--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Płock
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
U mnie jest dokładnie to samo tylko u Ciebie się tak jakby zaczyna ślizgać a u mnie ślizga się już konkretnie że jadąc na 2 biegu żeby przerzucić go na 3 trzeba "piłować" ponad minutę na ponad 3tys. obr. i dopiero przeskoczy, na trójce to samo. Czasami też przy takim piłowaniu wyskakuje komunikat "Sprawdź skrzynię biegów" i skrzynia blokuje się w trybie awaryjnym na 2 biegu i o dziwo wtedy na 2 jedzie bez poślizgów ale nie da się zmienić biegu ani w dół ani w górę. Dopiero od 4 w górę jedzie normalnie ale na 4 jak zrobisz "kick down" to wrzuca 3 i się ślizga. Auto padło mi w okolicach Łodzi i wracałem do Płocka. Póki była autostrada i dało się jechać na biegach 4-6 było spoko, jaja zaczęły się po zjeździe z autostrady. Dojechałem do domu i od tamtej pory auto stoi nieużywane żeby nie męczyć już bardziej skrzyni. Czekam na tego drugiego fachowca i dam znać co powie, chyba że uda mi się do tego czasu auto sprzedać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 4 wrz 2021, o 16:55
- Auto: Opel INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Zawiercie
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
U mnie na szczęście auto jeszcze jeździ podczas normalnej delikatnej jazdy zauważyłem ze chyba u mnie problemem będzie 2 bieg bo na nim zaobserwowalem po zmianie z 1 na 2 ze delikatnie uslizguje ale no okaze sie w najblizszym czasie auto w nastepnych tygodniu na serwis do znajomego na demontaz skrzyni i ma ją gdzies zawiesc do jakiegos speca od skrzyn wiec w najblizszym czasie sie okaze jaka diagnoza i jakie koszty
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2022, o 18:07 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Proszę stosować zasady polskiej pisowni. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Proszę stosować zasady polskiej pisowni. Regulamin Forum.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2271
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Hej Goltad uważaj z cytowaniem posta pod postem.
1. Jest to niezgodne z regulaminem
2. Niektórych bardzo to wzburza i strasznie kłuje w oczy
Lepiej odezwij się z odpowiedzią do nicku dodając @ przed nim, wtedy wiadomo do kogo piszesz
1. Jest to niezgodne z regulaminem
2. Niektórych bardzo to wzburza i strasznie kłuje w oczy
Lepiej odezwij się z odpowiedzią do nicku dodając @ przed nim, wtedy wiadomo do kogo piszesz
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 sty 2021, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Białystok
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
U mnie taki przypadek: wszystkie objawy skrzyni ale żadnych błędów, czyli: ślizganie przy zmianie biegu, szarpanie, stuk z P na D po rozgrzaniu, falowanie obrotów przy stałej prędkości.
Przebieg 275000 km, olej nigdy nie zmieniany.
Zrobiłem dynamiczną wymianę oleju, przelane 10 litrów, olej ledwo zmienił kolor na normalny na maszynie ale na tym się zatrzymaliśmy. (cena = 700 zł za wszystko).
Poprawa o 90%, jest o wiele lepiej, za miesiąc znowu jadę na dynamiczną zmianę jak już wypłuka mi się ten cały syf ze skrzyni.
Jak będzie dalej słabo, to biorę się za regenarcję hydrauliki, koszt 2400 zł na gotowo.
Przebieg 275000 km, olej nigdy nie zmieniany.
Zrobiłem dynamiczną wymianę oleju, przelane 10 litrów, olej ledwo zmienił kolor na normalny na maszynie ale na tym się zatrzymaliśmy. (cena = 700 zł za wszystko).
Poprawa o 90%, jest o wiele lepiej, za miesiąc znowu jadę na dynamiczną zmianę jak już wypłuka mi się ten cały syf ze skrzyni.
Jak będzie dalej słabo, to biorę się za regenarcję hydrauliki, koszt 2400 zł na gotowo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 3 sty 2021, o 10:54
- Auto: Renault Megane
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Panowie,
Insignia 2015, 2.0 CDTI 163KM skrzynia AF40, moje pytanie to czy ELM327 vgate icar pro odczyta temperaturę oleju w skrzyni ?
