--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Senička
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam koleżanki i kolegów właśnie wymieniałem olej w moim aucie. Była to pierwsza wymiana po przebiegu 209kkm pomimo faktu że samochód był serwisowany tylko w ASO "domcar" w Poznaniu. Widocznie to jeden z tych serwisów który twierdzi że się nie wymienia oleju. Także nie będę opisywał tego co spuściłem bo była to czarna śmierdząca breja. Wlałem olej od febi który jest na fotce kilka postów wyżej, poszło całe 5 litrów. Na pierwszy strzał weszło 1.5 litra więc odpaliłem i przemieszałem biegami po czym wypuściłem. Następnie zalałem zgodnie z instrukcjami z tego wątku. Nie kasowałem nastawień bo elm tego nie potrafi a interfejsu jeszcze nie posiadam. Skrzynia działa bez zarzutów jak wcześniej, jednak jedna sprawa nie daje mi spać.... Aisin jest montowany w wielu samochodach i po przejrzeniu procedur wymiany w Volvo, Citroenie, Peugeocie, jakimś forum astry K i gdzieś tam jeszcze nigdzie nie dolewa się oleju po uzupełnieniu na pracującym silniku. Nie chodź mi o to czy to dobry czy zły krok ale skąd się wziął? Czyżby opel coś w tej skrzyni zmienił i to tylko w insignií? Skrzynia ma odpowietrznik i nie jest to małe urządzenie więc pół litra więcej jej nie zaszkodzi napewno, jednak nurtuje mnie to.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Kolor jest wskaźnikiem zużycia? Tak naprawdę to byś musiał dać go do analizy aby stwierdzić że na pewno był niedobry. U mnie w ASO uzupełniali olej ale nie wiem jak, tj czy silnik wtedy pracował czy nie, ale na fakturze jest wymiana, sprawdzenie, uzupełnienie.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Spoko i po wlasnych badaniach organoleptycznych stwierdzacie że trochę dobry, trochę niedobry, niedobry czy bardzo niedobry? Nie trzeba badać właściwości fizykochemicznych tylko organoleptyka wystarcza? Fajne to
Jaki kolor do dobrego a jaki do niedobrego?
Czym ma pachnieć jak jeszcze dobry, a czym jak bardzo niedobry? To u siebie sprawdzę noskiem i okiem
Jaki kolor do dobrego a jaki do niedobrego?
Czym ma pachnieć jak jeszcze dobry, a czym jak bardzo niedobry? To u siebie sprawdzę noskiem i okiem
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Wez na palec nowy a na drugi taki po przebiegu 200k km bedziesz wiedziecdokia pisze:Spoko i po wlasnych badaniach organoleptycznych stwierdzacie że trochę dobry, trochę niedobry, niedobry czy bardzo niedobry? Nie trzeba badać właściwości fizykochemicznych tylko organoleptyka wystarcza? Fajne to
Jaki kolor do dobrego a jaki do niedobrego?
Czym ma pachnieć jak jeszcze dobry, a czym jak bardzo niedobry? To u siebie sprawdzę noskiem i okiem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Metoda organoleptyczno-palpacyjna. Ok, sprawdzę ale dobroć czy nie dobroć to nie wiem czy będę umiała ocenić tj czy jeszcze może być czy już nie. Ja w poprzedniej Insigni pierwszy raz wymieniałam przy 150 i tam mega wielkiej różnicy nie było. W obecnej wymiana była po 60tys km to właściwie ja nie widziałam różnicy ale palca nie włożyłam, fakt.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Senička
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Po 210kkm i prawie 7 latach od wyjazdu z fabryki na pewno był mocno przepracowany, nie był to pierwszy olej w moim życiu wiele już widziałem. W mojej Vectrze pomimo nieokreślonego przebiegu i wtedy chyba 12 lat był nadal czerwony i czysty ale to manuál w astrze żony 245kkkm i też od nowości czyli 7 lat i czerwony czysty. Zobaczymy co będzie po kolejnej wymianie. Silnik po płukaniu ma już zrobione 2kkm a olej dalej żółty chociaż zaczyna się pojawiać sadza jak to w dieslu. A jak się zapatrujecie na tą dolewkę oleju po uzupełnieniu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.