--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia biegów M32

ODPOWIEDZ
radii86
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: radii86 » 22 maja 2020, o 17:13

Mechanik twierdzi, że może wywalić simeringi skrzyni od nadmiaru oleju. Gdzieś czytałem, że ta skrzynia ma odpowietrznik i ewentualnie tym wyleci nadmiar. Doleję 0,4l i zobaczę.

Awatar użytkownika
z_marian
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 31 paź 2018, o 17:39
Auto: Astra J ST OPC Line
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: podkarpackie

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: z_marian » 10 cze 2020, o 18:51

radii86 pisze:
21 maja 2020, o 21:35
Edit
Co do oleju - zakłady specjalizujące się w naprawach tych skrzyń zalecają większe ilości - jak ja robiłem to otrzymałem zalecenie aby wlać 2,8 l (notabene skrzynię robiłem k/Krosna, ale ja to trochę wypośrodkowałem z innymi opiniami - wahania od 2,4 l do 2,8 l i wlałem 2,6l). Co do haczenia biegów, zobacz tutaj: Regulacja M32. U mnie co prawda haczenie nieznacznie się zmniejszyło, ale może u Ciebie pomoże. Dodam tylko, że jeszcze dolałem do skrzyni 2 tubki LIQUI MOLY MoS2 i z czasem użytkowania mogę stwierdzić, że haczenie biegów jest mniejsze i w ogóle wchodzą one lżej.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2020, o 18:51 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

phex1337
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 15 maja 2018, o 15:21
Auto: insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: phex1337 » 9 lip 2020, o 18:53

Wymieniłem dziś olej w skrzyni zleciało niecałe 2L czyli standardowo zalałem 2.5L TITAN SINTOFLUID 75W80 + strzykawka Ceramizatora do Skrzyni Biegów. Mam objawy jak większość wsteczny jedynka i drugi bieg. Po zalaniu jakby "gładziej" wchodziły biegi a co do zmian napisze z czasem czy coś się poprawiło. Olej wyleciał lekko czerwony z przewagą brązowego czyli nie tak bardzo zużyty jak się spodziewałem. Przebieg 130k silnik 1.8. W renault thalia też zmieniałem profilaktycznie w drugim samochodzie i tam zleciała smoła a przebieg dopiero 55k także warto o skrzynie zadbać i wymienić olej...

murderinc
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 lip 2020, o 13:36
Auto: Insignia A 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: murderinc » 15 lip 2020, o 14:22

Witam, pytanko mam techniczne, olej ze skrzynki spuścić korkiem spustowym, a wlew gdzie się znajduje, gdzieś pod akumulatorem czy przy samej skrzyni (korek rewizyjny)?? Czy 2.7 litra Fuchsa da rade czy dorzucic jakies ceramizery? 10 tyś temu miałem regeneracje skrzyni - łożyska Timken + poprawa luzów w celu zapobieganiu ruszania się wybieraka. niestety zalali olejem mobil do skrzyn i czuje juz lekkie haczenie biegow 1-2

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Bartol » 15 lip 2020, o 20:42

Wlew jest na górze skrzyni. Nie musisz demontować akumulatora, bo w 1.8 śruba/korek jest dobrze widoczna obok podstawy akumulatora, w okolicy wybieraka.

Dodano po 3 minutach 47 sekundach:
Poza tym te skrzynie tak mają, że mogą być sprawne, ale czasami coś haczy i ciężko dojść dlaczego tak jest. Czasami wystarczy ponowna regulacja linek.
Z moich obserwacji wynika, że nawet jak masz nieprawidłowe korekty paliwowe to biegi mogą wchodzić z oporem, ale podejrzewam, że nikt się ze mną nie zgodzi w tej kwestii ;)

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: seburaj » 15 lip 2020, o 21:13

Bartol pisze:
15 lip 2020, o 20:46
Z moich obserwacji wynika, że nawet jak masz nieprawidłowe korekty paliwowe to biegi mogą wchodzić z oporem
a co ma jedno do drugiego ????
znaczy korekty biegu jałowego do pracy skrzyni biegów :?: :o :o :o :o

