--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zacinanie się przycisku na gałce zmiany biegów

ODPOWIEDZ
misial20
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 25 kwie 2019, o 13:33
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Mława
Otrzymał  piwo: 1 raz

Zacinanie się przycisku na gałce zmiany biegów

Post autor: misial20 » 5 lut 2020, o 09:44

Witam

pojawił się u mnie mały problem - jak to bywa z małym problemem jest bardzo irytujący.
Zaczął blokować mi się przycisk na gałce zmiany biegów - jak chcę zmienić zakres i go wcisnę do końca nie odbija - nie chce zamawiać w ciemno całego nowej gałki. Może ktoś miał podobny przypadek? Może czyszczenie wystarczy? A może to w ogóle nie wina przycisku ?

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc

Pozdro

JaroC
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2019, o 11:34
Auto: Opel Insignia 2.8 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Uscie Gorlickie/Gorlice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zacinanie się przycisku na gałce zmiany biegów

Post autor: JaroC » 15 lut 2020, o 09:17

Czesc! Posiadasz automatyczna skrzynie biegow? Jesli tak to bede w stanie pomoc :)

Awatar użytkownika
ptysiur
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 mar 2018, o 19:05
Auto: Insignia 2,0T sedan
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce

Re: Zacinanie się przycisku na gałce zmiany biegów

Post autor: ptysiur » 9 lip 2020, o 23:15

Cześć
U mnie ten przycisk w automacie też się przycina.
Będę wdzięczny za podpowiedź jak najprościej sobie z tym poradzić

Awatar użytkownika
quadzz
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
Auto: Insignia A ST FL 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Zacinanie się przycisku na gałce zmiany biegów

Post autor: quadzz » 13 lip 2020, o 09:50

Czyszczenie powinno pomóc. To zacinanie się tego przycisku to standard :)

oicdti
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: Zacinanie się przycisku na gałce zmiany biegów

Post autor: oicdti » 12 maja 2021, o 19:57

Cześć,
czy ktoś może ma opis/foto jak rozmontować gałkę biegów bez jej uszkadzania? Chodzi mi o to aby wymienić sam przycisk, bo gałkę zdjąłem z wybieraka bez problemów i w całości. Niestety jakość zamienników mnie nie zadowala.
pozdrawiam.
TD

oicdti
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: Zacinanie się przycisku na gałce zmiany biegów

Post autor: oicdti » 27 maja 2021, o 23:21

edit: do wymiany przycisku nie trzeba zdejmować dolnego pierścienia :-) w zasadzie nie trzeba nawet zdejmować gałki biegów z wybieraka ale to wymaga wprawy na co najmniej jednym własnoręcznie zmienionym przycisku ;-)
Może komuś się przyda: zamówiłem sam przycisk na aliexpress (cena około 35 zł z przesyłką. Wiem że kompletne gałki są tańsze ale nie satysfakcjonowała mnie ich jakość). Na zdjęciach przycisk wyglądał identycznie jak fabryczny. W rzeczywistości aż tak dobrze niestety nie jest. Zestaw zawierał przycisk zewnętrzny (ten posrebrzany), przycisk wewnętrzny , sprężynkę i... śrubokręcik. Przeznaczenia śrubokręcika nie znam. Skorzystałem z przycisku zewnętrznego i sprężynki (moja była wyraźnie sfatygowana). Wymiana łatwa (Zdjąłem gałkę z wybieraka, a z gałki górny dekielek). Przycisk łatwo wskoczył na zawiasy. Ogólnie po naprawie działa lepiej (płynnej, wymaga mniejszej siły) niż fabrycznie. Na plus - możliwość zachowania niemal kompletnej oryginalnej gałki, cena (bo aso życzy sobie 800 zł. i wymianie podlega gałka, wybierak, maskownica wybieraka z mieszkiem). Na minus brak możliwości zakupu przycisku w pokrytego aluminium szczotkowane (jest "chrom").

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”