--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna AF-40

ODPOWIEDZ
lukasz09
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: lukasz09 » 8 wrz 2022, o 12:14

U mnie jest dokładnie to samo tylko u Ciebie się tak jakby zaczyna ślizgać a u mnie ślizga się już konkretnie że jadąc na 2 biegu żeby przerzucić go na 3 trzeba "piłować" ponad minutę na ponad 3tys. obr. i dopiero przeskoczy, na trójce to samo. Czasami też przy takim piłowaniu wyskakuje komunikat "Sprawdź skrzynię biegów" i skrzynia blokuje się w trybie awaryjnym na 2 biegu i o dziwo wtedy na 2 jedzie bez poślizgów ale nie da się zmienić biegu ani w dół ani w górę. Dopiero od 4 w górę jedzie normalnie ale na 4 jak zrobisz "kick down" to wrzuca 3 i się ślizga. Auto padło mi w okolicach Łodzi i wracałem do Płocka. Póki była autostrada i dało się jechać na biegach 4-6 było spoko, jaja zaczęły się po zjeździe z autostrady. Dojechałem do domu i od tamtej pory auto stoi nieużywane żeby nie męczyć już bardziej skrzyni. Czekam na tego drugiego fachowca i dam znać co powie, chyba że uda mi się do tego czasu auto sprzedać.

Goltad
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 4 wrz 2021, o 16:55
Auto: Opel INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Zawiercie

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Goltad » 9 wrz 2022, o 10:08

lukasz09 pisze:
8 wrz 2022, o 12:14
...
U mnie na szczęście auto jeszcze jeździ podczas normalnej delikatnej jazdy zauważyłem ze chyba u mnie problemem będzie 2 bieg bo na nim zaobserwowalem po zmianie z 1 na 2 ze delikatnie uslizguje ale no okaze sie w najblizszym czasie auto w nastepnych tygodniu na serwis do znajomego na demontaz skrzyni i ma ją gdzies zawiesc do jakiegos speca od skrzyn wiec w najblizszym czasie sie okaze jaka diagnoza i jakie koszty :roll:
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2022, o 18:07 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Proszę stosować zasady polskiej pisowni. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2258
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Mateo » 9 wrz 2022, o 11:40

Hej Goltad uważaj z cytowaniem posta pod postem.

1. Jest to niezgodne z regulaminem
2. Niektórych bardzo to wzburza i strasznie kłuje w oczy ;)

Lepiej odezwij się z odpowiedzią do nicku dodając @ przed nim, wtedy wiadomo do kogo piszesz 👨‍🎓

lucabianco
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 15 sty 2021, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Białystok
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: lucabianco » 28 wrz 2022, o 11:23

U mnie taki przypadek: wszystkie objawy skrzyni ale żadnych błędów, czyli: ślizganie przy zmianie biegu, szarpanie, stuk z P na D po rozgrzaniu, falowanie obrotów przy stałej prędkości.
Przebieg 275000 km, olej nigdy nie zmieniany.

Zrobiłem dynamiczną wymianę oleju, przelane 10 litrów, olej ledwo zmienił kolor na normalny na maszynie ale na tym się zatrzymaliśmy. (cena = 700 zł za wszystko).
Poprawa o 90%, jest o wiele lepiej, za miesiąc znowu jadę na dynamiczną zmianę jak już wypłuka mi się ten cały syf ze skrzyni.

Jak będzie dalej słabo, to biorę się za regenarcję hydrauliki, koszt 2400 zł na gotowo.

Shimek
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 3 sty 2021, o 10:54
Auto: Renault Megane
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Shimek » 3 paź 2022, o 20:59

Panowie,
Insignia 2015, 2.0 CDTI 163KM skrzynia AF40, moje pytanie to czy ELM327 vgate icar pro odczyta temperaturę oleju w skrzyni ?
Jeśli tak to jaką aplikacją, i jeśli nie jest to wprost napisane to jak nazywa się odpowiednia pozycja. Bo sprawdziłem już dwie płatne aplikacje i nie odczytuje temperatury. Car scanner pro i torque pro.