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Bartol » 15 lip 2020, o 21:32

Komputer na podstawie odczytów z czujników ustala wartości pracy silnika m.in ustalając korekty paliwowe adekwatne do uzyskanych parametrów. Wykorzystuje te odczyty chociażby do ustalenia proporcji paliwo/powietrze, wartości obrotów na biegu jałowym, a tym samym również do innych zabiegów jak np. czas opadu obrotów w trakcie zmiany biegów. Jeśli parametry będą "rozjechane" z powodu błędnych odczytów z jakiegoś czujnika to wg mnie odbija się to nawet na płynności zmiany biegów. To są moje przemyślenia, na podstawie obserwacji silnika 1.8 i do takiego się odnosiłem.
Ja miałem korekty na minusie i przy kręceniu silnika wysoko biegi wchodziły jak w masło. Przy delikatnej jeździe raz haczyły, innym razem nie, zmieniało się to nie wiadomo z jakiego powodu.
Odkąd wróciły w okolice 0% biegi zawsze wchodzą idealnie, niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły. Bardzo często jeździłem obserwując parametry na androidzie i powiązałem to z korektami. Jak biegi zaczęły wchodzi idealnie to w ciemno wiedziałem, że korekty się poprawiły. Jak zaczynały haczyć korekty były już na -8%.

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: seburaj » 16 lip 2020, o 09:31

Bartol pisze:
15 lip 2020, o 21:32
...
powiem tak - względem manualnej skrzynie biegów moooocno naciągana teoria....
no chyba, że jesteś wyznawcą chemitrails :D
Ostatnio zmieniony 16 lip 2020, o 17:23 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Bartol » 16 lip 2020, o 17:48

Nie zamierzam przekonywać do swoich poglądów ;)

Mowca
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 19 wrz 2019, o 09:29
Auto: Insignia ST 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: FZG
Postawił piwo: 2 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Mowca » 24 lip 2020, o 16:59

Czy ktoś może polecić jakaś sprawdzona firmę z okolic Żar, Zielonej Góry, która naprawa/regeneruje manuale?

damians1980
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2020, o 11:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wrocław

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: damians1980 » 1 sie 2020, o 14:19

Witam! Jestem nowy na forum, ponieważ niedawno kupiłem Insignię. Chciałem trochę poczytać o aucie i wyskoczył mi temat wadliwych skrzyń. Moje auto jest z 2014 roku, 130KM diesel, skrzynia M32 WR. Czytałem na forum, że bodajże od 2012 roku Opel montował już nieco poprawione skrzynie. Mam zamiar wymienić olej na Tutela Matryx, ale chciałem zapytać - może ktoś z Was ma Insignię z tego roku i jak się skrzynia sprawuje :-) Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: marcinmg » 1 sie 2020, o 15:51

Podaj vin bo coś mi się nie zgadza myślałem, że po lifcie były tylko 140 KM ze skrzynią F40 - A20dth i oczywiście 163 KM

damians1980
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2020, o 11:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wrocław

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: damians1980 » 2 sie 2020, o 06:39

W0LGT6EL0E1107478 - do ASO dzwoniłem pytać - powiedzieli M32 WR, z dekodera też tak samo

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: marcinmg » 2 sie 2020, o 09:29

I wszystko jasne masz silnik A20DT, popraw sobie opis bo masz A20DTH, u ciebie jak najbardziej jest skrzynia M32. Łożyska podobno poprawili ale i tak wszyscy piszą by olej w niej profilaktycznie wymieniać.

damians1980
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2020, o 11:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wrocław

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: damians1980 » 2 sie 2020, o 13:11

Acha, faktycznie mam błąd w opisie, czyli skrzynia powinna być poprawiona wnioskuję. Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Bartol » 2 sie 2020, o 14:37

Podobno zastosowali inne łożyska, ale z informacji jakie znajdowałem w necie wynikało, że niewiele to pomogło i skrzynia po "lifcie" wymaga również specjalnej troski.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8986
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: mazmarcin » 2 sie 2020, o 15:11

Ale te skrzynie są i teraz w IB .

