--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Hehehehe, w sumie z godzinka roboty bo trzeba tunel wywalić, no i my jeszcze wszystko rozbieraliśmy do drobnego a wyszło że się podmienia cały zestaw.
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Witaj Darek. Udało Ci się jakoś rozwiązać problem z blokowaniem piątego biegu? Mam ten sam problem po odbiorze auta od mechanika, ktory wymianiał uszczelke smoka.dajrekt pisze:Cześć Panowie. Ja też mam problem z piątym biegiem. Czasami się blokuje i nie mogę wrzucić biegu w ogóle. Jak zwonie to wskoczy. Reszta też tak trochę dziwnie wskakuje ale wchodzą. A piątka im szybciej tym zdaje się być gorzej. Problem pojawił się niedawno. Ostatnio miałem wymianę uszczelki smoka ale bez zdejmowania skrzyni więc nie powinno mieć to wpływu a około miesiąca temu wymiana oleju w skrzyni. Byłem na sprawdzeniu i jedyne co panowie zauważyli to luz na tym zaczepie linki do skrzyni i sugerują wymianę linki . Macie jakieś podejrzenia, sugestie? Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Darek
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 25 mar 2020, o 23:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mielec
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Witam
Panowie gdzie na necie znajdę zapadke dźwigni zmiany biegów o której mowa? Czy w zestawie naprawczym do lewarka to jest? Auto ma 273kkm i mam problem haczeniem biegów.
Panowie gdzie na necie znajdę zapadke dźwigni zmiany biegów o której mowa? Czy w zestawie naprawczym do lewarka to jest? Auto ma 273kkm i mam problem haczeniem biegów.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Regulowałeś linki? Na haczenie biegów zazwyczaj zabieg ten pomaga.
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 25 mar 2020, o 23:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mielec
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Właśnie mam zamiar zrobić ten zabieg na tym weekendzie. Sporo czytałem i sądzę, że to trzeba zrobić, a potem próbować inne warianty jeśli nie pomoże. Ostatnio Wymieniłem olej i mechanik wlał 2.2 l i jest poprawa. Zrobię regulację, a potem pomyślę nad dolaniem oleju może.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 gru 2018, o 21:57
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Witam
Mam problem ze skrzynią biegów na zimnym silniku chodzi w miarę luźno ale jak pojeżdżę trochę to drążek zaczyna chodzić ciężko i biegi wchodzą ciężej. Ktoś coś doradzi????
2.0 turbo benzyna 220km z 2010
Będę wdzięczny za pomoc
Mam problem ze skrzynią biegów na zimnym silniku chodzi w miarę luźno ale jak pojeżdżę trochę to drążek zaczyna chodzić ciężko i biegi wchodzą ciężej. Ktoś coś doradzi????
2.0 turbo benzyna 220km z 2010
Będę wdzięczny za pomoc
- nomadzik34
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Cieszyn
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Siema, też mam ten problem jak kolega wyżej, na zimnym biegi wchodzą jak po maśle, po zagrzaniu w upalne dni po 20 km już zaczyna się problem. Jedynki i wstecznego nie idzie wbić.
Olej wymieniony na nowy 1,8 l GM
Wszystko wysmarowane smarem teflonowym.
2.0 turbo A20NHT 220 km
Jakieś rady?
Wysprzeglik?
Mało oleju?
Help
Olej wymieniony na nowy 1,8 l GM
Wszystko wysmarowane smarem teflonowym.
2.0 turbo A20NHT 220 km
Jakieś rady?
Wysprzeglik?
Mało oleju?
Help
- nomadzik34
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Cieszyn
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Dla potomnych
Sam rozwiązałem problem, od roku kombinowałem z biegami gdy się Isia zagrzała ciężko chodziły biegi, a to smarowanie wodzikow, wymiana oleju w skrzyni itp.
Jednak caly problem tkwił w docisku sprzęgła, wymieniłem komplet :tarcza, docisk i wysprzęglik, a teraz jest bajka, zmiana biegów jak marzenie i pedal sprzęgła mięciutki
Sam rozwiązałem problem, od roku kombinowałem z biegami gdy się Isia zagrzała ciężko chodziły biegi, a to smarowanie wodzikow, wymiana oleju w skrzyni itp.
