--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

ODPOWIEDZ
pawelus668
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: pawelus668 » 3 paź 2016, o 23:11

Witam, jakie są różnice pomiędzy tymi skrzyniami? Na forum głównie pisane jest o AF40 a jak wyglada sprawa np ze skrzynia 6T70 czy to są skrzynie słabsze i wolniejsze?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: norbi333 » 4 paź 2016, o 05:01

Jest do 380 Nm.AF40 jak pamiętam to 450 Nm

pawelus668
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: pawelus668 » 4 paź 2016, o 19:11

własnie widzę http://www.opel-infos.de/modelle/insignia_a_4t.html że tak 6t70 siedzi w 2.0 sidi.
A ktoś ma porównanie szybkości zmieniania biegów tej skrzyni lub chociaż 6t45 (z 1.6T) do af40?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: KaMYk » 4 paź 2016, o 19:49

pawelus668 pisze:czy to są skrzynie słabsze
przeznaczone do silników z mniejszym momentem. AF40 wytrzymuje większy moment.
http://www.opel-infos.de/getriebe/6t.html
http://www.opel-infos.de/getriebe/af40.html
AF40 jest montowana w najsilniejszych wersjach benzynowych 2,8T w wersjach OPC do 325KM oraz dieslach
6T70 tylko w wersjach 2,0T.
Co do szybkości działania to bez danych producenta, a te pewnie będzie ciężko znaleźć to jest to nie do zmierzenia.
Tylko subiektywne oceny. Trzeba by znaleźć dwa auta, każde z podobnym silnikiem ale inną skrzynią i porównać.
Insignia z silnikiem A20NHT, tylko też problem, bo 6T70 montowana jest w mocniejszych wersjach tego silnika a AF40-6 w słabszych wersjach.

(poprawiłem)
Ostatnio zmieniony 6 paź 2016, o 19:39 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6068
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 86 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: yerry » 6 paź 2016, o 18:08

To znaczy w jakich słabszych wersjach 2.0 bo u mnie 6T70 a moc 250KM?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: KaMYk » 6 paź 2016, o 19:36

Moja pomyłka, AF40 wersje 220KM, a 6T70 w 250KM, czeski błąd.
Natomiast 2.8T z OPC były tylko z AF40 no i manuale.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6068
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 86 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: yerry » 6 paź 2016, o 20:56

A ok, to teraz by grało.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

. Chudy.
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 19 paź 2019, o 19:17
Auto: Buick Regal GS
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Piła

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: . Chudy. » 26 lis 2019, o 21:14

Witam Panowie
Mam pytanie odnośnie tych skrzyń. Czy skrzynia Af40 mozna zastapic 6T70 czy nie pasuje oraz co trzeba by wymienić żeby to sprawnie jeździło. Pytam gdyż mam Buick Regal GS 2.0 turbo 260 Km silnik B20NHT i skrzynia 6T70 i szarpie mi z pierwszego na drugi bieg jak się nagrzeje ( jazda po mieście) a widzę że ciężko z częściami do tego a nie wiem czy adaptacja wystarczy.

Hodor12
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 7 gru 2019, o 07:04
Auto: Buick Regal
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Nowy Targ
Postawił piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: Hodor12 » 26 lis 2020, o 21:32

Witam serdecznie,
Odnośnie skrzyni 6T70 to jak poprawnie sprawdzić na bagnecie poziom oleju w skrzyni? Pisze check hot. Tylko czy należy sprawdzić przy działającym silniku czy rozgrzanym tylko wyłączonym. Pewnie jest to oczywiste ale nie mogłem takiej informacji się doszukać.

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: mortoss » 27 lis 2020, o 08:02

W klasycznym automacie trzeba sprawdzać na włączonym silniku

Awatar użytkownika
pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: pawel794032032 » 24 lut 2024, o 20:31

Moim zdaniem ( a naprawiam po co najmniej kilkanaście AF40 rocznie i co najmniej kilka 6t70 rocznie) zarówno AF40 i 6T70 to dobre skrzyni jak się jeździ normalnie (bez notorycznego katowania) i zmienia olej na czas (od nowości co 40000km)
Jak bym miał wybierać to wolał bym Aisina AF40 - bardziej przemyślana konstrukcja, kosze z lepszych materiałów i mniej niedoskonałości konstrukcyjnych.
Obie da się dobrze naprawić choć o części nie łatwo zwłaszcza do 6t70.
Zarówno Af40 jak i 6T70 psują się różnie - zdarzają się awarie i przy 100kkm jak i powyżej 300kkm - zależy jak się dba i jak się jeździ.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: wassermann » 26 lut 2024, o 17:18

@pawel794032032
A jak z AF50-8?
No i co masz na myśli pod określeniem "notorycznego katowania"?

M.

Awatar użytkownika
pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: pawel794032032 » 26 lut 2024, o 17:26

AF50-8 bardzo bobra skrzyni ale jak się popsuje to słabo z częściami do niej...
Co do katowania - im spokojniej jeździsz tym i olej można rzadziej zmieniać i sama skrzynia dłużej posłuży.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia automatyczna 6T45 6T70 - porównanie z AF40

Post autor: wassermann » 26 lut 2024, o 19:52

A jak takie skrzynie czują się np. podczas jazdy w miejskim korku, gdzie przez długi czas podjeżdża się po parę metrów, często nawet bez naciskania gazu? Bo skrzynia zachowuje się tak, jakby mogła robić to całymi dniami z wytrwałością maszyny rolniczej...

Co do spokojnej jazdy, to w przypadku GSi raczej nie jest możliwe w 100% ;) Zdarza się wystartować na maxa, choć wówczas to raczej przeniesienie napędu obrywa najmocniej. Co zauważyłem, to że efektywność startu wcale nie jest najlepsza przy prostackim wdepnięciu od razu w podłogę tak jak robią to testerzy. Lepiej jest nacisnąć szybkim ruchem gaz tak na 3/4, wówczas ruszenie jest natychmiastowe i energiczne, skrzynia ładnie oddaje. W trakcie gdy auto tak rusza jeszcze na I. biegu, dopiero wówczas docisnąć gaz do końca. Natomiast przy depnięciu od razu w podłogę, auto na pierwszych metrach jakby pytało się "czy na pewno?" i zbierało się w sobie do skoku - tak jakby to właśnie skrzynia zabezpieczała się przed gwałtownym przeniesieniem momentu i "napinała się w sobie".

W trasie każde trudniejsze wyprzedzanie to kickdown. Skrzynia dość brutalnie go stosuje - zawsze jest to redukcja najniżej jak się da, nawet jeśli na 1-2 sek. ma dać II. bieg i dopiero wrzucić na III. to i tak przełączy na tę II. Wydaje mi się, że jest nawet możliwe zredukowanie z VIII. biegu na II. tak przy niecałych 80 km/h, a to faktycznie odbywa się ostro.

Dwa razy zdarzył mi się jakiś hałas ze skrzyni, w pierwszych miesiącach jazdy - może jeszcze nie potrafiłem się z nią dogadać. Od tamtego czasu minęło z 5 lat i jest spokój, bo najwyraźniej unikam warunków ku takim sytuacjom. To było przy szybkim przejściu z hamowania (hamulcem) do dodania gazu (nie tak mocnego, bez kickdown). I chyba w trybie Tour - bo w trybie Sport skrzynia sama ładnie redukuje przełożenia podczas hamowania, przynajmniej w GSi.

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”