Mowca
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 19 wrz 2019, o 09:29
Auto: Insignia ST 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: FZG
Postawił piwo: 2 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Mowca » 3 sie 2020, o 13:03

W poprawionej m32 zastosowali większe łożyska i dodali tez nowe kanały olejowe dzięki czemu ma lepsze smarowanie.

damians1980
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2020, o 11:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wrocław

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: damians1980 » 15 sie 2020, o 15:14

Witam, jestem świeżo po wymianie oleju w swojej Insigni. Wymieniałem sam, kilka spostrzeżeń dla tych, którzy nie są mechanikami a chcą i mogą coś samemu zrobić. Jeżeli będę wymieniał olej w skrzyni jeszcze raz, to zacząłbym od odkręcenia korka wlewu oleju. Próbowałem tego dokonać przy założonym akumulatorze - zero szans. Po wymontowaniu akumulatora i tej całej puszki, jest przyzwoity dostęp do tego korka - w moim przypadku niewiele to dało, bo imbus się wyginał, a korek ani drgnął. Pomogło dopiero potraktowanie korka wałeczkiem aluminiowym i młotkiem. Niewiele brakowało, a by się wyrobił - wówczas kaplica. Po 2 - dobre klucze, nie wiem czy to tylko u mnie takie zapieczone było, ale z imbusami z gliny to nie ma co nawet startować. Z odkręceniem korka spustowego nie było problemu - trzymał mocno, ale w końcu poszedł. Gwint korka potraktowałem odtłuszczaczem i loctite o średniej wytrzymałości. Olej który zlałem - czarny, niewiele lepszy niż silnikowy. Zalałem Fuchsa 2,8L. Może komuś się przyda.

Szwagier
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
Auto: Opel insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łuków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Szwagier » 3 wrz 2020, o 20:26

Dziś i ja wymieniłem olej w skrzyni biegów. Sprzedawca w sklepie znalazł w katalogu że motul, który akurat miał na stanie a chcialem na już, może być lany więc go wziąłem i mam nadzieję że będzie ok. I pierwsze moje zdziwienie - wyczytał z katalogu że powinno się lać 1.9l , ale i tak wziąłem 3 × 1l. Odkręciłem korek ten na dole (tego na górze obok odpowietrznika nie ruszałem) i ładnie zleciało, i tu moje drugie zdziwienie - około 1.8l starego oleju. Olej wlewałem korkiem od (chyba) sprawdzania stanu oleju a jest on umiejscowiony z boku skrzyni od przodu. I trzecie moje zdziwienie jak się okazało że dało się tamtędy wlać niecałe 2l. A to oznaczało by że katalog u sprzedawcy mówił prawdę i można założyć, że jeżeli w serwisie leją tym korkiem lub przynajmniej sprawdzają nim stan wlanego oleju to w skrzyni mamy nie więcej niż 2l. Ja odkręciłem jeszcze ten trzeci korek na górze i dolałem jeszcze pół litra za radami kolegów z forum i mam nadzieję że nie będzie wywalało nadmiaru przez simeringi.
I takie uwagi:
Ten górny korek udało się odkręcić bez wyciągania akumulatora, imbus z przedłużką dał radę.
Dolny i boczny korek był liźnięty farbą, więc coś pewnie było ruszane chyba że to jeszcze oznaczenie fabryczne. Natomiast na górnym żadnej farby nie było dlatego zakładam że jeżeli ktoś wymieniał olej to lał nowy właśnie tym korkiem bocznym. Wątpię żeby w zwykłym warsztacie oznaczali farbą żeby sprawdzić następnym razem czy coś było ruszane, więc wniosek że jeśli była wcześniej wymiana oleju w skrzyni to robiona była pewnie w ASO, dlatego napisałem wyżej że jeśli ktoś wymieniał olej w serwisie to może mieć niecałe 2l świeżego oleju.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”