Jeśli tak to jaką aplikacją, i jeśli nie jest to wprost napisane to jak nazywa się odpowiednia pozycja. Bo sprawdziłem już dwie płatne aplikacje i nie odczytuje temperatury. Car scanner pro i torque pro.
Insignia 2015, 2.0 CDTI 163KM skrzynia AF40, moje pytanie to czy ELM327 vgate icar pro odczyta temperaturę oleju w skrzyni ?
Jeśli tak to jaką aplikacją, i jeśli nie jest to wprost napisane to jak nazywa się odpowiednia pozycja. Bo sprawdziłem już dwie płatne aplikacje i nie odczytuje temperatury. Car scanner pro i torque pro.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 lip 2020, o 13:51
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Lublib
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam mam błąd P0869, ktoś to przerabiał? Ogólnie rzadko na rozgrzanym silniku, potrafi szarpnąć przy ruszaniu ale nie jest to częste
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Z reguły oznacza to przepracowany bądź zbyt niski poziom oleju, sugerowałbym wymianę
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 18:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Celestynów
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Kupował ktoś regenerowane skrzynie af40 na allegro za 6 tyś? Działa to dobrze?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 18:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Celestynów
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Niby 12 miesięcy, btw. czy ktoś wymieniał samodzielnie automat? Da rade zrobić w warunkach garażowych?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 1 cze 2022, o 21:11
- Auto: POLONEZ 1976
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: HAMERYKA
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
a co myślicie o dołożeniu dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni? u mnie niestety wszystkie rewitalizatory niestety nie pomogły, auto zmienia biegi co prawda lepiej nie ma szarpnięć z P na D, problem występuje gdy olej mocno się nagrzeje , po długiej jeździe , po wzniesieniach lub dużym obciążeniu w samochodzie lub na haku. czytałem na forum VC , że tam problem w skrzyni występuje w momencie gdy nagrzewa się do wysokiej temperatury olej. Co dokładnie opisuje mój problem, a rozwiązaniem na bratnim forum rozwiązuje dołożenie uniwersalnej dodatkowej chłodnicy, a nawet chłodnicy z Forda . hmmm co o tym myślicie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 lip 2018, o 08:07
- Auto: Insignia A Automat
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wołomin
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
P0962-00 Niskie napiecie obwodu ,miał ktoś z Was taki komunikat ? Objawy automatu to od dawna szarpanie przy wrzucaniu D lub R, a teraz tryb check i brak przerzucania biegów, jak sie rozpedze i w trakcie jazdy wyłącze silnik i załączę, to bedzie szarpniecie i wrzuci bieg adekwatny do prędkości ,.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3080
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Nie rozumiem tego?
jak sie rozpedze i w trakcie jazdy wyłącze silnik i załączę, to bedzie szarpniecie
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 lip 2018, o 08:07
- Auto: Insignia A Automat
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wołomin
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
A jak całe zdanie przeczytasz, jest bardziej zrozumiałe ?Krzysiek23c pisze: ↑20 lis 2022, o 11:52jak sie rozpedze i w trakcie jazdy wyłącze silnik i załączę, to bedzie szarpniecie i wrzuci bieg adekwatny do prędkości ,.
Ogólnie temat rozwaliłem , mam warunki i czas to automat jest do ogarniecia .
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3080
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Zrobiłem jak radziłeś, przeczytałem. Może za słabo się przykładam ale dalej tego cytatu nie rozumiem, czy to miało coś poprawić lub naprawić czy odwrotnie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:12
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Jeżowe
Re: Ślizgający się drugi bieg przy przyspieszaniu.
Witam.
Mam problem ze swoją Insignią.
Otóż podczasz przyśpieszania jedynka działa prawidłowo natomiast drugi bieg ma dość długą chwilę uślizgnięcia zanim wejdzie prawidłowo. Jeśli dwójka wejdzie prawidłowo następne biegi też wchodzą bez ślizgniecia ale po każdej zmianie biegów przy mocniejszym wciśnięciu gazu bieg tak jak by zmienia na dwa razy tzn jeśli zmieniam bieg z 3/4 obroty spadają najpierw do 2600 i później jeszcze raz do 2300. Przy mniejszym oporze to zjawisko nie występuje ale dwójka ślizga za każdym razem. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Mam problem ze swoją Insignią.