Jednak caly problem tkwił w docisku sprzęgła, wymieniłem komplet :tarcza, docisk i wysprzęglik, a teraz jest bajka, zmiana biegów jak marzenie i pedal sprzęgła mięciutki
- Rudnik80
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 15:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Stalowa Wola
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Mam ten sam problem co kolega wyżej w skrzyni m32. Wymieniałem komplet łożysk (zmieony też był olej). Ponadto wymieniany był komplet sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik) oraz dwumasa - wszystko Sachs. Po tych naprawach przejechałem ok. 700 km. Wszystko pracuje dobrze na zimno, ale po przejechaniu kilkudziesięciu km (jak olej w skrzyni jest już dobrze rozgrzany) bardzo ciężko wchodzi bieg wsteczny. Czuć także opór/haczenie przy zrzucaniu wstecznego na luz. Bywa, że jedynka i dwójka też ciężej wchodzi. Najgorzej jest ze wstecznym. Boję się, żeby coś się nie uszkodziło bo na prawdę muszę "na chama" wrzucać ten bieg.
Sądzicie, że może to być spowodowane olejem syntetycznym Ravenol 75w85? Do suchej skrzyni mechanik wlał 2,5 litra. Z tego co widzę w większości rekomenduje się FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 API GL5. Jest sens wymieniać olej na Fuchsa? A może coś pokombinować z ilością obecnie zalanego oleju? Proszę o sugestie.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Sądzicie, że może to być spowodowane olejem syntetycznym Ravenol 75w85? Do suchej skrzyni mechanik wlał 2,5 litra. Z tego co widzę w większości rekomenduje się FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 API GL5. Jest sens wymieniać olej na Fuchsa? A może coś pokombinować z ilością obecnie zalanego oleju? Proszę o sugestie.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Jaki koszt takiej roboty? Mowa o 2.0 Turbo 220KM?
nomadzik34 pisze: ↑3 sie 2020, o 13:58Dla potomnych
Sam rozwiązałem problem, od roku kombinowałem z biegami gdy się Isia zagrzała ciężko chodziły biegi, a to smarowanie wodzikow, wymiana oleju w skrzyni itp.
Jednak caly problem tkwił w docisku sprzęgła, wymieniłem komplet :tarcza, docisk i wysprzęglik, a teraz jest bajka, zmiana biegów jak marzenie i pedal sprzęgła mięciutki
-
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Płock
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
Hej,
Panowie ja mam taki problem. Auto zimne i odpalone jedynka ciężko wchodzi, zgasze auto jedynka pięknie wchodzi.
Auto rozgrzane i pracujące biegi już pięknie też wchodzą. Parę miesięcy temu wymieniłem kompletne sprzęgło Sachs.
Ktoś mi doradzil, że lewarek blokuje pod maską , później gałkę odwracam i te bolce w swoje miejsce powinny wchodzić. Prawda to ?
U mnie muszę troszkę dać w lewo , żeby weszły na swoje miejsce bez oporu
Ale tak myślę, ze jakbym miał źle wyregulowane linki to czy zimny czy ciepły byłoby tak samo.
Panowie ja mam taki problem. Auto zimne i odpalone jedynka ciężko wchodzi, zgasze auto jedynka pięknie wchodzi.
Auto rozgrzane i pracujące biegi już pięknie też wchodzą. Parę miesięcy temu wymieniłem kompletne sprzęgło Sachs.
Ktoś mi doradzil, że lewarek blokuje pod maską , później gałkę odwracam i te bolce w swoje miejsce powinny wchodzić. Prawda to ?
U mnie muszę troszkę dać w lewo , żeby weszły na swoje miejsce bez oporu
Ale tak myślę, ze jakbym miał źle wyregulowane linki to czy zimny czy ciepły byłoby tak samo.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2 wrz 2019, o 21:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wodziki skrzyni biegów - smarowanie cięgien
A jak wygląda ten plastik co są na nim te 2 pionowe wybrzuszenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.