Ale tutaj zaś rodzi się drugie pytanie czemu np. przy 5000 rpm nie lata jak wściekły ? Na moje zrozumienie wtedy powinno byc gorzej ?
Druga sprawa to jest to, że zawsze rano jak ruszam nie da się ruszyć bez lekkiego pisku przy ruszaniu po przejechaniu np. 40 km ruszanie z 1-go biegu jest bez takiego lekkiego pisku. Szukam miejsca gdzie można szukać rozwiązania. Bo można wymienić wszystko i mieć z głowy ale to by przewyższyło wartość auta
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Drganie ruszanie kiwanie się lewarka zmiany biegów
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 paź 2016, o 08:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Drganie ruszanie kiwanie się lewarka zmiany biegów
Odświeżę pytanie. Lekki świst przy ruszaniu na zimnym silniku i zimnej skrzyni. Zestaw 1.8 i M32
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 20:20
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Brody Żarskie
Re: Drganie ruszanie kiwanie się lewarka zmiany biegów
Witam.
To mój pierwszy post na tym forum tak witam wszystkich serdecznie.
Tydzień temu zakupiliśmy z żoną Insignie 2009r. 1.8 w benzynce. Sprowadzona rok temu przy 109tyś km. Aktualnie ma 117 tyś. Przebieg sprawdzany w wielu źródłach i jest oryginalny.
Stan auta jest jak na 10 lat użytkowania wręcz zadziwiająco dobry.
Jedynym mankamentem jest cofający się lewarek na 1 biegu. W miarę dodawania i odpuszczania gazu pracuje około centymetr w przód i tył.
Biegi wchodzą wręcz aksamitnie. Nic nie wyje, huczy itp. Ruszenie to też nie problem. Nie ma problemu z jakimś szarpnięciem czy stukami.
Bylem u znajomego na stacji diagnostycznej i oglądaliśmy autko pod kątem poduszek. Wszystko jest sztywne i w oryginale.
Jedyne co zaobserwowaliśmy to luz na główkach linek od zmiany biegów. Do wybieraka skrzyni idą dwie linki. Wewnątrz jest jakiś plastik a z zewnątrz metalowy pierścień zespolony z linką. Wygląda to jak by się plastik po prostu wytarł.
Nowe linki to około 650zł plus druga ich strona przy lewarku po 125zł szt.
Gdy z zaciągniętym ręcznym próbowałem ruszać puszczając lekko sprzęgło widać na nich spory luz, wałek sprzęgłowy też lekko się porusza ale raczej mieści się w tolerancji.
Czy wymiana linek ma uzasadnienie by wyeliminować ten skok lewarka czy muszę szykować dukaty na nową skrzynię.
To mój pierwszy post na tym forum tak witam wszystkich serdecznie.
Tydzień temu zakupiliśmy z żoną Insignie 2009r. 1.8 w benzynce. Sprowadzona rok temu przy 109tyś km. Aktualnie ma 117 tyś. Przebieg sprawdzany w wielu źródłach i jest oryginalny.
Stan auta jest jak na 10 lat użytkowania wręcz zadziwiająco dobry.
Jedynym mankamentem jest cofający się lewarek na 1 biegu. W miarę dodawania i odpuszczania gazu pracuje około centymetr w przód i tył.
Biegi wchodzą wręcz aksamitnie. Nic nie wyje, huczy itp. Ruszenie to też nie problem. Nie ma problemu z jakimś szarpnięciem czy stukami.
Bylem u znajomego na stacji diagnostycznej i oglądaliśmy autko pod kątem poduszek. Wszystko jest sztywne i w oryginale.
Jedyne co zaobserwowaliśmy to luz na główkach linek od zmiany biegów. Do wybieraka skrzyni idą dwie linki. Wewnątrz jest jakiś plastik a z zewnątrz metalowy pierścień zespolony z linką. Wygląda to jak by się plastik po prostu wytarł.
Nowe linki to około 650zł plus druga ich strona przy lewarku po 125zł szt.
Gdy z zaciągniętym ręcznym próbowałem ruszać puszczając lekko sprzęgło widać na nich spory luz, wałek sprzęgłowy też lekko się porusza ale raczej mieści się w tolerancji.
Czy wymiana linek ma uzasadnienie by wyeliminować ten skok lewarka czy muszę szykować dukaty na nową skrzynię.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Drganie ruszanie kiwanie się lewarka zmiany biegów
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- czermar
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 sty 2019, o 11:50
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
Re: Drganie ruszanie kiwanie się lewarka zmiany biegów
Witam,
Skrzynia F40. Przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu słychać lekkie puknięcie i drążek skrzyni biegów cofa się ok 0,5cm po czym wraca do pozycji wyjściowej. Dodatkowo następuje wahnięcie obrotów (ok 200 rpm, tzn. minus 200 i od razu podbicie, czyli brak płynnego zmniejszenia obrotów).
Przy delikatnym odpuszczaniu pedału gazu ten problem nie występuje.
Wszystkie biegi wchodzą gładko, poza jedynką (trochę gorzej, ale dla mnie w normie).
Gdzie szukać przyczyny: silnik/skrzynia?
Skrzynia F40. Przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu słychać lekkie puknięcie i drążek skrzyni biegów cofa się ok 0,5cm po czym wraca do pozycji wyjściowej. Dodatkowo następuje wahnięcie obrotów (ok 200 rpm, tzn. minus 200 i od razu podbicie, czyli brak płynnego zmniejszenia obrotów).
Przy delikatnym odpuszczaniu pedału gazu ten problem nie występuje.
Wszystkie biegi wchodzą gładko, poza jedynką (trochę gorzej, ale dla mnie w normie).
Gdzie szukać przyczyny: silnik/skrzynia?
Re: Drganie ruszanie kiwanie się lewarka zmiany biegów
U mnie tez dość duże odchylenia do przodu i do tyłu, o jakie dokładnie chodzi łożyska ?kielbasa pisze: ↑20 mar 2016, o 19:51Drganie drganiem, jednak wychylenia widoczne gołym okiem juz nie są normalne, w m32 oznacza zużycie łożysk, właśnie to przerabiałem i wymiana pomogla:)
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 sie 2023, o 08:42
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kornowac
Re: Drganie ruszanie kiwanie się lewarka zmiany biegów
Witam,
Pozwolę sobie odświeżyć temat
Mam raczej skrzynię F40 (silnik A20DTH). U mnie największy ruch lewarka występuje na 3 biegu - widoczne gołym okiem. Na pozostałych mniejsze. Czy w tej skrzyni to oznaka łożysk jak w M32? Czy to kwalifikuje się do natychmiastowej reakcji tj. oddanie do mechanika? Czy "jeździć, obserwować"?
Do mechanika i tak chce oddać żeby sprawdził m.in. poduszki. Chcę również wymienić olej w skrzyni. Pytam jednak bo jeżeli to łożyska to raczej nie ma sensu wymieniać oleju skoro trzeba skrzynię robić
Pozwolę sobie odświeżyć temat
Mam raczej skrzynię F40 (silnik A20DTH). U mnie największy ruch lewarka występuje na 3 biegu - widoczne gołym okiem. Na pozostałych mniejsze. Czy w tej skrzyni to oznaka łożysk jak w M32? Czy to kwalifikuje się do natychmiastowej reakcji tj. oddanie do mechanika? Czy "jeździć, obserwować"?
Do mechanika i tak chce oddać żeby sprawdził m.in. poduszki. Chcę również wymienić olej w skrzyni. Pytam jednak bo jeżeli to łożyska to raczej nie ma sensu wymieniać oleju skoro trzeba skrzynię robić