--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
Witam, jakie są różnice pomiędzy tymi skrzyniami? Na forum głównie pisane jest o AF40 a jak wyglada sprawa np ze skrzynia 6T70 czy to są skrzynie słabsze i wolniejsze?
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
własnie widzę http://www.opel-infos.de/modelle/insignia_a_4t.html że tak 6t70 siedzi w 2.0 sidi.
A ktoś ma porównanie szybkości zmieniania biegów tej skrzyni lub chociaż 6t45 (z 1.6T) do af40?
A ktoś ma porównanie szybkości zmieniania biegów tej skrzyni lub chociaż 6t45 (z 1.6T) do af40?
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
przeznaczone do silników z mniejszym momentem. AF40 wytrzymuje większy moment.pawelus668 pisze:czy to są skrzynie słabsze
http://www.opel-infos.de/getriebe/6t.html
http://www.opel-infos.de/getriebe/af40.html
AF40 jest montowana w najsilniejszych wersjach benzynowych 2,8T w wersjach OPC do 325KM oraz dieslach
6T70 tylko w wersjach 2,0T.
Co do szybkości działania to bez danych producenta, a te pewnie będzie ciężko znaleźć to jest to nie do zmierzenia.
Tylko subiektywne oceny. Trzeba by znaleźć dwa auta, każde z podobnym silnikiem ale inną skrzynią i porównać.
Insignia z silnikiem A20NHT, tylko też problem, bo 6T70 montowana jest w mocniejszych wersjach tego silnika a AF40-6 w słabszych wersjach.
(poprawiłem)
Ostatnio zmieniony 6 paź 2016, o 19:39 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6070
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
To znaczy w jakich słabszych wersjach 2.0 bo u mnie 6T70 a moc 250KM?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
Moja pomyłka, AF40 wersje 220KM, a 6T70 w 250KM, czeski błąd.
Natomiast 2.8T z OPC były tylko z AF40 no i manuale.
Natomiast 2.8T z OPC były tylko z AF40 no i manuale.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6070
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
A ok, to teraz by grało.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 paź 2019, o 19:17
- Auto: Buick Regal GS
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Piła
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
Witam Panowie
Mam pytanie odnośnie tych skrzyń. Czy skrzynia Af40 mozna zastapic 6T70 czy nie pasuje oraz co trzeba by wymienić żeby to sprawnie jeździło. Pytam gdyż mam Buick Regal GS 2.0 turbo 260 Km silnik B20NHT i skrzynia 6T70 i szarpie mi z pierwszego na drugi bieg jak się nagrzeje ( jazda po mieście) a widzę że ciężko z częściami do tego a nie wiem czy adaptacja wystarczy.
Mam pytanie odnośnie tych skrzyń. Czy skrzynia Af40 mozna zastapic 6T70 czy nie pasuje oraz co trzeba by wymienić żeby to sprawnie jeździło. Pytam gdyż mam Buick Regal GS 2.0 turbo 260 Km silnik B20NHT i skrzynia 6T70 i szarpie mi z pierwszego na drugi bieg jak się nagrzeje ( jazda po mieście) a widzę że ciężko z częściami do tego a nie wiem czy adaptacja wystarczy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 7 gru 2019, o 07:04
- Auto: Buick Regal
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Nowy Targ
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
Witam serdecznie,
Odnośnie skrzyni 6T70 to jak poprawnie sprawdzić na bagnecie poziom oleju w skrzyni? Pisze check hot. Tylko czy należy sprawdzić przy działającym silniku czy rozgrzanym tylko wyłączonym. Pewnie jest to oczywiste ale nie mogłem takiej informacji się doszukać.
Odnośnie skrzyni 6T70 to jak poprawnie sprawdzić na bagnecie poziom oleju w skrzyni? Pisze check hot. Tylko czy należy sprawdzić przy działającym silniku czy rozgrzanym tylko wyłączonym. Pewnie jest to oczywiste ale nie mogłem takiej informacji się doszukać.
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
W klasycznym automacie trzeba sprawdzać na włączonym silniku
- pawel794032032
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
Moim zdaniem ( a naprawiam po co najmniej kilkanaście AF40 rocznie i co najmniej kilka 6t70 rocznie) zarówno AF40 i 6T70 to dobre skrzyni jak się jeździ normalnie (bez notorycznego katowania) i zmienia olej na czas (od nowości co 40000km)
Jak bym miał wybierać to wolał bym Aisina AF40 - bardziej przemyślana konstrukcja, kosze z lepszych materiałów i mniej niedoskonałości konstrukcyjnych.
Obie da się dobrze naprawić choć o części nie łatwo zwłaszcza do 6t70.
Zarówno Af40 jak i 6T70 psują się różnie - zdarzają się awarie i przy 100kkm jak i powyżej 300kkm - zależy jak się dba i jak się jeździ.
Jak bym miał wybierać to wolał bym Aisina AF40 - bardziej przemyślana konstrukcja, kosze z lepszych materiałów i mniej niedoskonałości konstrukcyjnych.
Obie da się dobrze naprawić choć o części nie łatwo zwłaszcza do 6t70.
