--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów

titanium
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: titanium » 3 paź 2016, o 08:23

Może krótko o (lock-up) by nie sprowadzać wątku do opisu działania skrzyni .
Układ dodatkowego sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze które przy stabilnej jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu innych warunków, spina konwerter czysto mechanicznie, co znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej (brak strat w przenoszeniu momentu przez olej).

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: KaMYk » 3 paź 2016, o 08:50

Opis się zgadza. Może też być źródłem problemów w działaniu sprzęgła i całej skrzyni.
titanium pisze:więc niema tam nic do wymiany
Konwerter - sprzęgło hydrokinetyczne - jednak wymaga naprawy i jest w nim co wymieniać patrząc na całość.

Dla skrzyń AISIN awaria konwertera jest opisywana:
Objawy awarii konwertera
Problemy ze zmianą biegów, szarpanie przy ruszaniu oraz na 2. i 3. biegu.
Usterki konwertera
Zużycie uszczelniaczy, zużycie okładziny ciernej tarczy lock-up.

Ma to jednak wpływ na działanie skrzyni. Nie twierdzę, że w tym przypadku tak jest, ale zwracam uwagę, że nie można sprzęgła hydrokinetycznego pomijać w diagnozie działania całej skrzyni. Jest to ważny element całości. W tym także tarcza cierna mechanizmu lock-up.

Bodex

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: Bodex » 3 paź 2016, o 08:51

Pisałem o tych " tarczkach " nie tarczach sprzęgłowych ciernych.

Sprzedawałem części przez 15 lat , raczej się nie mylę w nazewnictwie , choć nikt nie jest nieomylny :)

W mojej skrzyni po szybkiej jeździe autostradowej 1200 km pierwszy objaw to zmiana biegu z 5/4 jakby bez sprzęgła takie "buch" po jakimś czasie sie uspokoiło lecz powstało przeciąganie 2/3 . Ciekawe bo zawsze się to dzieje po nawet chwilowym wyłączeniu kluczykiem i przy ponownym łagodnym rozpędzaniu auta , a zimny czy ciepły nie ma znaczenia .
Raz spróbowałem na zimnym dać mu w p...de, nie orzeciąga.

2 zmiana oleju złagodziła wszelkie objawy i za 30 tys znowu zmienię i wkeje dodatek LM ATF .

Radze zrobić tak : pojechac autostradą tak ze 200 km na dużych obciążeniach skrzyni i prędkości obrotowej np. Silnik ma około 3 tyś.obr. przy 180 km , chodzi o ti by olej się rozgrzał i ruszył maksymalnie osad brudu robiąc brunatną zawiesinę i wtedy go wymienić.
Taki zabieg pozwoli na oczyszczenie i poprawę pracy pompy olejowej i zaworów sterujących całej skrzyni .

Być może tak skrzynia działa bo osady zapchały zaworki w sterowniku i tu soft nic nie pomoże.

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

hanys1973
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
Auto: insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: hanys1973 » 3 paź 2016, o 11:03

Niestety nie jest to prosta w naprawie skrzynia jak myślałem wcześniej AF40-6 tylko skrzynia GM 6T70.
Skrzynia znana z wady fabrycznej – wytrzymująca ponoć 60 tys km. ( elektrozawory nienaprawialne, sterownik razem elektrozaworami w środku skrzyni) .
Auto zawiezione do ASO celem sprawdzenia możliwości naprawy – czekam niecierpliwie na diagnozę.

evo

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: evo » 3 paź 2016, o 18:27

hanys1973 pisze:elektrozawory nienaprawialne
No jak nie . Sa zestawy naprawcze do elektrozaworów

http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-ste ... 83085.html

hanys1973
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
Auto: insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: hanys1973 » 3 paź 2016, o 18:31

evo - zobacz typ mojej skrzyni

-- 3 paź 2016, o 19:44 --

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/m7u/
skrzynia w insygniach 2.0 T z silnikiem NFT

natomiast skrzynie Aisin AF40 są stosowane w samochodach do 350 Nm

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: KaMYk » 3 paź 2016, o 18:54