Radek7773
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 lip 2020, o 13:51
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Lublib

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Radek7773 » 6 paź 2022, o 13:18

Witam mam błąd P0869, ktoś to przerabiał? Ogólnie rzadko na rozgrzanym silniku, potrafi szarpnąć przy ruszaniu ale nie jest to częste

finerek123
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wyszkow
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: finerek123 » 9 paź 2022, o 12:16

Z reguły oznacza to przepracowany bądź zbyt niski poziom oleju, sugerowałbym wymianę

Idekdk
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2021, o 18:51
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Celestynów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Idekdk » 2 lis 2022, o 21:39

Kupował ktoś regenerowane skrzynie af40 na allegro za 6 tyś? Działa to dobrze?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8533
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 199 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dokia » 2 lis 2022, o 22:11

A na ile dają gwarancję?

Idekdk
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2021, o 18:51
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Celestynów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Idekdk » 4 lis 2022, o 08:47

Niby 12 miesięcy, btw. czy ktoś wymieniał samodzielnie automat? Da rade zrobić w warunkach garażowych?

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Kotin44 » 5 lis 2022, o 07:15

Oczywiście.
W warunkach garażowych można wykonać każdą naprawę...

porucznikborewicz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 1 cze 2022, o 21:11
Auto: POLONEZ 1976
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: HAMERYKA
Postawił piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: porucznikborewicz » 12 lis 2022, o 22:33

a co myślicie o dołożeniu dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni? u mnie niestety wszystkie rewitalizatory niestety nie pomogły, auto zmienia biegi co prawda lepiej nie ma szarpnięć z P na D, problem występuje gdy olej mocno się nagrzeje , po długiej jeździe , po wzniesieniach lub dużym obciążeniu w samochodzie lub na haku. czytałem na forum VC , że tam problem w skrzyni występuje w momencie gdy nagrzewa się do wysokiej temperatury olej. Co dokładnie opisuje mój problem, a rozwiązaniem na bratnim forum rozwiązuje dołożenie uniwersalnej dodatkowej chłodnicy, a nawet chłodnicy z Forda :). hmmm co o tym myślicie?

Krzysiek23c
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 5 lip 2018, o 08:07
Auto: Insignia A Automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wołomin

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Krzysiek23c » 20 lis 2022, o 11:52

P0962-00 Niskie napiecie obwodu ,miał ktoś z Was taki komunikat ? Objawy automatu to od dawna szarpanie przy wrzucaniu D lub R, a teraz tryb check i brak przerzucania biegów, jak sie rozpedze i w trakcie jazdy wyłącze silnik i załączę, to bedzie szarpniecie i wrzuci bieg adekwatny do prędkości ,.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3077
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Zbyszek01 » 20 lis 2022, o 12:59

Nie rozumiem tego?
jak sie rozpedze i w trakcie jazdy wyłącze silnik i załączę, to bedzie szarpniecie

Krzysiek23c
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 5 lip 2018, o 08:07
Auto: Insignia A Automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wołomin

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Krzysiek23c » 1 gru 2022, o 17:21

Krzysiek23c pisze:
20 lis 2022, o 11:52
jak sie rozpedze i w trakcie jazdy wyłącze silnik i załączę, to bedzie szarpniecie i wrzuci bieg adekwatny do prędkości ,.
A jak całe zdanie przeczytasz, jest bardziej zrozumiałe ?

Ogólnie temat rozwaliłem , mam warunki i czas to automat jest do ogarniecia .

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3077
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Zbyszek01 » 1 gru 2022, o 20:38

Zrobiłem jak radziłeś, przeczytałem. Może za słabo się przykładam ale dalej tego cytatu nie rozumiem, czy to miało coś poprawić lub naprawić czy odwrotnie?

adik4426
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:12
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Jeżowe

Re: Ślizgający się drugi bieg przy przyspieszaniu.

Post autor: adik4426 » 4 sty 2023, o 22:00

Witam.
Mam problem ze swoją Insignią.
Otóż podczasz przyśpieszania jedynka działa prawidłowo natomiast drugi bieg ma dość długą chwilę uślizgnięcia zanim wejdzie prawidłowo. Jeśli dwójka wejdzie prawidłowo następne biegi też wchodzą bez ślizgniecia ale po każdej zmianie biegów przy mocniejszym wciśnięciu gazu bieg tak jak by zmienia na dwa razy tzn jeśli zmieniam bieg z 3/4 obroty spadają najpierw do 2600 i później jeszcze raz do 2300. Przy mniejszym oporze to zjawisko nie występuje ale dwójka ślizga za każdym razem. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

Qba25
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 2 lip 2022, o 15:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Tarnów

