--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Stuki podczas zmiany biegów
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Żeby troszkę naświetlić temat - autko benzyna(dzięki kolegom od diesli;) skrzynia M32, bardzo bym prosił o wypowiadanie się w tych kryteriach, zresztą w 1 poście podałem jaki silnik;) A18XER
Zmiana biegów, głuche walnięcie
Cześć,
czy ktoś spotkał się z takim to oto objawem, że jadąc np. na 2/3/4 biegu gdy kompletni zwalniam pedał gazu, czuję głuche walnięcie, zanim samochód zwalniając będzie jechał na tak zwanym biegu. To samo przy zmianie biegów. Wrzucam np. 2 i przy zwalnianiu pedału sprzęgła czuję to samo, dodaję gazu.
Oczywiście to nienormalnie zachowanie bo żaden samochód sprawny tak się nie zachowuje. Ten typ tak ma to bajka. Walnięcie jest zawsze przy zmianie biegów od 1 do 4, później nie ma już tego efektu. Podejrzewam poduszkę skrzyni, co wy na to? Gdzie ją szukać, czy można ją podejrzeć z zewnątrz?
czy ktoś spotkał się z takim to oto objawem, że jadąc np. na 2/3/4 biegu gdy kompletni zwalniam pedał gazu, czuję głuche walnięcie, zanim samochód zwalniając będzie jechał na tak zwanym biegu. To samo przy zmianie biegów. Wrzucam np. 2 i przy zwalnianiu pedału sprzęgła czuję to samo, dodaję gazu.
Oczywiście to nienormalnie zachowanie bo żaden samochód sprawny tak się nie zachowuje. Ten typ tak ma to bajka. Walnięcie jest zawsze przy zmianie biegów od 1 do 4, później nie ma już tego efektu. Podejrzewam poduszkę skrzyni, co wy na to? Gdzie ją szukać, czy można ją podejrzeć z zewnątrz?
Re: Zmiana biegów, głuche walnięcie
Skorzystaj proszę z wyszukiwarki bo taki temat juz istnieje. Krótko mówiąc ten typ tak ma
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- hajt
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
- Auto: insignia cosmo
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Zmiana biegów, głuche walnięcie
Nowe też tak miały? Zastanawiam się bo ostatnio wymieniłem gumy stabilizatora (bo stukało). Mechanior powiedział, że nie było sensu wymieniać bo gumy były dobre... Co innego "mówi" samochód bo po stukaniu ani śladu. Te elementy gumowe generalnie w Insigni wybujają się w taki sposób chyba, że wizualnie są ok, natomiast pracują już nie ok. Czy ktoś próbował wymienić poduchę pod skrzynią? (bo wygląda na dobrą...więc jest szansa )
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Zmiana biegów, głuche walnięcie
Może kontynuuj problem w ISTNIEJĄCYM już temacie, tak jak wyżej zostało to wspomniane - http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=16&t=1562
Piąty dzień już wątek jest powielany i żaden moderator nie może zrobić z tym porządku ?
Piąty dzień już wątek jest powielany i żaden moderator nie może zrobić z tym porządku ?
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2015, o 22:44 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: A dlaczego nie raportujesz?
Powód: A dlaczego nie raportujesz?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Według mnie to nie jest problem skrzyni. Twierdzę to na podstawie obserwacji. Stuk nie wstępuje w trakcie zmiany biegów ani nawet po odpuszczeniu sprzęgła. Stuk następuje tylko gdy dodajemy gazu. Można to zaobserwować gdy wrzucimy juz bieg np. z 1 na 2 i bez dodawania gazu odpuszczamy pedał sprzęgła. Stuku nie ma...Albo odwrotnie gdy po zmianie biegu trzymając ciągle nogę na pedale sprzęgła wciskamy gaz. Dopiero później odpuszczamy pedał sprzęgła, stuku nie ma. Wygląda to na poduszki silnika, mniej skrzyni. Pomimo tego że nawet nie naderwane są być może za miękkie/gumy słabej jakości... Czytałem inne fora np. z UK i tam ludzie wymieniali całe skrzynie i problem jak był tak był. Może ktoś to sprawdził?
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Tu też jest sporo wiedzy, nie trzeba UK. Przeguby, półośki, sprzęgło, poduszka skrzynia sanki....
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Panowie, ani przeguby, ani półośki, ani sprzęgło, oraz nie poduszka skrzyni, tym bardziej sanki. Omijając ASO, które stwierdziło, że to może być wszystko z półośkami włącznie, podjechałem do tak zwanego Pana Czesia, który ma przydomowy warsztat i ten stwierdził nurkując w kanale, że mam luzy (kręci się wokoło własnej osi) jeden z końcówek drążka kierowniczego, pomimo, że podczas jazdy skręcania itd. nie było żadnych objawów typowych dla tego elementu.
Zamówiłem więc dwie końcówki firmy Moog i w renomowanym warsztacie już z kawą włącznie założyli mi te końcówki + zbieżność. Groszowe sprawy bo za całość z robocizną zapłaciłem 350 zł. Zapalam auto, jadę...i stwierdzam krótko - "zmniejszone luzy na skrzyni", nie ma strzałów/szarpnięć podczas zmiany biegów, ciekawostka...
edit, stuki są ale już minimalne...Zostaje do sprawdzenia, przeguby lub pompa sprzęgła bo wadliwie działająca może zapowietrzać układ, a zapowietrzony układ wpływa także na te walnięcia.