Coś tam jest i do 6T70
http://www.sonnax.com/parts/3757-zip-kit

są też firmy, które się podejmują napraw
https://www.facebook.com/AT.Service.Aut ... 6716353114

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: KenyBDG » 3 paź 2016, o 20:13

evo pisze:
hanys1973 pisze:elektrozawory nienaprawialne
No jak nie . Sa zestawy naprawcze do elektrozaworów

http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-ste ... 83085.html
Sterownik 2011+ ma niewymienialne elektrozawory....takie mam info z przed dwóch lat, byłem u Pana Kamila w Zielonej Górze, więc mogło się zmienić.

cOOKIe_
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 29 maja 2021, o 16:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Zielona Góra
Postawił piwo: 1 raz

Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów

Post autor: cOOKIe_ » 29 maja 2021, o 17:10

hanys1973 pisze:
3 paź 2016, o 11:03
Niestety nie jest to prosta w naprawie skrzynia jak myślałem wcześniej AF40-6 tylko skrzynia GM 6T70.
Skrzynia znana z wady fabrycznej – wytrzymująca ponoć 60 tys km. ( elektrozawory nienaprawialne, sterownik razem elektrozaworami w środku skrzyni) .
Auto zawiezione do ASO celem sprawdzenia możliwości naprawy – czekam niecierpliwie na diagnozę.
Kolego? A dasz namiar do tego Magika od automatow z zielonej? Mam problem z moja skrzynia i chciałem poradzic sie kogoś kto sie zna :) dzięki wielkie z góry.pozdrawiam

Dodano po 24 sekundach:
hanys1973 pisze:
3 paź 2016, o 11:03
Niestety nie jest to prosta w naprawie skrzynia jak myślałem wcześniej AF40-6 tylko skrzynia GM 6T70.
Skrzynia znana z wady fabrycznej – wytrzymująca ponoć 60 tys km. ( elektrozawory nienaprawialne, sterownik razem elektrozaworami w środku skrzyni) .
Auto zawiezione do ASO celem sprawdzenia możliwości naprawy – czekam niecierpliwie na diagnozę.
Kolego? A dasz namiar do tego Magika od automatow z zielonej? Mam problem z moja skrzynia i chciałem poradzic sie kogoś kto sie zna :) dzięki wielkie z góry.pozdrawiam

Domi88
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2021, o 23:05
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Domi88 » 30 maja 2021, o 23:36

Witam,
Mam taki problem, że w moim automacie zaczęło strasznie szarpać, wręcz rzucać przy zmianie biegu z R na D.
Auto ma 124tys. Przebiegu. Insignia 2.0 diesel z 2011 roku.
Ktoś, coś może podpowiedzieć co mogło się stać?

Kamila Czarnek
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 26 maja 2021, o 08:35
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce

Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Kamila Czarnek » 31 maja 2021, o 09:18

Podobno pomoże adaptacja skrzyni.
Jeżeli nie to 99% sterownik.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów

Post autor: xul » 31 maja 2021, o 09:40

W temacie o AF40 chyba było opisane szarpanie przy przełączaniu R->D i D->R, przejrzyj temat

Kamila Czarnek
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 26 maja 2021, o 08:35
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce

Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Kamila Czarnek » 31 maja 2021, o 09:49

Było, ale temat rozwodniony - dużo pomysłów czego wina i bez konkretów, że ktoś tak miał i już długo nie ma.
Ja jadę na adaptację dziś. Zobaczymy, a jak nie to robię prawdopodobnie sterownik.

Domi88
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2021, o 23:05
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Domi88 » 1 cze 2021, o 08:01

To jakbym mogła poprosić o informacje czy pomogło.
Druga sprawa, ktoś ma do polecenia jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy, który się zajmie moją Insignią?

Keppozord
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Keppozord » 25 lip 2021, o 21:47

Kto ogarnia skrzynie na Ślasku i pomoże?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”