Mam taki problem otóż wrzucam bieg chce ruszyć, a auto rusza w sposób jakbym je blokował hamulcem i gaśnie, pedał sprzęgła wpada w podłogę luźno i nie można wrzucić biegu żadnego. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta sprzęgło wciska się normalnie ale nadal nie można ruszyć samochodem w dodatku z okolic skrzyni coś wycieka. Co to może być ? Dwumas się skończył?
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło czy skrzynia
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 25 paź 2020, o 11:10
- Auto: Opel Insignia 1
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nowy Sącz
- philipeq
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 wrz 2020, o 22:04
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Białystok
Re: Sprzęgło czy skrzynia
jedną z przyczyn może być uszkodzony wysprzęglik/łożysko oporowe, przy czym jest to zwykle powiązane z niesprawnym kołem dwumasowym, które nie tłumi drgań i uszkadzane są inne elementy układu.
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 25 paź 2020, o 11:10
- Auto: Opel Insignia 1
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nowy Sącz
Re: Sprzęgło czy skrzynia
Czyli skrzynia do zrzucenia?
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
- philipeq
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 wrz 2020, o 22:04
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Białystok
Re: Sprzęgło czy skrzynia
Jeśli byłby to wysprzęglik to skrzynia do zrzucenia. Natomiast jest cień szans, że złe funkcjonowanie jest spowodowane nieszczelnością w układzie hydraulicznym sprzęgła, która mogłaby być do usunięcia bez zrzucania skrzyni.
Miałem dwie rózne awarie w poprzednim aucie ze skrzynią M32, raz do wymiany poszedł komplet dwumasa, sprzęgło i łożysko oporowe, a w drugim przypadku wysunął się nieco jeden z wężyków od płynu hydraulicznego i było to możliwe do naprawienia bez zrzucania skrzyni w pierwszej fazie awarii, natomiast jak się później okazało, wysprzęglik również się zatarł (prawdopodobnie z uwagi na zły przepływ płynu hydraulicznego)
Czasami winowajcą może być również pompka sprzęgła która jest już nieco zużyta i zapowietrza układ.
Miałem dwie rózne awarie w poprzednim aucie ze skrzynią M32, raz do wymiany poszedł komplet dwumasa, sprzęgło i łożysko oporowe, a w drugim przypadku wysunął się nieco jeden z wężyków od płynu hydraulicznego i było to możliwe do naprawienia bez zrzucania skrzyni w pierwszej fazie awarii, natomiast jak się później okazało, wysprzęglik również się zatarł (prawdopodobnie z uwagi na zły przepływ płynu hydraulicznego)
Czasami winowajcą może być również pompka sprzęgła która jest już nieco zużyta i zapowietrza układ.
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 25 paź 2020, o 11:10
- Auto: Opel Insignia 1
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nowy Sącz
Re: Sprzęgło czy skrzynia
Okazało się że padła uszczelka od wysprzeglika, nie trzebabylo zdejmować skrzyni , koszt 30 zł w ASO
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka