--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia biegów F40
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 25 mar 2020, o 23:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mielec
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Spoczko. Właśnie będę szukał co może być przyczyną, że nie ma tej płynności tylko trzeba poczekać ok 2 sekund i potem wchodzi lepiej... A co by było gdyby człowiek zrobił chipa na 190-200 KM ... chyba skrzynia by nie dała rady
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
a u innych Panów jak jest z tą zmianą biegów?
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
a u innych Panów jak jest z tą zmianą biegów?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 18:02
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Pruszków
Re: Skrzynia biegów F40
Mam ciąg dalszy tematu. Serwis po zostawieniu auta na noc i odpaleniu rano stwierdził, iż to sprzęgło. Wymiana na obowiązującej gwarancji serwisowej zaplanowana na 17.06. Będę dawać znać.
Pozdro,
Pozdro,
PanSowa pisze: ↑3 cze 2020, o 09:14Cześć,
Mój pierwszy post na forum.
Pacjent 2.0 CDTI Ecoflex, skrzynia F40, 2015. Mam auto od połowy maja.
Na początku skrzynka chodziła idealnie, leciutko i bez problemu. Po przejechaniu ok 1700 km, na zimnym silniku czuje wyraźny opór przy wbiciu 1go biegu. Zdarzyło się tez kilkukrotnie, że 2gi bieg wyskoczył samoistnie (czasem przy zmianie czuję jakby haczenie). Nic nie zatrzeszczało, po prostu wyskoczył. Przeczytałem w zasadzie wszystkie posty dotyczące tej skrzyni na forum. Z racji, iż lubię mieć dobrze odrobione lekcje przed rozmową z serwisem, to chciałbym się upewnić co myślicie. Czy będzie to kwestia regulacji wodzików ? czy też być może synchronizatorowi też trzeba się przyjrzeć? Trochę jak wróżenie ze szklanej kuli. W piątek robię serwis olejowy, może ktoś ma jakieś pomysły ? Plus jest taki, że auto ma gwarancję na 5k km i/lub 3msc, więc teoretycznie powinni mi to zrobić w jej ramach.
Spokojnego dnia dla wszystkich !
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Witam, przeczytałem cały temat i muszę powiedzieć że jestem bardzo skołowany , jak jest w końcu z tą ilością oleju ? 1.8 czy 2.2-2.6? , pamiętam że była taka akcja serwisowa GM dotycząca VC odnośnie ilości oleju o której wspoinaliście w temacie, jest to nadal ta sama skrzynia prwada ? Mieszkam w UK i próbowałem u źródła czyli w ASO , niestety ręce mi opadły gdy uszłyszałem żę oleju się nie wymienia a skrzynia nie ma korka zlewowego jedynie co powiedzieli to że w 2012r w konstrukcji skrzyni zostały zmienione łożyska
i który olej ? GM 1940182? GM 1940004.? czy Fuchs TITAN Sintofluid 75W80?
u mnie we wszystkich sklepach wychodzi im że powinien być 75W-90 więc już całkiem zgłupiałem.
Doradzi ktoś? jutro muszę zamówić olej
Auto to A20DTH 160bhp (nie eco), manualna skrzynia f40
i który olej ? GM 1940182? GM 1940004.? czy Fuchs TITAN Sintofluid 75W80?
u mnie we wszystkich sklepach wychodzi im że powinien być 75W-90 więc już całkiem zgłupiałem.
Doradzi ktoś? jutro muszę zamówić olej
Auto to A20DTH 160bhp (nie eco), manualna skrzynia f40
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Edit
--------------------------------------------------------
udało mi się uzyskać informacje w 4 różnych ASO a ponieważ tu nie znalazłem odpowiedzi pomyśałem że napiszę co udało mi się ustalić.
Pomimo tego że oficjalne dane mówią o 1.8L mechanicy w aso leją i zalecają od 2.2 do 2.8L, ponieważ jak twierdzą skrzynia pracuje o wiele lepiej ( nie ma znaczenia czy eco). Olej dedykowany do skrzyni f40 to GM 1940182,
olej GM 1940004 jest do F17, natomiast po przeszukaniu googla zdecydowałem się na zakup GM 1940004 mimo wszystko iż w teorii dedykowany jest do skrzyni f17
--------------------------------------------------------
udało mi się uzyskać informacje w 4 różnych ASO a ponieważ tu nie znalazłem odpowiedzi pomyśałem że napiszę co udało mi się ustalić.
Pomimo tego że oficjalne dane mówią o 1.8L mechanicy w aso leją i zalecają od 2.2 do 2.8L, ponieważ jak twierdzą skrzynia pracuje o wiele lepiej ( nie ma znaczenia czy eco). Olej dedykowany do skrzyni f40 to GM 1940182,
olej GM 1940004 jest do F17, natomiast po przeszukaniu googla zdecydowałem się na zakup GM 1940004 mimo wszystko iż w teorii dedykowany jest do skrzyni f17
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 maja 2020, o 11:33
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów F40
Witam, mam insignię 2012r 2.0cdti a20dth 4x4 skrzynia biegów F40 i mam problem ze skrzynią (a słyszałem że f40 się nie psują) nie ma żadnych zgrzytów przy wrzucaniu biegów.. A jak jadę np w korku to mi 2bieg wyskakuje, dzieje się tak głownie jak odpuszczam gaz jak go delikatnie ręką przytrzymam to jest wszystko ok.. Co to może być??