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Qba25 » 6 sty 2023, o 01:53

Cześć
Przebrnąłem przez cały wątek i widzę że jest kilka tematów podobnych do mojego jednak nie wszyscy dopisują aktualizacje jak powiodła się ich "naprawa"
Od pół roku posiadam insignie 2013 ( przedlift ) 2.0 cdti a20dth w automacie . Nie jest to mój pierwszy automat
Auto miało częściowa historie serwisowa . Przebieg 88k mil ( mieszkam w UK).
Po zakupie zrobiony duży serwis
Przyszedł czas na skrzynie . Wymieniony został olej statycznie . Niestety nie wiem ile zostało dokładnie zlane i zalane :( widziałem tylko ze olej był mocno przepracowany i na bank nigdy nie był wymieniany . Był po prostu czarny
Przed wymiana skrzynia troche zamulała . Czasem troszkę szarpnęło. Po wymianie ideał. Skrzynia jak nowa . Niestety w międzyczasie przeszedłem operacje kolana i jeździłem tylko na krótkich dystansach . Ponieważ mam OPL monitor sprawdzilem ze czas wypalic dpf na autostradzie a że z nogą było już lepiej to w trasę
Zrobiłem w ostatnim czasie dwie trasy po około 60km kazda . W międzyczasie jeżdżąc oczywiście po mieście
Tutaj pojawia się problem. Na zimnym oleju skrzynia pracuje miodzio. Na trasie pracuje ok nawet na cieplym oleju
Gorzej jest jak zjeżdżam z trasy to czuc delikatne szarpnięcia kiedy zrzuca biegi ale....najgorzej jest kiedy po takiej trasie stanę na światłach , przytrzymam dłużej nogę na hamulcu i jest wtedy szarpnięcie jakby ktoś Kamazem we mnie wjechał. Kiedy pojadę pod dom to jest również wyczywalne szarpnięcie kiedy zmieniam lewarek między P R i D .
Teraz pytanie , czy jest to kwestia zbyt małej ilości oleju i po jego rozgrzaniu tak się to właśnie objawia? Czy zagrać nowszy soft do skrzyni ? Może doradzicie coś innego?
Uwierzcie ze w UK jest mega ciężko znaleźć kogoś kto naprawdę ogarnia temat , jako przykład podam ze kiedy szukałem warsztatu do wymiany oleju w skrzyni w 2 lub 3 powiedziano mi że oleju się nie wymienia . Ciekawe czy w domu smażą frytki na oleju z czasów Gierka jeśli mają takie podejście , ale niestety tutaj tak jest . Może ktoś akuratnie miał coś podobnego i może podpowiedzieć.
Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8533
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 199 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dokia » 6 sty 2023, o 08:17

A olej zalano dobry? Też nie każdy serwis to robi dlatego, że nie umieją dobrać oleju, a jak nie ten co trzeba to skrzynia całkiem może nie działać. W moim serwisie miejskim mi odmówili właśnie z podobnych powodów. Ja wymieniałam olej w skrzyni zawsze tylko w ASO. Oni już umieją i nie boją się. Poza tym w podobnym przypadku gdy w starej Insigni wymieniałam pierwszy raz i statycznie, to ASO kazało mi wrócić po przejechaniu 10tys km aby zlać ten wymieniony olej i wlać drugi. Te 10tys miałam na przepracowanie starego oleju z nowym, bo przecież nie spływa wszystko i na rozpuszczenie ewentualnych złogów gdzieś tam, bo nowy olej ma sporo rozpuszczalników i tak zadziała.
To że nie wymienia się oleju to informacje podawane przez producentów -ekologia.

Qba25
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 2 lip 2022, o 15:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Tarnów

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Qba25 » 6 sty 2023, o 09:51

Olej jest na bank dobry
Od wymiany zrobiłem może 1000km
Być może usterka występowała wcześniej jednak z powodów zdrowotnych nie jeździłem autem w trasy . Głównie na krótkich odcinkach gdzie olej w skrzyni na bank się jeszcze dobrze nie rozgrzał
Myślę czy nie umówić się na przyszły tydzień i jeszcze raz go nie wymienic. Nie jest to duży koszy a może pomóc. Myślę że jeśli coś złego działo by się ze skrzynia to inaczej by reagowała też na zimnym oleju , a na zimnym pracuje bardzo dobrze . Myślę że poprostu wlali za mało oleju ale to tylko domysły
Jestem też ciekawy czy np wgranie nowego softu mogło by pomóc. Ew adaptacja skrzyni
Po awarii skrzyni w poprzednim Audi jestem przewrażliwiony na tym punkcie :(

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”