--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

ODPOWIEDZ
Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Holios » 20 lis 2017, o 13:01

Hehehehe, w sumie z godzinka roboty bo trzeba tunel wywalić, no i my jeszcze wszystko rozbieraliśmy do drobnego a wyszło że się podmienia cały zestaw.

Maksiu555

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Maksiu555 » 13 mar 2018, o 13:37

dajrekt pisze:Cześć Panowie. Ja też mam problem z piątym biegiem. Czasami się blokuje i nie mogę wrzucić biegu w ogóle. Jak zwonie to wskoczy. Reszta też tak trochę dziwnie wskakuje ale wchodzą. A piątka im szybciej tym zdaje się być gorzej. Problem pojawił się niedawno. Ostatnio miałem wymianę uszczelki smoka ale bez zdejmowania skrzyni więc nie powinno mieć to wpływu a około miesiąca temu wymiana oleju w skrzyni. Byłem na sprawdzeniu i jedyne co panowie zauważyli to luz na tym zaczepie linki do skrzyni i sugerują wymianę linki . Macie jakieś podejrzenia, sugestie? Byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam
Darek
Witaj Darek. Udało Ci się jakoś rozwiązać problem z blokowaniem piątego biegu? Mam ten sam problem po odbiorze auta od mechanika, ktory wymianiał uszczelke smoka.

Gepardox
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 25 mar 2020, o 23:15
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mielec
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Gepardox » 6 maja 2020, o 09:09

Witam
Panowie gdzie na necie znajdę zapadke dźwigni zmiany biegów o której mowa? Czy w zestawie naprawczym do lewarka to jest? Auto ma 273kkm i mam problem haczeniem biegów.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Bartol » 6 maja 2020, o 19:03

Regulowałeś linki? Na haczenie biegów zazwyczaj zabieg ten pomaga.

Gepardox
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 25 mar 2020, o 23:15
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mielec
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Gepardox » 8 maja 2020, o 11:40

Właśnie mam zamiar zrobić ten zabieg na tym weekendzie. Sporo czytałem i sądzę, że to trzeba zrobić, a potem próbować inne warianty jeśli nie pomoże. Ostatnio Wymieniłem olej i mechanik wlał 2.2 l i jest poprawa. Zrobię regulację, a potem pomyślę nad dolaniem oleju może.

Gassii
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 30 gru 2018, o 21:57
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Gassii » 11 maja 2020, o 20:41

Witam
Mam problem ze skrzynią biegów na zimnym silniku chodzi w miarę luźno ale jak pojeżdżę trochę to drążek zaczyna chodzić ciężko i biegi wchodzą ciężej. Ktoś coś doradzi????
2.0 turbo benzyna 220km z 2010
Będę wdzięczny za pomoc

Awatar użytkownika
nomadzik34
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Cieszyn
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: nomadzik34 » 10 lip 2020, o 13:58

Siema, też mam ten problem jak kolega wyżej, na zimnym biegi wchodzą jak po maśle, po zagrzaniu w upalne dni po 20 km już zaczyna się problem. Jedynki i wstecznego nie idzie wbić.
Olej wymieniony na nowy 1,8 l GM
Wszystko wysmarowane smarem teflonowym.
2.0 turbo A20NHT 220 km
Jakieś rady?
Wysprzeglik?
Mało oleju?
Help 👍

Awatar użytkownika
nomadzik34
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Cieszyn
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: nomadzik34 » 3 sie 2020, o 13:58

Dla potomnych 😊
Sam rozwiązałem problem, od roku kombinowałem z biegami gdy się Isia zagrzała ciężko chodziły biegi, a to smarowanie wodzikow, wymiana oleju w skrzyni itp.
Jednak caly problem tkwił w docisku sprzęgła, wymieniłem komplet :tarcza, docisk i wysprzęglik, a teraz jest bajka, zmiana biegów jak marzenie i pedal sprzęgła mięciutki 👍😁

Awatar użytkownika
Rudnik80
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 15:43
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Stalowa Wola

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Rudnik80 » 28 cze 2021, o 20:50

Mam ten sam problem co kolega wyżej w skrzyni m32. Wymieniałem komplet łożysk (zmieony też był olej). Ponadto wymieniany był komplet sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik) oraz dwumasa - wszystko Sachs. Po tych naprawach przejechałem ok. 700 km. Wszystko pracuje dobrze na zimno, ale po przejechaniu kilkudziesięciu km (jak olej w skrzyni jest już dobrze rozgrzany) bardzo ciężko wchodzi bieg wsteczny. Czuć także opór/haczenie przy zrzucaniu wstecznego na luz. Bywa, że jedynka i dwójka też ciężej wchodzi. Najgorzej jest ze wstecznym. Boję się, żeby coś się nie uszkodziło bo na prawdę muszę "na chama" wrzucać ten bieg.
Sądzicie, że może to być spowodowane olejem syntetycznym Ravenol 75w85? Do suchej skrzyni mechanik wlał 2,5 litra. Z tego co widzę w większości rekomenduje się FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 API GL5. Jest sens wymieniać olej na Fuchsa? A może coś pokombinować z ilością obecnie zalanego oleju? Proszę o sugestie.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Berry

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Berry » 20 lip 2021, o 19:21

Jaki koszt takiej roboty? Mowa o 2.0 Turbo 220KM?
nomadzik34 pisze:
3 sie 2020, o 13:58
Dla potomnych 😊
Sam rozwiązałem problem, od roku kombinowałem z biegami gdy się Isia zagrzała ciężko chodziły biegi, a to smarowanie wodzikow, wymiana oleju w skrzyni itp.
Jednak caly problem tkwił w docisku sprzęgła, wymieniłem komplet :tarcza, docisk i wysprzęglik, a teraz jest bajka, zmiana biegów jak marzenie i pedal sprzęgła mięciutki 👍😁

miodek89
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Płock
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: miodek89 » 10 sty 2023, o 18:27

Hej,

Panowie ja mam taki problem. Auto zimne i odpalone jedynka ciężko wchodzi, zgasze auto jedynka pięknie wchodzi.

Auto rozgrzane i pracujące biegi już pięknie też wchodzą. Parę miesięcy temu wymieniłem kompletne sprzęgło Sachs.

Ktoś mi doradzil, że lewarek blokuje pod maską , później gałkę odwracam i te bolce w swoje miejsce powinny wchodzić. Prawda to ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
U mnie muszę troszkę dać w lewo , żeby weszły na swoje miejsce bez oporu

Ale tak myślę, ze jakbym miał źle wyregulowane linki to czy zimny czy ciepły byłoby tak samo.

miodek89
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Płock
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: miodek89 » 12 sty 2023, o 15:06

Ktoś podpowie ?

Zeberko
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2 wrz 2019, o 21:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Częstochowa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: Zeberko » 20 sty 2023, o 20:57

ObrazekA jak wygląda ten plastik co są na nim te 2 pionowe wybrzuszenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

miodek89
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Płock
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien

Post autor: miodek89 » 20 sty 2023, o 22:10

A u Ciebie wchodzą luźno w swoje miejsce?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”