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Psują się, jak wszystko w dzisiejszych czasach.
Można spróbować regulacji na wodzikach (jest na Forum).
Jaki przebieg? Olej miałeś wymieniany (chociaż pewnie to nie jest przyczyną kłopotów)?
Można spróbować regulacji na wodzikach (jest na Forum).
Jaki przebieg? Olej miałeś wymieniany (chociaż pewnie to nie jest przyczyną kłopotów)?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 maja 2020, o 11:33
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów F40
Przebieg 202tyś, w 2016r była sprowadzona, od 4 lat w jednych rękach, 4 lata temu był zmieniany olej w skrzyni.
PS. Masz na myśli regulację linek?
PS. Masz na myśli regulację linek?
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Tak, chodziło o regulacje linek wybieraka, może do końca nie "wskakuje".
Większość ogarniętych mechaników powinno szybko dojść co się mogło stać.
W ostateczności remont skrzyni. Całe szczęście, że jest dosyć popularna i powinieneś bez problemu znaleźć polecany zakład.
Większość ogarniętych mechaników powinno szybko dojść co się mogło stać.
W ostateczności remont skrzyni. Całe szczęście, że jest dosyć popularna i powinieneś bez problemu znaleźć polecany zakład.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 maja 2020, o 06:20
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
Podzielę sie moimi wrażeniami na temat wymiany oleju w skrzyni F40 oraz dodatkach bo trochę kombinowałem.
Pierwszą wymianę zrobiłem na 2,5L samego oleju.
Drugą wymianę zrobiłem na 2,5L + ceramizer do skrzyni.
Trzecią wymianę zrobiłem na 2,5L + dodatek MOS2.
Czwartą wymianę na 2,2L ale skrzynia głośno chodziła i potem dolałem do 2,5-2,6L oleju i tak jeżdzę do dzisiaj.
Wcześniej miałem zalane fabrycznie około 3L oleju i czasami biegi haczyły i zgrzytał drugi bieg.
Po wymianie ustąpiło haczenie biegów ale drugi bieg dalej potrafi zgrzytać i to raczej już taka harakterystyka tej skrzyni, trzeba z wyczuciem wrzucać dwójkę. Optymalna ilość oleju to pomiędzy 2,4 a 2,6L a co do dodatków to stwierdzam,
że raczej szkoda na nie pieniędzy bo za dużo nie poprawią.
Pierwszą wymianę zrobiłem na 2,5L samego oleju.
Drugą wymianę zrobiłem na 2,5L + ceramizer do skrzyni.
Trzecią wymianę zrobiłem na 2,5L + dodatek MOS2.
Czwartą wymianę na 2,2L ale skrzynia głośno chodziła i potem dolałem do 2,5-2,6L oleju i tak jeżdzę do dzisiaj.
Wcześniej miałem zalane fabrycznie około 3L oleju i czasami biegi haczyły i zgrzytał drugi bieg.
Po wymianie ustąpiło haczenie biegów ale drugi bieg dalej potrafi zgrzytać i to raczej już taka harakterystyka tej skrzyni, trzeba z wyczuciem wrzucać dwójkę. Optymalna ilość oleju to pomiędzy 2,4 a 2,6L a co do dodatków to stwierdzam,
że raczej szkoda na nie pieniędzy bo za dużo nie poprawią.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia biegów F40
W moim przypadku po 155tys w skrzyni było jeszcze 1,6l oleju, same smarowidło było już mocno zużyte, dlatego wpadło ponad 2l dedykowanego oleju.
Po przesmarowaniu linek i wymianie skrzynia chodzi bardziej gładko, biegi wchodzą lepiej ale mimo to ta skrzynia potrzebuję całej dłoni i precyzyjniej ręki.
Miałem też M32... Tam było masełko, miód, zmiana biegów dwom palcami ale to bardzo delikatna skrzynia.
F40 po wymianie oleju i serwisie linek da się lubić!
Po przesmarowaniu linek i wymianie skrzynia chodzi bardziej gładko, biegi wchodzą lepiej ale mimo to ta skrzynia potrzebuję całej dłoni i precyzyjniej ręki.
Miałem też M32... Tam było masełko, miód, zmiana biegów dwom palcami ale to bardzo delikatna skrzynia.
F40 po wymianie oleju i serwisie linek da się lubić!