Otóż podczasz przyśpieszania jedynka działa prawidłowo natomiast drugi bieg ma dość długą chwilę uślizgnięcia zanim wejdzie prawidłowo. Jeśli dwójka wejdzie prawidłowo następne biegi też wchodzą bez ślizgniecia ale po każdej zmianie biegów przy mocniejszym wciśnięciu gazu bieg tak jak by zmienia na dwa razy tzn jeśli zmieniam bieg z 3/4 obroty spadają najpierw do 2600 i później jeszcze raz do 2300. Przy mniejszym oporze to zjawisko nie występuje ale dwójka ślizga za każdym razem. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 lip 2022, o 15:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Tarnów
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Cześć
Przebrnąłem przez cały wątek i widzę że jest kilka tematów podobnych do mojego jednak nie wszyscy dopisują aktualizacje jak powiodła się ich "naprawa"
Od pół roku posiadam insignie 2013 ( przedlift ) 2.0 cdti a20dth w automacie . Nie jest to mój pierwszy automat
Auto miało częściowa historie serwisowa . Przebieg 88k mil ( mieszkam w UK).
Po zakupie zrobiony duży serwis
Przyszedł czas na skrzynie . Wymieniony został olej statycznie . Niestety nie wiem ile zostało dokładnie zlane i zalane widziałem tylko ze olej był mocno przepracowany i na bank nigdy nie był wymieniany . Był po prostu czarny
Przed wymiana skrzynia troche zamulała . Czasem troszkę szarpnęło. Po wymianie ideał. Skrzynia jak nowa . Niestety w międzyczasie przeszedłem operacje kolana i jeździłem tylko na krótkich dystansach . Ponieważ mam OPL monitor sprawdzilem ze czas wypalic dpf na autostradzie a że z nogą było już lepiej to w trasę
Zrobiłem w ostatnim czasie dwie trasy po około 60km kazda . W międzyczasie jeżdżąc oczywiście po mieście
Tutaj pojawia się problem. Na zimnym oleju skrzynia pracuje miodzio. Na trasie pracuje ok nawet na cieplym oleju
Gorzej jest jak zjeżdżam z trasy to czuc delikatne szarpnięcia kiedy zrzuca biegi ale....najgorzej jest kiedy po takiej trasie stanę na światłach , przytrzymam dłużej nogę na hamulcu i jest wtedy szarpnięcie jakby ktoś Kamazem we mnie wjechał. Kiedy pojadę pod dom to jest również wyczywalne szarpnięcie kiedy zmieniam lewarek między P R i D .
Teraz pytanie , czy jest to kwestia zbyt małej ilości oleju i po jego rozgrzaniu tak się to właśnie objawia? Czy zagrać nowszy soft do skrzyni ? Może doradzicie coś innego?
Uwierzcie ze w UK jest mega ciężko znaleźć kogoś kto naprawdę ogarnia temat , jako przykład podam ze kiedy szukałem warsztatu do wymiany oleju w skrzyni w 2 lub 3 powiedziano mi że oleju się nie wymienia . Ciekawe czy w domu smażą frytki na oleju z czasów Gierka jeśli mają takie podejście , ale niestety tutaj tak jest . Może ktoś akuratnie miał coś podobnego i może podpowiedzieć.
Pozdrawiam
Kuba
Przebrnąłem przez cały wątek i widzę że jest kilka tematów podobnych do mojego jednak nie wszyscy dopisują aktualizacje jak powiodła się ich "naprawa"
Od pół roku posiadam insignie 2013 ( przedlift ) 2.0 cdti a20dth w automacie . Nie jest to mój pierwszy automat
Auto miało częściowa historie serwisowa . Przebieg 88k mil ( mieszkam w UK).