Zarówno Af40 jak i 6T70 psują się różnie - zdarzają się awarie i przy 100kkm jak i powyżej 300kkm - zależy jak się dba i jak się jeździ.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
@pawel794032032
A jak z AF50-8?
No i co masz na myśli pod określeniem "notorycznego katowania"?
M.
A jak z AF50-8?
No i co masz na myśli pod określeniem "notorycznego katowania"?
M.
- pawel794032032
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
AF50-8 bardzo bobra skrzyni ale jak się popsuje to słabo z częściami do niej...
Co do katowania - im spokojniej jeździsz tym i olej można rzadziej zmieniać i sama skrzynia dłużej posłuży.
Co do katowania - im spokojniej jeździsz tym i olej można rzadziej zmieniać i sama skrzynia dłużej posłuży.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40
A jak takie skrzynie czują się np. podczas jazdy w miejskim korku, gdzie przez długi czas podjeżdża się po parę metrów, często nawet bez naciskania gazu? Bo skrzynia zachowuje się tak, jakby mogła robić to całymi dniami z wytrwałością maszyny rolniczej...
Co do spokojnej jazdy, to w przypadku GSi raczej nie jest możliwe w 100% Zdarza się wystartować na maxa, choć wówczas to raczej przeniesienie napędu obrywa najmocniej. Co zauważyłem, to że efektywność startu wcale nie jest najlepsza przy prostackim wdepnięciu od razu w podłogę tak jak robią to testerzy. Lepiej jest nacisnąć szybkim ruchem gaz tak na 3/4, wówczas ruszenie jest natychmiastowe i energiczne, skrzynia ładnie oddaje. W trakcie gdy auto tak rusza jeszcze na I. biegu, dopiero wówczas docisnąć gaz do końca. Natomiast przy depnięciu od razu w podłogę, auto na pierwszych metrach jakby pytało się "czy na pewno?" i zbierało się w sobie do skoku - tak jakby to właśnie skrzynia zabezpieczała się przed gwałtownym przeniesieniem momentu i "napinała się w sobie".
W trasie każde trudniejsze wyprzedzanie to kickdown. Skrzynia dość brutalnie go stosuje - zawsze jest to redukcja najniżej jak się da, nawet jeśli na 1-2 sek. ma dać II. bieg i dopiero wrzucić na III. to i tak przełączy na tę II. Wydaje mi się, że jest nawet możliwe zredukowanie z VIII. biegu na II. tak przy niecałych 80 km/h, a to faktycznie odbywa się ostro.
Dwa razy zdarzył mi się jakiś hałas ze skrzyni, w pierwszych miesiącach jazdy - może jeszcze nie potrafiłem się z nią dogadać. Od tamtego czasu minęło z 5 lat i jest spokój, bo najwyraźniej unikam warunków ku takim sytuacjom. To było przy szybkim przejściu z hamowania (hamulcem) do dodania gazu (nie tak mocnego, bez kickdown). I chyba w trybie Tour - bo w trybie Sport skrzynia sama ładnie redukuje przełożenia podczas hamowania, przynajmniej w GSi.
M.
Co do spokojnej jazdy, to w przypadku GSi raczej nie jest możliwe w 100% Zdarza się wystartować na maxa, choć wówczas to raczej przeniesienie napędu obrywa najmocniej. Co zauważyłem, to że efektywność startu wcale nie jest najlepsza przy prostackim wdepnięciu od razu w podłogę tak jak robią to testerzy. Lepiej jest nacisnąć szybkim ruchem gaz tak na 3/4, wówczas ruszenie jest natychmiastowe i energiczne, skrzynia ładnie oddaje. W trakcie gdy auto tak rusza jeszcze na I. biegu, dopiero wówczas docisnąć gaz do końca. Natomiast przy depnięciu od razu w podłogę, auto na pierwszych metrach jakby pytało się "czy na pewno?" i zbierało się w sobie do skoku - tak jakby to właśnie skrzynia zabezpieczała się przed gwałtownym przeniesieniem momentu i "napinała się w sobie".
W trasie każde trudniejsze wyprzedzanie to kickdown. Skrzynia dość brutalnie go stosuje - zawsze jest to redukcja najniżej jak się da, nawet jeśli na 1-2 sek. ma dać II. bieg i dopiero wrzucić na III. to i tak przełączy na tę II. Wydaje mi się, że jest nawet możliwe zredukowanie z VIII. biegu na II. tak przy niecałych 80 km/h, a to faktycznie odbywa się ostro.
Dwa razy zdarzył mi się jakiś hałas ze skrzyni, w pierwszych miesiącach jazdy - może jeszcze nie potrafiłem się z nią dogadać. Od tamtego czasu minęło z 5 lat i jest spokój, bo najwyraźniej unikam warunków ku takim sytuacjom. To było przy szybkim przejściu z hamowania (hamulcem) do dodania gazu (nie tak mocnego, bez kickdown). I chyba w trybie Tour - bo w trybie Sport skrzynia sama ładnie redukuje przełożenia podczas hamowania, przynajmniej w GSi.
M.