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
- Auto: Chevrolet Malibu
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Zmienił ktoś w końcu olej na GM1940004? Na tygodniach chcę wymienić i mam już przejechane 126kkm. Myślałem o tym oleju gdyż czytałem ze jest lepszy. Jednak dziś po rozmowie z ASO usłyszałem ze mogą zmienić na taki ale tylko na moją odpowiedzialność. Do tej skrzyni jest przewidziany GM1940182
-
- Klubowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:07
- Auto: opel insignia 2014
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Pruszków
Re: Skrzynia biegów F40
Kolego i jak uporałeś się z tym haczeniem, bo mam takie same objawy jak ty i @sychne napisz co dokładnie robiłeś i jak ci teraz działa ta skrzyniapawel_insignia pisze: ↑14 lis 2018, o 20:08Kolego bardzo dziękuję za rzetelny pakiet informacji. Takie właśnie miałem podejrzenia. Jak się uporam z problemem, to napiszę co i jak. @panek tobie też dziękuję!
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Problem z wysprzeglikiem. Wymieniłem bo ciekło z niego + wymiana oleju w skrzyni + dwusiarczk molibdenu.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Ja latem wlałem mannola za 20zł butelka 1l. Ten olej był właśnie koloru takiego jakby żółtawy.
Zlałem starego oleju 1,8l a wlałem mannola 2,2l. Ja tam różnicy nie widzę. Nie jest na pewno gorzej niż było przed wymianą.
Zlałem starego oleju 1,8l a wlałem mannola 2,2l. Ja tam różnicy nie widzę. Nie jest na pewno gorzej niż było przed wymianą.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 9 cze 2019, o 14:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
Kolego i jak uporałeś się z tym problemem, bo mam takie same objawy jak ty .pawel_insignia pisze: ↑6 lis 2018, o 16:10Zrobiłem mały test:
1) Na zgaszonym silniku biegi wchodzą płynnie: Wciskam sprzęgło i wbijam dowolny bieg bez najmniejszego problemu. Uruchamiam auto, puszam a nastepnie naciskam ponownie sprzęgło - nie mogę wbić nic (albo na siłę), wbijam 4 i dopiero po chwili moge kolejne biegi wbić i potem już płynie, aż do kolejnego puszczenia/wcisniecia sprzęgła. Gaszę auto, wciskam sprzęgło i wbijam wszystkie biegi bez problemu, wchodzą jak w masło.
2) Zrobiłem też ten drugi test. Na odpalonym aucie stałem na równej nawierzchni i próbowałem wbić jedynkę, w tym momencie auto kilka cm potoczyło się do przodu, wbijam wsteczny i potoczyło sie do tyłu.
\
Olej w skrzyni zmieniony, nowe kompletne sprzęgło z dwumasą, układ odpowietrzany kilkakrotnie.
Regeneracja linek coś pomoże czy to skrzynia dokonuje swojego żywota ?
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Wysprzeglik wymieniłem. A w między czasie pompę sprzęgła (ale to nie było to). Dodałem też dwusiarczek molibdenu do skrzyni. I na ten moment nie ma opisywanej sytuacji.
- darekk
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
- Auto: ST OPC Line 195PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Czy ktoś wie lub może zmierzyć jaka powinna być grubość tych ślizgów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 sty 2021, o 06:14
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Skrzynia biegów F40
Chcąc wymienić olej w skrzyni F40 ecoflex udałem się do sklepu motoryzacyjnego i polecili mi Febi 75W90 GL-5 który spełnia normy opla OPEL: 1940182, 1940757, 1940768, 1940777
Ze starej zeszło 2,5 litra (olej bardzo ciemno czerwony) wlałem 2,2 l uradowany z wymiany okazuje się że na zimnym silniku nie moża biegów wbić nie ma już harczenia delitatnego II biegu ale chodzą jak w czołgu. Jak się troszkę rozgrzeje to wszystko OK- wcześniej tego bie było.
Wymienić go? dolać do 2,5 ? Też piszą że starczy 1,8l ?
Odpowiadam sobie na pytanie:
Z tego co wyczytałem olej klasy GL5 nie nadaje się do tej skrzyni o czym mogłem się przekonać - olej zlany, zalany nowym TUTELA MATRYX 75W85 = 2 litry i wszystko wróciło do normy (niestety 2 nadal bardzo delikatnie charczy po rozgrzaniu OK)
Ze starej zeszło 2,5 litra (olej bardzo ciemno czerwony) wlałem 2,2 l uradowany z wymiany okazuje się że na zimnym silniku nie moża biegów wbić nie ma już harczenia delitatnego II biegu ale chodzą jak w czołgu. Jak się troszkę rozgrzeje to wszystko OK- wcześniej tego bie było.
Wymienić go? dolać do 2,5 ? Też piszą że starczy 1,8l ?
Odpowiadam sobie na pytanie:
Z tego co wyczytałem olej klasy GL5 nie nadaje się do tej skrzyni o czym mogłem się przekonać - olej zlany, zalany nowym TUTELA MATRYX 75W85 = 2 litry i wszystko wróciło do normy (niestety 2 nadal bardzo delikatnie charczy po rozgrzaniu OK)
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 07:58
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Borki
Re: Skrzynia biegów F40
Witam , w jaki sposób zalać olej do skrzyni przez jakiś czujnik ? Wlewu za nic w świecie nie mogę odkręcić i korek z ibusem się obrobił...