Po zakupie zrobiony duży serwis
Przyszedł czas na skrzynie . Wymieniony został olej statycznie . Niestety nie wiem ile zostało dokładnie zlane i zalane widziałem tylko ze olej był mocno przepracowany i na bank nigdy nie był wymieniany . Był po prostu czarny
Przed wymiana skrzynia troche zamulała . Czasem troszkę szarpnęło. Po wymianie ideał. Skrzynia jak nowa . Niestety w międzyczasie przeszedłem operacje kolana i jeździłem tylko na krótkich dystansach . Ponieważ mam OPL monitor sprawdzilem ze czas wypalic dpf na autostradzie a że z nogą było już lepiej to w trasę
Zrobiłem w ostatnim czasie dwie trasy po około 60km kazda . W międzyczasie jeżdżąc oczywiście po mieście
Tutaj pojawia się problem. Na zimnym oleju skrzynia pracuje miodzio. Na trasie pracuje ok nawet na cieplym oleju
Gorzej jest jak zjeżdżam z trasy to czuc delikatne szarpnięcia kiedy zrzuca biegi ale....najgorzej jest kiedy po takiej trasie stanę na światłach , przytrzymam dłużej nogę na hamulcu i jest wtedy szarpnięcie jakby ktoś Kamazem we mnie wjechał. Kiedy pojadę pod dom to jest również wyczywalne szarpnięcie kiedy zmieniam lewarek między P R i D .
Teraz pytanie , czy jest to kwestia zbyt małej ilości oleju i po jego rozgrzaniu tak się to właśnie objawia? Czy zagrać nowszy soft do skrzyni ? Może doradzicie coś innego?
Uwierzcie ze w UK jest mega ciężko znaleźć kogoś kto naprawdę ogarnia temat , jako przykład podam ze kiedy szukałem warsztatu do wymiany oleju w skrzyni w 2 lub 3 powiedziano mi że oleju się nie wymienia . Ciekawe czy w domu smażą frytki na oleju z czasów Gierka jeśli mają takie podejście , ale niestety tutaj tak jest . Może ktoś akuratnie miał coś podobnego i może podpowiedzieć.
Pozdrawiam
Kuba
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8540
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
A olej zalano dobry? Też nie każdy serwis to robi dlatego, że nie umieją dobrać oleju, a jak nie ten co trzeba to skrzynia całkiem może nie działać. W moim serwisie miejskim mi odmówili właśnie z podobnych powodów. Ja wymieniałam olej w skrzyni zawsze tylko w ASO. Oni już umieją i nie boją się. Poza tym w podobnym przypadku gdy w starej Insigni wymieniałam pierwszy raz i statycznie, to ASO kazało mi wrócić po przejechaniu 10tys km aby zlać ten wymieniony olej i wlać drugi. Te 10tys miałam na przepracowanie starego oleju z nowym, bo przecież nie spływa wszystko i na rozpuszczenie ewentualnych złogów gdzieś tam, bo nowy olej ma sporo rozpuszczalników i tak zadziała.
To że nie wymienia się oleju to informacje podawane przez producentów -ekologia.
To że nie wymienia się oleju to informacje podawane przez producentów -ekologia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 lip 2022, o 15:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Tarnów
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Olej jest na bank dobry
Od wymiany zrobiłem może 1000km
Być może usterka występowała wcześniej jednak z powodów zdrowotnych nie jeździłem autem w trasy . Głównie na krótkich odcinkach gdzie olej w skrzyni na bank się jeszcze dobrze nie rozgrzał
Myślę czy nie umówić się na przyszły tydzień i jeszcze raz go nie wymienic. Nie jest to duży koszy a może pomóc. Myślę że jeśli coś złego działo by się ze skrzynia to inaczej by reagowała też na zimnym oleju , a na zimnym pracuje bardzo dobrze . Myślę że poprostu wlali za mało oleju ale to tylko domysły
Jestem też ciekawy czy np wgranie nowego softu mogło by pomóc. Ew adaptacja skrzyni
Po awarii skrzyni w poprzednim Audi jestem przewrażliwiony na tym punkcie
Od wymiany zrobiłem może 1000km
Być może usterka występowała wcześniej jednak z powodów zdrowotnych nie jeździłem autem w trasy . Głównie na krótkich odcinkach gdzie olej w skrzyni na bank się jeszcze dobrze nie rozgrzał
Myślę czy nie umówić się na przyszły tydzień i jeszcze raz go nie wymienic. Nie jest to duży koszy a może pomóc. Myślę że jeśli coś złego działo by się ze skrzynia to inaczej by reagowała też na zimnym oleju , a na zimnym pracuje bardzo dobrze . Myślę że poprostu wlali za mało oleju ale to tylko domysły
Jestem też ciekawy czy np wgranie nowego softu mogło by pomóc. Ew adaptacja skrzyni
Po awarii skrzyni w poprzednim Audi jestem przewrażliwiony na tym punkcie