--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 gru 2019, o 20:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WAWA
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Witam.
Jestem świeżym posiadaczem insigni. Średnio się na tym znam ale musze wymienić olej w reduktorze. Moje pytanie brzmi jaki konkretnie olej tam idzie?
Czytam forum ale dla mnie to trochę czarna magia i nie potrafię dojść do tego jaki ma być olej.
Z posta w tym temacie gdzie podany jest nr oleju 93165383 na stronie
https://www.opel-e-sklep.pl/olej-przekl ... -3572.html
Nie jest wymieniony silnik z mojego opla więc rozumiem że do mnie nie będzie pasowało?
Pozdrawiam
Jestem świeżym posiadaczem insigni. Średnio się na tym znam ale musze wymienić olej w reduktorze. Moje pytanie brzmi jaki konkretnie olej tam idzie?
Czytam forum ale dla mnie to trochę czarna magia i nie potrafię dojść do tego jaki ma być olej.
Z posta w tym temacie gdzie podany jest nr oleju 93165383 na stronie
https://www.opel-e-sklep.pl/olej-przekl ... -3572.html
Nie jest wymieniony silnik z mojego opla więc rozumiem że do mnie nie będzie pasowało?
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lut 2020, o 10:21
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Baby
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
witam może ktoś podać wymiary albo nr katalogowy tej uszczelki z nr 21 ze schematu? mam wyciek w tym miejscu i nie moge znalesc nigdzie tej uszczelki/zimeringa
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lut 2020, o 10:21
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Baby
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 sty 2017, o 16:07
- Auto: Opel Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Witam! Mam taki problem a mianowicie... Insignia CDTI 4x4 118kw, we wrześniu tego roku wymieniłem skrzynię kątową z uwagi na to, że w mojej było bardzo dużo opiłków metalu w oleju. Kupiłem używkę po przebiegu 21tkm, tak twierdził sprzedawca-choć tak może mówić każdy. Do sedna... Ostatnie przy temp. poniżej zera po ruszeniu po dłuższym postoju słychać szum przez jakieś 2-3 km jazdy, A potem szumienie zanika. Szumienie dochodzi ze środkowej części pojazdu od spodu na wys lewarka zmiany biegów. Nie wiem gdzie szukać? Czy to wał napędowy, jakiś przegub, łożysko czy ponownie skrzynia kątowa tzw. reduktor? Czy macie jakieś propozycje? Przerabiał ktoś ten temat?
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 mar 2021, o 11:55
- Auto: Insignia 2.0TDCI 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzebie-Zdroj
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Witam.
Krótko... https://allegro.pl/oferta/opel-insignia ... 0016235071
Ma to sens czy nie bardzo, a może nawet zdecydowanie nie?
Krótko... https://allegro.pl/oferta/opel-insignia ... 0016235071
Ma to sens czy nie bardzo, a może nawet zdecydowanie nie?
- hubi_pl
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
- Auto: Panama
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Nie ma sensu, Febi to najniższa półka oleju do "haldexa".
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 mar 2021, o 11:55
- Auto: Insignia 2.0TDCI 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzebie-Zdroj
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Czyli BorgWarner, tak? A pozostałe oleje (dyfer i kątowa)?
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
viewtopic.php?f=16&t=1042&p=187113#p187113 - chwila szukania.
Jeżeli chodzi o haldex, to szedłem w komplet BorgWarner. Do dyfra lałem oryginał (mam eLSD), a do skrzyni rozdzielczej LM.
Jeżeli chodzi o haldex, to szedłem w komplet BorgWarner. Do dyfra lałem oryginał (mam eLSD), a do skrzyni rozdzielczej LM.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 mar 2021, o 11:55
- Auto: Insignia 2.0TDCI 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzebie-Zdroj
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Dziękuję i przepraszam. Nie wiem jak mogłem to przeoczyć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 lis 2020, o 18:52
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Witam, można spokojnie zalać reduktor i tylny most olejem MOTUL GEAR 300 LS 75W90, czy lepiej kupić oryginał ?
Ile dokładnie tam wchodzi ?
Ile dokładnie tam wchodzi ?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Ja tym zalałem i już 3 lata jeżdżę I jest ok, ile wlazło nie pamiętam
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Przecież w linku co wyżej zarzuciłem jest napisane ile wchodzi łącznie z propozycjami zamienników, trochę własnego wysiłku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 08:58
- Auto: 2.0 CDTI BiTurbo 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Słupsk
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 cze 2022, o 19:02
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Jaki jest uszczelniacz między reduktorem a wałem napędowym?
Wymiana jest skomplikowana, po zdjęciu wału napędowego?
Wymiana jest skomplikowana, po zdjęciu wału napędowego?
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/m/2/9-1/ i https://opel.7zap.com/pl/car/g09/h/7/2-1/ - tak to mniej więcej wygląda w rozbiciu na części, jeżeli chodzi o skrzynkę rozdzielczą, haldex i dyfer
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 cze 2022, o 19:02
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Dzięki za podpowiedź.
Czyli 17, 20, 21, trzeba wymienić.
Jak zdejmę wał napędowy, to nie będzie problemu, z wymianą tych elementów?
Do uszczelki nr. 20, trzeba odkręcić te sześć śrub. Nic tam się nie rozpadnie?
Czyli 17, 20, 21, trzeba wymienić.
Jak zdejmę wał napędowy, to nie będzie problemu, z wymianą tych elementów?
Do uszczelki nr. 20, trzeba odkręcić te sześć śrub. Nic tam się nie rozpadnie?