Zamówiłem więc dwie końcówki firmy Moog i w renomowanym warsztacie już z kawą włącznie założyli mi te końcówki + zbieżność. Groszowe sprawy bo za całość z robocizną zapłaciłem 350 zł. Zapalam auto, jadę...i stwierdzam krótko - "zmniejszone luzy na skrzyni", nie ma strzałów/szarpnięć podczas zmiany biegów, ciekawostka...
edit, stuki są ale już minimalne...Zostaje do sprawdzenia, przeguby lub pompa sprzęgła bo wadliwie działająca może zapowietrzać układ, a zapowietrzony układ wpływa także na te walnięcia.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, o 22:11 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni oraz unikanie wulgaryzmów - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni oraz unikanie wulgaryzmów - Regulamin §5 pkt 8
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Witam,
chciałbym się podłączyć do tematu. Ostatnio zauważyłem w swoim samochodzie (2.0 CDTi) że podczas dłużej jazdy w mieście przy zmianie lewarka z 3 na 4 bieg na pozycji neutralnej mam takie dwukrotne stuknięcie. Objaw występuje tylko przy dłuższej jeździe i bardzo częstej zmianie biegów (ruch 100% miejski). Objawy nie występują w innych sytuacjach. Przebieg samochodu 81kkm.
Btw. tak wszyscy rzucają modelami skrzyń biegów i nie wiem jak mam sprawdzić jaki model ja mam...
chciałbym się podłączyć do tematu. Ostatnio zauważyłem w swoim samochodzie (2.0 CDTi) że podczas dłużej jazdy w mieście przy zmianie lewarka z 3 na 4 bieg na pozycji neutralnej mam takie dwukrotne stuknięcie. Objaw występuje tylko przy dłuższej jeździe i bardzo częstej zmianie biegów (ruch 100% miejski). Objawy nie występują w innych sytuacjach. Przebieg samochodu 81kkm.
Btw. tak wszyscy rzucają modelami skrzyń biegów i nie wiem jak mam sprawdzić jaki model ja mam...
- Paweł Pablo
- Klubowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 31 sty 2016, o 11:23
- Auto: Insignia A ST FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wyrzysk/Piła/Wielkopolska
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Kolego wklep tu swój vin http://www.opelvindekoder.pl/ i zobacz jaką skrzynie biegów masz.
***** ***
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Wcześniej z tego korzystałem i nie widziałem tam nigdzie oznaczenia skrzyni, a jak dziś wpisałem to pojawiła mi się informacja, że "specyfikacja wyposażenia jest ograniczona". Czy da się to jeszcze gdzieś sprawdzić?
Sorry za śmiecenie, chciałbym powrócić do tematu mojej bolączki
Sorry za śmiecenie, chciałbym powrócić do tematu mojej bolączki
- Paweł Pablo
- Klubowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 31 sty 2016, o 11:23
- Auto: Insignia A ST FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wyrzysk/Piła/Wielkopolska
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Dlatego że już o tym pisałem dużo osób wpisując swój vin wpisuje np "WOLO " a ma być "W0L0".W vinie nie ma liter "O" są zera.Arczi_88 pisze:"specyfikacja wyposażenia jest ograniczona".
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, o 13:00 przez Paweł Pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
***** ***
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Wpisywałem poprawnie prze "0". Dzięki Petridum za pomoc. Okazało się że mam skrzynię F40. Czy mogę prosić o przeniesienie pierwszego postu do tematu "Skrzynia biegów F40"??
pozdrawiam.
pozdrawiam.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Witam. Odświeżę temat. Czy komuś udało się rozwiązać problem z tym pukaniem podczas dodawania odejmowania gazu oraz przy zmianie biegów. Od paru dni mam to samo. Obstawiałem tylną poduszkę bo była trochę pęknięta. Wymieniłem i nic się nie zmieniło. Dalej przy dodawaniu i odejmowaniu gazu słychać takie "tyknięcia" Skrzynia f40. Na drążku nie ma luzów ani drgań. Na postoju podczas wciskania i puszczania sprzęgła też cicho. Jeśli ktoś miał podobnie i to rozwiązał to proszę o podpowiedź.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Dwumas, przeguby wew.
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Dzięki ale powiedz czy to potwierdzone. Też bym obstawiał przeguby ale miałeś tak kolego czy tylko gdybanie.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Chciałeś podpowiedź, radzę jednak usterki t ego typu traktować indywidualnie bo co z tego że u mnie poprzednim aucie, po wymianie przegubów cisza.
Teraz mam to samo u siebie w insi ale tym razem to dwumas bedzie bo na przegubach luz symboliczny żeby nie powiedzieć że go brak, ja bym jednak przeprowadził jakąś diagnostykę bo to że przeguby jakieś tam drogie nie są to jednak robota przy ich wymianie jest średnio wygodna, a dwumas wiadomo $$$.
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Teraz mam to samo u siebie w insi ale tym razem to dwumas bedzie bo na przegubach luz symboliczny żeby nie powiedzieć że go brak, ja bym jednak przeprowadził jakąś diagnostykę bo to że przeguby jakieś tam drogie nie są to jednak robota przy ich wymianie jest średnio wygodna, a dwumas wiadomo $$$.
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka