność biegu silnika, wywołującą ponadnormatywne wibracje koła dwumasowego.
Jak samemu zdiagnozować usterkę
- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.
- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.
- Jeżeli obie próby wskazują na awarię koła dwumasowego - mechanik będzie musiał zdemontować skrzynię biegów. Pomiar luzów koła potwierdzi jego stan.
Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... ign=chrome
-- 24 lis 2014, o 16:56 --
Jednak drgania są wyczuwalne już i podczas jazdy przy obrotach 2000-2200.
Moje dalsze obserwacje wskazują iż:
- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego. - nie stwierdziłem.
- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia. - czuć że silnik drży lekko, szarpnięcia nie czuje, wibracje lekko wyczuwalne, ale czy to nie normalne gdy rusza się ze zbyt wysokiego biegu? Dla mnie to normalny objaw, który obserwuje w niejednym aucie.
Nadal nie wiem czy to dwumasa. Nadal szukam dobrego mechanika w Płocku, który by ogarnął temat.
Re: Sprzęgło
Witam pare dni temu zauważyłem u mnie w aucie jak auto stoi caly dzien i wieczorem chce jechac na zakupy i odpalam auto, temperatura na dworzu 5*C, wciskam sprzeglo, ruszam i pedał nie odbija do konca, następnie pod sklepem parkuje tyłem, noga na sprzęgle podczas parkowania popuszczać sprzeglo, dociskam i po chwili poczułem ze auto dalej leci i ledwo wyjąłem bieg wsteczny a pedał w podłodze, ja silnik sie rozgrzeje tak co najmniej 60*C wszystko wraca do normy
Silnik 2.0cdti ecoflex 160, skrzynia manual 6 biegow F40, przebieg 89000 mil
Ogolnie auto na gwarancji ale chcialbym wiedzieć co sie dzieje przed oddaniem do serwisu
Jakies pomysły?
Silnik 2.0cdti ecoflex 160, skrzynia manual 6 biegow F40, przebieg 89000 mil
Ogolnie auto na gwarancji ale chcialbym wiedzieć co sie dzieje przed oddaniem do serwisu
Jakies pomysły?
-
- Klubowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 23 mar 2014, o 13:58
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło
Miałem podobne zdarzenie. Wjechałem na myjnie, ten sam program, wyjeżdżam i czuję, że sprzęgło bierze inaczej. Poza tym zauważyłem, że pedał sprzęgła był obniżony w dół gdzieś o 1/4-1/5. Potem podjechałem do sklepu, zgasiłem autko,po 10 minutach powrót i wszystko wraca do normy. Dodam, że mam prawie 180kkm a sprzęgło robiłem przy 174kkm. Od tego zdarzenia zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów i objaw zniknął. Czy to jednorazowy przypadek?seba969 pisze:Witam pare dni temu zauważyłem u mnie w aucie jak auto stoi caly dzien i wieczorem chce jechac na zakupy i odpalam auto, temperatura na dworzu 5*C, wciskam sprzeglo, ruszam i pedał nie odbija do konca, następnie pod sklepem parkuje tyłem, noga na sprzęgle podczas parkowania popuszczać sprzeglo, dociskam i po chwili poczułem ze auto dalej leci i ledwo wyjąłem bieg wsteczny a pedał w podłodze, ja silnik sie rozgrzeje tak co najmniej 60*C wszystko wraca do normy
Silnik 2.0cdti ecoflex 160, skrzynia manual 6 biegow F40, przebieg 89000 mil
Ogolnie auto na gwarancji ale chcialbym wiedzieć co sie dzieje przed oddaniem do serwisu
Jakies pomysły?
Re: Sprzęgło
Nie dzieje sie to za każdym razem po tak zwanej "nocy"
-- 20 sty 2015, o 19:42 --
Wczoraj straciłem polowe sprzęgła a dzis rano całkowicie pedał wpadł w podłogę i do warsztatu dojechałem na holu, diagnoza - wyciek płynu hamulcowego w okolicy skrzyni, jutro beda negocjować z gwarantem
-- 23 sty 2015, o 18:38 --
i po zabiegu
auto naprawione, jutro jade odebrać
wysprzeglik dal dupy i wymienili na nowy
-- 20 sty 2015, o 19:42 --
Wczoraj straciłem polowe sprzęgła a dzis rano całkowicie pedał wpadł w podłogę i do warsztatu dojechałem na holu, diagnoza - wyciek płynu hamulcowego w okolicy skrzyni, jutro beda negocjować z gwarantem
-- 23 sty 2015, o 18:38 --
i po zabiegu
auto naprawione, jutro jade odebrać
wysprzeglik dal dupy i wymienili na nowy
Re: Sprzęgło
ASO twierdzi że zaczyna hałasować moje kolo 2masowe. Auto to insignia 2.0 turbo 4x4 2008 r. Zdziwiłem się bo myślałem że 2 masy to bolączka diesli. Miał ktoś ten problem? Jakie są objawy bo ja nic nie słyszę
Re: Sprzęgło
Witam
Mam problem, mianowicie podczas przyspieszania np z pierwszego biegu lub drugiego rosną szybko obroty lecz samochód wolno przyspiesza, gdy już wrzucę 3 i spadną obroty do 2 tys- samochód zabiera się zdecydowanie szybciej...
Drugie pytanko dotyczy wysokości "brania " sprzęgła u mnie jest to ok 3/4 wysokości
Mam problem, mianowicie podczas przyspieszania np z pierwszego biegu lub drugiego rosną szybko obroty lecz samochód wolno przyspiesza, gdy już wrzucę 3 i spadną obroty do 2 tys- samochód zabiera się zdecydowanie szybciej...
Drugie pytanko dotyczy wysokości "brania " sprzęgła u mnie jest to ok 3/4 wysokości
Re: Sprzęgło
Trzeba pamiętać, że sprzęgło kręci się w komplecie z dwu-masą. Można wymienić tylko tarczę sprzęgła i docisk, zostawiając koło dwu-masowe ale w przypadku dobitego koła efekt wymiany może być mizerny. Zaleca się wymianę całości trzech elementów - koło dwu-masowe, docisk sprzęgła i tarcza. Wówczas jest większa pewność, że osiągniesz efekt jaki zamierzasz tym bardzej, że mechanik musi wyciągnąć całą skrzynię biegów i rozmontować komplet sprzęgła, później montując ponownie wszystko do kupy. Koszt w wasztacie od 400 do 600 pln - robocizna... W ASO ponad 1000 PLN.
Re: Sprzęgło
Witam .
Wie może ktos co może być przyczyna pisku sprzęgła podczas ruszania ?
Czy trzeba wymieniac ?
Czy wystarczy coś podkręcic (sprzęgło) tak jak kiedys w starszych autach sie robło
Vauxhall Insignia (2012) CDTI 160kM Start/Stop
Przebieg 130 tys
Wie może ktos co może być przyczyna pisku sprzęgła podczas ruszania ?
Czy trzeba wymieniac ?
Czy wystarczy coś podkręcic (sprzęgło) tak jak kiedys w starszych autach sie robło
Vauxhall Insignia (2012) CDTI 160kM Start/Stop
Przebieg 130 tys